Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:06

Ridgeback hier in het dorp heeft een man er een stuk of 4/5. Laat ze dan loslopen achterom op het pad.
1 keer finaal mis. 3 kwamen bij ons het terrein op. Door de wei. Onze achtertuin.
Gelukkig waren de kids net naar binnen. Helaas onze oude hond lag nietsvermoedend in de zon te slapen. Die werd gegrepen.
Ik was aan het mesten. Keihard geschreeuwd en de bezem erheen gegooid. Toen rende hij en de ander weer weg.
Hond getraumatiseerd. Durfde niet meer naar buiten. Half jaar lang geduurd. Zo zielig.
Of het door het ras komt...schuld vd eigenaar. Rotervaring ermee.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:12

Anke schreef:
Ridgeback hier in het dorp heeft een man er een stuk of 4/5. Laat ze dan loslopen achterom op het pad.
1 keer finaal mis. 3 kwamen bij ons het terrein op. Door de wei. Onze achtertuin.
Gelukkig waren de kids net naar binnen. Helaas onze oude hond lag nietsvermoedend in de zon te slapen. Die werd gegrepen.
Ik was aan het mesten. Keihard geschreeuwd en de bezem erheen gegooid. Toen rende hij en de ander weer weg.
Hond getraumatiseerd. Durfde niet meer naar buiten. Half jaar lang geduurd. Zo zielig.
Of het door het ras komt...schuld vd eigenaar. Rotervaring ermee.

Daar herken ik het ras echt niet in. Maar wat een ellende! Heb je de eigenaar nog aangesproken? Die mag zijn honden wel eens opvoeden -:(-

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:14

Mijn buren hebben ook ridgebacks en fokken ermee ook, die lopen gewoon los on de tuin, of mogen mee zwemmen. Kinderen of paarden/veulens geen probleem. Een vriendin heeft er ook een, ook een lief dier :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:17

Mijn vriend was heeel kwaad.
1 hond had hij te pakken.
De eigenaar stond van afstand te brullen dat hij zijn hond los moest laten.
2 mannen gingen tegen elkaar over 100 meter afstand tekeer.
Mijn vriend heeft wel duidelijk gemaakt als dat ooit nog een keer gebeurd, hij er niet zo makkelijk mee wegkomt.
We waren erg geschrokken. Vooral het besef dat de kids echt maar net 3 tellen binnen waren. Wil niet weten wat er gebeurd zou zijn.

Hij zegt altijd ze doen niks.
Nou blijkbaar wel dus.
Ook rijdend. Nee geen probleem, ze zijn paarden gewend..ja prima. Vreemde paarden reageren ze anders op.
Doodeng als ze erop af komen. Zeker met zoveel. Paarden voelen zich bedreigd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:18

Volgens mij hebben ze wat karakter betreft wat geleden onder de hype rond het ras van een paar jaar terug. Heb zelf echt een hond nodig die ik 2 dagen kan "verwaarlozen" als ik te weinig energie heb om een rondje te lopen. De beschrijving op internet van de Ridgeback klinkt ideaal maar de honden die ik in het echt heb gezien waren me toch te actief/pittig. Op zich vaak wel lief, maar mij iets te veel hond.

Heftig hoor Anke, ben met Diva vooral bang dat als het 1 hond is dat de hond het dan niet overleeft. Diva durft best erop te knallen met haar voorbenen. Hier in de buurt zover ik weet maar 1 hond waar je echt uit de buurt moet blijven en die hebben ze gelukkig altijd vast.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:33

Paar jaar terug op de camping waren er ook een super lieve ridgeback honden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:31

Hond die ik los tegenkom te paard vind ik doodeng, de eigenaren menen allemaal dat hun honden onder apél staan, nou 9 van de 10 keer mooi niet dus

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 06:13

Jeetje Anke :oo

We hebben gister moeder en een 2jarige halfzus gezien. Geweldig lieve honden. Onze kids waren mee en dat ging hardstikke goed. Nu alleen nog een naam voor ons ventje bedenken
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:03

Ah jullie hebben ook een baby en een pup! Ik twijfel daar over... zelf denk ik wel dat het kan maar overal hoor je dat de kindjes ouder moeten zijn. Wat vond de fokker er bij jou van?
Wat een leukerd trouwens en fijn dat de ouder dieren ook zo lief zijn.

Anke wat vreselijk schrikken zeg, geluk idd dat je kinderen net binnen waren.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:12

Ja baby wordt over een maand (en 2 dagen :+ ) al 1, dus zo heel baby is hij niet meer. Eerder wilde ik het ook niet. Pup komt over 4 weken en ik hoop/verwacht dat Thijmen rond die tijd loopt of begint te lopen. Dat vind ik dan wel prettiger dsn kruipen. De fokker had er totaal geen probleem mee, die vond het juist heel leuk dat ze nu samen zouden opgroeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:07

Azmay schreef:
Volgens mij hebben ze wat karakter betreft wat geleden onder de hype rond het ras van een paar jaar terug. Heb zelf echt een hond nodig die ik 2 dagen kan "verwaarlozen" als ik te weinig energie heb om een rondje te lopen. De beschrijving op internet van de Ridgeback klinkt ideaal maar de honden die ik in het echt heb gezien waren me toch te actief/pittig. Op zich vaak wel lief, maar mij iets te veel hond.

Heftig hoor Anke, ben met Diva vooral bang dat als het 1 hond is dat de hond het dan niet overleeft. Diva durft best erop te knallen met haar voorbenen. Hier in de buurt zover ik weet maar 1 hond waar je echt uit de buurt moet blijven en die hebben ze gelukkig altijd vast.

Het zit hem toch echt in de de naam.... Mijn Diva, jaagt ook achter honden aan, hoofd laag, oren recht naar voren en rennen maar, slaan met haar voorbenen en flink bokken. Mijn hond is als de dood voor haar. als ze met haar hoofd over het hek staat, dan durft hij al niet meer in de buurt van de paddock te komen :D :') . Blijft hij zeker op een meter of 10 afstand staan. Als ik haar uit de paddock haal vlucht hij snel naar binnen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:32

[***] schreef:
Azmay schreef:

Het zit hem toch echt in de de naam.... Mijn Diva, jaagt ook achter honden aan, hoofd laag, oren recht naar voren en rennen maar, slaan met haar voorbenen en flink bokken. Mijn hond is als de dood voor haar. als ze met haar hoofd over het hek staat, dan durft hij al niet meer in de buurt van de paddock te komen :D :') . Blijft hij zeker op een meter of 10 afstand staan. Als ik haar uit de paddock haal vlucht hij snel naar binnen.

Precies dit :')
Volgens mij wil ze eigenlijk spelen maar heeft ze niet door dat de hond 25 kilo weegt en zij bijna 500 :Y)
Vreemde honden gaat goed als ik haar in de hand heb maar als ze bijten sta ik echt niet in voor de gevolgen :x

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:59

Zo, weer even een boel pagina's doorgeploegd. Wat een updates allemaal :D

Ik zag een mooie bak / paddock omheining, ga je daar nog een stroomdraadje op zetten als de paarden er los in / omheen staan? Ik twijfel of ik straks wel hout als omheining wil namelijk ik heb 2 houtvreters namelijk :=

Wij mesten de weide ook uit ouderwets met kruiwagen en mestboy. Gaat prima. echter als ik een paar hectare zou hebben zou dat wel wat lastiger zijn.

Geen ervaringen met RB honden. Ik heb mijn landje langs een drukke wandel / fiets route en dus lopen er ook veel honden los waarvan de meeste uiteraard NIET onder appèl. Wij hebben het land rondom hond / wolf :D proof gemaakt zodat ze niet door / onder het hek heen kunnen. Alles is afgezet met stevig gaas en stroom. Dus geen last van onopgevoede of wilde honden op mijn erf.

Stroom zit trouwens op 1,70m bij ons.

Even een update over het gericht spuiten met primstar. Het is ook tegen de boterbloem, echter moet je er echt goed opspuiten als je er een cm naast zit gaat die niet plat. De zuring en brandnetels zie je de volgende dag al plat gaan, de boterbloem zie ik pas na 4 dagen het kopje laten hangen en de distels pas na dag 5/6. Ik vrees wel dat ik het nu eerst weer af moet maaien en later in het jaar opnieuw moet gaan doen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:00

Azmay, als ik mijn paard vast heb gaat het ook wel goed, maar als ze los is dan rent ze er achter aan.

Denk ook da thet spelen is, maar ze is inderdaad een stuk groter en lomper. Onze hond is in ieder geval doodsbenauwd voor haar. Gelukkig maar.....

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:04

Ik had op marktplaats een oproep gezet om schapen te lenen voor het af grazen van onze weide, niet echt verwacht dat ik daarop een reactie zou krijgen.

Ik heb ze voor het uitkiezen :+ Heb met 2 kennismaking ingepland, bedacht me later dat dat toch wel fijn is, dat je weet wie er op je erf rond loopt...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:16

MizzMontana schreef:
Ah jullie hebben ook een baby en een pup! Ik twijfel daar over... zelf denk ik wel dat het kan maar overal hoor je dat de kindjes ouder moeten zijn. Wat vond de fokker er bij jou van?

Ik heb de pup genomen toen ik nog hoog zwanger was. Wou t zelf andersom doen, maar werd me afgeraden. Dan zit je met 2 babies. Miep is van maart en kwam in mei. Dochter is geboren eind juli. Toen kon Miep al wat en ging het prima. Veel buiten wandelen met de baby meteen. En Miep vond kindjes fantastisch, want alst kind aan de tiet zat, kreeg Miep ook iets lekkers. Dus Miep vindt babies nog fantastisch! Was ik zelf even vergeten (ze zijn nu allebei -bijna- 14), maar werd er vandaag in het bos aan herinnerd. 2 moeders met kleine kindjes en 1 in de kinderwagen. Baby kreeg meteen een ‘kus’ :') . Gelukkig vond moederhet niet erg en kindje lachte zich rot, dus viel mee. Maar moet wel opletten dat ze zo een kinderwagen in duikt :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:34

Hier eerst de pup...jaar later de baby.

Samen opgroeien is mooi!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:35

En de grote 'pup' toen de 'baby' een peuter was.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:23

Zo.....eindelijk bijgelezen...hier eerst de pup en 12 jaar later de baby. Pup was overigens aanzienlijk minder werk dan de baby..

Hier ook uitmesten met de mestboy. Al van alles geprobeerd maar dit is toch het minst onhandige. Ik heb wel ern mestboy met een soort van rubber handvat

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:49

MizzMontana schreef:

Ik ben zelf ook altijd opgegroeid met pups. wij hebben thuis Duitse herders lopen, het ging altijd goed. je moet natuurlijk wel beetje opletten maar zolang de pup er ook aan gewent is maakt het niet veel uit en is het wel fijn

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:02

Niwla, mooi zeg! Super netjes.
Maartje <3

Wij zijn bezig geweest met de omheining. Het eerste stuk is "af". Er is 1 hoekpaal die echt niet wil. Ligt aan de bomenrand en de grond is daar beton. Zelfs met de hydraulische boor van de 2,5 ton graafmachine waren wij kansloos. Nog even verzinnen hoe dat nu op te lossen.

Afbeelding
Afbeelding

Het hondendeel moet voorzien worden van gaas maar ik heb gekozen voor natuurlijke palen waar knoesten opzitten en die niet 100% recht zijn. Hierdoor gaat het gaas golven. Iemand hetzelfde probleem ooit opgelost?

Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:05

Daar moet je ijzeren spandraad voor halen met van die spanners.
Dan krijg je het gaas wel recht mee en gelijk een stuk steviger.

Afbeelding

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:08

ClaudiaHS schreef:
Daar moet je ijzeren spandraad voor halen met van die spanners.
Dan krijg je het gaas wel recht mee en gelijk een stuk steviger.

What she said :j

Selka is de grond erg droog daar? Anders zou je nog kunnen proberen de grond daar echt te doordrenken.

Pups en baby's. Moet zeggen dat ik blij was dat onze honden al opgevoed waren toen de oudste geboren was. Een pup komt hier nu pas weer als een van de twee of beide huidige honden gehemeld zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:10

Hier komt gewoon geen kind :+

Ben zelf wel met huisdieren opgegroeid, ook nesten pups in huis etc. Geef mijn moeder maar de schuld van mijn dieren-verzamelwoede O:)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:11

Geen kinderen is het hier een beetje laat voor :+ _O-

Moet wel zeggen dat ik 2 honden een verademing vind in vergelijk met de 5 die we een paar jaar terug houden. Wat een rust en ruimte geeft dat in huis zeg.