Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zosamaja

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:47

Lynn_nikita dat klinkt echt stom. Hou er helemaal niet van als mensen niet eerlijk zijn. Ik probeer wel altijd vriendelijk te blijven maar daarbij ook zo eerlijk mogelijk. Ga je er nog wat mee doen of laat je het zo geworden?

Ik heb wel eens droes gezien. Hierbij werd in de gaten gehouden dat het niet naar binnen zou slaan maar naar buiten. Verder werd daar toen weinig aan gedaan..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:09

Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen. Heb zowieso binnenkort gesprek op school voor het rapport en wil ik het ter sprake brengen. Ik kan vrij direct zijn maar ben wel eerlijk en doet gewoon pijn nu Hoe blijkt dat mensen roddelen en dingen groter maken dan ze zijn en een kind daar de dupe van wordt. Tegen mij poeslief doen en hoor net weer van iemand dat diezelfde mensen ervoor nog aan het roddelen waren. Bah
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 06-04-16 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:11

Kirr wat frustrerend zo! Blij als het straks weg is zeker.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:24

MarijeR fijn omdat te horen. Hij mocht dus al met een week weer los? Dat scheelt natuurlijk nog al. De prijzen die ik nu zo hoor liggen allemaal een beertje rond de 300/350euro dat is ook fijn te weten. Dan kan ik meteen beoordelen of onze dierenarts hier wel of niet duur mee is.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:35

:(:) Ja dat is wel een goed idee. Het mag allemaal niet ten koste gaan van jouw zoon. Dat hoort niet!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:40

Waarom roddelen ze over je zoon dan? Nikita?

Gisteren ben ik begonnen aan de paarden-magnesium, maar voel ik me even een stuk beter! Gistermiddag al! Heerlijk geslapen ook en ondanks dat ik heel vroeg op moest om mijn vriendin naar het ziekenhuis te brengen, ben ik toch redelijk fit! Ben ik blij mee!

Het enige is wel; ik heb dus een week niet gereden, gisteren echt een heel kort rondje gedaan, omdat ik zo moe was, en vandaag dus weer overal pijn -O- . En dat al na 1 week niet rijden! Ik hoop dat dat ook wel beter gaat worden in de loop der tijd. Moet nu eerst weer 2 wkn 2-3 x pw rijden om er minder last van te krijgen en dan is het daarna alweer de stopweek van Caj. Moet toch eens kijken hoe dat te voorkomen...

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:41

Fabster schreef:
Dus je hoeft geen lift, Gypsy? Dan heb ik eventueel een plaatsje over in de trailer, mocht iemand geen vervoer hebben. Ik woon bij Breda.

Jaaaa ik wil graag een lift!!
Weet alleen niet of ik echt lekker op de route zit want heb geen idee waar we naar toe gaan. Doe zelf echt alles op de TomTom. Ik betaal wel je benzine en zorg voor roadsnacks!

Nu even de rest bijlezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:50

Fabster schreef:

Gisteren ben ik begonnen aan de paarden-magnesium, maar voel ik me even een stuk beter! Gistermiddag al! Heerlijk geslapen ook en ondanks dat ik heel vroeg op moest om mijn vriendin naar het ziekenhuis te brengen, ben ik toch redelijk fit! Ben ik blij mee!

Het enige is wel; ik heb dus een week niet gereden, gisteren echt een heel kort rondje gedaan, omdat ik zo moe was, en vandaag dus weer overal pijn -O- . En dat al na 1 week niet rijden! Ik hoop dat dat ook wel beter gaat worden in de loop der tijd. Moet nu eerst weer 2 wkn 2-3 x pw rijden om er minder last van te krijgen en dan is het daarna alweer de stopweek van Caj. Moet toch eens kijken hoe dat te voorkomen...

Wat bedoel je met stopweek voor Caj? Stoppen met de magnesium?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:57

Nee training. Vorig jaar werd ze ineens heel sloom, toen ik haar endurance ging trainen. Toen ben ik me eens (echt) in de endurancetraining gaan verdiepen en mensen die er verstand van zouden hebben, trainen in blokken van 3-4 weken achtereen en dan je paard een week rust. Nou weet ik niet of dat op mijn (lage) niveau ook nodig is, maar ik doe het braaf. Caj lijkt er wel bij te varen. Ze is niet meer sliom geworden (maar wel hyper, dus mss had dat slime ook wel met die Magnesium te maken, achteraf). Maar Met als gevolg dat ik dan zelf ook een week niet rij. En dan heb ik dus meteen last van mijn lijf.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:58

Nog even terugkomend op het onkruid bestrijden. Ik heb dit in de weide staan (echt veel ;( )

Had gezeik met het formaat van de afbeeldingen.. hoop dat het te zien is

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu zit ik op http://www.graszaaddirect.nl te kijken naar bestrijdingsmiddelen, het makkelijkste soort lijkt mij die roundup omdat je dan al een spray hebt. Maar of dit het gewenste resultaat levert? Iemand een idee wat voor soort onkruid ik heb staan en wat ik hier het best tegen kan doen? :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:01

Volgens mij is het zuring. Komen er halmen uit met van die 'pitjes'/bolletjes? Of is het alleen het blad. Kon het op de foto niet heel goed zien. Grote bladeren? Ik heb dat ook staan. Maar die kun je er wel makkelijk uit scheppen.

Edit: zie nu de bovenste foto, maar dat is volgens mij dotterbloem (boterbloem). Die jrijgt gele bloemetjes en is giftig. En moeilijk uit te roeien, want die groeien onder de grond verder en komen ergens anders weer op.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:09

O jeeee... Wordt er echt moe van. Iemand een idee wat ik hier aan moet doen?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:10

pff, daar ben ik ook niet zo goed mee.. Als het helemaal onder de grond groeit en moeilijk te bestrijden is, wellicht het land gewoon omploegen en opnieuw inzaaien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:17

Lijkt mij idd ook boterbloem.
Bofix helpt wel iets, maar moet regelmatig herhaald worden. Dicoplus is een ander goed spul, maar dat zal niet vrij in de handel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:17

felineepino schreef:
O jeeee... Wordt er echt moe van. Iemand een idee wat ik hier aan moet doen?

Voor zuring gebruik ik Starane. Roundup is niet handig want daarvan gaat alles dood. Ook je gras.....

Ik heb ook wat boterbloem in het land staan, maar daar heb ik nog niet veel aan gedaan, behalve soms een dagje uitspitten.

Hier staat wel wat info:
http://tenbrinkebv.nl/actueel/nieuws/gr ... ptijd.html

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:22

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:28

Fabster schreef:

Ik moet ook altijd goed getraind te paard ;-) Ik ben er inmiddels wel achter dat ik daar niet zonder kan. En dat geld niet alleen voor het paard rijden. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n sportief type, maar moet echt fitness blijven doen. En als ik het dagelijks doe dan kost het niet veel tijd, wel veel discipline.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:30

Heel erg bedankt meiden. Vind het echt moeilijk, heb er totaal geen verstand van! Is ff kijken

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:33

kvulden schreef:
Fabster schreef:

Ik moet ook altijd goed getraind te paard ;-) Ik ben er inmiddels wel achter dat ik daar niet zonder kan. En dat geld niet alleen voor het paard rijden. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n sportief type, maar moet echt fitness blijven doen. En als ik het dagelijks doe dan kost het niet veel tijd, wel veel discipline.

Wat doe jij voor oefeningen? Ik zou eigenlijk moeten gaan zwemmen, maar dat kost me teveel tijd.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:34

Ik zie op fb steeds meer ruiterfit trainingen voorbij komen. Iemand die dat al voor mij uit heeft geprobeerd? Ik loop altijd vreselijk achter mijn paard aan wat betreft conditie.. Tegenwoordig zou ik al blij zijn met een uur les gewoon draaien, maar mijn lijf geeft altijd veel sneller op..

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:38

Mijn vriendin gaat er naar toe. Ook bv veel balans dingen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:39

Is boterbloem denk ik (scherpe boterbloem of kruipende boterbloem, ik denk scherpe). Boterbloemen groeien vooral op zure grond en houden niet van kalk. Er bestaan ook bestrijdingsmiddelen die je gras gerust laten en wel op de boterbloemen werken.

Wij bestrijden boterbloem door kalken en heel regelmatig de boterbloemplekken te maaien (zeis/bosmaaier)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:41

Waar doet ze dat kvulden?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:48

Fabster voor mij was het advies ook zwemmen. Ik heb dat een tijdje gedaan, maar inderdaad kost me veel te veel tijd. Ik doe dus fitness voor het hele lichaam. Wel met gewichten erbij. De oefeningen is een hele lijst, daar pik er elke keer een paar uit om te doen. Ik doe ook wel eens met filmpje op youtube mee. Leuk voor de afwisseling. Maar ook erg gericht voor polsen knieen elleboog schouders. Ik heb inmiddels voor elk gewricht wel bijna een brace liggen tegen over belasting. Op dit moment gebruik ik af en toe nog iet om mijn polsen. Dan heb ik weer te veel kruiwagens geduwd. Ik heb het overflexibiliteitssyndroom. Dat vraagd veel aandacht.

;) Mijn zoon komt net aan met zijn gopro camera. Mam deze kan ook in de trailer kun je de paarden zien op je telefoon :D
Laatst bijgewerkt door kvulden op 06-04-16 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:50

Solleke_Noah schreef:
Is boterbloem denk ik (scherpe boterbloem of kruipende boterbloem, ik denk scherpe). Boterbloemen groeien vooral op zure grond en houden niet van kalk. Er bestaan ook bestrijdingsmiddelen die je gras gerust laten en wel op de boterbloemen werken.

Wij bestrijden boterbloem door kalken en heel regelmatig de boterbloemplekken te maaien (zeis/bosmaaier)

Ik was dus idd van plan te kalken, omdat dat het onkruid ook tegen gaat vanwege de ph waarde of zo. Maar naast mij woont een boer die graan groeit, en die zei dat het volkomen nutteloos was om te doen, omdat ik op zandgrond sta en de grond heel kalkrijk is?? Eigenlijk zou je dan een grond onderzoek moeten doen. Maar voor nu dacht ik dat spuiten een snelle oplossing zou zijn voor het land..