Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:32

haha dat vlas.

Leuke pony Lynn, hopelijk hoort hij snel bij het groepje.

Gatver wat is het al guur aan het worden buiten, weg lente gevoel, bah bah.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:35

Ik zie de temperatuur hier ook dalen, straks maar de winterdeken met hals uit de berging halen.

@lyn: hopelijk wordt de pony snel geaccepteerd, zo sneu als ze zo lelijk tegen hem blijven doen.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:04

Hoe doen jullie het met paarden op ijzers? Ik heb er 1 op ijzers staan, de rest loopt zonder. De uitloop van de stal is met betonplaten, en ben bang dat ze toch gaat glijden.

Vanaf 10 uur al bezig alles winterklaar te maken, en zijn nu wel klaar. De loods is open in het oosten, daar zit nu zeil voor. Al even geoefend met onderdoorlopen met de paarden en dat ging wel goed. Zo geen zin in de kou :\

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:08

JackieT schreef:
Hoe doen jullie het met paarden op ijzers? Ik heb er 1 op ijzers staan, de rest loopt zonder. De uitloop van de stal is met betonplaten, en ben bang dat ze toch gaat glijden.

Vanaf 10 uur al bezig alles winterklaar te maken, en zijn nu wel klaar. De loods is open in het oosten, daar zit nu zeil voor. Al even geoefend met onderdoorlopen met de paarden en dat ging wel goed. Zo geen zin in de kou :

Ik heb gister nog even genoeg vetwrap in huis gehaald. Ducttape om de voeten en dan vetwrap eromheen.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:10

Hier heb ik er eentje op speciaal beslag staan voor en heb voor hem hoefschoenen om over de ijzers aan te doen. Verder heb ik erg veel netten met hooi hangen, veel hooi in de slowfeeders en de paarden hebben allen een dikke deken op. Denk dat ik er klaar voor ben, ik hoop het maar. Schuilstal staat met opening richting het noorden (als ik mij niet vergis) dus hopelijk staan ze er ook enigzins uit de wind. Zand hierin is ook altijd droog en zacht (niet bevroren) dus ze overleven het vast wel :)

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:14

Hier is ook alles aan kant. Paarden even lekker laten bewegen, bak is gesleept, alles is opgeruimd, geveegd, bijgevuld, opgevuld... Ik hoef de deur niet meer uit... De wind begint al aan te trekken en de temperatuur gaat duidelijk naar beneden hoewel het niet zo snel gaat als eerder voorspeld... Sneeuw komt bij ons rond 8 a 9 uur vanavond...Ga zo even lekker warm douchen en dan met een dekentje op de bank....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:21

Hier is het nu 1,5 graad en BR geeft voor ons eerst nog tot na 5 uur regen ;(

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:28

belle_boef schreef:
kvulden schreef:
Ik heb een waterdicht schaduwdoek. Als ik die heel schuin hang zou dat het redden met de komende sneeuw? Er staat hier vanaf 23uur non stop sneeuw. Het is een doek van 8x5

Hangt het in de weg als het niet helpt? Ik zoutjes grgwoon proberen en zien wat het doet. Trail en error is toch hetgeen wat je moet doen met je beestjes aan huis. Zoubhet alleen niet te schuin hangen. Eerder gewoon recht zodat het geen gewicht gaat dragen

Ik dacht nou juist schuin zo dat de sneeuw er niet op blijft zitten. Dat word vast veel te zwaar.
Laatst bijgewerkt door kvulden op 06-02-21 16:32, in het totaal 2 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:31

Schuin is beter, maar dan moet het onderop wel 'weg' kunnen anders hoopt het zich alsnog steeds naar boven toe op.

Dat doet me er trouwens aan denken dat ik ook beter de winddoeken nog in de dakgoot kan gooien (geregen over een metalen buis), want met de stuifsneeuw uit het oosten kon het wel eens naar binnen blazen :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:34

DF heb jij een foto van jou doek?

Ik ben op zoek naar winddoek. Geen idee waar ik dat nu nog kan halen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:34

Prairy schreef:
Ik zit nu ineens te denken, wij maken ons druk om een beetje sneeuw, Wendely zal wel zitten lachen :+

+1 :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:35

@kvulden: Bij de welkoop hebben ze het, maar ik weet niet hoe breed en welke kwaliteit (dichtheid van de gaatjes). Ik zal eens een foto maken als ik er niet nog ergens eentje heb :)
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 06-02-21 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 16:35

Maar op de plaatsen waar ze het gewend zijn is alles er op berekend.
Hier niet. Dat kun je niet vergelijken.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:08

DubbelFun schreef:
@kvulden: Bij de welkoop hebben ze het, maar ik weet niet hoe breed en welke kwaliteit (dichtheid van de gaatjes). Ik zal eens een foto maken als ik er niet nog ergens eentje heb :)

Dank je. Ik bedoel wel van je tent hé! Ik ga eens kijken bij de Welkoop. Ga dat nu niet meer redden. Morgen zullen ze wel dicht zijn. Ik heb nu ook mijn Trailer als wind breker neergezet. De wind gaat precies vanaf onze open kant komen. De andere kan zijn allemaal gebouwen. Ik ben daar een haag aan het laten groeien van 10mtr breed, maar die helpt nog niet echt.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:20

Hier gisteren wat geharkt en straks de ijsco met vet wrap sneeuwbeslag maken. We gaan het zien. Wind uit het oosten wordt bij de paarden gebroken door huizen en bos, maar mijn oude niet geisoleerde huis krijgt het goed op de kopse kant. Mij benieuwen. Verder niet heel veel voor bereid. Water komt van binnen met emmer, hooi is er voldoende en anders haal ik het wel. Dekens hadden ze al op en ik gooi er niks bij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:45

@kvulden: voor mijn tent sluit ik niets af, die ligt ook meer op het noorden en het wordt meer oostenwind.
Voor de stallen ziet het er nu zo uit :) Dit is 60% reductie. Ik heb ook nog wel 80% liggen maar dan zie je er haast niets meer door.

Afbeelding

Afbeelding

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:22

Merrie was een partij vrolijk vandaag _O- heb me dood gelachen. Hier ook voorbereiding voor de sneeuw en de stukadoor. Plafond begane grond staat geheel in de voor strijk. Plantjes tegen de keet aan geparkeerd, water uit de beregening van de bak en bak en track gesleept (nadat merrie als een kruising rodeo military paard 8 keer om de track en de bak was gegaan :+ ). Nu op stal uit de wind met een berg hooi.
Shettie is niet zo lekker, wou gisteren zijn hooi niet, denk buikpijn. Leek vandaag iets beter

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:42

Hier ook mest al weg gebracht, baal hooi gehaald, water bij gevuld. Stallen zijn gereed. Bij de varkens en de konijntjes alles winterproof gemaakt. En verder ga ik het maar zien :o

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:48

DubbelFun schreef:
@kvulden: voor mijn tent sluit ik niets af, die ligt ook meer op het noorden en het wordt meer oostenwind.
Voor de stallen ziet het er nu zo uit :) Dit is 60% reductie. Ik heb ook nog wel 80% liggen maar dan zie je er haast niets meer door.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dat ziet er goed uit, ik was alleen ook benieuwd hoe je tent eruit ziet haha

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:59

Hier een hippe opa met kleur.
Afbeelding

Vandaag nog een goede buitenrit gemaskt van 12,5 km.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:01

_O- :D{

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:09

Ook hier sneeuwvoorbereiding. Sam heeft het halsdeel bij om gekregen gezien die echt niet tegen dergelijke koude kan. Waterleidingen laten leeglopen en bakken in de stallen.. kijk er niet naar uit. :x

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:12

Ik kijk er wel naar uit eigenlijk, kachel aan, sauna aan, hottub aan... Lekker wandelen in de sneeuw :D

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:28

@belker: hij staat er kleurrijk op. Hopelijk helpt het hem goed de kou door.

@kvulden: de tent als zodanig heb ik nog wel ergens :)

Het dak is waterdicht vrachtwagen zeildoek en de onder- en achterkant is winddoek.

Afbeelding

En van binnen (in de regen)

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:48

Ziet er gezellig uit belker! Blijft dat goed zitten?

Nog een scheve vlastoren gezien, hoop dat ie niet omvalt

Dat winddoek moeten wij ook maar eens naar gaan kijken denk ik.

Vriendlief gaat zo proberen zoveel mogelijk voertuigen binnen te zetten. En de sneeuwschuif nog aan de trekker maken geloof ik :')