Note to self: geen iniminipaardjes kopen als gezelschap dus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DubbelFun schreef:@kvulden: gefeliciteerd met de pachtwei
Toen ik nog een halve hectare had was dat 50 euro per maand, dus 600 per jaar (per jaar te betalen zonder restitutie bij opzeggen). Maar dat is alweer 5 jaar geleden onderhand.
kvulden schreef:Ik gebruik voor het hooi een ibc tank. Ik heb hem wel een stukje lager gemaakt. Ik gebruik geen netten. Ze zijn erg netjes met eten.
Ik ben vandaag gebeld doir de rentmeester en ik kan de wei pachten. Alles wat met de huur niet mocht mag nu wel. Stukjes verharden en stukje van het bos gebruiken waar ze beter kunnen schuilen. Rondom beplanten een waterput slaan en hij wil met de gemeente gaan praten of er een schuilstal geplaatst kan worden. Nu moest ik in juli van die wei af van de verhuurder omdat ik ipv 75 geen 250 wilde betalen. De wei is nu weer pachtvrij. Er ligt nog een andere wei naast die komt ook nog vrij, dus daar gaan ze mij ook nog voor benaderen. Ik moet dan alleen even kijken of het niet te duur word. Ik krijg nu 0,85hectare voor 1250,- wel iets meer dan eerder, dus ze hebben de pacht verhoogd. Wat betalen julie voor gehuurde weides?
DubbelFun schreef:@solleke: mocht jij op een gehuurde wei een stal zetten dan ?? Is dat geen desinvestering als je besluit weg te gaan ??
ClaudiaHS schreef:Ik heb een grote vijl van mijn hoefsmid om melles platvoet en stijlvoet zelf een beetje bij te houden.
Maar ik rasp constant stukken van mijn handen![]()
En bloeden dat dat doet![]()
Dus die met handvat lijkt mij wel ideaal.
Ik had voor mijn paarden een ibc vat. Denk dat hij nog geen 35-40cm hoog was.
Mijn mini kon daar makkelijk uit eten.
Edit:
Beetje onduidelijke foto.
[ [url=m/Uv4cVg.jpg]Afbeelding[/url] ]