Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:24

karev jakkes :(:)

ik heb mezelf verwend met 2 lekkere warme truien en een paar nieuwe stappers.
Loop steeds meer zonder brace en met schoenen maar de oude waren wat scheef afgesleten en dat liep niet 100%.

Martje80

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:43

Ja was echt naar.

Ik ga niet naar de zl markt..Wil alles wel kopen. Mijn hart is te groot hihi..

Gefeliciteerd met je baan shirley! Ff weer wennen maar red zich altijd wel weer.

Super spatter. Steeds mobieler!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:47

@Shirley, wel zin maar ik heb les dinsdag en denk dat beide paarden meegaan dus helaas. En ik denk dat je daar wel een dagje zoet bent. Volgens mij is er ook gewone grote markt met veel kraampjes met spul. En nee, ik wilde steeds meedoen aan de rit maar vaak wedstrijd of andere dingen gepland. Nu komt het wel uit, mooie laatste training voor Viool d'r wedstrijd volgend weekend. :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:53

Haha, ik ben ook bang dat ik alles wil kopen! Ohw dan zijn we wel een dagje zoet idd. Les met 2 paarden tegelijk kristel? Hihi
Ah cool. Epe is het volgend weekend toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:57

@karev: ik denk dat de kat al aangereden was en al niet meer weg kon komen.
Niet dat het je minder rot zal gaan voelen :(:)
Bah, zijn altijd nare dingen...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:03

Hhi, bijrijder op de ene en ik op de andere. :P en Epe is zaterdag 24. :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:11

Jaloers op de turkijeganger en kristelhans die lekker vakantie heeft. Fijn hoor. :D

Karev dat is echt minder. Wel enorm goed van je hoe je gehandeld hebt.

Ik heb wat stukjes die jullie geschreven hebben in het bestand gezet. Als iemand nog dingen weet om 't aan te vullen... drainage ec. heb ik geen verstand van ga je gang! :D Of als er nu dingen instaan die eruit moeten, dat kan ook. Als je jouw stukje er niet in wil of zo.

De link nog een keer: https://docs.google.com/document/d/1CZ6 ... rZSg/edit#

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:12

Sure_lee schreef:
Ga dan voor het eerst eens kijken bij de markt in Zuidlaren. Gaan er nog meer uit dit topic?

Ik! Ik! *\o/* :D Paard staat in Zuidlaren namelijk :+ Neem ook elk jaar vrij zodat ik even de markt op kan. Beetje paarden kijken en snacks halen. Paling voor opa bijvoorbeeld :+

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:28

WendyBZ schreef:
Sure_lee schreef:
Ga dan voor het eerst eens kijken bij de markt in Zuidlaren. Gaan er nog meer uit dit topic?

Ik! Ik! *\o/* :D Paard staat in Zuidlaren namelijk :+ Neem ook elk jaar vrij zodat ik even de markt op kan. Beetje paarden kijken en snacks halen. Paling voor opa bijvoorbeeld :+

Het lijkt mijn vriend geen goed idee. :+

Wel worden onze plannen voor een veulen steeds zekerder. We krijgen er na de asperges en de vroege aardappels nog een stuk wei bij, dus gras genoeg dan.
Hebben jullie nog tips wat betreft literatuur? Ik heb 0,0 verstand van fokken. :o

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:31

Nee ohjajoh hij schoot me echt voor de auto. Ik dacht dat er een tak uit de boom viel en dat ik daar over reed in een split second zag ik hem over schieten en dacht dus, tak. .

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:36

Whahaha lees net het stukje van de Sh*tlander in het document en mijn verhaal staat er bij! Hilarisch!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:39

Jaaaa maar dat is ook een hilarisch verhaal. Het raakt echt de kern van wat je als eigenaar van paarden aan huis als normaal moet gaan beschouwen. :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:42

Karev.. Ik lees net pas je verhaal over de kat. Wat vreselijk zeg! Helaas zit een ongeluk in een klein hoekje.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:44

Ohjee Tamara..... Dat lijkt me zo erg om mee te maken....

Hier moet het afdak aangepast worden. Buurvrouw is het er niet mee eens.... Hmmm weer een nieuwe uitdaging.............

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:45

Oh wat een zeiksnor die buur. .

Hoe is je teen? En je baby spikkel

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:47

karev schreef:
Nee ohjajoh hij schoot me echt voor de auto. Ik dacht dat er een tak uit de boom viel en dat ik daar over reed in een split second zag ik hem over schieten en dacht dus, tak. .

vreselijk.. Ik zag er laatst eentje net onder bij mijn bumper wegschieten, net gemist. Kan me voorstellen hoe je je voelt :(

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:51

Als ik iets in het document aanpas in de Google doc App. Past het document zich dan automatisch aan op jouw link Gypsy? Of hoe werkt dat?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:18

Ja dan moet je geloof ik wel ergens op bewerken klikken. Ik begrijp er ook maar de helft van. :')

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:24

Ja, dat gaat vanzelf! Ik was net in het document aan het lezen en toen typte iemand iets, heel grappig..dat kun je dan gewoon ter plekke zien!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:26

Ohhhh gaaf :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:58

:wave: hoi!! Zo zeg eindelijk weer helemaal bijgelezen *\o/* jemig wat gaat het hard hier!!

Ahh Karev wat sneu ;( ik zou me daar ook heel rot over voelen

Gypsy wat een mooie samenvatting heb je gemaakt! +:)+

Spatter je bent echt goed onder de pannen met deze blessure he :(:) en dan ook nog afscheid moeten nemen van twee van je kanjers zo kort na elkaar ;( beetje laat maar alsnog veel sterkte

Verder een hoop mooie en minder mooie verhalen gelezen, veel tips en klussen die zijn gedaan en een hoop mooie foto's :D en Daan wat waardeloos dat het probleem met het zand nog steeds niet is opgelost -O- hopelijk komt er nu snel schot in de zaak

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 02:49

:(:) karev, snap dat zoiets je niet in de koude kleren gaat zitten. Hopelijk waren de eigenaren ook blij met jouw eerlijkheid en handelen in belang van het beestje.

Ik denk dat als je contact opneemt met de universiteit of kliniek van Utrecht ze wellicht wel iets kunnen betekenen of anders weten hoe en waar.

Gefeliciteerd met de baan Sure_lee!

Ik ga ook naar Zuidlaren. Ben al vaker geweest, woonde eerder op fietsafstand, stal waar ik stond was kleine 5 km er vandaan dus dan was het vaste prik eerst naar de markt en dan naar stal. Nu gewoon met buuf en nog een paar meiden met de auto :)

Gypsy, ik heb vorig jaar en dit jaar gefokt en komt bij een erg ervaren fokker over de vloer (vrij - zat naar de hengstenkeuring met een van de hengsten :D ), dus vraag maar raak. Verder vooral hengstenhouders benaderen, die weten wel hoe of wat, en bij iedereen gaat het net even anders. Heb je een bepaald ras of anders iets wat je zoekt?

Slaap :O Nog even drie mensen terug schrijven die op Caily hadden gereageerd. Krijg elke dag wel meerdere reacties voor haar, maar nog niet verkocht, vraag is ben ik te selectief, of is de koper dat? Voor Bibi stuk minder interesse, maar wel iemand die al langere tijd serieus bericht over en weer, dus duim dat dat door gaat. Dan kan ze namelijk gelijk van dr moeder af daarheen, als ze eerst paar weken/maanden bij mij komt vind ik zo sneu :(

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 03:16

Wat naar Karev ;( ...kat moet ook op het erf blijven.Dit is een van de dingen waarom ik zo tegen loslopende katten ben.

"Gelukkig" heb je het gemerkt zodat het beestje niet een hele dag heeft moeten lijden.Vaak kruipen ze nog weg ook...brrr.

Bevalt de baan Sure_lee?

Caily...dat geneuzel met de verkoop.Altijd zoveel stress :(

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 03:29

Stress.. Tja, dat is voor mij tweezijdig. Ik twijfel namelijk nog best wel heel erg. Caily heeft ongeveer al mijn paardendromen uit laten komen, ze is zo lief en braaf. Echt met een gouden randje omp haar hart, en ook nog eens prachtig om te zien. Bibi heb ik gekocht omdat ik er echt als een blok voor viel, echt de oudenthieke Ierse kwaliteit; een bredere en kleinere Tinker met onwijs veel behang, nu al. Die zou ik graag opfokken en dan mee fokken en mennen. Dus enerzijds zou ik het niet erg vinden als ze blijven staan. Maar aan de andere kant hangt er ook vrij veel vanaf. Als ze verkocht zijn kan ik een paardje terug kopen wat mij heel erg nauw aan het hart staat. Al is ze misschien niet zo knap als Bibi of Caily, ze heeft wel exact het karakter wat ik graag heb, en ik ken haar door en door, net als zij mij. En dan kan ik eindelijk beginnen aan mijn rijbewijs, ik fiets nu een uur naar mijn werk, en ook weer terug, dat is niet altijd leuk. Plus het werk wat een stuk minder wordt, 4 of 2 is best een verschil qua voeren (ook voerkosten) en mesten. En 1 rijpaard ipv 2 scheelt ook de helft. Nu heb ik niet altijd puf of tijd om er 2 te doen, en zeker als straks veulen bij Caily weg is denk ik dat het dan vaak een dilemma zal zijn welke ik pak, of allebei even. Als ik buiten wil rijden heb ik eigenlijk ijzers nodig omdat bijna alles hier verharde wegen is, 4 of 8 ijzers scheelt ook nog wel in geld...

Dus eigenlijk moet het gewoon. Als Caily een goede plek krijgt kan ik ermee leven, glimlachend zien hoe ze iemand anders zo gelukkig maakt als ze mij heeft gemaakt. Bibi zoek ik natuurlijk ook een goed plekje voor, en dat zal als ze groeit denk ik nog vaak slikken zijn als ik een foto zie, maar daar heb ik geen band en verleden mee zoals met Caily, dus dat voelt toch wel anders.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 03:41

Moeilijk hoor...meer tijd,geld en mogelijkheden zou fijn zijn.
Ben blij dat ik ruinen heb,dus een veulen fokken is sowieso geen optie.Kan niet in de verleiding komen ook.Dat is (voordat ik ziek werd) wel eens aan de orde geweest.

Kon een prachtige IJslandse merrie overnemen en er was toevallig op dat moment een heel goede hengst tijdelijk daar in de buurt.Nachten wakker gelegen en uiteindelijk besloten om het niet te doen.
Mijn werk was gewoon te onregelmatig en een veulentje fokken kost veel extra tijd...nou ja,als het er eenmaal is :P