Paard op de manege zonder weidegang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Paard op de manege zonder weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:46

Nadya zoals ik al zei mensen met andere prioriteiten...

Jij waarschijnlijk nooit een duur paard aanschaffen maar als je dat wel zou doen..voor achterlijk bedrag dan heb je er andere ambities mee dan nu.
Je gaat niet ff 50.000 euries uitgeven om een paard alleen maar mee buiten te rijden enzo

Tja mijn ordinaire auto staat buiten maar de auto van mijn vriend (audi en bentley die staan in de garage) hoe duurder het produkt hoe minder dat je er mee kan " spelen"

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:47

Nadya schreef:
tita schreef:
Meestal wilt die eigenaar niet eens meer dat dat beest in de weide komt....

En wat heb ik een bloedhekel aan zulke eigenaren. Hamer
Zijn ook vaak van die statustypjes. Geld, geld!
Gouden stalletje, gouden kooitje. Brrrrrrrr........

Mijn paard mag blij zijn dat 'ie geen superpapieren heeft en zijn vrijheid elke dag heeft. Lachen
Die zou doodongelukkig worden van zo'n leventje.

Geef mij dan ook maar een aardappel op hoeven zonder papieren.... kan ie gewoon lekker paard zijn Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:48

Dat is misschien tot op zekere hoogte begrijpelijk. Maar is het ook juist richting paard? Die weet toch niet of ie 1750 euro of 17.500 gekost heeft. Die ziet alleen de stal van binnen en nooit een grassprietje.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:48

Nadya schreef:
Mijn paard mag blij zijn dat 'ie geen superpapieren heeft en zijn vrijheid elke dag heeft. Lachen
Die zou doodongelukkig worden van zo'n leventje.

Bij ijslanders is het heel gebruikelijk om 24/7 op het land te staan. Op het WK afgelopen zomer stonden de wereldtoppers (ook paarden van een paar 100.000 euro) gewoon rustig in een prikweitje naast een trailer, heel gemoedelijk... Die staan altijd lekker buiten, zijn het gewend en doen dus ook geen rare dingen, heerlijk Haha! IJslandse hengsten zijn meestal ook heel handelbaar, gewoon omdat ze in een kudde opgroeien en overal aan gewend zijn. Bij een hoogaangeschreven ijslanderstoeterij in Limburg, gaan de dekhengsten de hele winter gewoon samen de wei in, dan zijn er toch minder hormonen in het spel en gaat het prima. In het wedstrijd- en dekseizoen staan ze dan in paddockjes. In mijn ogen zou dit bij andere rassen ook makkelijk moeten kunnen, als ze het maar van veulen af aan gewend zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:49

tita schreef:
Nadya zoals ik al zei mensen met andere prioriteiten...

Jij waarschijnlijk nooit een duur paard aanschaffen maar als je dat wel zou doen..voor achterlijk bedrag dan heb je er andere ambities mee dan nu.
Je gaat niet ff 50.000 euries uitgeven om een paard alleen maar mee buiten te rijden enzo

Tja mijn ordinaire auto staat buiten maar de auto van mijn vriend (audi en bentley die staan in de garage) hoe duurder het produkt hoe minder dat je er mee kan " spelen"

En je vriend heeft helemaal gelijk; maar een audi ben bentley hebben gelukkig geen gevoel c.q. instinct.....
Wanneer een paard zo'n prestige-speeltje wordt (zie je hier in 't Gooi genoeg) had ik liever dat die mensen idd een dure auto kopen...

jenniiferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:50

dus ik mag geen paard hebben omdat die swinters binnenstaat.
en al die manegepaarden dan die niet eens zomers buitenkomen? moet daar eerst maar wat aan gedaan worden

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:50

@Ninx, k heb m'n profiel al heeel lang niet bekeken!! Dus t zou kunnen... Excuses geaccepteerd, uiteraard!

@simone, gelukkig kan je andermans handelen niet beinvloeden. Ieder handelt naar wat ie zelf goed acht en als dat goed doordacht is, dan zie ik geen reden om het gedrag van een ander te veranderen. Ook niet dat van jou als ik het niet met jou eens ben.
Snap je wat ik bedoel?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:51

jenniiferr schreef:
en al die manegepaarden dan die niet eens zomers buitenkomen? moet daar eerst maar wat aan gedaan worden

Jaja, zo kennen we ze wel meer.

Er zijn altijd zaken die nóg erger zijn, wilt dat zeggen dat de rest maar vergeten kan worden?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:52

arjaaaaa schreef:
@Ninx, k heb m'n profiel al heeel lang niet bekeken!! Dus t zou kunnen... Excuses geaccepteerd, uiteraard!

@simone, gelukkig kan je andermans handelen niet beinvloeden. Ieder handelt naar wat ie zelf goed acht en als dat goed doordacht is, dan zie ik geen reden om het gedrag van een ander te veranderen. Ook niet dat van jou als ik het niet met jou eens ben.
Snap je wat ik bedoel?

Helaas doet niet iedereen het beste wat hij kan, dat is het probleem nou juist. Kijk maar naar de bio-industrie. Gelukkig komen er steeds meer wetten aangaande dierenwelzijn. De overheid kan andermans gedrag gelukig wel beinvloeden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:52

Haha! ik pest hem wel eens met die stomme audi hoor is nog cabrio ook ding kan nergens tegen...moet je eens tegen mijn vent zeggen dat ie geen gevoel heeft Clown

Goed ik snap jullie heel goed en vind dat ieder paard moet kunnen genieten van weide ongeacht hoe lang en vaak met andere.

Ik ben blij dat ik het kan bieden in de zomer en zie wel wat het nieuwe jaar mij gaat brengen.

Verder snap ik ook mensen met hele dure paarden daarom zou ik zelf nooit een paard willen van 20000-100000 euro omdat ik dan ook altijd bang zou zijn

Nu ga ik naar mijn paard

jenniiferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:53

Maanling schreef:
jenniiferr schreef:

Er zijn altijd zaken die nóg erger zijn, wilt dat zeggen dat de rest maar vergeten kan worden?

dat wil ik er niet mee zeggen hoor Knipoog jullie vallen alleen zo erg in de aanval over wat wel goed is. terwijl ik vind dat mijn paard een goed leven heeft. en natuurlijk het kan altijd beter!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:53

jenniiferr schreef:

Als ie echt de hele winter binnen staat, dat zijn 4 maanden.... soms meer. Ja, dan zou ik idd met je ouders gaan praten en kijken of je een plek kunt vinden waar je hem wel frisse lucht en sociale omgang kunt geven. Jij misschien een klein stukkie verder reizen, en je paardje veel happier! Mooi toch?
En die manegepaarden, jep... daar moet zeker wat aan gedaan worden! Heb je helemaal gelijk in.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:54

Maanling schreef:

Ja inderdaad, Saddam Hussein heeft duizenden mensen om laten brengen, dus waarom mag ik niet iemand neersteken die zijn auto op een plekje zet waar ik wilde staan Clown. Goede vergelijking inderdaad... Je moet naar jezelf kijken en niet naar anderen die het nog bonter maken...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:55

ik sta volledig achter jenniifer!!

Hier wordt gewoon even beweert dat wij geen paard waard zijn, nou sorry hoor maar HO FF.

@ simone; waarom moeten wij ons paard dan maar verkopen omdat ze swinters niet op de wei kunnen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:57

Citaat:
@ simone; waarom moeten wij ons paard dan maar verkopen omdat ze swinters niet op de wei kunnen

Ik zou zeggen: lees het topic eens door Haha!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:57

Ladygiroc schreef:

Nogmaals dat zeg ik helemaal niet... Ik ben van mening dat een paard altijd beweging moet hebben, dus in een paddock of wei met schuilgelegenheid moet staan, zodat hij kan bewegen, droog kan staan en direct contact met soortgenoten heeft. Jij hoeft dat helemaal niet te doen, maar ik zou dat met mijn paarden wel altijd doen.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:58

Maanling schreef:

Dank, ik blijf mezelf zo wel een beetje herhalen...

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:58

[/quote]
Helaas doet niet iedereen het beste wat hij kan, dat is het probleem nou juist. Kijk maar naar de bio-industrie. Gelukkig komen er steeds meer wetten aangaande dierenwelzijn. De overheid kan andermans gedrag gelukig wel beinvloeden.[/quote]

Maar dat is weer op een heel ander gebied...
Ik doe wat ik kan en handel naar mijn mening... Als ik daardoor kies om mijn paard op een manege te stallen, waar ze alleen in het land kan als het land dat toelaat, vooral in de zomer, dan heb ik daar over na gedacht.

wellicht zijn er ook een heleboel mensen die er niet voer na denken en misschien zomaar wat doen. misschien kan je hen overtuigen. Mijn insteek zal niet zijn om anderen te overtuigen van mijn mening. Ik denk dat een ieder voor zich kan bepalen wat het beste is.we hebben allen een goed stel hersens toch?)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:59

arjaaaaa schreef:

Snap je wat ik bedoel?

Okidoki dan! Zijn we weer vrienden Ach gut

En over je 2e punt. Ik hoop ook altijd dat mensen die wijsheid hebben, en dat ze hun handelen goed overdenken.
Maar wanneer dat waar zou zijn zou er veel ellende niet bestaan. We hebben een wetboek van strafrecht waarin precies staat wat wel en niet mag. dat hebben we in het leven geroepen omdat niet iedereen in staat is de juiste keuzes te maken. Anders werd het een zooitje...
Hopelijk wordt de regelgeving omtrent het houden van dieren een stuk strenger en krijgen we ook een D.B. met meer bevoegdheden.... een tak van politie bijv.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:59

Maanling schreef:
Citaat:

oh wat zijn we grappig.

jenniiferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:00

arjaaaaa schreef:
Maar dat is weer op een heel ander gebied...
Ik doe wat ik kan en handel naar mijn mening... Als ik daardoor kies om mijn paard op een manege te stallen, waar ze alleen in het land kan als het land dat toelaat, vooral in de zomer, dan heb ik daar over na gedacht.

wellicht zijn er ook een heleboel mensen die er niet voer na denken en misschien zomaar wat doen. misschien kan je hen overtuigen. Mijn insteek zal niet zijn om anderen te overtuigen van mijn mening. Ik denk dat een ieder voor zich kan bepalen wat het beste is.we hebben allen een goed stel hersens toch?)

Helemaal mee eens Knipoog

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:01

arjaaaaa schreef:
we hebben allen een goed stel hersens toch?)

Dat is zeker niet zo, er zijn behoorlijk wat paardenmensen die niet bijster slim zijn hoor... Jij hoeft ook niet te proberen om mensen te overtuigen hoor. Maar ikzelf hoop wel dat ik wat mensen kan overtuigen om beter met hun paarden om te gaan. Het is immers een discussieforum, en discussieren doe je toch meestal om argumenten aan te brengen en van anderen te vernemen, zodat je op basis daarvan zelf een oordeel kunt vellen over wat jou het beste lijkt, toch?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:01

Ladygiroc schreef:
oh wat zijn we grappig.

Dit is niet grappig bedoeld, want het antwoord op jouw vraag is al meerdere keren gegeven in dit topic.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:02

tita schreef:
Denk dat wel mee valt ik durf te wedden dat bijna iedereen die een paard kan betalen er ook een zal aanschaffen ongeacht waar ie woont

En ik denk dat dat niet waar is. Ik had geen paard aangeschaft als ik haar niet iedere dag veel uren weidegang kon bieden. Ik kan het namelijk niet over mijn hart verkrijgen om dat beest 23/7 stalarrest te geven. En nou heb ik nog een watjespaard dat, ondanks dat ze enorm veel buiten komt (tis ook nog een jong ding, dus daarom helemaal belangrijk), bij een spat regen al staat te miemelen en het liefste ontsnapt richting box en het dus helemaal niet erg vind om op stal te staan. doe het puur voor mijn eigen gevoel en omdat ik vind en weet dat dat goed voor d'r is. Kon ik haar dat niet bieden, ja dan jammer. Ik vind het welzijn van mijn paard belangrijker dan mijn eigen belangen.. Betekent niet dat je geen paard verdient (je 'verdient' een dier nooit, je neemt de verantwoordelijkheid voor hem op je, dat is heel wat anders) of geen paard mag (want dat bepaal je idd zelf), maar dat het soms gewoon niet kan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:05

@ Kjoetie: met dank voor je duidelijke toevoeging! Had het niet beter kunnen verwoorden....
@ Ladygiroc: waarom maak je je nou zo druk? Ik zie foto's in je profiel waarin je een aantal keren je paard noemt in relatie tot buiten staan/ wei/ weiland/ weidegang (whatever). Dus die hobbelt ook lekker buiten toch? Dan staat ie dus niet 24uur per dag binnen (of 23), en val je dus buiten de catagorie waar wij ons over zitten op te winden.