Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:23

Heeft hij er geen huis op staan Solleke_Noah Dan was je meteen klaar. haha Het is een mooi groot stuk samen.
Ik hoop zo dat mijn buurboer (van een paar huizen verder)me niet vergeet als hij zijn stukje land gaat afstoten. Ik ben bang dat er wel een opdringerige andere boer tussen komt _-:(

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:26

@kvulden: pappen en nat houden...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:26

Haha helaas, zijn huis is er recht tegenover en stond wel te koop, maar een euro of 100.000 buiten ons budget :')

Ben er echt wel heel blij mee, lekker grote schuur als loopstal, veel dakgoten voor gebruik regenwater én een regenwaterpomp!! Niet meer sleuren met tonnen water, mijn armspieren gaan ZO gelukkig zijn :D :')

kvulden: ja zijn vaak kapers op de kust, goed vinger aan de pols houden, goed contact onderhouden en af en toe eens laten vallen dat je nog steeds geïnteresseerd bent.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:27

hallo,

mag ik hier met jullie meepraten :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:31

Welkom Alja,

Ik doe mijn best dames. hihi Dat moet hij wel gemerkt hebben.

Het is allemaal gehuurde grond die je hebt he. anders zou je kunnen kijken of je mag bouwen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:31

Solleke_Noah schreef:
..., veel dakgoten voor gebruik regenwater én een regenwaterpomp!!
Wat voor dakbedekking ligt er op... want van een asbest dak zou ik geen regenwater willen voeren...
Overigens als zijn huis écht lang te koop staat zou ik gewoon een bod doen wat door mij wel te betalen is... 'nee' heb je 'ja' kun je krijgen... :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:32

Welkom alja

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:37

Stipje.
Ik meld me ook.
Wij hebben onze paardjes en ponies ook thuis staan. Namelijk: BWP merrie Domino (van mij), Haflinger Prisca (van zus) en onze 4 gezamenlijke Shetties. (En twee schapen)

Zij hebben 4 weides (1,5 hectare in totaal) een een soort paddock paradise ernaartoe.

De stal heeft 5 stallen en we hebben 1 grote schuilstal

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:49

Welkom alle nieuwelingen :wave:

Solleke dat is een zeer intressant stukje er bij :j

Blue is nog niet de oude.
Eet wel maar nog steeds voorzichtig kleine hapjes, maar geen gekke bekken trekken meer.
Gisteravond heel wat moeite gehad om het medicijn , alla wormspuit met medicatie, erin te krijgen, mond was verboden gebied.
Vanmorgen was hij nog steeds opstandig maar ging het wel makkelijker.
Verder is hij aanhankelijk <3 en dat is niks voor stoere Blue.
Ben in ieder geval blij dat hij eet en heb voor de zekerheid ook een ander pak hooi open gemaakt.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:53

Fijn dat het al een stuk beter gaat met Blue! Hopelijk is hij snel helemaal de oude! Als hij tijd heeft om opstandig te zijn, vergaat het hem vast al weer een stuk beter, haha.

Welkom Alja en Evelien!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:01

Even snel tussendoor. Spatter, als Blue de wang kapot heeft, schuurt dat natuurlijk nog steeds, al is de haak eraf, kan dat het zijn? Dan zou ik gewoon even een weekje of wat afwachten zolang hij wel wat blijft eten. Misschien lekkere slobber of spedibeet oid erbij tot die tijd?

Rest komt later :evaw:

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:09

DubbelDun schreef:
Solleke_Noah schreef:
..., veel dakgoten voor gebruik regenwater én een regenwaterpomp!!
Wat voor dakbedekking ligt er op... want van een asbest dak zou ik geen regenwater willen voeren...
Overigens als zijn huis écht lang te koop staat zou ik gewoon een bod doen wat door mij wel te betalen is... 'nee' heb je 'ja' kun je krijgen... :D

Het is net verkocht, vandaar dat hij gaat verhuizen :D en ik wil liever wei echt aan huis, en niet met een straat tussen :)

Dakbedekking gewoon plastic golfplaten denk ik, ga 'k eens navragen.

kvulden; ja gehuurd, dus bouwen wordt hem niet. Die centen bewaar 'k voor ons eigen stukje ;)

spatter: fijn dat Blue toch de goede kant opgaat!

Welkom Alja en Evelien!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:10

DA heeft speciaal gekeken of hij zijn wangen beschadigd had maar dat was niet zo.
Zij meende ook dat die haak echt niet het probleem was maar dat hij een virusje had wat hem zo ziek maakte.
Blijft het raar dat hij wel wil eten maar daar zo truttig om doet.
Heb zelf ook zijn kiezen gevoeld na de behandeling en die waren goed.
Wel viel het me op dat zijn haaktand rechts boven korter was als dat hij ooit was, alsof daar een stukje van was afgebroken maar daar is hij niet gevoelig op.
Maar voor nu zal het toch even afwachten worden zeker zolang hij blijft eten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:13

spatter schreef:
DA heeft speciaal gekeken of hij zijn wangen beschadigd had maar dat was niet zo.
Zij meende ook dat die haak echt niet het probleem was maar dat hij een virusje had wat hem zo ziek maakte.
Blijft het raar dat hij wel wil eten maar daar zo truttig om doet.
Heb zelf ook zijn kiezen gevoeld na de behandeling en die waren goed.
Wel viel het me op dat zijn haaktand rechts boven korter was als dat hij ooit was, alsof daar een stukje van was afgebroken maar daar is hij niet gevoelig op.
Maar voor nu zal het toch even afwachten worden zeker zolang hij blijft eten.

Het is geen opkomende droes ofzo he? Dat z'n keel pijnlijk is en hij daarom moeilijk eet? Hoorde dat het weer begint te heersen, vandaar..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:17

Wss combi van haakjes en een virus. Hoop dat hij zich snel beter het voelen . Hier vorige week ook vieze ogen vieze neus en proppen. Tandarts gekomen en amper wat te zien dus vermoed ook een combie van niet lekker zijn en de kleine haken. Hij vond het ook vreemd om zoveel proppen te krijgen daardkorst.
Ships vergeet ik weer de foto van haar navel. Veel aan mijn hoofd door gedoe op school en met andere kinderen met mijn zoon. Vergeet veel en ben nogal gestrest daardoor
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 06-04-16 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:19

Heb ik ook aan zitten denken maar DA heeft zijn keel geknepen enzo en daar gaf hij geen kik op en er is ook niks gezwollen.
Hij is ook alleen op de rijvereniging geweest en verder nergens en voor zover ik weet heerst hier nergens droest.
Verder nog nooit droest in het echt gezien maar ik neem aan dat een DA weet waar ze naar moet kijken.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:21

Daar ga ik toch ook vanuit Spatter!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:21

lynn sterkte met zoon en school :(:) en ziek paard

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:33

@spatter: hoe is zijn temperatuur nu ??

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:34

Lyn geeft niet als het nog lukt voor morgen. De dieren arts komt tussen 10 en 12. Ben wel erg benieuwd of het een beetje vergelijkbaar is. Ik ben toch wel een beetje voorstander van het even aankijken, maar weet niet of dat verstandig is. En zoals de dierenarts mij nu vertelde qua afmeting denk ik niet dat zij dat ook vind. Pffff zo zielig? Een schijnbaar gezond paard laten opereren en dan die speelse dame in een kleine ruimte zetten zodat ze niet kan spelen. |(

Mijn merrie heeft Droes gehad 15 jaar geleden. Ze wilde niet eten en ging met het hoofd de hele tijd naar beneden met de neus op de grond. En er komt een soort bal in de keel. Dit is iets wat zich vrij snel ontwikkeld. Ik zag het laat in de middag, wist niet wat het was, maar vond haar vreemd doen. Om 10 uur met moeite een dierenarts hierheen gekregen. Die zich uiteindelijk bij mij verontschuldigde. Goed dat ik zo doordramde zei hij. Als ik niet was gekomen was ze waarschijnlijk niet door de nacht gekomen. Hij kwam nog een paar dagen terug voor een injectie. Ik had haar toen amper 2/3 weken aan huis geloof ik. Ik had ook eerst mijn nieuwe buurman laten kijken. Die heeft een hengstenhouderij. Nou die vond dat het gerust tot de volgende dag kon wachten zou hij wel gedaan hebben zei hij. Blij dat ik altijd mijn gevoel volg. Al hoe wel ik het toen wel moeilijk vond omdat ze net aan huis stond en je dan ineens zoveel meer ziet dan als ze op pension staan. Dus dacht wel een beetje dat ik veel op zat te letten. Gelukkig doorgezet.
Laatst bijgewerkt door kvulden op 06-04-16 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:39

Nu toch snel naar paard gegaan maar ik krijg de navel door de dikke vacht amper herkenbaar op de foto. Navel is 1 a cm verdikking zeker niet meer. Paard voelt zich al beter gelukkig. Ook at zij gewoon maat spuugde veel uit. Zoon en school zal drama boven . Man man wat een geroddel aan de school poort. Heb ik een hekel aan. Zulke schijnheilige mensen en verhalen vertellen terwijl het via via gehootd is en ik vaak het echte verhaal ken ( wat ik voor mij houd )en wat er totaal niet op lijkt. Mensen die tegen mij zeggen hoe goed en leuk gaat als mijn zoon daar gespeeld heeft als ik vraag hoe het ging en dat ik van anderen hoor dat als ik weg ben net echte verhaal gezegd word. Ben dan ook eerlijk tegen mij ipv tegen anderen

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:41

Spatter, hopelijk is blue snel terug de oude. Heb hier ook eentje die super gevoelig is op zijn tanden. Bij het minste veilen, eet hij de eerste dagen kei slecht. Minste haakje stopt hij ook met eten.

Welkom Alja en Evelien!

Kleine update van mijn kant.

Dik 3 weken geleden had ik een partij vijver/sierstenen op internet gezet. Super veel reacties, maar eerst is eerst uiteraard. Wat heb ik daar al spijt van gehad. Ondertussen is hij al 3 keer geweest. Met een belachelijk klein aanhangwagentje. Elke keer maakt hij een hele rommel als hij komt (stenen naast remorq etc).
Ging hij gisteren het laatste deel komen halen, uiteraard niet geweest. Dan ging hij vandaag om 9:00uur komen. Zit ik op de camera te kijken, ligt het er nog steeds. Bel ik hem. Ja maar ik kom vandaag ze, na de middag. Ben benieuwd of hij komt, wat hij meeneemt en hoeveel rommel hij maakt.
Gek word ik ervan. -:(- Dan krijg je iets gratis, dan is een beetje respect toch wel het minste. := .

Gisteren een stuk van de tuin terug ingezaaid. En hopelijk volgende week ons nieuw stuk wei.
Wei aan huis hebben we net voor de regen kunnen mesten, die staat al heel mooi. *\o/*
Container heeft een mooi rek gekregen. Moeten we enkel nog aanvullen met bakken en deze labelen.
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:49

*komt even binnenvallen*
Sorry, door veulenseizoen/dekseizoen en verbouwing in huis kom ik weinig aan reageren toe maar lees wel af en toe nog mee hier ;)

Kvulden, ik heb eerder eens een welsh cob jaarling aan een navelbreuk laten opereren en dat was appeltje eitje.
Buiten de navelbreuk was het ook nog een klophengst dus hij ging sowieso op tafel en met gasnarcose via de lies gecastreerd en toen is meteen de navelbreuk hersteld. Ze hebben er toen onderhuids ook nog een matje ingezet. Dat gaf nog meer steun.
Incl 4 dagen kliniek en castratie via de lies was ik voor 350 euro klaar. En met een week liep hij weer op de wei met z'n vriendjes.
Hij was daarvoor nog weinig in handen geweest en nog nooit op de wagen dus hij had een mooie vuurdoop en had een hoop geleerd in die week. Is ie niet slechter van geworden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:11

Solleke, volgens mij woon je niet ver bij mij vandaan. Als je toch mee wil naar het weekendje, kun je met mij mee.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:22

Ik pb je even :)