Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 21:32

Fabster schreef:
Dus je hoeft geen lift, Gypsy? Dan heb ik eventueel een plaatsje over in de trailer, mocht iemand geen vervoer hebben. Ik woon bij Breda.

Nee idd dat hoeft dan niet. Maar mocht je alleen moeten rijden dan kunnen wij altijd viabreda om een colonne te vormen, dan ben je onderweg alsnog niet alleen als er iets is. :)

edit: haha ja het is ook een superlieve vent, maar hij word af en toe een beetjemoe van al mijn plannen die ik hem probeer uit te laten voeren haha. En gelijk heeft hij. Ik verzin het hij moet het doen.

Ohjajoh wat rot; toch weet je nu iig hoe of wat ik hoop dat de medicijnen aanslaan, neem aan dat je die straks kan geven?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:36

Gelukkig was het alleen maar een haak.

Vandaag niet zo een happy-dag. Gelukkig ging de zon begin vd avond schijnen en toch met Bubbles naar de clubles gegaan. Daar knap ik dan gelijk van op!
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:47

Gypsy schreef:
Fabster schreef:
Dus je hoeft geen lift, Gypsy? Dan heb ik eventueel een plaatsje over in de trailer, mocht iemand geen vervoer hebben. Ik woon bij Breda.

Nee idd dat hoeft dan niet. Maar mocht je alleen moeten rijden dan kunnen wij altijd viabreda om een colonne te vormen, dan ben je onderweg alsnog niet alleen als er iets is. :)

Dat is mss niet zo n slecht idee. Ik rij liever samen met iemand (ook in de auto dan). Het is een lange rit. Beetje kletsen vind ik dan wel gezellig.

Alhoewel; als allemaal mensen partners en stalmaatjes mee gaan nemen, dan wil ik mss ook wel iemand mee vragen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:53

Ja ik ga weer beginnen met medicatie, ik durf nu zeker niet meer zonder. Ze krijgt ook al 3 jaar medicatie, heb een tijdelijke stop ingelast omdat ik wilde testen zonder medicatie en zekerheid hebben en die heb ik nu, helaas. Ik had idd. hoop, omdat ze zo ontiegelijk jong is en zo heerlijk opleeft zonder medicatie.

Wij zijn daarstraks ook op ons eerste avondritje geweest, was heerlijk! rustig qua verkeer en dat geeft mij toch veel rust zo met de verantwoording voor bijrijdster en paard en pony en ze hadden er allebei goed zin in, ik ben gewoon voortgetrokken door die kleine. Dat maakt dat ik het ook zo sneu vind, want met medicatie gaat het leven er weer zo uit...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 21:58

He bah zeg dat is dan wel weer sneu zeg... Wat jammer, het is zo fijn dat ze met die medicatie in principe nog prima vooruitkunnen, echt prut gewoon dan dat ze minder fit is ermee. Maar goed tussen rustig en sneu zijn zit ook nog wel verschil natuurlijk.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:17

ohjajoh balen van die ziekte maar gelukkig is er medicatie

fabster ik ga mee, tenminste, dat is de bedoeling, moet ik mijn tafel meenemen :))

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:22

spatter schreef:
ohjajoh balen van die ziekte maar gelukkig is er medicatie

fabster ik ga mee, tenminste, dat is de bedoeling, moet ik mijn tafel meenemen :))

Heerlijk! Krijg je t nog druk. Maar kun je meteen je weekendje weg terug verdienen! :+

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 22:38

Nou, na zo'n lange rit....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 01:44

Gelukkig eind goed, al goed Anke :) Paard is beste medicijn!

Hoe oud is MiniMe dan?

Hilary schreef:
Caily, ik heb een tweepaards. Wel voor max stokmaat 160-165 cm, anders staan ze met hun oren tegen het dak :+

Oh gelukkig, Blue doet het weer! Die kat _O-

En vind je Winschoten ver of te ver? Is ongeveer een uurtje denk ik met de trailer. Via Gasseltenijeveen terug die kant op (voor karev) is een kwartiertje langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 06:51

Ze is nu 10 jaar. Eerste diagnose op 7 jarige leeftijd. Ze hoort dus bij de aller jongsten waarbij cushing is geconstateerd.
En het is niet dat ik onbekend ben met de ziekte onderhand, dus het zal mij verbazen als zij oud gaat worden...

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:28

Ojajoh wat vervelend voor jullie beide..... Dat is iid jong.
Schijnt dat er vanmiddag weersomstandigheden komt... Ben benieuwd of ik nog droog kan rijden.

Stal is poepvrij.... Ik kan weer naar mijn werk....

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:50

Jeej massage na een lange rit...heerlijk!

Ik ga straks ook de da maar eens bellen. Net als vorig jaar in deze periode heb ik 2 paardjes die hoesten. Vorig jaar heb ik toen kruiden vanHMP gehaaald en dat werkte goed. Maar nu duurt het me toch iets te lang. Haflief doet het met name met rijden. Ik denk door de singel.
Weten jullie of de da luchtwegproblemen op locatie kan vaststellen? Of moet ik er dan heen? Want deze 2 gaan niet heel makkelijk de trailer in en 1 is doodsbang voor de da :+

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 07:53

Pfff 10... datis wel een heel ander verhaal dan 20 en nog een paar mooie jaren op medjcatie. Sterkte...

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:57

Ik hoor de laatste tijd veel paarden en pony's die aan het hoesten zijn. Het paard dat bij mij staat krijgt nu voor de tweede maal ventipulmin hiervoor. En het hooi voer ik nu nat om het stofgehalte omlaag te krijgen zodat het ook minder irritatie oplevert tijdens het eten. De eerste keer is de da hier geweest en heeft ventipulmin voorgeschreven. Deze tweede kuur heeft de eigenaresse opgehaald naar aanleiding van een video via whatsapp. Hier was het dus niet nodig om op locatie te komen sure_lee

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:06

Dank je Pauline. Zou mooi zijn als het niet nodig is om er heen te gaan. Anders zou ik ook nog kunnen gaan lopen. Is 5 km heen en 5 km terug gok ik.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:23

Dat zou je wel 10 km schelen inderdaad :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:27

Nou ja de voorrijkosten zijn vast ook niet weinig. Maar is wel minder stressvol voor mij en de paarden. Dus dat neem ik dan maar voor lief haha

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:40

Ja dat is ook weer zo. Ik ga nu maar zelf even eten. Vorige week de velg van mijn vriend zijn harley weggebracht. Nu is die klaar en kan worden opgehaald alleen is het een uur heen en ook weer terug. Daag mooie ochtend waarin ik ook een lekkere buitenrit had kunnen maken :wave:
Maargoed is voor een goed doel natuurlijk. Mijn vriend straks zo blij^^

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:42

Vind ik ook altijd Sure_lee, op zich moet het op locatie eerst prima kunnen. Ik word altijd gelijk naar van hoestjes, helaas heeft dat in het verleden hier wel eens heel vervelend uitgepakt. Beter dan een keer te vaak laten controleren dan te weinig denk ik altijd maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:44

Als je er naar toe moet Shirley, wat ik niet geloof hoor, dan kan ik wel met je mee.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:48

Ahh dat is lief Clau!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:53

Hallo allemaal, ik lees al een hele tijd mee omdat dit topic erg leerzaam vind. Tot een half jaar terug twijfelden we of paarden aan huis gingen zetten en daarbij een geschikte koopwoning gaan zoeken, maar besloten dit toch nog niet te doen.
Vind het topic zo leuk dat ik ben blijven volgen, als t mag zou ik het leuk vinden om soms ook mee te kletsen.

@sure lee: mijn paard moest af en toe bij het losrijden of in de stal ook hoesten. Ik heb toen eerst een da thuis gehad, maar daar leken de longen schoon te zijn bij het luisteren. Omdat de bij het hoesten ook wat wit snot uit de neus kwam zijn we toch naar de kliniek gegaan, omdat ze alleen daar een endoscopie kunnen uitvoeren. Toen bleek er al wel slijm in de longen te zitten. Conclusie: stofgevoelig en voor een hoop euro's ventipulmin, antibiotica en prednisolon mee. Gelijk over gezet op vlas en hooi wordt van te voren geweekt. Na de kuur en wijzigingen in stalmanagement zie ik af en toe nog wit snot na de training, maar geen gehoest meer.
Het is dus altijd mogelijk om je paard aan de buitenkant te laten onderzoeken, maar voor de binnenkant moet je wel naar een kliniek.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:40

Jeetje wat jong ohjajoh, dat heb ik nog nooit gehoord op die leeftijd.
Waar merkte je het aan? Het is niet iets waar je op die leeftijd aan zou denken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:17

Kletsers :D

Ohjajoh: wat een rotnieuws, hoop dat je je kleintje nog lang goed kan houden :)

Caily: ga je opnieuw verhuizen dan? Of verhuizen de paarden naar pension? :D

Gipsy: dat is een vriend naar mijn hart *D stoer dat hij meewil!

Jullie uitstapje klinkt echt zo tof, spijtig dat het vanuit Belgiƫ echt te ver is. Als jullie ooit eens de Limburgse bossen willen verkennen.. :)

Welkom nieuwen!

Hier is het ook erg druk, zowel met job als met de paarden. De zoektocht naar een koophuis met wei eraan blijft doorgaan, maar in de tussentijd goed nieuws! De buurboer gaat verhuizen en bood zijn stuk aan ons te huur aan :):) :):)

Heb een plannetje voor jullie getekend, rood huren we nu al vijf jaar, met bovenaan de (ingestorte) stal). Blauw is wat erbij komt, qua grond dus niet zo groot, maar: is opgehoogd dus pak droger! En staan twee stallen op (geel) en een grote schuur (geel). Dus plek voor spullen en voor de winter ook een grote loopstal voor de paarden. Moet nog bedenken wat ik met het stukje grond wil doen, wil wel graag een longeercirkel maken :)

Suggesties zijn welkom! Voor de schaal: het hele stuk, rood + blauw, is 2,2 hectare groot. Blauwe stuk zal ongeveer 30-40 are zijn.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:23

Mooi stuk hoor. Verhoogd en zeker stallen er bij zijn handig.