Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:54

Denk dat je diegene dan eerst moet toevoegen op fb. Een andere manier weet ik ook niet.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:59

De bokker even een berichtje sturen. Zij kan jou wel uitnodigen. Staat in de OP van de challenge.

lynnkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:00

☝️

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:25

Morgen de grote verhuizing voor oud en nieuw. Alle paarden gaan naar een kennis bij de Drunense Duinen. Is wel ong een uur rijden en ik moet 2 of 3 x heen en weer. Heb een trailer van een andere kennis kunnen lenen, dus het idee was, dat mijn man en ik allebij een trailer zouden rijden. Maar nu heeft gisteren 1 van onze medewerkers een motorongeluk gehad. Gelukkig viel het mee, maar hij is wel voorlopig uit de running. Dus dat kan betekenen dat mijn man morgen gewoon moet werken. En dan moet ik dus mss wel 3 x rijden :\ . Ik moet toch een paard minder. 5 is net onhandig. Anders hadden we met zijn 2-en maar 1 x hoeven rijden. Had al gekeken of ik zo n 3paards trailer kon huren, maar helaas... Maar goed, de extra trailer is opgehaald, morgen maar zien hoe het gaat lopen. We gaan met het gezin en 2 hobden in een hotel en een pas gescheiden vriendin gaat ook mee met haar hond. Gaan we met zijn allen voor de laptop Harry Potter kijken. Zal wel lekker knus worden... :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:00

Vandaag lekker gereden op Marinka. Even heel technisch bezig geweest. Dat was wel even goed voor ons samen. Grote stappen gezet.

Ook nog even wat foto''s gemaakt. Al lukte dat niet helemaal ze zetten steeds de achtervolging in. Haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fabster dat is een hele verhuizing inderdaad. Maar wordt vast heeeel gezellig. Veel plezier.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:30

Leuk! Alle delen van hp? Dat wordt wel een gesleep dan zeg. Maar zal het vast wel waard zijn anders dan kozen jullie daar niet voor :)

Wat fijn dat het rijden goed ging. Ik wassen helaas op het werk. Net de paarden een knuffel gegeven. Ik moet een fotoboek knutselen voor mijn werk. Natuurlijk mooi op tijd begonnen (not..) morgen moet hij af zijn (a).

Verder niets nieuws onder de zon. Nog steeds niet fit maar dat waait wel weg ^^

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:04

Ik rij nu ook met Endomondo..... in de maand november 72 km gereden ( ben een week ziek geweest...) de maand dec 103 km.... ik vind het erg leuk... je kunt pas van augustus meedoen....

Abby... je kunt mij anders toevoegen.... doen we ff via PB dan....

Ik heb van,orgen ook nog even gereden, behalve de mist, was het ook niet echt verstandig vw de knallen.... dus heb ik een heen en weertje gedaan.

Vanmiddag heb ik me vermaakt bij Vroegop...... paardenzaak, alles 75% korting.....
mooi aurigaanbitje gekocht...van Sprenger, trui voor mezelf en mijn man, hoevenspul, massage olie voor paard ( zeg t er maar ff bij), veiligheidsvestje..knaloranje, oorwarmers, borstels....paard met ruitertje erop voor mijn kleine nichtje....beenbeschermers van eskadron uhhhh.... dat was t wel denk!

Jammergenoeg geen jodphurbroeken... ik rijd niet in gewone rijbroeken....

Voor iedereen alvast de beste wensen..... en veel veiligheid voor de paardjes gewenst..... sta nu al doodsangsten uit voor morgenavond...Nu nog rustig bij ons.
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 30-12-16 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:08

Monmaster schreef:
Ik rij nu ook met Endomondo..... in de maand november 72 km gereden ( ben een week ziek geweest...) de maand dec 103 km.... ik vind het erg leuk... je kunt pas van augustus meedoen....

Abby... je kunt mij anders toevoegen.... doen we ff via PB dan....

Ik had problemen met aanmelden op bokt in de challenge of bedoelde je niet per ongeluk mij?

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:14

Hoe bedoel je.... de app kun je gewoon downloaden.... dat hoeft via bokt.... haar moet je alleen een mailtje sturen dat je mee wilt doen. Maar dat kan pas weer vanaf augustus....
Ik had het idd tegen Abby, dacht te lezen dat zij er een vraag over geplaatst had.... heb ik zeker een brillie nodig! Hahah

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:20

Ik wil mij via bokt aanmelden om aan de Endomondo chalange mee te doen. Dan moet je een vriendschapvezoek sturen waar ik niet uitkom en de ts daarvan reageert niet meer. Ik dacht dat je dat bedoelde.
Endomondo zelfs gebruik ik al langer dat is het probleem niet
[BRT] Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:29

Ik krijg automatisch een nieuwe uitnodiging ;) maar bij de eerste idd ts een pb gedaan toen.
Helaas rijden we niet zo veel dat het ook echt de moeite is voor de challenge. Maar zet de app meestal wel aan om te zien hoe lang we gereden hebben ( de rondjes zijn altijd wel hetzelfde).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:53

PaulineH schreef:
Leuk! Alle delen van hp? Dat wordt wel een gesleep dan zeg. Maar zal het vast wel waard zijn anders dan kozen jullie daar niet voor^^

We hebben nu net deel 4 gekeken. We doen ze niet allemaal morgen, gelukkig.

En het is niet helemaal vrije keuze, dat gesleep. Wij wonen vlak bij een café waar heel veel vuurwerk afgestoken wordt. Dat vinden mijn paarden niet leuk. En ik heb geen stallen. Voorheen kon ik ze vlakbij stallen, maar die boer is nasr het bejaardenhuis en de boerderij is verkocht. En in de buurt kon ik niks vinden, helaas. Anders had ik dat wel gedaan. Dit is verte van ideaal. Om het wat minder dramatisch te maken, verblijven we in een hotel, vlak bij de paarden. De honden kunnen mee en dan kunnen we daar ook nog even wandelen met de honden, vóór we de hele zooi weer terug verhuizen. Ik moet daar toch iets beters voor verzinnen...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:41

Je keek niet scheel Monmaster, ik stelde idd de vraag :D

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:38

Ah het scheelt weer dat jullie niet de hele reeks gaan kijken :)
Wel lastig zo'n verhuizing, blijven jullie meerdere nachten weg ofietsen alleen vanavond? Veel plezier met harry potter! En alvast Gelukkig Nieuwjaar voor iedereen☆

Ik ga zo eindelijk mijn auto weer ophalen. Hij staat al een week voor reparatie bij de garage! Telkens van en naar het werk worden gebracht is toch echt irritant. Daarna vanmiddag nog even een buitenrit maken in het oude jaar en dan aan het werk. Heb late diensten dus vier het op mijn werk. 3u vannacht vrij hoop ik

Fijne laatste dag van 2016!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:59

Hoe gaat het met jullie ponys en paarden?
Mijne staan er relext bij ondanks dat er veel karabit wordt geschoten.

Einde van middag gaan ze op stal :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:01

Bij ons stonden ze er gisteren heel rustig bij, ook bij ons wordt er (verderop) met carbid geschoten, maar ze kijken er niet van op of om.
Mijn merrie heeft een paar jaar rond de jaarwisseling aan de rand van een woonwijk gestaan, dus die is wel wat gewend. Op stal gaan ze bij ons niet (kan ook niet, die liggen vol hooi), wel doen we de doorgang naar de track dicht. Dat is meer voor onszelf, want stel dat ze op de track door de draad gaan, dan hebben we daar geen verlichting, in de paddock wel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:04

Ik hoor in de verte wel wat knallen maar vergeleken met waar ik eerder gewoond heb is het heerlijk rustig. Zonnetje komt nu ook langzaam door dus lijkt nog best een mooie dag te worden :)

Paarden blijven gewoon lekker op de paddock staan, misschien krijgen ze nog wat extra hooi om half 12 maar verder ga ik niets bijzonders doen.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:45

Bij ons gelukkig niet te veel last van dat nieuwjaarsgedoe :)

Mss iemand een idee omtrent waterafvoer ? Onze weide loopt een beetje naar beneden dus waar de stal zal komen te staan zal het water denk ik niet weg kunnen. Denk niet dat het zal evalueren in een plas en dergelijke maar zou toch een soort van paddock(je) ervoor willen laten waar ik het dan toch liefst zo droog mogelijk heb. Drainage is dat een optie of zo iets (ik zit wel op agrarische grond dus weet nog niet zeker wat mag of niet mag, onder de stal komt wel een betonplaat)
Hoop dat mijn vraag wat duidelijk is ben niet zo goed daarin :)
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:15

Idefix: geen kans je stal bovenaan de weide te zetten?

Hier valt het goed mee, nog helemaal geen vuurwerk. Maar België is daar sowieso wat rustiger in dan Nederland heb 'k de indruk? Hier is het meestal enkel rond middernacht wat knallen.

De paarden amuseren zich wel met dit weer!

Afbeelding

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 14:33

Wendy, ah, duidelijk. Al vraag ik me nog wel af, is dan rondjes lopen hetgeen wat je wilt dat hij op den duur gaat doen om zijn ontspanning te vinden? Ik zou die afslag dan (soms) alsnog nemen omdat ik graag zelfstandige en nieuwsgierige paarden heb, ze mogen absoluut op zo'n manier aan mijn vragen "vrouwtje, dat ziet er leuk uit, zullen we daar eens kijken?" Maar als ik zeg nee wil ik geen discussie, dat is de punt die ik wil maken. Ze hoeven echt niet als robots enkel maar te doen wat ik vraag. Zou de eerste paar keren wel gewoon verwachten dat ze rondje lopen wat ik bedenk hoor. Net als dat Lola nu wel eens voor mij uit mag wandelen buiten. Sommige mensen zitten dan echt :wow: >;) , maar Lola en ik hebben allang de afspraak dat als ik zeg dat ze naar achteren moet, dat ze dat gewoon doet. En b >;) bevestiging dat als ik zeg ho, dat ho altijd ho is, en ook dat als er eens iets spannends is ze blijft staan of naar mij omdraait, en zeker niet gaat sleuren. Aangezien dat allemaal erg braaf gaat (eigenlijk ook niet niet-braaf is gegaan), zie ik totaal geen problemen wanneer ze stukken voor mij uit loopt. Want, wederom, krijg daar een lekker zelfstandig en nieuwsgierig paard van.

Bij sommige jonkies begin ik net als Monmaster ook met veel lekkers onderweg. Gewoon takjes knabbelen is in het najaar ook een optie :D Echter zijn er uitzonderingen (Lola), waarbij ik voerbeloning echt zeer nihil moet toepassen, anders heb ik dagenlang een vervelend en schooierend paard. Kan opvoeding zijn, maar ze is er zonder twijfel een stuk meer op gefocust als andere paarden die ik in handen heb gehad. Weet alleen dat Malibu van Pauline ook zo is toevallig.

Wat een leuk duo zo AB, mini en maxi <3

Natalie, Kyra liep vorige week ook nog 38km/h. Denk dat het vooral ook de ondergrond is die in de zomer natuurlijk droger is. Ik zit hier op kleigrond en merk dat heel erg buiten, voorheen reed ik jaar rond overal fluitend langs. Nu hier moet ik echt wel erom denken dat ik in bochten tempo terug neem of zelfs naar draf. Verkies de kiezelpaadjes boven de grasstrook ernaast. Enerzijds lastig, maar je gaat er wel lekker bewust van rijden :)

Wat goed van Jack Pauline, was dat de eerste keer? Hoe vaak rij je hem nu? Echt fijn dat je vooruit gang merkt :) En eens hier aanwaaien is altijd gezellig! We kunnen zo samen op buitenrit, Caily doet het super, die kan zo mee, zeker als Kyra erbij is (ik ga morgen voor het eerst proberen, bewust allen :o )

Endomundo is geweldig! Hier sinds begin januari gaan opbouwen. Januari en februari waren dan ook echt niet interessant met 12 en 34 km per maand :+ Laatste half jaar steeds tussen de 100 - 200 km per maand. Top was oktober met 205km. Volgens endomundo heb ik afgelopen jaar 1274,3 km weg gereden. Doel voor 2017 wordt 1750km. Moet makkelijk te halen zijn, aangezien ik ook meer paarden heb :o :Y)

Je kan endomundo ook openen op je laptop, daar kan je gewoon vrienden toevoegen. Of je moet de TS van de challenge een berichtje sturen. (kan even duren voor je antwoord krijgt, maar km tellen met terugwerkende kracht mee, dus geen paniek)

Succes met verhuizen Fabster, tjemig, je moet er wat voor over hebben. Misschien moet je voor volgend jaar eens met Pauline praten, die woont in the middle of nowhere, hihi

Wat fijn kvulden, brave Marinka! En knappe Rosie. Hier ook drie snorrendames, Kyra is de ergste, vooral na haar seniores priores ziet het er niet uit :')

Waterafvoer, geen verstand van, sorry. Ik zou verharden en put of gootje, maar dan moet je wel voorzichtig zijn met modder.

Prachtige plaatjes Solleke Noah!

Ik ga de gok toch nemen denk ik. Een rondje rijden... Kan er echt niet tegen ze dagenlang te laten staan terwijl ik haast niet werk. En dat terwijl er nog niks aan de hand is. Of nou ja, er wordt wel geknald, maar paarden reageren niet. Kan altijd nog terug gaan of afstappen als het niet gaat. Kyra kent het van deze drie paarden ook wel het beste denk ik, dus we gaan het zien...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:03

dan zal ik eens via de laptop proberen ik heb haar al pb gestuurd en zij verwees naar de beginpost van het topic
Toen ik daarop reageerde dat ik echt niet wist hoe ik dat moest doen heb ik geen reactie meer gekregen

paarden staan er rustig bij, vorige week al een flinke carbitknal net toen ik zijn peeskappen omdeed maar hij gaf geen kik!

Net ikea slaapkamer en bureaumeubel gehaald en verdorie een verkeerde maat kastje, 30 cm diep ipv 60 verdorie!!! Krijg je met allemala dezelfde namen maar dan 20 maten. helaas is het 60 min rijden dus baal als een stekker. Hij had zo`n had 2 mnd geleden een hoogslaper gekregen maar ik was vergeten te meten en nu blijkt dat het plafond extreem laag is. hij heeft zo`n 40/ 50 cm ruimte tussen matras en het plafond, de arme jongen moet tijgerend zijn bed in nu

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 16:51

Grinnik. Kan je niet stuk vd poten afzagen? Balen van het kastje.

Lekker 15km gereden. Nu snel mesten en dan weer warm naar binnen! Ben benieuwd of de mest van 3 paarden van 24 uur in een kruiwagen gaat passen...

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:58

Weet niet wat voor kruiwagen je hebt maar hier past dat echt niet.

Twix vind parelli best wel een beetje leuk! Valt weer mee.

Ik ga de paarden zeg maar nu naar binnen halen knallen gaan hier achter elkaar door maar bizar genoeg reageren ze het heftigst op het gefluit van siervuurwerk en daar verwacht ik straks ook nog wel wat van -O-

Iedereen een heel fijn uiteinde! Doe voorzichtig met vuurwerk maar ga je lekker te buiten aan champagne en oliebollen. Allemaal een heel gezond en gelukkig nieuwjaar!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:34

@caily: niet persoonlijk naar jou toe hoor, maar dit soort reacties zijn precies de reden waarom ik meestal geen updates plaats over Walter :n
Er zijn zoveel mensen die het allemaal wel denken te weten en het 'wel even denken op te lossen'. En die komen dan met de meest stompzinnige dingen die ik allang geprobeerd heb, ben namelijk niet helemaal achterlijk als het op paarden aan komt.
Vroeger was ik het dan op een gegeven moment zat en liet ik het ze dan op een gegeven moment wel proberen. Maar het lukte eigenlijk nooit :n hij heeft meerdere mensen geprobeerd aan te vallen op dat soort momenten en 1 persoon heeft een levenslang aandenken aan hem; een kromme vinger die nooit meer helemaal te gebruiken is.
Sindsdien doe ik dat dus niet meer, ik geef hem niet meer uit handen en ga alleen aan de slag met tips van mensen die hem ook écht kennen. Want in zijn geval bedriegt de schijn, hij kan heel lief en stabiel over komen (dat is 1 kant van zijn karakter), veel mensen denken dat ik het liefste paard ter wereld heb.
Walter is gewoon een complex paard. Die trouwens wel degelijk een goede opvoeding gehad heeft, maar het karakter is en blijft gewoon ingewikkeld.
Altijd een puzzel. Ik heb hem nu alweer 12 jaar en kan heel veel met hem, maar bepaalde dingetjes (nog) niet.
In het geval waar ik het over heb, slaat het van left-brained (ik wil niet) razendsnel om naar rightbrained (paniek!) en altijd extravert.
Op het moment dat ze rightbrained zijn, ben je eigenlijk al te laat. Vandaar het longeren.
Doorpakken op die momenten heeft écht geen zin, dan neemt de paniek toe en/of je belandt in levensgevaarlijke situaties.
Maar als hij nog left-brained is heeft doorpakken soms wel zin (vandaar het achterwaarts er heen sturen), of juist op iets spannends af sturen (touch it), of wachten. Maar of doorpakken kan en zinvol is, is in zijn geval een kwestie van aanvoelen (en zien als je hem goed kent, maar dat is lastig als je er op zit).
Waarom ik het dan toch post?
Even mijn ei kwijt moeten denk ik, en stiekum toch de hoop dat iemand met een briljant idee komt, denk ik.

Lekker dat je gewoon bent gaan rijden! Groot gelijk :j

@nathalie: en wat vond jij van parelli?
@lynn: frustrerend!
@solleke: die zien er happy uit! Mooi gezicht zo :j
@idifix: paddockmatten een idee?
@monmaster: groots ingeslagen dus :j

Paarden gaan hier zo naar binnen, waren wel wat onrustig, maar niet te onrustig om hooi te eten, dus komt wel goed :j

Iedereen een fijne jaarwisseling!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:36

Allesis verhuisd en wij zitten in het hotel. Hond wel over de zeiknvan al die knallen. We gaan zo eten en dan san Harry beginnen.