De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:30

Ik gebruik de detangler voor mijn Cavalier King Charles spanieltjes...
Die hebben altijd gigantische klitten achter hun oren. Ze moeten eigenlijk dagelijks geborsteld worden om dat te voorkomen.

Maar als ik Cowboy magic er in doe, blijft het keurig meerdere dagen uit de klit.
Scheelt echt heel wat tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:36

de mijne heeft dus regelmatig in zijn stront gelegen(en ja,ik mest elke dag keurig uit en zelfs de stalhouder haalt er vaak 's avonds nog een verse drol uit,haha)dus ik kan wel bezig blijven dan met Green spot remover..
toch maar vaker wassen dan.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:58

Anoniem schreef:
de mijne heeft dus regelmatig in zijn stront gelegen(en ja,ik mest elke dag keurig uit en zelfs de stalhouder haalt er vaak 's avonds nog een verse drol uit,haha)dus ik kan wel bezig blijven dan met Green spot remover..
toch maar vaker wassen dan.

Nee dan is het echt een beetje zonde van je geld, want echt heel goedkoop is ie niet namelijk. Ik gebruikte het ook echt voor de last minute "help mn paard heeft een gigantische mestvlek en ik moet over een uur de ring in"

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:40

Eliine schreef:
Anoniem schreef:
hoe goed werkt die 'green spot remover'..en werkt het ook op mestvlekken??
(zo fijn,een schimmel...)

Ik heb er werkelijk iedere vlek mee weggekregen, mits je het goed gebruikt. Tenminste, urinevlekken die er echt al maanden inzitten (op achterbenen oid) die krijg je er ook daar niet mee uit denk ik, maar die zitten echt in de haren. Elke andere mest/gras/modder/verzin het maar vlek heb ik er mee uitgekregen :j Enige nadeel was soms dat die plek dan superwit was en de rest niet dus dan zag het er nog wel eens gek uit. Maar het wordt vooral gebruikt om last minute voor je wedstrijd een vieze vlek weg te kunnen halen zonder met water en zeep aan de gang te moeten (en de rest van je paard dus al schoon is). Als je een paar keer per week het hele lijf ermee schoon wil krijgen wordt het wel een duur en ingewikkeld grapje.

Ik gebruik het ook, mijn paard heeft namelijk hoge witte benen.
Ik was hem meestal de dag voor wedstrijd en op de wedstrijddag moet de greenspot remover de rest doen ;) Dus als hij zijn knie weer eens heeft vuilgemaakt (wat altijd gebeurt) dan doe ik dat weg met de greenspotremover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:57

ja voor wedstrijden snap ik het,dan is het natuurlijk ideaal om even snel een vlek te verwijderen..
ik rijd alleen recreatief dus de vlek maakt op zich niet zo uit..

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:15

Aartje schreef:
Ik heb het zojuist besteld via de paardendrogist.nl Ze zeggen dat ik het voor vrijdag binnen heb dus ik ben benieuwd. Ook ik zal hier foto's gaan plaatsten na het gebruik van Cowboy Magic Detangler & Shine :P

Ik had het de volgende dag al in huis.. :P Wilde ik er even bij zeggen ;) Ik ga hem dit weekend lekker wassen en dan zullen we zien..

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:31

S_en_Z schreef:
De staart voor Cowboy Magic:
[ Afbeelding ]

Na 5 maanden gebruik Cowboy Magic:
[ Afbeelding ]

De staart na een jaar Cowboy Magic:
[ Afbeelding ]

Ik was de staart maar 2x p.j. met shampoo.. spuit hem afentoe een beetje af om het zand er uit te krijgen en borstel hem gewoon 2x per dag (voor en na het rijden) Er komen bijna geen haren los (uiteraard kam ik voorzichtig, eerst om hand slaan en onderaan beginnen)

Maar denk dat ik wel mag zeggen dat hij al een stuk voller is geworden dan een jaar geleden!! (niet heel veel dikker, wel iets.. maar vooral "voller" (niet alleen door CM) Ik houd hem ook aardig bij met knippen (boven de kogelbeschermers.. hij kwam er al zelden tussen met rijden maar voor de zekerheid..!)

(Let op: Op de laatste foto had ik de staart de dag ervoor gewassen en gevlochten maar geen CM in gedaan... heb de staart wel enkele malen uitgeborsteld zodat er maar een hele lichte slag in zat. Met CM had hij wss nog iets voller eruit gezien maar de vlechten willen dan niet zo goed blijven zitten omdat ze zo glad worden := )

Zonder gevlochten te hebben, hier met CM in na een jaar gebruik

Wat ik vooral zo super vind aan CM is dat je ook makkelijker kan borstelen wanneer de staart nat is. Met Equi shine moest ik altijd wachten tot het was opgedroogd omdat ik anders telkens bleef hangen/klitten.

Ohja.. en ik doe nog steeds met mijn 1e fles. Ik smeer maar eens in de 2/3 weken een beetje serum in. Heel afentoe een keer extra bij wedstrijden.

Wauw! Mooie staart nu zeg!
Je gebruikt alleen de serum en shampoo
?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:38

X_Michelle_X schreef:
S_en_Z schreef:
De staart voor Cowboy Magic:
[ Afbeelding ]

Na 5 maanden gebruik Cowboy Magic:
[ Afbeelding ]

De staart na een jaar Cowboy Magic:
[ Afbeelding ]

Ik was de staart maar 2x p.j. met shampoo.. spuit hem afentoe een beetje af om het zand er uit te krijgen en borstel hem gewoon 2x per dag (voor en na het rijden) Er komen bijna geen haren los (uiteraard kam ik voorzichtig, eerst om hand slaan en onderaan beginnen)

Maar denk dat ik wel mag zeggen dat hij al een stuk voller is geworden dan een jaar geleden!! (niet heel veel dikker, wel iets.. maar vooral "voller" (niet alleen door CM) Ik houd hem ook aardig bij met knippen (boven de kogelbeschermers.. hij kwam er al zelden tussen met rijden maar voor de zekerheid..!)

(Let op: Op de laatste foto had ik de staart de dag ervoor gewassen en gevlochten maar geen CM in gedaan... heb de staart wel enkele malen uitgeborsteld zodat er maar een hele lichte slag in zat. Met CM had hij wss nog iets voller eruit gezien maar de vlechten willen dan niet zo goed blijven zitten omdat ze zo glad worden := )

Zonder gevlochten te hebben, hier met CM in na een jaar gebruik

Wat ik vooral zo super vind aan CM is dat je ook makkelijker kan borstelen wanneer de staart nat is. Met Equi shine moest ik altijd wachten tot het was opgedroogd omdat ik anders telkens bleef hangen/klitten.

Ohja.. en ik doe nog steeds met mijn 1e fles. Ik smeer maar eens in de 2/3 weken een beetje serum in. Heel afentoe een keer extra bij wedstrijden.

Wauw! Mooie staart nu zeg!
Je gebruikt alleen de serum en shampoo
?

Alleen de CM detangler & shine (serum). Als shampoo (voor die 2 x p.j.) gebruik ik head n shoulders zodat ik lekker al die roos eruit krijg. Verder spuit ik de staart alleen maar af, beetje droogzwaaien en CM erin en dan voorzichtig uitkammen en klaaar. Volgende dag is hij dan heerlijk te borstelen zonder klitten :)

Ik deed 1 maand met een spuitfles Equi shine.. (bijna 10 euro) en doe nu al een jaar met 1 fles CM (van iets meer dan 30 euro)

Ik ben dus goedkoper uit EN het is veel mooier geworden :D
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 31-05-12 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:42

Wauwie. Dan uit me stage maar meteen een fles halen :D

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:39

WauW, Denk dat ik dat ook maar eens ga halen!!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:01

Nou ik heb de cowboy magic ook besteld voor mijn paard haar dunne staartje.. kijken of we er iets van kunnen maken haha

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 01:06

wat raden jullie aan?
Haflinger met manen van nu 65 cm ook voorpluk, en je raad het al een echt varkentje. xD
ze is meer bruin dan wit en meer rasta dan netjes, al die dure middeltjes zoals equishine enzovoort werken maar even.
welke CM kan ik het beste kopen voor wassen en onderhoud van mn biggetje, :o

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:44

Wauw me nooit verdiept in Cowboy Magic, maar als ik jullie voor en na foto's zie ga ik toch twijfelen of ik niets iets voor mijn 3 jarige zal halen die een vrij dun staartje heeft van haarzelf.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:27

mandylfmarca schreef:
wat raden jullie aan?
Haflinger met manen van nu 65 cm ook voorpluk, en je raad het al een echt varkentje. xD
ze is meer bruin dan wit en meer rasta dan netjes, al die dure middeltjes zoals equishine enzovoort werken maar even.
welke CM kan ik het beste kopen voor wassen en onderhoud van mn biggetje, :o

Gewoon de anti klit (detangler)

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:37

Super handig lijkt me die CM!! Had ik dit maar eerder gevonden!! :D

Yentel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:46

Ik heb al verschillende soorten "anti-klit" geprobeerd maar heb toch maar weer een fles CM gekocht.
Het getipte hair serum vd Action werkt redelijk maar écht niet zo fijn. En de kosten? Je gebruikt er meer van, een grote fles CM is uiteindelijk voordeliger heb ik berekend!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:49

Ik heb ook het serum van de Action geprobeerd, en ook de anti-klitspray, maar ik stap toch weer over naar de CM. Voordeliger vind ik nog niet eens de hoofdzaak, maar het is in het gebruik gewoon zoveel fijner. En het effect lijkt ook langer aan te houden bij de CM heb ik het idee.

Heb weer een setje besteld!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:05

Hallo!

Ik wil ook Cowboy Magic antiklit gaan proberen.
Kan ik mooi van de kortingsstickers bij divoza gebruik maken.

Alleen je hebt detangler van ongeveer 15 euro (tube) en 1 van 30 euro (fles).

Wat is het verschil?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:07

In de één zit meer dan in de ander ;)

Wel goed opletten dat je wel de Detangler and Shine koopt en niet de conditioner of spray ofzo.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:25

Rije schreef:
In de één zit meer dan in de ander ;)

Wel goed opletten dat je wel de Detangler and Shine koopt en niet de conditioner of spray ofzo.

Dat dacht ik al, vond het alleen raar dat het een aparte verpakking was.
Ik heb nu de Detangler and Shine. Al staat er in de beschrijving wel 'een diepe conditioner'?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:28

Beschrijving maakt niet uit, als je maar hetzelfde product hebt. En dat heb je dus :)

'To condition' betekent simpelweg verzorgen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:29

Je hebt verschillende formaten Detangler. Kleinste is een tube :) daarna worden het flessen ;)
Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:29

Welke site bestellen jullie CM?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:30

paardendrogist.nl :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:32

EJ, Divoza en veel westernwinkels hebben het ook gewoon als je niet online wilt kopen.