Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anke schreef:Ridgeback hier in het dorp heeft een man er een stuk of 4/5. Laat ze dan loslopen achterom op het pad.
1 keer finaal mis. 3 kwamen bij ons het terrein op. Door de wei. Onze achtertuin.
Gelukkig waren de kids net naar binnen. Helaas onze oude hond lag nietsvermoedend in de zon te slapen. Die werd gegrepen.
Ik was aan het mesten. Keihard geschreeuwd en de bezem erheen gegooid. Toen rende hij en de ander weer weg.
Hond getraumatiseerd. Durfde niet meer naar buiten. Half jaar lang geduurd. Zo zielig.
Of het door het ras komt...schuld vd eigenaar. Rotervaring ermee.
Azmay schreef:Volgens mij hebben ze wat karakter betreft wat geleden onder de hype rond het ras van een paar jaar terug. Heb zelf echt een hond nodig die ik 2 dagen kan "verwaarlozen" als ik te weinig energie heb om een rondje te lopen. De beschrijving op internet van de Ridgeback klinkt ideaal maar de honden die ik in het echt heb gezien waren me toch te actief/pittig. Op zich vaak wel lief, maar mij iets te veel hond.
Heftig hoor Anke, ben met Diva vooral bang dat als het 1 hond is dat de hond het dan niet overleeft. Diva durft best erop te knallen met haar voorbenen. Hier in de buurt zover ik weet maar 1 hond waar je echt uit de buurt moet blijven en die hebben ze gelukkig altijd vast.
[***] schreef:Azmay schreef:Volgens mij hebben ze wat karakter betreft wat geleden onder de hype rond het ras van een paar jaar terug. Heb zelf echt een hond nodig die ik 2 dagen kan "verwaarlozen" als ik te weinig energie heb om een rondje te lopen. De beschrijving op internet van de Ridgeback klinkt ideaal maar de honden die ik in het echt heb gezien waren me toch te actief/pittig. Op zich vaak wel lief, maar mij iets te veel hond.
Heftig hoor Anke, ben met Diva vooral bang dat als het 1 hond is dat de hond het dan niet overleeft. Diva durft best erop te knallen met haar voorbenen. Hier in de buurt zover ik weet maar 1 hond waar je echt uit de buurt moet blijven en die hebben ze gelukkig altijd vast.
Het zit hem toch echt in de de naam.... Mijn Diva, jaagt ook achter honden aan, hoofd laag, oren recht naar voren en rennen maar, slaan met haar voorbenen en flink bokken. Mijn hond is als de dood voor haar. als ze met haar hoofd over het hek staat, dan durft hij al niet meer in de buurt van de paddock te komen![]()
. Blijft hij zeker op een meter of 10 afstand staan. Als ik haar uit de paddock haal vlucht hij snel naar binnen.
MizzMontana schreef:Ah jullie hebben ook een baby en een pup! Ik twijfel daar over... zelf denk ik wel dat het kan maar overal hoor je dat de kindjes ouder moeten zijn. Wat vond de fokker er bij jou van?
Wat een leukerd trouwens en fijn dat de ouder dieren ook zo lief zijn.
Anke wat vreselijk schrikken zeg, geluk idd dat je kinderen net binnen waren.
MizzMontana schreef:Ah jullie hebben ook een baby en een pup! Ik twijfel daar over... zelf denk ik wel dat het kan maar overal hoor je dat de kindjes ouder moeten zijn. Wat vond de fokker er bij jou van?
Wat een leukerd trouwens en fijn dat de ouder dieren ook zo lief zijn.
Anke wat vreselijk schrikken zeg, geluk idd dat je kinderen net binnen waren.
ClaudiaHS schreef:Daar moet je ijzeren spandraad voor halen met van die spanners.
Dan krijg je het gaas wel recht mee en gelijk een stuk steviger.