@marjan: met één wit voetje vind ik het altijd moeilijker om een goed beeld van de balans te krijgen, maar het beeld is op zich niet verkeerd. @dais: lekker dat ze zo de ruimte hebben.
Ik twijfel of ik ze vannacht weer buiten laat, KNMI geeft -6 op. Dus ik ga ook zo het water er weer af halen. De paddock had ik al iets geharkt.
MarjanB
Geplaatst: 26-02-23 18:15
Dais, die ken ik niet! Wel leuk met je moeder samen
Belker Nee was niet hengstig geweest zei de dierenarts, hij kon dat zien op de scan. Dus wat t precies was? Lekker dagje dus voor jou en de paarden.
Ja koude nachten maar houd wel van dit weer!
Dais_
Geplaatst: 26-02-23 18:55
Als je ze hoort ken je ze vast wel. Origineel is het een band die muziek maakte tussen 1968 en 1972, dus dat is 20 jaar voordat ik geboren ben maar ondanks dat hoor je ze soms nog wel op de radio en zeker bij de top 2000 elk jaar.
Dubbelfun, -6??? Hier gelukkig rond de 2 graden dus mijn water kan aanblijven. Ik heb zo'n hekel aan gesleur met gieters. En ze hebben inderdaad wel lekker de plek om ff hun beentjes te strekken. Als Indy van tijd tot tijd niet kan rennen dan staat ze alleen nog maar op haar achterbenen
Belker, lekker bezig geweest vandaag! Was het niet koud om te mennen of hadden jullie niet zo'n koude harde wind vandaag?
Ik had een visite dagje vandaag. Schoonouders en een vriend met zijn dochtertje. De mag bijna altijd wel even paardrijden. Inmiddels gaat ze in draf al best goed. Ze leert samen met het paard best veel. Je ziet pepper echt voorzichtig zijn maar steeds beter gaan lopen per keer.
En voor het eerst in lange tijd bij pepper weer appeltjes gespot. Heb gelukkig ook het idee dat ze wel goed in der vel zit maar dit bevestigd het wel.
Het was koud, ondanks de deken over mijn benen. Maar ach, we hebben ons vermaakt. Die liggen er lekker bij horsii.
boemel
Geplaatst: 26-02-23 21:06
Ik had allemaal reacties op jullie berichten getypt en toen was ineens alles weg
Gaaf plekje Dais. Leuk als ze zoveel plezier hebben. En een onverwachts uitstapje ... ook leuk!
Belker stoer aan het mennen met deze kou
En het ziet er helemaal niet verkeerd uit Marjan! Lekker weer oppakken.
Knappe bonte Belle Boef. En lief zo'n klein ruitertje.
Lekker in rust Horsii.
Ik ben vanmiddag weer op Diekke geklommen. Na een minuut wou ik eigenlijk afstappen omdat mijn schouder echt pijn deed. Maar, de pijn trok weg en ik heb eigenlijk wel heel lekker gereden.
Mijn vriend heeft Tess weer gelongeerd. Ik had nu maar wat pionnen neergezet om te voorkomen dat Tess als een ongeremd projectiel door de bak zou rennen. Ging vandaag een stuk beter. Maar, ook bij hem steeds bokken in de linkergalop. Onze conclusie is dat ze dat echt niet fijn vindt, dus we laten dat maar even zitten.
En vraag me niet waarom, ze durfden vandaag allebei niet de wei in, dus het werd een dagje paddock voor ze
Ja, die bak is echt zo fijn. Ben nog steeds heel dankbaar dat we m aan hebben kunnen leggen.
Mijn vriend is het huis de finishing touch aan het geven. Hij maakt alle plinten zelf van balken. Mooi met een werkje erin. Niet tuttig, maar passend bij een dertiger jaren huis. Ik word er echt blij van als ik er naar kijk.
@boemel: dat zijn de leuke dingen van zelf handig zijn Opok fijn dat je weer redelijk pijnvrij hebt kunnen rijden. @belle: appeltjes in de winter is best wel apart, meestal zie ik ze in het voorjaar.
Hier is het echt -6 geweest vannacht. Dankzij de droge paddock en het harken kun je er nog goed lopen.
Ik ben blij dat hier weer wat gebeurt. Vorig jaar heeft het klussen hier grotendeels stil gelegen ivm blessureleed en ziekte/ overlijden schoonvader.
horsii
Geplaatst: 27-02-23 17:55
Hier gingen ze uit hun dak. Oudste met oude peesblessure gleed achter nog weg en zat op haar kont, lomp ding. Blij dat de jongste zich wel weer goed voelt. Ook lekker 9 km gewandeld met de honden. Zo douchen en naar de fysio.
Lekker dat ze zo fris zijn. Hier gaat Boon alleen maar lekker in het zonnetje liggen
Is dat een lampje op die brede honderiem ??
Huisgenoot had net een 'leuk' dingetje... ze zijn de slaapkamer aan het opfrissen dus ook nieuwe vloerbedekking. Die moet gelijmd worden op die groene ondervloer platen. Had ie 95% van de platen gelegd belt de tapijtman dat er wel een cm vrij van de muur moet zijn voor uitzetten. Dus hij balen en wilde de platen tegen de muren er al weer allemaal uithalen om ze een cm in te korten. Dus ik heb de invalzaag maar even tegen de plinten aan aan het werk gezet. In 5 minuten alles een cm korter, alleen de hoeken nog even met een stanleymes bijwerken en vervolgens een half uur stofzuigen omdat de stofafvoer niet aangesloten kon worden (stofzuigerslang matchte niet met de Festool )
horsii
Geplaatst: 27-02-23 22:26
Oeff, dat is dan even een tegenvaller. Gelukkig konden jullie het zo oplossen.
Hier alleen nog de aankleding en dan de vergunning eindelijk aanvragen.
De shet krijgt in elk geval ook aa beide kante witte sokjes nu. Hoop dat de zweer snel doorbreekt Horsii succes met de aanvraag Boemel handig zo`n handige vriend. Ik ben benieuwd naar je plint Marjan, wat raar dat het nu ineens zo`n ander beeld geeft.
Mijn aanbouw is besteld, kan ik het tuinhuis afbreken, eer zicht op de tuin en alles staat dan netjes in 1 lijn. Beetje bij beetje komt het af.
Moska
Geplaatst: 28-02-23 10:34
Goedemorgen, ik heb gisteren iemand langs gehad voor een offerte voor een buitenbak. Dat doet zeer. Graven, drainage, opsluitbeton en zand zo rond de 15000
Hopelijk reageren de andere bedrijven ook nog. Dacht dat alleen installateurs momenteel de moeite niet namen om überhaupt te reageren, maar dat geldt voor meer bedrijven dus.
Heb het idee van een tweetal losse buitenstallen maar laten varen. Dat is zo kostbaar. Was van de week nog wel zo snugger om te kijken wat nu daadwerkelijk de opening zou gaan worden van de stallen, als ik ze in de loods doe. Dat is niet noord, maar noordwest. Maar goed, het is vele malen voordeliger om de stallen daar te maken, dan een aparte stal erbij te bouwen. Nu nog vriendlief overtuigen van de buitenbak en hopen dat er nog iets gunstigere offertes gaan komen.
Verder heb ik wel bijgelezen , maar is het zo druk met alles om me heen, dat zinvol reageren er niet van komt. Las nog wel iets over zadels. Ben in mijn geval heel blij dat ik fan ben van KN zadels en dat mijn jonkie deze lijkt te passen. Heb een paar weken geleden een prachtig bruin exemplaar op de kop getikt voor 200 euro. En mocht ie eruit groeien, dan heb ik nog een maatje breder liggen van mijn oude paard.
En voor iedereen die zorgen heeft om de paarden een dikke knuffel. Zo herkenbaar al die zorgen, beslissingen en oplevingen.
Duik ik nu het stof weer in (nog 22 dagen tot de dekvloer en in de tussentijd druk met de laatste leidingen en het leggen van vloerverwarming)