Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nadya schreef:tita schreef:Meestal wilt die eigenaar niet eens meer dat dat beest in de weide komt....
En wat heb ik een bloedhekel aan zulke eigenaren.![]()
Zijn ook vaak van die statustypjes.![]()
Gouden stalletje, gouden kooitje. Brrrrrrrr........
Mijn paard mag blij zijn dat 'ie geen superpapieren heeft en zijn vrijheid elke dag heeft.![]()
Die zou doodongelukkig worden van zo'n leventje.
Nadya schreef:Mijn paard mag blij zijn dat 'ie geen superpapieren heeft en zijn vrijheid elke dag heeft.![]()
Die zou doodongelukkig worden van zo'n leventje.
IJslandse hengsten zijn meestal ook heel handelbaar, gewoon omdat ze in een kudde opgroeien en overal aan gewend zijn. Bij een hoogaangeschreven ijslanderstoeterij in Limburg, gaan de dekhengsten de hele winter gewoon samen de wei in, dan zijn er toch minder hormonen in het spel en gaat het prima. In het wedstrijd- en dekseizoen staan ze dan in paddockjes. In mijn ogen zou dit bij andere rassen ook makkelijk moeten kunnen, als ze het maar van veulen af aan gewend zijn. tita schreef:Nadya zoals ik al zei mensen met andere prioriteiten...
Jij waarschijnlijk nooit een duur paard aanschaffen maar als je dat wel zou doen..voor achterlijk bedrag dan heb je er andere ambities mee dan nu.
Je gaat niet ff 50.000 euries uitgeven om een paard alleen maar mee buiten te rijden enzo
Tja mijn ordinaire auto staat buiten maar de auto van mijn vriend (audi en bentley die staan in de garage) hoe duurder het produkt hoe minder dat je er mee kan " spelen"
jenniiferr schreef:dus ik mag geen paard hebben omdat die swinters binnenstaat.
en al die manegepaarden dan die niet eens zomers buitenkomen? moet daar eerst maar wat aan gedaan worden
arjaaaaa schreef:@Ninx, k heb m'n profiel al heeel lang niet bekeken!! Dus t zou kunnen... Excuses geaccepteerd, uiteraard!
@simone, gelukkig kan je andermans handelen niet beinvloeden. Ieder handelt naar wat ie zelf goed acht en als dat goed doordacht is, dan zie ik geen reden om het gedrag van een ander te veranderen. Ook niet dat van jou als ik het niet met jou eens ben.
Snap je wat ik bedoel?
ik pest hem wel eens met die stomme audi hoor is nog cabrio ook ding kan nergens tegen...moet je eens tegen mijn vent zeggen dat ie geen gevoel heeft 
Maanling schreef:jenniiferr schreef:dus ik mag geen paard hebben omdat die swinters binnenstaat.
en al die manegepaarden dan die niet eens zomers buitenkomen? moet daar eerst maar wat aan gedaan worden
Jaja, zo kennen we ze wel meer.
Er zijn altijd zaken die nóg erger zijn, wilt dat zeggen dat de rest maar vergeten kan worden?
jullie vallen alleen zo erg in de aanval over wat wel goed is. terwijl ik vind dat mijn paard een goed leven heeft. en natuurlijk het kan altijd beter! jenniiferr schreef:dus ik mag geen paard hebben omdat die swinters binnenstaat.
Maanling schreef:Jaja, zo kennen we ze wel meer.
Er zijn altijd zaken die nóg erger zijn, wilt dat zeggen dat de rest maar vergeten kan worden?
. Goede vergelijking inderdaad... Je moet naar jezelf kijken en niet naar anderen die het nog bonter maken... Citaat:@ simone; waarom moeten wij ons paard dan maar verkopen omdat ze swinters niet op de wei kunnen
Ladygiroc schreef:@ simone; waarom moeten wij ons paard dan maar verkopen omdat ze swinters niet op de wei kunnen
Maanling schreef:Ik zou zeggen: lees het topic eens door
arjaaaaa schreef:@Ninx, k heb m'n profiel al heeel lang niet bekeken!! Dus t zou kunnen... Excuses geaccepteerd, uiteraard!
@simone, gelukkig kan je andermans handelen niet beinvloeden. Ieder handelt naar wat ie zelf goed acht en als dat goed doordacht is, dan zie ik geen reden om het gedrag van een ander te veranderen. Ook niet dat van jou als ik het niet met jou eens ben.
Snap je wat ik bedoel?
Maanling schreef:Citaat:@ simone; waarom moeten wij ons paard dan maar verkopen omdat ze swinters niet op de wei kunnen
Ik zou zeggen: lees het topic eens door
arjaaaaa schreef:Maar dat is weer op een heel ander gebied...
Ik doe wat ik kan en handel naar mijn mening... Als ik daardoor kies om mijn paard op een manege te stallen, waar ze alleen in het land kan als het land dat toelaat, vooral in de zomer, dan heb ik daar over na gedacht.
wellicht zijn er ook een heleboel mensen die er niet voer na denken en misschien zomaar wat doen. misschien kan je hen overtuigen. Mijn insteek zal niet zijn om anderen te overtuigen van mijn mening. Ik denk dat een ieder voor zich kan bepalen wat het beste is.we hebben allen een goed stel hersens toch?)
arjaaaaa schreef:we hebben allen een goed stel hersens toch?)
Ladygiroc schreef:oh wat zijn we grappig.
tita schreef:Denk dat wel mee valt ik durf te wedden dat bijna iedereen die een paard kan betalen er ook een zal aanschaffen ongeacht waar ie woont