Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:05

@ab: super !!
@kristelhans: ik gok dat er Propolis in zit :D

Roos_Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:05

Hallo allemaal!

Even iets voor het voorkomen van rotstraal, sudocrème werkt erg goed als je een zachte straal hebt, gewoon even de hoef droogmaken dun laagje erop smeren en de dag erna merk je het gelijk! Dit is wat mijn hoefsmid me aangeraden heeft, het is echt ontzettend handig! :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:50

AB; Wat fijn ik juich ook voor je!

Rotstraal heb ik gelukkig geen ervaring mee. Sudocreme gebruik ik voor de billetjes van mijn kleine wijfie haha..

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:19

Wat fijn al die winter weides. Mijn paarden moeten het echt zonder doen. Geen boer die hier paarden op het land willen.

Pffff ben moet aan het verzamelen om naar de paarden te gaan. Nog steeds niet fit en mannetje ook niet. Het regend hier steeds flink. Alles zeik nat. Zelfs op de tegels staan plassen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:21

@kvulden: beterschap :(:)
Hier ook de paddock weer zompig en grote plassen. Zelfs mijn gister-geleegde mestput staat vol water.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:24

Roos_Duke schreef:
Hallo allemaal!

Even iets voor het voorkomen van rotstraal, sudocrème werkt erg goed als je een zachte straal hebt, gewoon even de hoef droogmaken dun laagje erop smeren en de dag erna merk je het gelijk! Dit is wat mijn hoefsmid me aangeraden heeft, het is echt ontzettend handig! :)

Dit heb ik ook al vaker gehoord, nog nooit zelf nodig gehad gelukkig.

kvulden beterschap voor jullie allebei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:53

Sudocreme staat hier ook standaard in de kast. Ik gebruik het altijd bij mok. Werkt echt heel fijn.
Dat van op de straal smeren had ik dan nog nooit gehoord, zal het eens onthouden, vind het een wondermiddel.

Goedemorgen trouwens!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:20

Hier is het nog even droog gelukkig,rond een uur of 2 zou het volgens BR moeten gaan regenen.Jongens aangepast op het gras,nu even uitrazen achterop het land en dan om 12 uur op gras ipv 1 uur totdat het gaat regenen.

Zou erg blij zijn met een weekje droog weer -O-

Beterschap Kvulden :(:)

Op vorige stal gebruikte wij ook de Sudo voor mok...ter voorkoming uierzalf :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:56

Het stormt hier :oo Brr..

Mijn vader heeft vandaag even geholpen. De baklampen zat kortsluiting in.. oeps. Hij heeft het eerst semi gefixt en volgende keer gaat hij het permanent verhelpen, dan word alles waterdicht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:18

Hier de hele dag al storm en heel veel water. Paarden maar naar binnen gedaan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:21

Ja,hier ook...net Beer even bevrijd (hij krijgt altijd zijn hooi om deze tijd in de stal,houd niet van tafelgenoten :o ),zit altijd een touwtje tussen de stal en de paddock,kan iedereen rustig eten..Fax en Kjarni doen altijd gezellig uit een net <3

Maar touwtj weggehaald en toen woei ik zowat de paddock uit :+ Even de boel wat meer vastgesjord en hopen dat alles het houd,waait uit een nare hoek...

Vervelend kortsluiting,fijn als de boel straks waterdicht is...mijn vriend is van de stroomtoestanden :)

O gats,we hebben waarschijnlijk een rat in de zadelkamer zitten.Kwam eergister binnen en zag een complete zandverschuiving.Andere kant binnen zit een deur en achter de deur is de hele vloer aan die kant al verzakt.Gister een val gekocht,hopen dat het snel opgelost is.
Buurman zag het vrijdag en gaat de vloer herstellen als de graver weg is :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:42

1 rat bestaat niet...zijn er altijd meer. Brrr. Hopen dat ie flink gilt als ie gevangen wordt, op die manier vertrekt de rest ook!

Wat een wind idd..verschrikkelijk.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:26

Ratten zijn afschuwelijk. We hebben ze hier in de volière gehad, wordt je echt niet vrolijk van. :(

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:35

karev schreef:
1 rat bestaat niet...zijn er altijd meer. Brrr. Hopen dat ie flink gilt als ie gevangen wordt, op die manier vertrekt de rest ook!

Wat een wind idd..verschrikkelijk.

Ik weetut...het is minimaal een koppel,jammer genoeg komt polyganie veel voor en ook nog de aanwas van vrienden,kennissen en aanverwante artikelen -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:37

Ik heb er een tijdje terug één gehad, die lag later dood tussen het hooi. Heb nu ook geen aanwijzingen dat er meer zijn.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:38

:wave: Mag ik weer inspringen? Heel veel gewerkt de afgelopen dagen/weken, daarna kort weekendje weg. Nu weet thuis en hopelijk wat rustiger. Zal even een stukje terug lezen maar 20+ pagina's om op te reageren is wel wat veel :oo

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:00

Caily :wave:

DD ik heb er wel eens een dood onder/tussen een baal gevonden en verder nooit meer iets,tot nu.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:07

Oh ratten...ik krijg er de kriebels van. 2 jaar geleden leek het hier hopeloos. Ik ving er wel 6 per dag en dat wel meer als een week lang. Wij hebben een hengstenhouderij naast ons en aan de andere kant een hoevenier. Eerder mocht er in de bedrijven met gif gewerkt worden. Toen dus niet meer, nou dat hebben we geweten. Pfffff

Wij hebben er maar een luie dag van gemaakt. Wel de paardjes gedaan en gemest. En verder lekker binnen bij de kachel.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:12

Caily hoi!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:16

Oei Kvulden...wordt je ook niet vrolijk van :n

Hier heb ik met de jongens in de ochtend nog alles kunnen doen...tenminste...voeren,mest ruimen,alles klaarzetten.
Daarna hebben ze nog even kunnen spelen achterop en nog een uurtje kunnen grazen :)

Toen begon de hoosbui...dus over op hapje om 4 uur en hooi knabbelen,na het hooi nog verse stro-netten in de bakken gedaan en daar buigen ze zich nog steeds over... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:18

Hai caily!

En zo brrrrrrr tinky!!!

Heb er ervaring mee, vorige woning , naast stal ook zaten ze in het dak.
Dat was een winter from hell kan ik je vertellen.

Hier zijn geen katten op het terrein, of omliggende terrein, dus hier zijn we al ruim op tijd met gif zetten begonnen. Ben daar toch wel blij mee, want ben nu al para, om wat er hier onder mijn huisje kruipen kan...

Deze stadse trut gaat er echt nooit aan wennen: dat je ze bij wijze van naar de boerderijen ziet rennen, als bv het mais van het land komt.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:45

Ik gooi er even weer een vraagje in. Waarvoor enten jullie je paarden? En is dat bij elk paard het zelfde? Is het bv nu anders dan toen ze op pension stonden?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:47

Ieuw. ...met de hele familie naar binnen!

Hier ook 1 jr ratten gehad. 1 gevangen en niks weer gezien.

Ik ben niet stads maar ik moet er ook niks van hebben hoor jak.

Ik ent 1x per 2 jaar tegen tetanus. Verder niet. Karev reageert erg heftig op enten. ( ook andere injecties)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:52

Bij ons allemaal jaarlijks influenza, tetanus om het jaar. Ik rij veel buiten en kom daar andere paarden tegen. Ik wil ook gewoon op wedstrijd (hahahahaha) of rit kunnen zonder eerst aan entingen te hoeven denken. Toen ze nog op pension stonden, kregen ze jaarlijks de combinatie-enting.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:07

Hier wordt alles geent volgens schema.
Ze gaan mee op pad dus...

Ratten, ach ik heb tamme gehad.
Toen wij hier kwamn wonen was er net riolering gelegd en alles open geweest.
Dit huis was verhuurd in tweeen en het achterste koppel voerden de ratten 8)7
Toen de buren daar achter kwamen werd er gelijk werk van gemaakt natuurlijk.
Toen wij er kwamen wonen en een kat meenamen waren de buren enorm blij :D

Hier ook storm!