Hilary schreef:Als je op een perceel van zo'n afmeting de boel goed / netjes inricht, lijkt me dat een eigenlijk een hele mooie maat, zeker gezien de geschiedenis van hoefbevangenheid. Je kunt wel een 1,5 hectare hebben, maar met een hb'er ga je dat gras nooit op krijgen, dus zul je het moeten maaien. Dat kán heel leuk zijn (vriendin van mij doet dat en kan zo in de winter grotendeels van haar eigen land voeren), maar het brengt ook werk en risico's met zich mee.
Met een goede inrichting kun je er best een leuk track-avontuur van maken, dan hoeft het pad nog niet eens rond te lopen. Wij hebben een track in een U-vorm, met aan de onder-/zijkant van de U de ingang naar de paddock. Ook de doodlopende stukken gebruiken ze graag; er staan hooibakken en ze staan er graag op de uitkijk of gewoon om te snurken.
Je zou dus ook een zo lang mogelijk pad kunnen maken met aan het eind een 'pleintje' of rotonde waar je hooi geeft oid.
Dat is ook wel een idee in mijn hoofd !
Ik denk dat het met het juiste onderhoud een leuk weiland is met een track eromheen, ze staan graag zo dicht mogelijk bij elkaar. Dus misschien kan ik met prikkeltjes wel een stukje afzetten om te laten rusten. Hooi inkopen dus ook berekend zonder het gras want wil dat ze altijd hooi hebben, en dan elke dag 2
uurtjes op de wei. Creativiteit ontbreekt soms een beetje, maar ik denk als het goed, leuk, en veelzijdig ingericht wordt is, beter iets minder land heb en meer Track / 24/7 en dus belangrijk, wintervoorzieningen heb, dan een groot land die in de winter niet toegankelijk is.
Edit; ik bedoel natuurlijk geen prikkeltjes maar prik paaltjes