Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:50

PaulineH schreef:
Wat braaf van caj zeg. Leuk dat ie dan zo lief is. De Belg kan nu niet gereden worden? Verplichte pauze-

De Belg heeft vorig jaar zijn knie gemold. Wat we weten, is dat in ieder geval de meniscus was gescheurd. Maar de röntgen en echo gaan bij zo n massief paard niet diep genoeg om verder iets te zien en hij past niet in de scan. Laarakker dacht ook aan schade aan de kruisbanden en inmiddels is er artrose. Het is zó vreselijk slecht met hem geweest, dat de afspraak om hem af te spuiten al stond. Op het laatste moment goudkorrels in laten spuiten bij Laarakker en laat dat m nou net doen. Hij loopt weer als een kiviet. Je ziet bij nat weer dat hij er wel meer last van heeft, maar sinds de goudkorrels heeft hij geen dag meer kreupel gelopen. En aangezien hij naar buiten heel leuk vindt en wat meer wil draven (en ik dat niet bij kan houden), hoop ik dat ik weer ritjes met hem mag maken. Worden geen lange of snelle, maar toch, hè. Dus eind april komt de osteo naar zijn rug/bekken etc kijken. Hij heeft die knie heel lang ontlast. Dus dan komen er vanzelf andere problemen. Na de zomer is hij los gemaakt en nu kijken of dat nog steeds goed is.

Net met Caj weg geweest. Ik ben toch zó belachelijk moe! Dat slaat echt nergens op. Alsof ik een week niet had geslapen. Soms krijg ik wel weer energie van het rijden, maar vandaag niet. Dus kort rondje gedaan, en nog rustig aan ook, maaarrrrrrr...... Volgens mij doet die magnesium dus echt iets, hoor! Zal niet zeggen dat ik een makkie had, maar ze kon echt wel ontspannen (heb expres het rondje gepakt waar ze onrustig is en waar ik er dus af ben gevallen). Ze was wel kijkerig en af en toe en soms stoppen als ze iets spannend vond. Of met een boogje er langs. Maar niet in een fractie van een seconde naar de andere kant van de weg schieten, kop de hele tijd hoog en paniekerig. Dus ik ben al heel blij. Ze gaf zelf aan het rondje te willen verlengen, door een afslag in te willen, maar ik heb het toch over geslagen. Ik was te moe en het ging net goed, dus ik wou het even niet verpesten. Volgende week wel weer.

Dus Ojajoh _/-\o_ Dank u voor het volhouden om de magnesium onder de aandacht te brengen!

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:54

@fabster: misschien bij jezelf eens bloed laten prikken en kijken wat je ijzer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:56

Hahaha! Wacht het nog even af hoor, want het zou ook zo maar een lucky kunnen zijn, dat ze haarfijn aanvoelt , wanneer dat ze niet moet sollen met de baas, omdat je zelf zo zonder energie zit?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:01

ohjajoh6 schreef:
Hahaha! Wacht het nog even af hoor, want het zou ook zo maar een lucky kunnen zijn, dat ze haarfijn aanvoelt , wanneer dat ze niet moet sollen met de baas, omdat je zelf zo zonder energie zit?

Haha! Hoop t niet. Maar dacht ik inderdaad ook aan. Mss gewoon een goeie dag. Maar ik heb in ieder geval goede hoop.

Ik heb het net zelf trouwens ook genomen. Heb ik wel eens eerder gedaan en deed mij ook goed. Eens zien of dat ook iets doet met de vermoeidheid. En anders inderdaad bloed prikken. Maar ik ga er vanuit dat het van tijdelijke aard is. Had het vóór vorige week aardig overdreven met de drukte in mijn schema en van get weekend als een razende in de tuin bezig geweest. Dus mss moet ik gewoon even bij komen. Ben geen 18 meer, duidelijk.... :D

Hè bah Spatter! Ik hoop dat het goed gaat. Hopelijk snel de DA op bezoek.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:02

Reden maakt ook niet uit toch. Zolang jij maar met een lekker gevoel kan rijden.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 05-04-16 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:03

Jeetje wat naar zeg. Wel echt fijn dat die goudkorrels hebben geholpen en zelfs voorkomen dat hij is ingeslapen! Het is inderdaad wel zo prettig om er zelf dan op te kunnen zitten als hij aangeeft het tempo te willen verhogen.

Bij vitamine d tekort kun je ook heel lusteloos worden misschien inderdaad even laten checken wat dubbeldun zegt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:05

Heerlijk om te horen dat ook bij jou de magnesium positief lijkt te werken.

Vitamine D valt bij jezelf te proberen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:07

Caily het is ook wel een beetje dat ik het gewoon zelf spannend vind. Ik rij nu weekelijks wel een ritje met de trailer en ik red me wel in lastige situaties. Maar alles dus zonder paard. Ik heb dus al jaren geen paard meer op de trailer gehad. Terwijl Marinka nooit onder het rijden lastig was. Maar dan zo ook met Rosie. Ik vind het Eng dat ik geen zicht op ze heb als ik rij en dus ook niet weet of ze op hun gemak zijn.

Sterke spatter. Ik heb het bij mijn shet ook eens gehad zo in een keer en bleek het toch een haak aan een kies te zijn.

Bij mij werkt magnesium bij Marinka ook heel goed. Toch de reden geweest dat ik weer met haar buiten rij en haar dus ook weer op de trailer ga zetten.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:16

Een trailer camera geen idee dan Kirsten?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:00

Ik had ook al aan zoiets gedacht. Bestaat dat echt? Ga even kijken naar de mogelijkheden.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:03

Ja hoor die bestaan speciaal voor paarden, maar een achteruitrijcamera werkt ook prima en is vaak stukken goedkoper.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:14

Sorry lieverds. Het echte leven zit me een beetje in de weg de laatste tijd en, eerlijk is eerlijk, ik zit ook een beetje vastgeplakt aan het Beertje-topic. :o

Inmiddels is de vorige eigenaar van onze ruin helemaal bijgedraaid, tenminste zo lijkt het. We kregen namelijk afgelopen week ineens het bericht dat er iemand voor hem kwam kijken terwijl de osteo nog niet is geweest. Wij stomverbaasd, maar blij dat ze het zo oppakt. Mensen zijn afgelopen weekend komen rijden en bij hen struikelde hij helemaal niet terwijl we toch een dik uur flink hebben gereden.
Vorige eigenaar heeft ook aangegeven dat als deze mensen hem niet willen dat zij hem graag terug wil want ze heeft er toch buikpijn van.
Vindt het wel heel erg dubbel. Wij willen doen wat het beste is voor het paardje, dus goed laten uitzoeken waarom hij zo snel struikelt. En als daaruit blijkt dat wij echt te zwaar zijn voor hem, waar ik dus eigenlijk wel heel erg van overtuigd ben, dan gewoon een goed thuis voor hem zoeken waar hij wel lekker kan werken maar dan met een persoon met wat minder kilootjes.
Aan de andere kant voel ik me afgeschilderd als wispelturig en onbetrouwbaar omdat wij 'al weer van hem af willen', want zo is het helemaal niet. Als hij gewoon pijnvrij/struikelvrij had gelopen dan hadden we er niet eens over nagedacht want het is een geweldig leuk paardje. Dat hij rent als een Phoebe Buffet dat kan mij een worst wezen. :D Maar last moet hij niet van ons hebben, dat rijdt voor niemand lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:04

Heb de uitslag terug van MiniMe: 240 pgml. Dus er is geen twijfel meer over mogelijk, Mien heeft overduidelijk ppid. -O-

Weet het al jaren, maar ben er toch weer compleet ziek van, dit had ik niet zien aankomen, ze leefde zo lekker op zonder medicatie, oliebol!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:06

Och klote... :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:08

Sneu voor haar, maar dus niet echt een verrassing.... als ze het nu zonder medicijnen goed doet dan gewoon op die weg doorgaan en aanpassen als het minder gaat.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:14

Geen idee wat ppid is, maar sterkte.

Ik zag inderdaad bij het zoeken erg vaak de achteruitrijcamera. Maar dacht dat dat niet kon, maar dat kan dus ook. Is de ontvangst wel goed? Heeft iemand daar ervaring mee?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:21

Hè gatver, ojajoh! Je had er toch nog 1 met ppid?

Wat is een Beertje topic?

Die achteruitrijcamera's of schuurcaneta's schijn je ook bij de Blokker te hebben. Ken iemand die m in zijn vrachtwagen gebruikt. Ging prima en bij de Blokker niet te duur.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:24

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:26

He echt niet leuk Claudia :(:)

Ik heb een achteruitrijcamera op mijn leaseauto. Bevalt goed haha. Maar niet aan gedacht om zoiets in de trailer te hangen. Wel een heel goed idee!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:29

Balen Claudia..

Ik heb ook een camera in de vrachtwagen, dan ook tevens achteruitrijcamera, anders vind ik mezelf op een vrachtwagen minder verantwoord, haha, maar wel heel praktisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:34

Dat is die fabster, maar ik twijfelde toch steeds of het toch niet alleen ir was? Dus heb haar 1,5 maand zonder medicatie gezet om goed te kunnen testen.

Maar ondanks dat ik dus al 3 jaar medicatie geef, valt het echt heel rauw op mijn dak, juist omdat ze zo opleefde toen ze zonder stond... Maar goed daar is het andere topic voor.
Wilde gewoon effe medeleven :o

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:39

Wist je dat de hengst van wie Kim drachtig is, dus een van de drie is van die vrienden waar ik oppas? :)

Wat fijn dat het beter lijkt te gaan met Caj Fabster, nu jij nog, en duimen voor de Belg!
Wat zijn goudkorrels? Heb je nu een heel waardevol paard die goud poept? :))

Hier geen verstand van camera in trailer, ik kan wel eens voor je vragen, twee mensen die wel eens voor mij rijden hebben het namelijk wel :)

Dikke :(:) ohjajoh, verdorie. Maar gelukkig gaat het met haar op zich dus wel goed? Lastig dan wat je moet doen, wel of geen medicatie...

Ook voor jou een :(:) AB, is er nog gesproken over foto's maken? En wat gaan jullie verder dan doen? Want dan hebben jullie alleen jouw trekpaard nog toch?

Ik ben mn verslag meer dan zat, zo maar snel paarden doen, douchen en werken. Heb een hele strakke planning nu om het op tijd af te krijgen, nu mezelf er nog aan houden, haha.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:44

Ik denk dat de ontvangst wisselend is per merk, je kan wat storing hebben denk ik van andere auto's met camera. Met draad heb je natuurlijk geen storing, dat is met een vrachtwagentje nog wel te doen maar in een trailer wat lastiger. Heb ook wel eens iemand gesproken die er eentje van de action had en daar heel tevreden over was. Zelf heb ik ooit eea daarover uitgezocht omdat ik het eigenlijk ook wel wil op mijn vrachtwagentje, 1 bij de paarden en 1 achterop voor het parkeren ed. Maar dat is er nog niet van gekomen.

Balen Ohjajoh, kan me voorstellen dat je toch stiekem hoopte dat het niet zo was als ze het zo goed deed zonder de medicatie.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:45

O gaaf Caily! Danish Boy is zo'n lekker ding :~

We hebben ook overlegd foto's te maken maar besloten dit pas te doen na de osteopaat om te zien wat zij aangeeft. Vanwege de (vermoedelijke) verkoop is beide even op een laag pitje gezet. Ik ga namelijk geen extra geld uitgeven aan een paard dat toch verkocht is/gaat worden. Misschien een beetje cru, maar de reden van verkoop wordt duidelijk medegedeeld aan de geïnteresseerde, dus het is hun eigen risico.

En dan hebben we inderdaad alleen ons olifantje Rachel nog. Dus we zijn zo langzaam aan op de uitkijk voor een paard voor mijn man. Die is inmiddels ook 'om' en wil ook graag een trekpaard. :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:48

Danny is niet alleen mooi, maar ook nog eens heel lief :) Al blijft een van hun andere hengsten mijn grootste vriend hoor, hihi :o :D

Nog een trekpaard, toe maar. Leuk! Ik snap wel dat je geen geld uitgeeft aan verkocht paard.