Ik ben een paar maanden geleden verhuisd, mijn paard stond voor de verhuizing 2x een half uurtje buiten (in de winter) en een paar uurtjes op de wei (in de zomer) en NU staat ze de HELE dag buiten. Wei of paddock, afhankelijk van het weer. Nu staat ze tijdelijk op de stenen paddock omdat ze een wond aan haar been heeft. De rest van de paarden staan in de zandpaddocks. Ik heb mijn paard dus heel blij gemaakt met de verhuizing (en mezelf ook)
Ze staan hier overdag nog van 8 tot 8 op de wei, meestal tot oktober. Als het weer een beetje houdt in oktober ook nog zo lang mogelijk. Daarna gaan ze van 10 tot 16 in de paddocks, met een speelmaatje. De nachten staan ze op stal.
Hier nog gewoon de gehele dag buiten vanaf 8 uur totdat het donker wordt. Als de wei te nat is dan hebben ze alleen de buitenbak (die nu nog steeds geen ene plas vertoond...) en de paddock die wel wat natter is, daar krijgen ze dan onbeperkt hooi bijgevoerd.
Picassox
Geplaatst: 11-09-13 07:49
Mijn paarden gaan aanstaand weekend weer 's nachts op stal. Staan momenteel nog 24/7 buiten. (Momenteel wel met een regendekentje). Staan bij ons thuis, dus ideaal om het zelf te bepalen.
xApple
Geplaatst: 11-09-13 07:54
Tot nu toe nog steeds op de wei van 08.00 tot 19.00
Hier ook, van smorgens tot aan schemer, maar met die nattigheid denk ik dat ze gauw op paddock zullen staan
simongek
Geplaatst: 11-09-13 08:04
Gisteren voor het eerst niet op de wei. Ik liep al te soppen.
Bak stond ook blank dus hebben ze tijdje in de bsk gestaan toen het even droog was en daarna weer op stal.
Staan thuis dus kunnen ze na de buien weer buiten zetten. Pony stond de nachten buiten maar sinds afgelopen week weer op stal
NatasjavE
Geplaatst: 11-09-13 08:05
Over 3 weken verhuis ik mijn paarden naar een plaats waar ze in de winter overdag ook op de wei komen. Minder luxe, minder goede bak maar ik merk dat ik door de weeks gewoon niet iedere dag kan rijden en dan is de huidige situatie in de winter echt te weinig( in de ochtend molen, middag 1 à 2 uurtjes in de paddock 5 x voer)
Westerntrail
Geplaatst: 11-09-13 08:07
Die van mij staat nog 24 uur buiten, hoop dat dat deze maand nog zo blijft, naar dat hangt van het weer af.
Mijn paarden zijn met zijn 3en en hebben 3 boxen beschikbaar van 3 ×4,5. De deuren staan altijd open naar de paddock. Die is deels verhard en deels zand. Ze gaan ook nog een paar uur op de wei. Zolang de wei het toelaat.
Akecheta
Geplaatst: 11-09-13 09:50
Sinds twee maanden zijn mijn paarden verhuisd naar een plek waar ze 24/7, het hele jaar door, in de wei staan. Gelukkig hooggelegen zandgrond, en de afwatering heb ik gisteren goed kunnen zien, die werkt prima. Mijn paarden komen van een plek waar ze de hele dag buiten stonden en 's-nachts op stal. Daar hadden ze het erg goed en werden ze goed verzorgd, maar het 24/7 buiten staan is fijner voor ze. Ben blij dat ik deze overstap gemaakt heb.
lauralarissa
Geplaatst: 11-09-13 11:52
Hier nog van ongeveer half 8 tot 19.00 op het land. Hangt ook van het weer af want als het eind van de dag hard begint te regenen gaan de paarden eerder naar binnen Paard staat in Hensbroek
tine10
Geplaatst: 11-09-13 13:05
Nog steeds 24/7 buiten en dat blijft ook zo. Inmiddels wel met ongevoerde regendeken op, ze stonden erg te trillen door de intens natte vachten.
ik heb ze vanwege de enorme stortregens gisteren ook een uurtje eerder (19uur)teruggeroepen uit de wei. Hooi in de inloopstallen gelegd, 1 van de deuren dicht tegen het inregenen en de wind en zo konden ze mooi even opdrogen en opwarmen. Tegen half 11 laatste voerbeurt de deur weer open en toen was het redelijk en de plassen ook weer redelijk weggezakt in de paddock.
Die van mij staat nog 24/7 buiten. Meestal tot half oktober. Nu wel een regendeken op.
Jorex
Geplaatst: 11-09-13 19:18
Mijne staat 6 uur in de wei, maar kan in principe 24/7 naar buiten. Deze weidegang i.v.m. makkelijk te dik worden. Hij is nu mollig en wil 'm niet dikker hebben.
Keandra
Geplaatst: 12-09-13 17:23
Continu buiten, winter en zomer. Enkel vanaf dat het gras op is, dan kunnen ze enkel nog op hun paddock. Voorlopig nog geen plas te bespeuren, niet op paddock niet op wei. normaal zal het gras eind oktober op zijn.
Die van mij staat s nachts op stal en normaal overdag vanaf 8 uur tot wanneer ik haar er uit haal.
xApple
Geplaatst: 12-09-13 19:10
Hoorde vandaag dat ze van 08.00 tot 17.00 op de wei staan nu. Maar als het volgende week blijft regenen wordt het heel snel in de paddock denk ik.
Mootje1980
Geplaatst: 12-09-13 19:15
Ik heb er deze week in de buurt weinig buiten zien staan. Omgeving Rotterdam. Wij hebben gelukkig de luxe van een overdekte paddock, maar anders had ik haar niet graag buiten gehad. Ik heb een poppenstrontje...