Ik ben zo trots op mijn puppy paard!!
iemand tips om de randen strakker en gelijk te krijgen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Natalie36 schreef:Fabster schreef:Spannend, Nathalie. Ik ben benieuwd wat Twix van Parelli vindt.
Stom natuurlijk. Twix vind alles stom wat ze niet kent. Maar de aanhouder wint zeg maar. Bos vind ze nu ook geweldig.
Goed gedaan van jou en je paard. Ik vind het heel netjes gedaan hoor!
. Sinds vorig jaar krijgt hij dus dekens op. Toen had ik het blijkbaar nog niet helemaal goed in de vingers, alhoewel het wel al beter ging. Sinds dit jaar kleed ik m heel dik aan. Dat bevalt hem heel goed en hij is een stuk beter te pruimen. Heeft me jaren gekost im erachter te komen, dat hij het gewoon koud had...
. Soms wou ik dat ze gewoon konden praten....
en de parelli les wordt luchtzuigen
Natalie36 schreef:Twix heeft haar oren altijd plat, seizoen maakt niet uit.
Zo 1 heb ik er ook ja:

, reden: provincie staat het niet toe. De gemeente wel, maar de provincie geeft aan dat het land een agrarische bestemming heeft, maar particulier gebruikt wordt en de particulier is zelf verantwoordelijk voor het welzijn van zijn dieren
en dus moet de particulier zijn paarden maar op stal zetten. Hi, hi, hi, net of een boer niet verantwoordelijk is voor het welzijn van zijn dieren?! Maar goed, we gaan kijken of we andere wegen kunnen bewandelen.

ik vind het er al heel strak uit zien eigenlijk

Het is inderdaad wat minder als je de achtergrond kent, maar die eerste foto is echt wel heel gaaf.
). Ik ben benieuwd of de nieuwe stal daar nog verschil in gaat maken, dat is immers een inloopstal.
km's maken doen we al
Dit is gewoon geen ideaal buitenrijpaard, eigenlijk overall gewoon een heel ingewikkeld paard. Maakt niet uit, we komen er wel, ik heb immers geen wedstrijdambities oid.
En nu?
Toch gek dat je als boer dat wel mag en als particulier niet.
Fabster schreef:Een container of iets anders verplaatsbaars mag dan meestal wel. Zou je eens kunnen uitzoeken. Niet al te veel op de mening van mensen bij gemeente of provincie af gaan. Dat is niet altijd waar. En als de gemeente het wel goed vindt, zou ik t gewoon doen. De provincie komt toch niet controleren. En volgens mij staat er in de wet, dat dieren bescherming nodig hebben en dat er dus een schuilstal mag. Ik zou t nog niet opgeven.
Voest ben ik zeer bekend mee, trouwens. Vandaar mijn loswerkdingetjes. Ik dacht dat Parelli ook los was. Maar nee dus.
Die galop kan inderdaad in de groei liggen. Osteo erbij kan nooit kwaad, maar waarschijnlijk is get na een paar maanden even geen galop weer beter. Tot de volgende groeispurt.
Verder lijkt het mij óók heerlijk om een ongecompliceert paard te hebben. Maar helaas heb ik alleen vreemde projecten. Maar goed, met Caj gaat t al best steeds beter en wie weet wordt Sjaak nog eens wat. Over 25 jaar....

Vooral op dat soort momenten.AbbyBlues schreef:[***], heb je al een officiële aanvraag ingediend of is dit alleen een informatief gesprek geweest?
Voor zover ik weet (heb jarenlang bij bouwtoezicht gewerkt) mag de provincie geen onderscheid maken in de vergunningen wat betreft gebruiker. Het perceel heeft een bepaalde bestemming en als het bouwwerk past binnen de bestemming dan mogen ze niet weigeren.
Anders een bezwaar en/of beroep indienen. Dan mag de rechter zich buigen over het geheel en die kijkt dan of de afweging gegrond is (niet inhoudelijk maar de wijze waarop). Als ze de afweging gemaakt hebben op jou als particulier zijnde zal het worden terug gedraaid.