Houten omheining is geen probleem, als je er maar een stroomdraadje tegenaan maakt. Niet alleen voor de houtvreters, maar ook voor de kontenjeukers zeg maar. Anders ligt je houten omheining zo plat.
En inderdaad de mestboy!! Blijft een topding in vergelijking met de tandenmestscheppen.
Bij ons stonden de boterbloemen, bramen, brandnetels, zuring, berenklauw, opslag en andere zooi ook al weer flink hoog. Met de nieuwe tweedehands stihl bosmaaiert onder de omheiningen alles mooi schoon gekregen, inclusief de rand van de beek. Ding ging als een tiet, en vriend was er content mee. Wordt een maandelijkse activiteit in de zomer!
Eén van onze 4 buurmannen bood aan om de weides met zijn superieure gazonmaaier te maaien. Het is een zitmaaier voor voetbalvelden zei hij. Gelukkig had ik de avond ervoor de laatste JKK rozetten verwijderd (1 kruiwagen helemaal vol). Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van weides maaien met een gazon maaier, maar aangezien het gras nog niet echt hoog was (ook lijdend aan 30 jaar geen onderhoud en constante kaalvraat, en afgelopen maand voor het eerst geïnjecteerd), en het onkruid wel hoog was liet ik hem maar zijn gang gaan op de achterste wei waar zij zelf op uitkijken.
Nouwwww, ik moet zeggen dat het er errug netjes uitziet nu en het gras er ook beter uitziet. De jaarling loopt daar vaak op en bleef ook gewoon goed op de mest nadat het er weer strakjes bij lag. Maar de koudbloed durf ik echt niet op dat mooie korte strak groene stukje te zetten hoor.... die mag lekker tussen de hoge graspluimen en het zevenblad een paar uur per dag grazen. Gelukkig heeft hij ontzettend veel ontzag voor stroom en verplaatst hij zichzelf niet naar het nieuwe 'voetbalveld'

@Chasey wat ontzettend balen van je auto zeg. Ik voel je haat tegen zulke belachelijke debielen in deze samenleving. Inderdaad aangifte doen en kijken of er nog iets met een verzekering te regelen is als je echt geen getuigen of dader kan aanwijzen. Camerabeelden kunnen idd helpen! Ook voor een verzekeraar.
Hier hebben de paardjes bij het water tot nu toe gelukkig weinig last van muggen, wel veel van teken. Al lijkt het paardenlichaam ze er zelf uit te werken met een ontsteking+korstje. Ze zitten nooit zo vast als bij de hond! Wat wel zielig is, is dat mijn moeder ontzettend last heeft van die kleine mugvliegjes rond zonsondergang