Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:22

Die draad kan die er langs of moet die er doorheen gevlochten worden?
Lizy29, de grond is extreem droog ja ondanks dat er aan weerszijden van de hoek sloot ligt. Doordrenken gaan we proberen!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:28

Een spandraad maak je met spanners aan de uiteinden van het hek vast, zodat het draad langst het hek loopt. Vervolgens maak je bv ijzerdraad het gaas vast aan het draad.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:34

Aha. Moet ik dan bij iedere bocht beginnen met een nieuwe draad? (leek hier :o? )

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:01

Gebruikt hier iemand een middel voor de paarden tegen teken? Sinds dat ze op de wei staan had ik er al een paar gespot. Net heb ik er bij Rosie 20 verwijders. Moet nog even terug met bril, want heb ze nog niet allemaal geloof ik.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:12

Ik had van iemand op Curaçao een tip over een middel gehad, uit België. Hij gebruikte het voor zijn paarden, en als groot voordeel had het ook dat er bijna geen vliegen bij de paarden zaten.

Afbeelding

Afbeelding

Hij gaf het volgens mij in het water van de paarden, maar denk dat het door het voer ook wel kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:22

Mmmm ik zou dit niet zomaar over het voer of in het water van mijn paarden doen.

Als ik het google kom ik de volgende toepassingen tegen:
Toepassingen Microferm
•Fermenteren van plantaardig en dierlijk afval.
•Enten in composthoop voor voor evenwichting microbieel leven.
•Reinigen en behandelen van dierenverblijven (ook aanpak geurhinder).
•Zorgt voor natuurlijk evenwicht en helder water in de vijver.
•Verstuiven voor ziekteonderdrukkend effect bij planten.
•Natuurlijk schoon zwemwater met hoge vitaliteit.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:48

David was 1 toen onze Duitse Herder kwam.
Zijn al 7 jaar dikke vriendjes. Oscar is een echte gezinshond. Dol op kinderen. Op alle mensen eigenlijk wel.
De katten waren er ook al voor de kinderen. Zijn intussen al 11 jaar.
Gaat prima samen al die dieren en kinderen.
Die beestenboel is juist wel goed voor een kind, vind ik.
Kunnen ze een hoop van leren. Verzorgen, respect voor dieren, dieren liefhebben, vriendjes, spelen, gewoon allemaal fijn samen zijn.
Als je maar duidelijke regels hebt komt het wel goed.
Zowel de dieren als de kinderen moeten elkaars grenzen weten en respecteren.
Bijvoorbeeld als het dier op zijn eigen (slaap) plekje is, dan laat je hem met rust.

Ik ben trouwens flink pissig. Heb verdomme net een nieuwe auto, waar ik helemaal trots op ben, heb ik er zojuist een hele lange diepe kras op gekregen bij de winkel. Was gvd nog geen 5 minuten binnen. Kom naar buiten... jahoor.
Zit een hele diepe lange kras in. Kan wel janken.
Zat ook rubber aan en zit heel hoog, dus ik vermoed een fietsstuur.
Kunnen mensen tegenwoordig nou gvd echt niet wat meer respect opbrengen voor andermans spullen? Ik parkeer die auto met opzet altijd al op een rustig plek. Ik loop liever 100 meter dan dat ie in de drukte voor de deur staat.
Ding stond helemaal op een lege plek, ik kan er met de kop niet bij.... hoe krijg je het voor elkaar?
Kan daar zo kwaad op worden. Ben zelf erg zuinig op mijn spullen. Nog nooit schade gereden en een andere verneukt het wel weer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:58

Wat zonde Chasey, is er geen camera van de winkel op gericht zodat je evt kan zien wie/ wat het gedaan heeft?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:59

Als je een getuige kunt vinden, dan kun je misschien aankloppen bij het waarborgfonds. Sterkte, fijne dingen inderdaad...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:10

Sonde Anke, maar gelukkig geen ervaring mee. Wij rijden in een auto die nog net niet onder rammelbak valt dus een kras zit me bij deze ook niet dwars :o

Dit weekend overigens mijn vriend hard aan het werk gezet. Matten waren al gehaald en nou alle matten eruit, matten en stal schoon maken en terug erin. Flink werkje en die krengen zijn zwaar maar nu hebben de paarden 6,5x3 om te liggen ipv 4x3 dus ik hoop dat ze het waarderen 8-)

Afbeelding
Is wel makkelijker uitmesten zo, de tegels liggen niet recht eronder..

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:12

Oh ja vervelend, hebben wij ook een keer gehad! Waren naar de bioscoop geweest, kwamen we terug bij de auto en de hele passagiers deur kapot, dikke deuk met mega kras... echt balen ja!

Idaza is gisteren dr slijmprop verloren, dus wordt steeds spannender hier! Kont is ook al helemaal slap, maar nog geen hars... ik ben de komende 2 nachten vrij dus hoop dat het vanavond if mirgen avond gaat gebeuren, of anders volgende week als ik weer vrij ben :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:00

kvulden schreef:
Gebruikt hier iemand een middel voor de paarden tegen teken? Sinds dat ze op de wei staan had ik er al een paar gespot. Net heb ik er bij Rosie 20 verwijders. Moet nog even terug met bril, want heb ze nog niet allemaal geloof ik.

Ik gebruik voor Cajra Advantix voor de grote honden. Voor haar gebruik ik het voor de mugjes cq eczeem. Maar het is ook een anti- tekenmiddel. Wie weet ook wat voor Rosie.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:50

Houd advantix ook muggen weg dan? Hebben ze dan minder last?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:10

Wat een heerlijk weer vanavond

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:11

Idd teken in opmars.

En ook muggen en kleine vliegjes. Irritant zijn die.

En ongelooflijk. De 1e daas/horzel geplet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:14

Oh wat frustrerend zo een kras erop. Zo zonde. Dader natuurlijk niet te achterhalen.
Gelukkig heb je zo een tube (krasremover). Smeer je erop. Inlaten trekken en dan rondraaiend in/uitwrijven. Helpt goed

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:16

belle_boef schreef:
Houd advantix ook muggen weg dan? Hebben ze dan minder last?

Muggen, vliegen, zandvliegjes. Het wordt gebruikt als honden mee gaan naar (bijv) het Middellandse Zee gebied. Het is niet helemaal waterproof, volgens mij (met die muggen), maar het werkt echt wel. Ze heeft nooit meer open gelegen van het schuren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 00:03

Mer1980 schreef:
Ik twijfel of ik straks wel hout als omheining wil namelijk ik heb 2 houtvreters namelijk :=

...

Even een update over het gericht spuiten met primstar. Het is ook tegen de boterbloem, echter moet je er echt goed opspuiten als je er een cm naast zit gaat die niet plat. De zuring en brandnetels zie je de volgende dag al plat gaan, de boterbloem zie ik pas na 4 dagen het kopje laten hangen en de distels pas na dag 5/6. Ik vrees wel dat ik het nu eerst weer af moet maaien en later in het jaar opnieuw moet gaan doen. :=

Hier wil ik even op reageren vanuit Porto...
Mijn ervaring is dat paarden het hout niet opeten als ze iets anders te eten hebben....
Wat betreft het spuiten... Hartstikke leuk dat ze hun kopjes laten hangen, maar in ieder geval voor zuring geldt dat niets zegt. Als de wortel intact is, komt het binnenkort gewoon weer op. Net als bij mij....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 01:51

Fabster, waar op het lijf en hoeveel en hoe vaak gebruik je dat dan?

Hier wel enkele houtvreters gehad, ondanks onbeperkt hooi/gras/bijvoer/liksteen.

Verder :wave: Ik vermaak me wel met 5 paarden in training naast mn gewone job en verzorging.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:12

Caily schreef:
Fabster, waar op het lijf en hoeveel en hoe vaak gebruik je dat dan?

Hier wel enkele houtvreters gehad, ondanks onbeperkt hooi/gras/bijvoer/liksteen.

Verder :wave: Ik vermaak me wel met 5 paarden in training naast mn gewone job en verzorging.

1 x in de maand (maar de vliegjes werken eigenlijk maar 2 weken. Er schijnt een nieuw middel te zijn bij de da: Vecto ofzo iets. Die werkt ook een maand tegen vliegjes. Voor vlooien, mijten en teken werkt t wel een maand). Ik doe 2 pipetten in de manenkam en 1 op de staartwortel.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:59

Netjes Azmay!
Ooh een fjordje Anke <3
Mer, er komt nog stroomdraad bovenlangs. :j Al heeft mijn ruin al een keer een optater gehad van het stroomdraad rondom de wei, dus hij durft niet echt meer aan het hout te zitten. Mijn shet kan er niet bij. :P
Selka ook druk geweest! Ik heb helaas geen ervaring met gaas.
Pff, wat een rotstreek Chasey. Laat dan in ieder geval een briefje achter als je per ongeluk zo iets doet. :(

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:08

Ik zwaai ook weer even! :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:20

Libera, spannend!!
Chasey, wat rot! Zo aso dat er geen briefje wordt geschreven :(
Mijn nieuwe auto heeft ook een mooie streep blauw lak (hij is grijs). Ik parkeer net zoals jij altijd ver weg en in rustige buurten maar toch maakt het niet uit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:40

Veulentjes!!! spannend Libera

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:08

Chasey, ik zou toch eens vragen bij de winkel of ze beelden hebben, dat kan je echt helpen. Desnoods aangifte doen van vernieling dan vraagt de politie de beelden op. Supermarkten bewaren max. 7 dagen geloof ik. Als je aangifte hebt gedaan bij de politie, daarna indienen bij het waarborgfonds.

Wendy: ik vrees ook dat ik veel opnieuw moet gaan doen. Zuring is echt helemaal aan het verschrompelen, de maaier gaat er einde van de week overheen, daarna wil ik eens gaan kijken voor lavagruis. Ik moet 30 jaar geen weideonderhoud proberen langzaam maar zeker op te knappen. Gelukkig ook goed contact met de buurvrouw van de weide naast mij en die spuit nu ook zodat we herbesmetting van elkaar proberen te voorkomen. Dus daarna maaien we haar landje ook weer :D

Libera: spannend hoor.