Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:41

Wat gaan jullie snel! Waar haalt iedereen de tijd toch vandaan? Hier alles voor de paarden gedaan krijgen, werken en mezelf en het huis ( :Y) ) onderhouden kost ongeveer alle tijd die ik heb...

Prachtige plek Lorette! Vooral die spotjes boven de stallen, heerlijke sfeer!

Hier ook veel woei. Ben blij met mn netten over het hooi, als het eenmaal in de bak zit kan het er iig niet meer uit :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:48

Werkloos :o

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:52

Om nou te zeggen, heerlijk! Is ook weer zo dubbel. Heb het van de zomer gehad, per juni gestopt met vorige baan, en huidige baan half september begonnen. 2 juni werd mijn veulen geboren en ben in de tussentijd ook verhuisd, dus voor mij kwam het ideaal uit, maar was blij toen ik weer aan de slag kon. Heb je al uitzicht op een baan of druk op zoek nog?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:00

Nee ik vind er niks aan. Ben nu een week thuis. Ben nog tot 1 maart in dienst maar vrijgesteld van werk. Ben al een poos druk aan het solliciteren en vanaf deze week besteed ik er echt veel tijd aan. Maar tot nu toe nog geen succes helaas. Volgende week maar ww aanvragen :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:02

@sure-lee: balen, ik hoop dat je snel iets vind.
Gelukkig heb ik daar geen last meer van.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:04

Dat is flink balen :( Krijg je tot maart nog betaald? Dat is dan wel lekker, heb je even iets langer om wat nieuws te zoeken zonder in financiële problemen te raken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:13

Ja ik krijg nog tot maart betaald gelukkig. Ik hoop echt voor die tijd iets te vinden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:06

Afbeelding

Afbeelding

wandje is gelukt.
In het karretje zit een voorraadje hooi

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:10

Wat een leuk hokkie!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:13

En zo'n boom is een heul handig dakvasthoudertje :D

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:14

Ja, 4 m diep, 3 m breed en daarna nog het luifel eraan gemaakt en nu de voorkant dicht.
Ben benieuwd hoe de pony's er mee om gaan. Hoop niet dat er een pony buiten gesloten wordt, maar verwacht van niet.
Anders moet er nog een luifel aan komen

die bomen zijn idd handig masr dan om om de paal te verstevigen. Ze staan er natuurlijk tegen te schuren ;)

op de grond liggen betonplaten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:29

Dat is een mooi hokje :j

Ik gebruik tegen schuren gewoon stroomdraad :P Maar goed,ik heb dan ook wel een speciale schurkpaal voor ze :D

Deze foto is van afgelopen voorjaar vlak voordat ik hem schoon had gemaakt :P Hij is zeer geliefd in de verharingsperiode :D

Afbeelding

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:36

Haha, geweldig met die haren.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:37

Afbeelding

Afbeelding

Zo de rubberen tegels liggen! Onder elke tegel 4 gaten in de betonvloer als drainage. Goed opgesloten gelegd. Kijken of het gaat bevallen.

ik heb ook een bezem in de stal hangen..doen ze niks mee haha

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:41

sneeuwpop schreef:
Haha, geweldig met die haren.

Ja grin...met 3 IJslanders heb je genoeg haar :P Hij moet voor de verharing wel even wat aandacht,nieuwe bezemkop en rubber mat,die zijn nu echt versleten.
Is trouwens een oude biels die een eind in de grond staat...nodig ook.Zelfs nu krijgen ze er nog beweging in als ze er echt voor gaan :+

Ziet er goed en strak uit Karev ...hopelijk naar wens :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:56

Mallootje schreef:
Mooie plek Lorette, wauw!

Een trekkertje komt er hier voorlopig niet, dus we moeten wel nog op zoek naar een manier om de bak/paddock te slepen. We dachten achter de jeep, maar ik las hier dat dat niet zo handig is?

Doe het hier al jaren met de 4*4! Eerst met verzwaarde pallet, later met een zelfgemaakte sleep van een verzwawrd hek met pinnen/bouten er aan vast gelast. Je komt niet helemaal diep in de hoeken maar die kun je af en toe harken.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:14

Wat een rotweer zeg! Ik had daarstraks foto's gemaakt van de paddock om hier te plaatsen maar met deze hoosbui van 3 uur aan een stuk is het helemaal om zeep...

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:15

Zo'n borstelding stond er bij ons in de paddock ook.. Maar hebben we maar weggedaan :P

Over lampen.. bij ons was het ook geen optie om elektriciteit te leggen.. Want het moet van het dichtsbijzijnde huis komen en dat kwam (puur de kabel alleen al ;) ) rond de 8000€... Daar kunnen we dus best al wat generators mee kopen en vullen :+ Dus dan doen we het voorlopig zo! :D
Maar heel het 'elekticiteitscircuit' betrouwen we niet zo goed dus we gaan alles in 1 keer helemaal goed maken en aanleggen. Dan gaan we eindelijk licht hebben in de stallen en hopelijk ook op de piste! :)

Voorlopig is het dus werken en rijden met een hoofdlampje op ;) Het rijden met hoofdlampje is eigenlijk voornamelijk opdat we elkaar zien tijdens het rijden! :') Maar lukt echt prima zo!
We hebben wel het 'geluk' dat er net een straatlantaarn aan de kant van onze piste staat (helaas wel naar de andere kant gericht) maar dat geeft toch nog een klein beetje licht in onze piste! :) (alleen ontzettend jammer dat we daar niet van mogen 'aftakken' :P Want er ligt dus elektriciteit maar straatverlichting is een apart, afgesloten circuit dus als we ooit elektriciteit willen zullen we dat moeten aanleggen, helaas :( )

Lichtpanelen is ons doel voor wanneer de nieuwe stal er komt! ;) Schijnt heel goed te werken en werkt vaker dan 'zonnepanelen' specifiek?

Piste slepen deden we vroeger met jeep en sleep erachter ;) Nu komt een vriend van ons dat af en toe eens doen die vlakbij woont! Als hij zijn piste gaat slepen belt hij meestal om te vragen of de onze ook moet gebeuren: ideaal! :D maar met de tijd willen we daar wel wat op vinden ;) Want het scheelt toch veel als je de piste voor fel regen- of vriesweer nog even kan gelijktrekken al dan niet :)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:16

Hier ook al zo'n rotweer en alles stond al goed nat van gisteren die zondvloed :(

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:36

Hoi Esther :D

Mooi plekje Lorette! Ben fan van frummel :D

Ik zou toch niet meer zonder trekkertje kunnen, zoals iemand zei maakt het het leven idd een stuk eenvoudiger :D

Hier ook waaien!!!! En alles nat... Mijn merrie heeft een hekel aan waaien en nattigheid, de pony geeft er niks om :Y)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:42

Ah dag Janne!! :D

Ja trekker gaat er hier ook sowieso nog wel eens komen, maar eerst huis afwerken, haha! :D

Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:44

[***] schreef:
Wij hebben een huis gekocht met een bak op keileem, ik denk dat, dat te vergelijken is met klei? Wij laten op advies van de loonwerker de bak afgraven tot op de keileem, dan drainage er in en dan nieuw zand erop.

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien ben ik spuit elf, maar ik zou de keileemlaag ook afgraven. Dat is je slecht doorlatende lag, ook al heb je er drainage bovenop, dan nog stagneert het daar. Als het heel veel is, dan heeft Staatsbosbeheer nog wel eens belang bij keileem.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:47

hier ook alles verzopen, ben blij dat ze op stal kunnen

wij hebben een kniklader met bak, dus uitmesten is mest in de bak, naar achteren rijden en legen

Afbeelding
hier is de boom met herashekwerk de schuurpaal van ons Atje Lotte

sneeuwpop mooie inloopstal

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:54

Ik lees al meer dan een week in dit topic mee, maar jullie praten zo veel en snel dat het me moeite kostte om bij te lezen.
Ik heb mijn paardenbeesten niet aan huis, maar op een pensionstal. Ik houd ze als enige 24/7 buiten en doe eigenlijk alles zelf. Ook het aanleggen is grotendeels zelf gedaan. Ik vond dat echt fantastisch om te doen eigenlijk! :D
Mijn schoonmoeder heeft wel haar paarden aan huis. Zij heeft haar land naast de paddock van mijn paarden, erg fijn zo kan ze een oogje in het zeil houden. Zij wil misschien nog groter (meer land) gaan wonen, wie weet mogen onze paarden dan bij haar staan, dat lijkt me heel leuk. En anders willen vriendlief en ik zelf over een aantal jaar een eigen plekje zoeken.

Zoals je hier:

kunt zien hebben we al geoefend. Ik ben zelf helaas met 2 linkerhanden geboren, maar mijn vriend (die overigens elektricien is van beroep) compenseert daar gelukkig ruimschoots voor! Als ik hem niet had...

Belangrijkste dingen die ik nu geleerd heb:

-Westerscheldezand is goed spul.
-Drainage helpt.
-Sloten nog beter.
-alles moet, ik herhaal moet, Hufter-met-een-hoofdletter-proof zijn.

Wat ik absoluut aan zou schaffen... Ik denk een tweedehands rupsdumpertje, graafmachientje en een trekkertje. Ik wil een PP en zou dan zelf stukje bij beetje het pad kunnen draineren om er vervolgens zand op te storten.

Ik vind het iig heel leerzaam om hier mee te lezen. :j

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:17

Prachtige plek Lorette!

Gypsy, leuke filmpjes! Vooral dat stuk dat je paard zich met de machine bemoeit, ha ha. Graafmachine moet hier eigenlijk ook weer eens in geïnvesteerd worden. Voorheen was mijn vader grondwerker en kon dat via de werkgever. Hier overigens ook veel hulp van mijn vriend, zijn ooms, mijn vader en ook bouwkundig advies van mijn oom.

Tinky, goed idee van die palen! Hoe krijg je ze zover de grond in dat ze stevig staan? Grondboor?