Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:43

Caily schreef:
Wat fijn dat het beter lijkt te gaan met Caj Fabster, nu jij nog, en duimen voor de Belg!
Wat zijn goudkorrels? Heb je nu een heel waardevol paard die goud poept?
.

Haha! Nou, dat had heel fijn geweest. Kunnen wel wat goudhopen gebruiken :+

Maar bet Ijn wel echt kleine goudkorreltjes die in zijn lijf gespoten zijn op accupuntuurplekken (heb ik ook niet zo n verstand van). Het blokkeert de pijnprikkel en doet wat aan ontstekkingsremming. Het geneest verder niks.

Dus er is in zijn knie niks opgelost aan artrose enzo, maar hij heeft er geen last meer van. En de knie heeft dus rustig kunnen genezen. Die is nog wel iets dikker dan hoort, maar dat zie je bijna niet meer. Ik heb toen wel nog echo's laten maken om te kijken wat die meniscus deed, maar die was alweer aardig aan het genezen. Nu hij alweer een jaar goed loopt, heb ik er geen foto's meer van laten maken.

Over 3 weken laat ik ook goudkorrels inspuiten bij mijn hond. Die is 12 en heeft ook artrose . Pijnmedicatie gaat wel, maar is niet heel fijn voor de maag. En in haar koppie is ze nog een jonge hond. Dus ik gun haar nog een pijnvrije laatste levensfase. Ze moet nog wel verplicht 1,5 jaar blijven leven. Zo lang duurt het voor ik de kosten eruit heb (tov pijnmedicatie) :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:02

Iets na half een kwam de DA.
Blue liet zich niet in de bek kijken en de DA vermoede eigenlijk een virusje.
Blue had koorts en ze vond hem erg sloom.
Ze kon verder niet veel vinden dus dan toch maar verdoving er in om zijn mond te openen.

DA gaf aan dat ze van een virusje ook geen zin hadden om te eten maar hij wilde wel degelijk eten, het lukte niet dus ik was het niet met haar eens.
Was een jonge meid die ik nog nooit had gezien en nieuw was.
Ze kwam van een grote praktijk die ik van vroeger ken en altijd een kei waren in dure onderzoeken zonder redelijk resultaat en de hoefsmid daaraan verbonden rekende ook altijd met een vork voor vrij simpel beslag wat dan een mooie ingewikkelde term mee kreeg dus ik had geen hoge pet van haar op.
Misschien onterecht maar als ze al begint met of hij wel goed geent is enz, terwijl ik al 18 jaar met deze DA praktijk werk en Blue vorig jaar voorjaar ook al eens aan de tanden is behandeld, zou zeggen, lees je in voordat je komt aanwaaien >;)

Goed Blue klem in en inderdaad was er niet veel aan het gebit mis op 1 haak achterin.
Maar eer ze daar op uitkwam was de verdoving al redelijk uitgewerkt of Blue reageerde er door heen want hij schoot met zijn hoofd omhoog en liet haar niet werken.
Afbeelding
Extra verdoving erin en toen viel hij bijna om maar kon ze de haak wel weg werken.
Kreeg nog wat medicatie tegen ontsteking en pijn voor vanavond en morgen.

Toen heb ik een uur met een paard gestaan wat bijna omviel en maar niet wakker werd.
Afbeelding

Afbeelding

Heb zijn oren schoon gemaakt(heeft hij een enorme hekel aan) en z'n pielemoos want die hing er toch half uit.
Afbeelding
zoveel rommel komt er van een schijnbaar schone pielemoos af :r
Afbeelding

Na een uur kwam er ineens leven in en meneer had honger!
Nog even laten wachten en toen de eerste plukjes aangeboden.
Heel verzichtig teste hij of hij weer kon malen en toen hij merkte dat dat weer ging werd hij steeds fanatieker.
Natuurlijk werkt de pijnstiller nog na maar er gaat tenminste weer ruwvoer in.
Afbeelding

En Tika was enorm nieuwsgierig
Afbeelding

Heb er nog een tijdje bijgestaan maar alles ging goed.

lizy29

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:08

hopelijk was die ene haak dan inderdaad de oorzaak. Stom hoe 1 zo'n stomme haak op de verkeerde plek zo'n effect kan hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:09

@spatter: gelukkig toch blijkbaar iets gevonden waar hij last van had. Hopelijk eet ie ook nog lekker door als de verdoving helemaal is uitgewerkt.
Ze staan er altijd zo sneu bij als ze verdoofd zijn... en zweten altijd als een gek.
Schone pielemoos is natuurlijk ook altijd meegenomen :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:20

Nou hopelijk was hem dat Spatter. Ik duim nog even door.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:21

Inderdaad zweten en toen hij bijkwam moest hij toch plassen, bleef maar komen, hij liep helemaal leeg :D

Ik weet dat vorig jaar zijn gebit ook niet zo verschrikkelijk was maar ook toen wilde hij niet eten en nadat ze (andere DA) hem toen gevlakt had, at hij weer goed.
Blue is waarschijnlijk kleinzierig als het om zijn mond gaat.

Hij stond gisteravond ook echt met een open mond en helemaal scheve kaak, gestrekte hals, alsof hij iets achter tussen zijn kiezen uit wilde werken.
Ik had er toen gelijk een foto van moeten maken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:21

Fijn dat het zo iets simpels lijkt te zijn Spatter!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:42

Fijn dat het opgelost is Spatter! Apart dat het dan eigenlijk zo plotseling zo vervelend voor m is dat hij van de ene op de andere dag niet meer wil eten of uberhaupt z'n mond open wil doen en je er daarvoor niks aan merkt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:44

Misschien heeft de haak bij een kauwbeweging ineens iets pijnlijk geraakt met dit als gevolg.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:57

Wat een bijzonder verhaal over je da. Gelukkig wel gevonden wat hem waarschijnlijk zeer deed. Die poes :')

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:57

Hopelijk gaat hij snel weer goed eten dan! Hier zijn alle hoefjes vandaag weer mooi geworden, middagje smid :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 18:12

Abbyblues fijn dat er iemand voor de ruin komt kijken, vervelend dat de oude eigenaar zo moeilijk doet, je kan niet alles op voorhand weten. Ik zou juist blij zijn dat jullie niet domweg door blijven rijden maar proberen te luisteren naar het paard.

Spatter mooi verslag. :D Wel fijn dat hij het zo duidelijk aangeeft! Gefeliciteerd met je diploma!

Caily hier ook een nb'er, Modena had altijd ook van die brede hoeven, veel flare. Dat is nu helemaal weg. Ik heb ook hoefschoenen, vind ze super handig! En idd ook bij Delphi2 aan laten meten. :j

Nou ik was gisteravond helemaal verbaasd. Ik een biertje voor vriendlief gehaald en voorzichtig laten vallen dat er plannen voor een meeting waren. Zegt 'ie doodleuk, nou kan één van die dames geen extra paard voor mij meenemen dan, ik vind het namelijk prima, maar dan wil ik zelf ook mee!!! Iemand moet toch de bbq aansteken hé.

:oo

Dus ehm... Heeft er iemand een paard over? We hebben zelf evt. een superbrave B pony in de aanbieding, daar passen we zelf natuurlijk niet op maar anders moet ze alleen thuisblijven. :P Mocht iemand z'n dochter mee willen nemen of zo.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:14

Ach arme blue. Hopelijk is het nu over.

Hier staan ze weer lekker op de zomerwei *\o/* lekker gras te eten.

Druk aan het oefenen met de dressuuroefeningen op buitenrit. Ze was weer vervelend gister pff. Grotendeels dominant gedrag toch denk ik, gecombineerd met snel stress opbouwen. Ze hing me weer in de boom :p toen er toch maar even af.. Zat helemaal klem kwam er nauwelijks af haha. Merk wel dat het soms een beetje helpt. Vooral tegen het bokken en idioot doen. Aan de teugel lopen maakt haar dan rustiger.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:25

Fijn dat Blue het weer doet!

Hihi gipsy, heerlijke reactie.

Wel even algemeen gezegd. Ik vind het eigenlijk niet de bedoeling dat mensen meer paarden meenemen op meeting dan de rijpaarden. Bedoel ik niet vervelend, maar we zitten al op 10 deelnemers, met een extra paard voor iedereen zijn dat 20 paarden. Dat kunnen de meeste accomodaties echt niet aan. Ik laat ook een paard allern achter, so be it. Het zal in haar leven vaker voorkomen dat ze alleen staat voor een paar dagen (bijvoorbeeld bij een hengstenhouder). Vind dat ook niet leuk, maar dat ze dat kunnen hoort er voor mij ook wel een beetje bij :o

Zapje. Met stress en dominant in een zin denk ik altijd vooral aan onzekerheid of niet weten wat te doen. Mijn jongste monster kan daar ook wat van. Vind dat een erg lastige eigenschap, maar ook wel een uitdaging en ik zie het verschil steeds beter.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:58

Spatter, fijn dat blue weer eet! En die kat <3

Ohjajoh, :(:) ik snap dat het pijn doet. Deed het bij mij ook terwijl ik de uitslag al 6 jaar eerder had verwacht

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:00

Gypsy _O- _O- _O- _O- die reactie. Geweldig. Helemaal als je het niet ziet aankomen. Haha.
Ik probeerde me voor te stellen dat die van mij dat ook zo zeggen haha, maar dat gaat echt niet gebeuren. En die moet voor de achterblijvers zorgen haha.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:05

Ik vermoed inderdaad dat hij bij een kauwbeweging ineens die haak gevoeld heeft en vervolgens vond dat hij dat niet nog eens wilde voelen.
Zou me niks verbazen dat ik daar gisteravond zelf getuigen van was toen hij ineens zo maf deed want hij dook gelijk in zijn voerbak en ineens dat hij zo raar.

Alleen die koorst is natuurlijk wel raar, daar heb ik dan weer geen verklaring voor.

Gypsie leuke vent heb jij :j
Mijn man wil hooguit mee om vervolgens ter plekke met zijn motor rond te rijden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:00

Oh kijk dan wil die van mij misschien toch mee haha

Nee hoor hij mag dan thuis bij de kinderen en de andere paardjes blijven.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:07

Dus je hoeft geen lift, Gypsy? Dan heb ik eventueel een plaatsje over in de trailer, mocht iemand geen vervoer hebben. Ik woon bij Breda.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:18

Goedenavond.... Tjonge jonge.... Heb ff wat gemist...
Gefeliciteerd met je diploma.... Heb ff gemist waarvoor je hebt gestudeerd.
Foto's van bleu waren echt aandoenlijk.... Blij dat ie t weer doet!

Is het toeval... Ik ging vandaag bekijken of ik nog in aanmerking kwam voor een lerarenbeurs... 2011 heb ik er al eens gebruik van gemaakt... Maar tegenwoordig mag het 2x , weet alleen niet of het twee maal voor een master mag. Dus een vraagje gestuurd.

Niet gereden wel geborsteld.... Uch uch

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:47

Monmaster dank je en voor masseur van mensen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:04

Vanavond mijn eerste avondritje gemaakt, het kan weer :D
Bonte had het naar de zin en ik ook :)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:05

Oh... Dus we kunnen straks bij je terecht!
Nou dat moet een heerlijk gevoel geven!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:06

Ga je niet mee het weekendje, Spatter? O:)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:30

Caily, ik heb een tweepaards. Wel voor max stokmaat 160-165 cm, anders staan ze met hun oren tegen het dak :+

Oh gelukkig, Blue doet het weer! Die kat _O-