Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:47

Niet recent en weet niet meer exact wat het koste maar meen iets van 200 euro. Alleen scopie, geen spoeling of zo geloof wel dat daar de ventipulmin bijzat die ook behoorlijk prijzig is

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:27

MarjanB schreef:
Wat een geld Belker!

Ja alleen klinisch en laten opvoelen ivm gekke staan met plassen en dat was ook allemaal goed. Hij vond dr voor de leeftijd ook verbazingwekkend goed op de gewrichten qua vocht enz..

Waarschijnlijk compensatie geweest voor voorvoeten. Dr plakijzers zaten er niet goed onder afgelopen keer en vorige week nieuwe onder gezet. Ook op basis van m’n filmpje dacht hij dat t voor zat en achter compenseren. Nou ja we gaan maar langzaam opbouwen en zie het wel weer :7

Ik heb gisteren steeds aan jullie moeten denken en nu lees ik dit *\o/* Wat een wonderlijke merrie heb je daar :o

@greendragon, klinkt druk maar leuk! En dat geldboompje zou hier ook wel welkom zijn :P

Nieuwe zadels zijn echt niet te betalen ;(

Ik heb vandaag spontaan een vrije dag. Ik zou mijn zus helpen verhuizen, maar gisteravond zei ze dat ze genoeg mensen had dus ik mocht thuis blijven. Dat kwam eigenlijk wel heel goed uit voor deze kreupele harry. Ik heb nog steeds pijn in mijn heup en mijn zus woont nu nog in een flat met 8 trappen zonder lift dus dat was sowieso al lastig geworden := Nu mag ik vandaag niks doen van mezelf *\o/*

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:30

@dais: klinkt als een goed plan :(:)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:44

Niks doen is duur. Ik heb nu al 1000 euro uitgegeven :')

Ik heb voor een paar maanden aan hooi en brok besteld, slowfeedernetten en een rek voor in de hooibak, graasmasker en bijpassend halster in de hoop dat mijn ene merrie niet ontploft zodra ze weer op het land mag, en nog wat wormentestkits :=

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:00

Lekker een dagje niks Dais.
Hoewel € 1000,00 is niet niks :D

Ik heb vandaag heeeel langzaam de stal en paddock uitgemest. Dat gaat redelijk. Vooral mijn schouder is nog heel pijnlijk.

Het zonnetje breekt door. Ik ga zo de paarden poetsen zodat mijn vriend kan starten met longeren en rijden.

Vanavond ga ik met een vriendin naar de hengstenshow Nieuwe Heuvel. Ik zag dat ze ook paardenspullen verkoop kraampjes hebben :=

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:06

Fijn dat je al terug een beetje uit de voeten kunt. Hopelijk wordt het beter naar mate je weer wat meer kunt bewegen.

Ennee, dat gaat weer geld kosten vanavond _O- . Ga je ook kijken voor een hengst voor je merrie of alleen om te kijken?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:29

Nee hoor, alleen naar hengsten kijken. Niet als potentiële kandidaten voor de merries.

Ik word dit jaar 47 en ik heb de nodige fysieke problemen. Voor mij is paardrijden heel goed voor mn lijf.
Zelf gaan fokken zie ik niet zoveel heil in :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:29

@boemel: nadat ik eens gevallen was en na een week nog pijn had bleek ik een gebroken schouder te hebben, alhoewel in het ziekenhuis noemden ze het gebroken maar ik zag niet meer dan een haarscheur op de r-foto :) Dus ik mocht fijn 6 weken in een 'sling'.

Veel plezier bij de Nieuwe Heuvel. Die zit hier redelijk in de buurt en is gigantisch veranderd (luxer) sinds ik er nog reed of dagelijks langs kwam.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:33

boemel schreef:
Nee hoor, alleen naar hengsten kijken. Niet als potentiële kandidaten voor de merries.

Ik word dit jaar 47 en ik heb de nodige fysieke problemen. Voor mij is paardrijden heel goed voor mn lijf.
Zelf gaan fokken zie ik niet zoveel heil in :o

Dan heb je er straks 4 om te rijden?
:')

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:37

Ai, geen leuk verhaal DubbelFun.
Het is bij mij op de plek van de slijmbeurs, dus ik smeer braaf Traumeel.

Nieuwe Heuvel is prachtig. Wel vooral voor de mensen. Heb niet het idee dat de paarden veel uit hun stal komen.

4 rijden? Nee, dank je Dais :D.
Ik heb ook nog andere hobby's :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:49

Soms zie je wel eens wat merries met veulens in de voorste weides staan, maar veel weiland hebben ze niet. Ik weet zelfs niet of ze er nog wel lesgeven c.q. lespaarden hebben.

De koetjes hiernaast hebben een voerplateau van betonplaten gekregen; de kopjes trilden van tafel hier :D maar het zal zeker helpen met de modder en versmering van hooi.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:06

Ja, ze hebben nog een manege erbij. Is een apart gedeelte.

Ah, dat is fijn voor de koetjes.

Het waait hier enorm.
Toen mijn vriend Tess ging longeren, vroeg ik me af wie wie nu aan het longeren was ha ha.
Ze was echt mega fris en hij is niet heel behendig in het longeren.
Ze loopt wel echt onwijs goed momenteel. Phoe lang geleden dat ik haar zo heb zien sjouwen.

Mijn vriend en dochter gingen om de beurt op Diekke op de Bareback pad om hun zit te oefenen. Ik hield de longeerlijn vast.
Ze hadden het beiden overduidelijk zwaar op een hoop op gooiende Fries :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:00

Lekker ochtendje Boemel.

Ja geen lekker weer he.
Wij wouden een ritje maken maar kom de sleutel van de zadelkamer nergens vinden.
Dus net drie minuten onderweg wandelend, keiharde regen en hagel..
En het waait flink.
Twee uitspattingen van de paarden, verder braaf.

Dotje de krielkip is nu ook aan de leg.
De drie andere waren al sinds augustus aan de leg.
Alle vier zijn ze van Pasen.

Stal leeg gehaald, paddock gemest, kippen gemest, hooi en water gevuld.
Vanavond komt mn vriendin, die blijft slapen. Maar heeft helaas niets met paarden.
Vriend is nu de aanhanger mest legen en muesli halen.

Oma
Afbeelding

Dotje
Afbeelding

De nieuwe mest aanhanger

Afbeelding

Donderdag 12 grote balen gebracht, ziet er mooi uit .
Folie balen.

Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 17:58

Lekker verse eitjes :) en oma op de uitkijk.
En hoogopgooiende paarden zijn niet leuk, daarom hebben ze ook stijgbeugels uitgevonden :D

Vroeger op de manege moest we regelmatig de beugels voor het zadel doen en dan ook in alle gangen 'zonder'. Dat was ook afzien met de tuigers waar we op reden. De enige Fries die ze hadden zat juist heerlijk verend :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 18:30

Tess is ook een Fries en zit als als een luie stoel. Diekke niet, die heeft denk ik de schokbrekers kapot :=

Mooie aanhanger Horsii. En inderdaad lekker verse eitjes. Veel plezier met je vriendin.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:24

Veel plezier Boemel.
Dais, oeps dat is idd een dure vrije dag.
Horsii, lekker verse eigjes. Oma ziet er goed uit.
Hier een lekker dagje getut. Vanmorgen naar de outlet van Heja geweest maar niks gekocht. Bij Avo, ruitersport en dierenwinkel een nieuwe Kong voor Q. Verder kwam een vriend langs met zijn nieuwe motor en heb ik op de wei nog wat stom onkruid geplukt. Nu lekker op de bank en straks WisM kijken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:39

Ik heb altijd 2e hands zadels gekocht. Voor de warmbloedig nooit moeilijk gevonden maar voor een Tinker

Nu doet de ene niks en de ander ligt een Barefoot cheyenne op. Nog niet helemaal naar mijn zin.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 27-10-24 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:54

@Marjan, wat een goed nieuws *\o/*
Wel een gek gevoel denk ik, je was je soort van op het ergste aan het voorbereiden en nu ineens dit!

@Dais, duur lui dagje :D

@horsii, productief dagje! Lekker bezig hoor.
Hier grijpen wij soms mis met de eieren.
Een deel vd kippen legt eieren in het varkenshok en de varkens peuzelen ze dan nog warm op :D :')

Hier een heerlijk dagje gehad! Uitgeslapen met man (kinderen uit logeren), les in het zonnetje met de ruin, daarna een bewolkte wandeling met de merrie.
Rond lunchtijd kwamen de kinderen terug en toen lekker buiten gerommeld en gespeeld.
Stal gedaan, wei gemest.
Daarna ging mn dochter weer mee hardlopen (2.3km deze keer :) ) terwijl zoon ook meeging op de loopfiets.
En toen rustig avondje op de bank.
Heeerlijk!

De smid is gisterenavond weer geweest voor de shet.
Rechtsvoor liep ze moeilijk maar hij heeft alleen linksvoor een ienieminie hoefzweertje kunnen vinden.
Opengemaakt maar het zou hem verbazen als dat alle problemen zou hebben veroorzaakt.
Nu 1x per dag soda badje.
Ik was niet heel hoopvol maar toch liep ze net al een stuk beter dan voorgaande dagen dus zou het dan toch?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:19

Dais, ik zou geen vrij dagje meer durven plannen :+

Karin ze kunnen soms echt ellendig zijn van een klein zweertje dus zou het echt niet uitsluiten. Hoop dat het dat gewoon was en nu snel beter!

Horsii goed bezig! En leuke oma <3

Qua Kaatje, ik weet t gewoon ook even niet meer -O- twijfel of ik toch niet voor second opinion moet gaan ergens maar aan de andere kant ze is nu weer zichzelf en waar begin je dan? Dus knoop dr straks maar aan de longe als de boel niet te bevroren is en dan maar zien komende tijd.

Weet iemand hier een fijne stal in noord oost Brabant (omgeving Boxmeer) waar je je paarden heen kan brengen als je op vakantie wil?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:46

Ik had ze vannacht buiten gelaten, maar het was vannacht toch wel behoorlijk fris geweest; het zand was iig knapperig. Maar nu een lekker zonnetje dus het zal wel snel wat opwarmen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 15:53

Heerlijk iedereen lekker buiten bezig. Is echt heerlijk weer.

Shet met hoefzweer, hopelijk is dat het enige. En loopt ze vlug beter.

Marjan, ik ben altijd bereid 1x per dag je paardjes te doen mocht het nodig zijn.
Ik ken hier helaas geen stal. Zover nog niet ingeburgerd haha.

Paardjes waren lui.
Oudste verhaart enorm.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 16:39

MarjanB schreef:
Dais, ik zou geen vrij dagje meer durven plannen :+

Ik kan het me sowieso niet meer veroorloven :')

Hoe was Kaat vandaag aan de longe?

@horsii, lekker een luie dag voor de paarden! En verharen is goed, dan komt het voorjaar eraan ;) en lekker verse eitjes :D

@Dubbelfun, het was fris maar wel lekker buiten vannacht! Hele heldere lucht ook. Groot gelijk dat je ze lekker buiten hebt gelaten.

@Karin, drukke dag zo! Wel lekker kunnen uitslapen als je een nachtje kinderloos bent :D en hopelijk knapt je shettie snel weer op. Een kleine hoefzweer kunnen ze ook echt al heel beroerd van zijn.

@Belle_boef, voor mijn eerste paard kocht ik ook een tweedehands zadel en daar heb ik tot volle tevredenheid 7 jaar mee gereden! Dus het kan wel, maar ik moet gewoon de juiste persoon met het juiste zadel nog vinden ;)

@Boemel, arm beest d'r schokbrekers stuk _O-

Gisteravond ben ik heel spontaan met mijn moeder naar een optreden geweest dus ik was pas om 2 uur vannacht thuis. En om 8 uur stond ik Quinta al te longeren. Indy had ik gewoon los laten lopen, maar ik longeer in de paddock en dat is niet altijd even handig. Normaal gaat Indy gewoon eten, maar nu wou ze steeds rennen, maar Quinta kon niet meerennen want die had ik aan de longe. Uiteindelijk gaf ze het op en ging ze toch braaf eten. Eenmaal Quinta klaar met longeren en deken terug opgedaan, zet ik haar terug op de paddock en ik wil haar nog een snoepje geven, maar ze waren al achterin op de track. Het duo spaans vuur was alweer vertrokken. Ik heb er wel om staan lachen hoor. Idioten _O-

Hier waren ze ver klaar met rennen :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:12

Horsii <3 super lief aanbod! Moet alleen even bedenken of ik rust heb als er maar 1 keer per dag toezicht is. Wellicht combinatie met de buurman.

Dais haha t is ook weer voor gekke paarden. Welk concert was je?

Ik ben maar gewoon gaan rijden. Ze is stijf en scheef maar verder lijkt t ok. (Net als de baas die roestig is _O- )

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:32

Ze loopt hier toch hartstikke fijn?? Bizar dat ze van de week niet eens pijnvrij kon plassen en nu zo lekker rondloopt met jou erop!

Het optreden was van een tribute band van Creedence clearwater revival, the fortunate sons. Ze deden het echt heel goed :D.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 18:01

Was ze hengstig Marjan? Mogelijk zat dat dwars. Maar fijn dat ze het weer doet.

Lekker fris Dais.

Hier ook een buitendag gehad. Fiesta 9 km gemend, Johnny sleepje laten trekken en de sulky erachter gehad. Hij was zoet.