Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:54

Prairy schreef:
Ik ga dus serieus in januari voor mijn verjaardag accu sokken bestellen :') Heb de laatste tijd steeds vaker last van mijn tenen, ook als ik niet buiten ben.

Daarna ga ik op zoek naar accu handschoenen die ik onder werkhandschoenen aan kan doen :+

Dat klinkt als de hemel *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:57

@Prairy: ik heb zelfs speciale waterdichte winterhandschoenen omdat ik vroeger nog het hooi nat moest maken voor Missy. Later ben ik ze ook gaan gebruiken om uit te mesten bij nat/koud weer, maar helaas zijn ze daar niet zo tegen bestand. Ze hielden wel de handen droog en daardoor dus ook warmer.

Voor koude tenen binnen heb ik onder mijn 'bureau' een warmtemat liggen https://www.verwarminghandel.nl/warme-v ... rUQAvD_BwE

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 13:02

Ik merk bij mezelf wel hoe meer ik buiten ben hoe meer ik tegen de kou kan. Gevoerde laarzen die iets te groot zijn geven warme voeten en handschoenen aan om te voorkomen dat die koud worden. Dikke jas. Dan kan ik er momenteel goed tegenaan. Elk jaar beter maar dat geld vast niet voor iedereen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:06

DubbelFun schreef:
@Prairy: ik heb zelfs speciale waterdichte winterhandschoenen omdat ik vroeger nog het hooi nat moest maken voor Missy. Later ben ik ze ook gaan gebruiken om uit te mesten bij nat/koud weer, maar helaas zijn ze daar niet zo tegen bestand. Ze hielden wel de handen droog en daardoor dus ook warmer.

Voor koude tenen binnen heb ik onder mijn 'bureau' een warmtemat liggen https://www.verwarminghandel.nl/warme-v ... rUQAvD_BwE

Oeh die mag mijn man mooi 2 bestellen op de zaak :D

Waterdicht is op zich niet nodig, ik heb echt warmte nodig, mijn handen en voeten reguleren zichzelf niet genoeg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:07

Ik merk wel dat als het langer koud blijft dat ik er beter tegen kan, net als met de warmte trouwens. Maar het duurt wel steeds langer voor het zover is :)

@Prairy: ik heb dus ook problemen met de regulering. Zal ook wel een leeftijdsdingetje zijn...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:09

Ik kan op zich wel tegen kou, alleen mijn tenen en handen niet haha.

Ik kan ook rustig met 30 graden een koude pink hebben. En verder warme vingers.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:11

Ik was van plan bij DF een rondje in de buurt te komen rijden (het bos bij ons is vrij nat en glad, paard gleed vorige week al bijna onderuit), maar ik sla toch maar over :brr: Als ik 't peerd na het rondje gelijk weer z'n paddock in kon schuiven en dan in huis tegen de kachel kon kruipen, had ik het overwogen. Maar ik moet daar met de trailer heen, dus dan zit je toch altijd met terugrijden, afkoppelen, opruimen etc. En ik moet nog naar huis daarna. Dus ehh vrijdag nieuwe poging :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:22

@hilary: het bos loopt niet weg :)

Buiten dat ik het weer niet echt aangenaam vind om te gaan rijden is ook de bolle een probleem. Dat beest blijft zo belachelijk lang nat, dan ben ik 3 zweetdekens verder (en waar laat je die stinkdingen) en is het 's avonds 11 uur voor ze droog genoeg is. En ik rij echt te weinig om te gaan scheren.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:27

Fijn hè, dat zo'n bos gewoon blijft staan :)

Ik heb een maandje terug een streep van de hals geschoren (gewoon aan beide zijden 1 scheerkop breed langs de 'naad' aan de onderkant van de hals) en z'n borst een stukje. Voor veel draven / galopperen en vele kilometers is dat niet genoeg, maar ik zit nu op ca 6-7 km per rondje, met de laatste km stap. Dat gaat dan nét, eigenlijk. Vorige week was ie nog iets te vochtig om de deken er gelijk weer op te gooien, maar na een uurtje stoeien met hooinetten en voerbakjes kon de deken er wel weer op. Zweetdekens probeer ik te vermijden. Ik heb al hoefschoenen die elke keer na gebruik binnen voor de kachel staan te drogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:30

Ik heb een jachtpatroon geschoren en gooi echt wel een beetje vochtig gewoon mijn deken weer op.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:33

Fijn dat de pachter goed bekend staat KVulden. Dat is heel wat waard...

Welkom Cheybinkie, ook al heb je niet veel ruimte toch kan je er wat moois van maken hoor. En altijd beter dan op een manege staan waar ze 22/7 in een hok staan ;-)

Het is echt heel koud en guur, waterkoud brr

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:39

@Hilary: welke hoefschoenen heb jij?? Want ik hang mijn easyboots gewoon na gebruik buiten in de schuur.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:44

Renegade Viper voor het jongetje en Equine Fusion voor het meisje.

Die renegades zouden prima buiten kunnen blijven, maar de bandjes drogen dan zo traag. Het voelt gewoon niet goed :+
De fusions neem ik wel altijd mee als ze nat zijn, dat spul droogt gewoon niet zo snel. Ik vind het fijn om ze schoon te poetsen voordat ik ze weer aantrek bij het meisje.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:05

De bandjes van de renegades zijn van leer ??
Ik had met de Old Macs -toen ik die nog had- dat het leer snel wegrotte.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:11

Nylon met klittenband. En dan een ijzeren/metalen kabeltje eraan en die probeer je niet te laten roesten.
Na gebruik rag ik ze door een emmer water om de ergste zand en modder eraf te spoelen, dan uitlekken op de kliko en dan binnen op een omgekeerde deurmat bij de kachel.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:51

Heb hier 2 pension-pensionado's met PPID. Ze krijgen Prascend, dat spul is echt loeiduur 2,30 per pil als je er 60 koopt. Lees op internet dat zin heeft om rond te vragen omdat prijsverschil in zit. Iemand tips?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 15:28

rover_ schreef:
Heb hier 2 pension-pensionado's met PPID. Ze krijgen Prascend, dat spul is echt loeiduur 2,30 per pil als je er 60 koopt. Lees op internet dat zin heeft om rond te vragen omdat prijsverschil in zit. Iemand tips?

Soms staat hefboom marktplaats. Maar wordt snel verwijderd want je mag niet in medicatie handelen. Maar als je prascend als zoekterm inschakelt krijg je wel berichten en heb je soms geluk

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:36

Prairy schreef:
biancaaaa schreef:
Dais_ we gaan als eerste de stallen zetten (heb tweedehands stalwanden gekocht) en daarna omheining zetten voor de “winterweide”, 40 palen ongeveer. Dat is wat nodig is voor de paarden kunnen komen.

Jade / Prairy dat is ook een slim idee! Ga eens op marktplaats neuzen voor IR lampen. Hoop voor zo’n EUR 600 te slagen… Gaat vooral om paard te kunnen wassen in de winter, hij heeft een huidinfectie door langdurig medicatie gebruik :(

Grondwaterpomp zit gelukkig al bij het huis. Weet nog niet of ik het ga gebruiken voor de paarden.

Ik kwam deze laatst tegen, daar moest ik net even aan denken. Misschien is dit iets?

https://link.marktplaats.nl/m1636515124

In Sauna (onder Sport en Fitness) van MP staan sowieso vaak losse IR lampen te koop.

Oh fijn ga ik eens bekijken!

Ik had zelf deze gezien maar weet niet of die “groot” genoeg is.. https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... sPage=home

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:43

rover_ schreef:

Hier op bokt is er ook een topic over, daar word het ook wel aangeboden als het paard er niet meer is bv.

Ik wilde jullie al vragen of iemand de ideale handschoenen heeft gevonden. Ik blijf verder goed warm ook mijn tenen met grote laarzen en dikke huissokken, maar die vingers, ze vallen er bijna af. Ik heb de doorbloeding ook niet goed, kan er ook in de zomer last van hebben. Zoals een dag als vandaag is dan echt niet leuk. Terwijl ik graag buiten ben, maar dit zorgt er voor dat ik snel weer binnen ben.

Net al mijn plastic van de hooibalen weg gebracht. Kan er weer iets anders van gemaakt worden. Ik spaar het altijd op in een bigbag en dan in 1keer weg.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:47

Akshay schreef:
kvulden schreef:
Hoe kun je nu het water testen als je er nog geen put hebt. Een put kost wel iets, maar ook niet enorm veel. Komt rond de 300euro.

Een peilbuis plaatsen, of boring, tot de laag waarin je je put wil. Daaruit kun je water bemonsteren.
Standaardpakket analyse rekenen wij 105 euro. (Alleen analyse)

Kan het ook nog verschillen qua punt in de wei? Of geld het voor een heel gebied. Ik zit met mijn pomp 500mtr verder.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:57

kvulden schreef:
Akshay schreef:
Een peilbuis plaatsen, of boring, tot de laag waarin je je put wil. Daaruit kun je water bemonsteren.
Standaardpakket analyse rekenen wij 105 euro. (Alleen analyse)

Kan het ook nog verschillen qua punt in de wei? Of geld het voor een heel gebied. Ik zit met mijn pomp 500mtr verder.

Ligt aan omgeving, gebruik (in de omgeving) en de stromingsrichting. En of je beide uit dezelfde laag water gaat onttrekken :)

Kwaliteitseisen drinkwater voor vee weet ik niet zo. Maar het kan soms echt verrassen dat er inderdaad metalen in zitten die door bodem processen vrijkomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:11

@kvulden: netjes van dat plastic +:)+
De stal 'hiernaast' propte het altijd in de kliko's die ze her en der hadden staan (zgn vakantiehuisjes). Weet niet of ze dat nog voor elkaar krijgen.

@ Prascent...als je aan Pergolide kunt komen scheelt dat aanzienlijk...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:21

@askhay we zitten hier bij een waterwinnings gebied. Ik weet niet of dat nog verschil maakt?

Ik breng het plastic naar Daly plastics. Die halen het ook bij boeren op.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:29

rover_ schreef:

Ja, rondvragen bij verschillende praktijken heeft wel nut inderdaad. Mijn pony staat nu op andere medicatie voor de PPID (Prascend was bij haar niet zo'n succes), maar voordat ik overstapte heb ik ook even uitgevraagd. Scheelde best wel wat per praktijk.
Dat geldt overigens ook voor de medicatie die ze nu krijgt; ik kocht 'm eerst via Diergeneeskunde (bellen voor recept, recept ging dan naar de apotheek daar, bestellen, daar ophalen), daarna bij de apotheek op mijn werk (ziekenhuis), maar die gingen (terecht en logisch) het patientensysteem van het zkh gebruiken en daar konden geen pony's in :+ Dus nu haal ik het bij de apotheek hier in de buurt. Het lollige: bij elke overstap ging ik minder betalen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:07

Ik heb voor Missy ooit via een recept van de DA pufjes gehaald bij de apotheek. Die gingen op haar 'voornaam' en mijn achternaam in het syteem :D