Dais_ schreef:Help, help!
Ik heb een supermol in de nieuw ingezaaide wei. Hij is van de wei een maanlandschap aan het maken! Wat doe ik??
Ik lees online; laat hem zijn gang gaan, des te eerder stopt hij met tunnels graven.
Aan de andere kant ben ik doodsbang dat mijn paarden een been gaan breken in zo'n tunnel of gat.
Als de paarden er niet staan, zou ik toch mollenklemmen zetten. Let wel op dat die niet teveel naar mens ruiken. Ff handschoenen aan en goed door t zand halen. Je kan er een emmer overheen zetten ter markering.

De laatste keer dat er loonwerkers op het land zijn geweest hebben ze de grond zo vast gereden dat er op sommige stukken niets meer kon groeien. Mollenkind maakt de grond lekker los en water en lucht krijgen ook weer de ruimte. De stukken waar hij/zij/het zit zijn echt zo opgeknapt! Molshopen haal ik 1x in de week weg, de ondiepe gangen heeft hij maar 2 of 3 keer gemaakt maar toen heb ik hem wel streng toegesproken dat ik dat in het weiland te link vind. Heeft hij goed naar geluisterd
ik zal hem morgen streng toespreken.
En bedankt!
). Als je je stoort aan de molshopen inderdaad even wegscheppen of uiteen trappen.
Na die tijd is het weer rustig.