Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik moet toch een paard minder. 5 is net onhandig. Anders hadden we met zijn 2-en maar 1 x hoeven rijden. Had al gekeken of ik zo n 3paards trailer kon huren, maar helaas... Maar goed, de extra trailer is opgehaald, morgen maar zien hoe het gaat lopen. We gaan met het gezin en 2 hobden in een hotel en een pas gescheiden vriendin gaat ook mee met haar hond. Gaan we met zijn allen voor de laptop Harry Potter kijken. Zal wel lekker knus worden...

Monmaster schreef:Ik rij nu ook met Endomondo..... in de maand november 72 km gereden ( ben een week ziek geweest...) de maand dec 103 km.... ik vind het erg leuk... je kunt pas van augustus meedoen....
Abby... je kunt mij anders toevoegen.... doen we ff via PB dan....
maar bij de eerste idd ts een pb gedaan toen.PaulineH schreef:Leuk! Alle delen van hp? Dat wordt wel een gesleep dan zeg. Maar zal het vast wel waard zijn anders dan kozen jullie daar niet voor^^

, maar Lola en ik hebben allang de afspraak dat als ik zeg dat ze naar achteren moet, dat ze dat gewoon doet. En b
bevestiging dat als ik zeg ho, dat ho altijd ho is, en ook dat als er eens iets spannends is ze blijft staan of naar mij omdraait, en zeker niet gaat sleuren. Aangezien dat allemaal erg braaf gaat (eigenlijk ook niet niet-braaf is gegaan), zie ik totaal geen problemen wanneer ze stukken voor mij uit loopt. Want, wederom, krijg daar een lekker zelfstandig en nieuwsgierig paard van.
Echter zijn er uitzonderingen (Lola), waarbij ik voerbeloning echt zeer nihil moet toepassen, anders heb ik dagenlang een vervelend en schooierend paard. Kan opvoeding zijn, maar ze is er zonder twijfel een stuk meer op gefocust als andere paarden die ik in handen heb gehad. Weet alleen dat Malibu van Pauline ook zo is toevallig. 

En eens hier aanwaaien is altijd gezellig! We kunnen zo samen op buitenrit, Caily doet het super, die kan zo mee, zeker als Kyra erbij is (ik ga morgen voor het eerst proberen, bewust allen
)
Laatste half jaar steeds tussen de 100 - 200 km per maand. Top was oktober met 205km. Volgens endomundo heb ik afgelopen jaar 1274,3 km weg gereden. Doel voor 2017 wordt 1750km. Moet makkelijk te halen zijn, aangezien ik ook meer paarden heb

hij heeft meerdere mensen geprobeerd aan te vallen op dat soort momenten en 1 persoon heeft een levenslang aandenken aan hem; een kromme vinger die nooit meer helemaal te gebruiken is.