Wat leuk Natalie, dan hebben jij en Twix nu iets om mee te oefenen! Het paste trouwens precies in een standaard formaat kruiwagen. Had 5 hopen over, maar gisteren om 12.30 gemest en vandaag om 16.30, dus die 5 hopen waren gewoon van de laatste 4 uur
Fijn Fabster! Nu lekker ontspannen!
Eh, Wendy, ik snap je (nogal overtrokken) reactie niet? Ik vraag enkel of het longeren en de ontspanning daarbij (volgens je vorige post over dit onderwerp) dan hetgeen is wat je op den duur wilt bereiken als jouw Walter spanning opbouwt, gewoon interesse, snap echt je reactie niet. Ieder baasje en ieder paard is anders, en elke combinatie vergt een andere aanpak. Wel geinig dat je begint over horsenalities. Caily is dus onlangs bij mij terug gekomen, een extreme LBI was/is ze bij mij, instructrice heeft geregeld gelachen om haar "nee, waarom zou ik?"-houding. Bij de mensen waar ik haar nu van terug heb sloeg ze om richting RBE, je kan nu denk ik wel inschatten wat er zo ongeveer gebeurde, dus zodoende is ze weer terug bij mij. Ik weet dus verdomd goed hoe lastig het kan worden als dit type paard zo bizar omslaat, want de vorige eigenaren wilden het absoluut werkend krijgen en hebben een jaar lang vanalles geprobeerd... Ze is hier nu een paar dagen en ik heb wel het idee dat ze minder passief is dan voorheen, maar absoluut introvert. Morgen voor het eerst op buitenrit is de planning. Ben benieuwd hoe ze dan is tov de vele ritten die ik voorheen met haar gemaakt heb.
Monmaster
Geplaatst: 31-12-16 21:27
Mijnes staan inmiddels op stal... ze zijn erg onrustig, terwijl ze normaal gesproken nergens om geven... best gek eigenlijk. Nu moet ik zeggen er is nu veel vuurwerk....veel van dat fluitende en daarna mega harde knallende dingen. Bah, wat mij betreft kunnen ze dat vuurwerk niet snel genoeg verbieden..... los van mijn paardenleed..... ik heb er nooit wat aan gevonden.
Uiteraard iedereen de beste wensen, wat mij betreft kan het niet snel genoeg 2:00 zijn.
Mijn goals voor 2017 zijn: Luna zadelmak maken. ( heb er de 26e al ff opgezeten) Met Ikja elke maand minstens 100 km rijden Bepaalde ritjes heb ik op stapel staan.... Paardenvakantie Oja: Massumo zadel kopen... als tie past.
Ik merk nu dat een van mn veulens het ook wat "spannender" vind. Heletijd in stal naar buiten kijken maar hij eet toch wel veel van het hooi. Dus goeie afleiding. De ander geeft er niks om, staan samen in stal met open boven luik.
Helaas geen poten om af te zagen. Inc bureau en kleding kast eronder. Hier staan de paarden er nog rustig bij ze staan buiten en t knalt al de heLe dag. Ook de pup is tot nu toe erg rustig gelukkig! Zeker omdat hij nogal bang kan zijn
Wat fijn dat de pup het ook netjes doet! Ik ben ook echt blij, de dames stonden voorgaande jaren nogal afgelegen, dus al die herrie om hun heen en de flitsen dichtbij is allemaal nieuw, heb de mogelijkheid om ze binnen te halen, maar blij dat ik dat tot op heden nog niet gedaan heb. Al merk ik wel dat ze sneller gespannen zijn hoor. Kyra was vanmiddag op rit nog alerter dan normaal en heeft ook nog nooit zoveel gemest onderweg.
Ah, dat is jammer Lynn, dan hopen dat zoonlief nog lang lenig blijft en niet zoals ik rechtop in bed schiet na een nachtmerrie
Vanuit Frankrijk ook allemaal gelukkig nieuwjaar. Iedereen de wisseling goed doorgekomen? Hier rustig geweest, vuurwerk is maar vreemd hier, dat steken ze niet af met nieuwjaar (maar met de zomerfeesten) dus daar hebben we hier weinig last van. In de zomer staan de paarden er ook gewoon rustig naar te kijken als ze een paar dorpen verderop weer wat pijlen de lucht in schieten. Heb misschien 5 knallen gehoord op de hele avond.
Jibbent er weer vroeg bij, MiniMeLona! Hoe is t met je maatje?
Chasey
Geplaatst: 01-01-17 09:26
Beste wensen allemaal.
Wij waren niet thuis. De buren hielden een oogje in het zeil. De paardjes stonden in de wei aan hun tuin. Paar keer een app gehad dat alles goed was. En toen we terug kwamen stonden ze gewoon te grazen. Maar ze deden smiddags ook al niks op het vuurwerk uit. Oscar was ook gewoon buiten in de paddock. Waar hij in zijn mand in de stal kan. Lag lekker te pitten toen we terug kwamen en moest eerst uitgebreid rekken en strekken voordat hij ons kwamen begroeten. Makkelijke dieren. Maar ik doe zelf ook niks uit op het vuurwerk. Zelf de katten deden gewoon hun ding als altijd. 1 was buiten. Vergeten binnen te doen. Straks even kijken of ik Die zie.
Ik heb Marinka en Rosie om 24uur toch even binnengehaald om wat te eten. Marinka werd wat onrustiger van de lichtflitsen en fluit vuur werk. Nu word het vuurwerk dan ook op zo'n 20/30 meter van hun af afgestoken. Ik dacht voor dat Rosie mee gaat in haar stress zet ik ze toch binnen. De hele dag ging het heel goed al die knallen boeit ze niet.
Hier was het licht niet zo erg voor ze maar om 12 uur begonnen de buren wat af te steken en die harde knallen waren wel even spannend. Ze lieten zelfs hun open bak hooi in de steek zodra ik naar binnen ging
Maar we hebben het overleefd. Een gelukkig nieuwjaar iedereen!
Ook endomundo geïnstalleerd. Ik rijd niet zo veel ritten als sommigen van jullie maar is toch leuk om het vast te leggen. Misschien dat ik iemand van jullie mag toevoegen? Kun je het ook per paard registreren? Straks met Rosie wandelen en dat lijkt me ook leuk om vast te leggen.
Chasey
Geplaatst: 01-01-17 15:09
Chasey schreef:
Heb de buitenkat nog niet gespot.
Gespot Zit lekker te eten buiten.
Azmay
Geplaatst: 01-01-17 15:11
Chasey schreef:
Chasey schreef:
Heb de buitenkat nog niet gespot.
Gespot Zit lekker te eten buiten.
Fijn!
hypos
Geplaatst: 01-01-17 16:09
Beste wensen voor het nieuwe jaar.
Hier helaas wel 1 in de draad gezeten, maar weet niet welke. Vermoed de tuiger, gezien haar postuur en de schade. Ze waren net nog erg gespannen, waren ook 3 palen gebroken, dus begrijpelijk. Gelukkig geen verwondingen. Voor het eerst in ruim 20 jaar dat er paniek op het land was. Heel de dag werd er al carbid geschoten, zelfs hier op het erf, gaven ze niets om. Helaas was de fontein tijdens het eten de reden om te gaan rennen, en dan is het met ruim 800kg lastig om optijd te remmen.
spatter
Geplaatst: 01-01-17 16:12
de beste wensen iedereen!
Vanmorgen de bakken water moeten vullen met een slang uit de keuken, pomp buiten vond het nog te koud. Was gelukkig toch wel rap gedaan en nu die slang goed weggelegd als het nog eens moet.
Pfft ging het gisteren zo goed Buurman (oom) van 2 deuren verder vond het net ineens een goed idee om in zijn achtertuin met galm knalvuurwerk af te steken. Hier dus een Diva dwars door de draad en in de vrieskou een paar isolatoren en een poortgreep kunnen fixen.
Vind het best mooi dat siervuurwerk maar het zou gewoon stil moeten zijn