Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:52

Wauw, mooi die zichtbare balken

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:33

Belker schreef:
Kvulden, wij hebben ook zo een plafond.
[ [url=m/ggn3hH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik houd daarvan. <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:16

Die balken zijn idd wel mooi, maar de vorm maakt het er niet makkelijker op om ze mooi af te werken.

De vorst kwam laat deze ochtend... nu nog -2 hier, wel al iets wat een zonnetje moet gaan worden.

SillyB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:27

hier ook nog heel koud inderdaad, maar nog steeds boven 0 gebleven op stal :D en dat zelfs met de deuren open snachts

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:38

hier bevroren waterbakken en de drollen vastgevroren
3 jaar geleden lag er een dik pak sneeuw dus met dat licht vriezen ben ik al blij, het kan altijd erger

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:58

kvulden schreef:
Zijn hier ook mensen met schapen bij de paarden? Ik ben benieuwd hoe dat bevalt. Er zijn geloof ik ook schapen met haren zodat je ze niet hoeft te scheren.

Ja ik! Als in ik heb ze niet tussen de paarden lopen, maar wel op hetzelfde perceel. De paarden zien de schapen iets teveel als speelgoed om ze samen in 1 wei te hebben :') Verder vind ik het ideaal. Vaak zet ik eerst de paarden op een stuk wei. Als zij het redelijk korter hebben gegeten, stuur ik de schapen er achteraan. Met hun kleine voetjes vlakken zij de wei dan weer mooi uit en ze eten de dingen die de paarden niet eten. Staat er erg veel gras, dan doe ik het andersom. Eerst de schapen erop en dan de paarden er achteraan. Wij hebben wel vrij grote schapen. Racka schapen zijn het. Ik zal even kijken of ik een foto kan vinden!

Scheren vind ik overigens echt geen enkele belemmering. Dat doen wij 1x per jaar en laten daar iemand voor komen. De vachten vilt ik dan en gebruiken we weer als decoratie.

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:06

Afbeelding
Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:10

Gaaf die balken! Geeft zoveel uitstraling aan een ruimte.

Hier ook schapen, haarschapen (kameroen), de pony's zet ik er wel mee samen als het zo uitkomt. Paard niet, die ene poging leverde bijna shoarma op...

Hier vaak ook eerst paarden, daarna schapen en dan de weidebloter over een stukje wei. Als stalletje hebben de schapen een veewagentje, erg makkelijk met omweiden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:18

Strohalmpje schreef:
[ [url=m/0WqB25.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nYcLEj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, love <3 Wat een knapperds!
Mooie balkenplafonds!

Wij gaan van het weekend de vijverbak halen om een poeltje in de nieuwe tuin te maken, kunnen we daarna gaan proberen in te richten en op zoek naar de vereiste bomen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:20

Strohalmpje schreef:
[ [url=m/0WqB25.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nYcLEj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh die zijn prachtig! Zou ze zelf niet bij de paarden laten ivm de hoorns.
Mooie vachten ook!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 13:39

Die hoorns zou ik ook behoorlijk ontzag voor hebben :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:30

Prairy schreef:
Daar hebben ze werkhandschoenen voor uitgevonden :')

Note to self: geen iniminipaardjes kopen als gezelschap dus :P

Echt wel, ze zijn zo mega schattig! <3
Afbeelding

Daarnaast zijn ze een stuk schoner door de kleine poepjes en hoeven ze bijna geen eten in vergelijking met mijn paard, dus ja ik vind ze geweldig haha!

Lynn_Nikita, ohnee dat is wel echt flink balen, vooral omdat je het nog gevraagd had.
Ziet er netjes uit Belker!
kvulden, die schapen met haren heeft een vriendin van mij, ideaal inderdaad omdat je ze niet hoeft te scheren! Zij heeft ze voor het onkruid wat haar paarden laten staan haha
Wauw ziet er mooi uit dat plafond!
Strohalmpje coole schapen met die hoorns! :D

Brrrrr wat was het koud vanmorgen! M'n vingers vroren eraf haha!
Wel nog even wat leuke foto's gemaakt van m'n paard (en bewerkt :+ )
Afbeelding
Ik heb ze vandaag weer even op de wei gelaten, kunnen ze weer even kantjes maaien!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:52

Die is wel kerstkaart waardig :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 14:56

Wat een bijzondere schapen, helemaal met die horens.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:13

Mijn jonge paard staat ook met een shet. Wat nu buitenpony? De shet staat bijna altijd op stal en mijn paard wil de stal niet in als de shet er in staat. :(

Er staan dus of 2 grote paarden in 1 stal gepropt of mijne staat in dr eentje buiten. Geen shet voor mij dus straks. :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:14

Leuke kerstplaat Tarzan!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:19

haha Tarzan en toch ben ik ook genezen van ieniemienie ponies hihi.

en Strohalmpje wat een super gave schapen! bij mijn vriendin thuis hadden ze ook schapen (maar met minder leipe hoorns haha) bij de paarden in één wei. De paarden speelden er inderdaad wel eens mee, en als oplossing hadden zij:
1) zowel een stal met laag deurtje, alleen voor de schapen
2) als een hoek van de wei, waar de onderste draad gewoon tot in de hoek ging, maar de bovenste draad een hoek afsneed. Waardoor dus de schapen onder die draad door, in een paardloze hoek konden gaan staan als ze wilden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 15:21

SillyB schreef:
2) als een hoek van de wei, waar de onderste draad gewoon tot in de hoek ging, maar de bovenste draad een hoek afsneed. Waardoor dus de schapen onder die draad door, in een paardloze hoek konden gaan staan als ze wilden.

Deze oplossing hadden wij ook. Zo konden ze achter hun schuilhok komen en de paarden niet. Mijn pony uit die tijd tilde ze soms doodleuk op. Beetje sneu. := Uiteindelijk hebben we de schaapjes weggedaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:40

Net maar een wandeltje met Boon gedaan, ze begon met humor maar de molenwiekentruc kende ze nog, dus ze bond al snel in.
Nu een paar 'bevroren' duimen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:27

Wauw wat een leuke schapen en vachten. Dat vind ik ook mooi. Geen idee hoe dat werkt, maar ik ben best handig. Zulke schapen heb ik nog nooit gezien. Voor degene met schapen, hoeveel grond hebben jullie? Ik vraag me af of ik genoeg gras hem met 8500mtr2. Het eerste jaar dat ik daar stond had ik echt mega veel. Afbeelding

Het jaar erna was het veel minder en was het gras snel op. Afgelopen zomer hebben ze er niet opgestaan. Ik heb in juni gehooid, maar was echt weinig. Daarna heeft er niks meer op de wei gestaan, als ik nu kijk staat er weinig gras. Dus ik denk dat ze het weer helemaal kaal zouden hebben gegeten. Was het afgelopen jaar zo slecht weide jaar? Of loop ik hier straks ook tegen aan en is dan schapen er op zonder van het kostbare gras.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:43

Kvulden, hier net zoiets aan gras. Met de extreme droogte moet ik zomers wel hooi bijvoeren en wij kopen hooi in (deels krijgen we deels inkoop).

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:29

Nimmy schreef:
Kvulden, hier net zoiets aan gras. Met de extreme droogte moet ik zomers wel hooi bijvoeren en wij kopen hooi in (deels krijgen we deels inkoop).

En hoeveel schapen heb je dan lopen? Heb je de paarden dan het hele jaar door op de wei staan?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:25

Op een vorige stal hadden ze (voordat wij kwamen) 6 ijslanders en een stuk of 10 schapen, kleine schaapjes (maar het ras ontschiet me even). Het totale perceel (incl. gebouwen en paddock) was 1 hectare ongeveer. Naar mijn mening te veel dieren voor te weinig grond, zeker als je iets ruimer wil begrazen met je paarden dan dat hier gedaan werd. Er werd bemest en besproeit, maar eigenlijk altijd gras te kort (en wat gestresst ook naar het eind van de zomer).

Ik denk dat je best een klein koppeltje schapen kan houden hoor. De buurman van de stal hierboven had meer grond en minder schapen, hij maaide altijd een keer.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:34

kvulden schreef:
Nimmy schreef:

En hoeveel schapen heb je dan lopen? Heb je de paarden dan het hele jaar door op de wei staan?

Vorig jaar 7 volwassenen en 6 lammeren, nu 10 volwassen. Wel klein en sober ras.
Paarden staan vanaf ongeveer mrt tot okt op het gras daarna in de bak. (1 paard en 2 ukken). Komend jaar gaan dr ook wat ooien weg, 10 volwassen is onze max.

Als t maar af en toe regent hebben we zat gras, alleen bij die lange droogtes redden we t niet. Maar goed, wie wel....

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 08:54

Hillary, Ouessant schaapjes? Die heb ik een keer te leen gehad, echt klein zijn die, met lucifer pootjes :')