kvulden, ik heb veel te dure

voor de prascend helaas geen tips. Ik heb voor maagzuurremmers indertijd bij abler besteld, die fabriceren het zonder patent in india, misschien is er net zo iets voor prascend? geen idee wat de werkzame stof is.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jade schreef:wij hebben 2x een grondwater monster (moeten) nemen. 1x bij het verkennend bodemonderzoek bij aankoop van het perceel, dat was prima. 1x (verplicht) bij het bouwen, toen is er zink gevonden. Maar, er is toen bij de grondboring ook zink aangetroffen, toen hebben ze echter per ongeluk het mengmonster weggegooid en is het grondmonster opnieuw genomen en was het prima. Aangezien we zinken dakgoten hadden en het huis wat er stond is afgebrand, heb ik een beetje twijfels of er niet gewoon een brokstuk zink in het ene of andere monster zat. Persoonlijk heb ik dus niet al te veel vertrouwen meer in de betrouwbaarheid van dit soort onderzoeken![]()
kvulden, ik heb veel te durehertenleren handschoenen gevoerd met thinsulate of iets in die trant. ik vind ze fantastisch, maar helemaal kou vrij zijn ze natuurlijk niet. ik heb ze indertijd meegenomen toen ik ging skieen en toen viel ik onderaan de piste bijna flauw omdat mijn handen te koud waren geworden, toen ben ik eerst de dikste wanten gaan kopen die er te krijgen waren in t dorp
was toen wel -20, da's nog wel een verschilletje met nu
![]()
voor de prascend helaas geen tips. Ik heb voor maagzuurremmers indertijd bij abler besteld, die fabriceren het zonder patent in india, misschien is er net zo iets voor prascend? geen idee wat de werkzame stof is.
Akshay schreef:Qua onderzoek, het blijft een steekproef natuurlijk hè. Net als mestonderzoek bijvoorbeeld.
Maar als je in een gebied zit met sterk verhoogde achtergrond gehalten metalen dan is dat denk ik niet bevorderlijk als drinkwater.
Jade schreef:Akshay schreef:Qua onderzoek, het blijft een steekproef natuurlijk hè. Net als mestonderzoek bijvoorbeeld.
Maar als je in een gebied zit met sterk verhoogde achtergrond gehalten metalen dan is dat denk ik niet bevorderlijk als drinkwater.
dat snap ik, maar zeker voor het bodemonderzoek is het wel een steekproef die indertijd 12k aan sanering heeft gekost, waarvan ik me na de daaropvolgende steekproeven heb afgevraagd hoe noodzakelijk het was. Wij hebben dan nog mazzel gehad dat het zo'n beetje de kleinste sanering die je kan krijgen betrof, maar als je pech hebt met 2 vervuilde steekproeven kan de gemeente je ook nog verplichten te saneren.
Nog afgezien van het feit dat ik hoorde dat de 'vervuilde' grond gewoon in een geluidswal naast de snelweg werd gedumpt en dan 'gesaneerd' werd verklaard. en dan wil ik het al helemaal niet hebben over hoe het is uitgevoerd, wat een bureaucratie en slecht georganiseerde bende was dat
DubbelFun schreef:@cheybinky: welkom
Je hebt een flinke klus voor de boeg, maar qua paarden al goed op een rijtje zo te lezen.
Ik heb lang geen 3800 m2 en had ook 2 paarden die beiden een achtergrond van hb/sb hebben, dus ook geen behoefte aan een hoop gras.
Een track rond de wei is een goed idee, zeker in combinatie met een schuilstal. Als je -net als ik- aan een drukke weg woont en het 's nachts niet vertrouwd om de pp open te laten kun je die -net als ik doe- altijd afsluiten.
Als ik hier zeg dat ik het koud heb is het standaard antwoord 'moet je wat gaan doen'... nou niet waar dus. Net de plantenstrook naast de oprit bladvrij gemaakt (5 kruiwagens aangestampt blad) en ik had 'bevroren' tenen en vingers (ondanks de dikke handschoenen) en een koud hoofd tegen het hoofdpijn aan.
Nu dus eerst maar aan de koffie om het leed te verzachten
biancaaaa schreef:Balen Lynn Nikitahopelijk kan je alsnog snel genieten van je nieuwe badkamer.