Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:09

Ik lees niet echt meer mee maar wil iedereen toch

Afbeelding
wensen.

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:10

hahaha wat een schatje zo, jullie ook allemaal fijne dagen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:20

Fijne dagen en wat een leuke kaart! :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:46

Schatje *\o/* jullie ook allemaal fijne dagen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:02

Schitterend :D wat een schatje :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:03

Heb even een topicje aangemaakt met wat foto's zie onderschrift.

Blijft leuk om met haar bezig te zijn.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:05

Gisteren stelde mijn man de vraag: Waarom heb je die shetlanders eigenlijk? Zijn lieve beesten maar wat heb je er aan? Buiten elke dag het werk om er 2 keer per dag langs te rijden en daar eigenlijk de tijd niet voor hebt.

En eigenlijk maakt hij daar een goed punt -O- Mijn antwoord was dat ik ze heb om de wei te onderhouden. Maar er elke dag naartoe moeten rijden om ze snel snel hooi te geven of de wei open en dicht te zetten breekt me wel op moet ik zeggen. Bambi is een hele mooie, lieve, slimme pony maar een bange wezel... Kon er gewoon een tijdlang niet bij in de buurt komen en hoewel ik hem nu wel gewoon kan aanraken langs zijn linkerkant is langs rechts benaderen en hem aaien uit den boze en eigenlijk heb ik per dag gewoon niet meer dan 5 minuten om er tijd in te steken om dat fatsoenlijk aan te pakken want de grote paarden moeten ook nog gereden worden en ik heb na mijn werk ook maar 4 uur per dag te besteden..

Met andere woorden heb ik dus best een domme beslissing gemaakt om er nog eentje bij te kopen in plaats van toch van mijn hart een steen te maken en Buddy te verkopen hoe moeilijk dat ook was (is).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:28

@spatter: leuke kaart weer en jij ook fijne feestdagen!
@yontheke: pfff, dat is even een minder leuk inzicht zeg. En nu?

Vanmorgen de uitslag gehad van de cushing test van Lirina... en die was helemaal goed! Niet eens op het randje. 12 waar het maximaal 47 zou mogen zijn. Niet gek voor een 23-jarige.
Dat betekent dat we haar EORTH gaan behandelen. Ze lijkt verder dus gewoon gezond en dan kan ze best zonder snijtanden verder :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:39

Wat een fijn nieuws!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:18

Yontheke schreef:
Gisteren stelde mijn man de vraag: Waarom heb je die shetlanders eigenlijk? Zijn lieve beesten maar wat heb je er aan? Buiten elke dag het werk om er 2 keer per dag langs te rijden en daar eigenlijk de tijd niet voor hebt.

En eigenlijk maakt hij daar een goed punt -O- Mijn antwoord was dat ik ze heb om de wei te onderhouden. Maar er elke dag naartoe moeten rijden om ze snel snel hooi te geven of de wei open en dicht te zetten breekt me wel op moet ik zeggen. Bambi is een hele mooie, lieve, slimme pony maar een bange wezel... Kon er gewoon een tijdlang niet bij in de buurt komen en hoewel ik hem nu wel gewoon kan aanraken langs zijn linkerkant is langs rechts benaderen en hem aaien uit den boze en eigenlijk heb ik per dag gewoon niet meer dan 5 minuten om er tijd in te steken om dat fatsoenlijk aan te pakken want de grote paarden moeten ook nog gereden worden en ik heb na mijn werk ook maar 4 uur per dag te besteden..

Met andere woorden heb ik dus best een domme beslissing gemaakt om er nog eentje bij te kopen in plaats van toch van mijn hart een steen te maken en Buddy te verkopen hoe moeilijk dat ook was (is).

Soms heb je gewoon wat meer tijd nodig om tot het besef te komen en een keuze te maken waar je echt achter staat. Had je Buddy eerder te koop gezet had je misschien getwijfeld

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:44

Top Wendy!
(Kleine aanvulling; de sr is voorbij de maximale waarde is nu 29 mg/ml. Maar daar zit je ook ruim onder)
Succes met de eort behandeling.

Da was hier ook heel blij. Esra had niet beter op haar behandeling kunnen reageren. Ik ook blij!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:14

Ook van mijn kant fijne dagen voor jullie allemaal!

Heb gisteren zo gelachen om Roana, het grote tijdelijke paard; was weer een stukje met haar gaan fietsen en had haar bijna achterop de bagagedrager, want er liep zo een poedersuiker in eigen tuin heen en weer te sjeesen en te "poedersuiker". (trouwens niks tegen kleine hondjes hoor, maar zo noem ik ze nu eenmaal).

Zat toen later met vriendin en stalhoudster te praten over dat Roana zon eigenwijze sodemieter is met binnen halen en nergens van onder de indruk is (wat ook klopt hoor, want wij hebben al heel wat geprobeerd, op grof geweld na natuurlijk en niks boeit haar, wij kunnen nogal een strot opzetten allebei, geven zelfs nieuwe bijrijdsters een cursusje; Oud Rotterdam vloeken :+ }> , longeerzweep, niks helpt), dus ik zeg voor de grap, misschien gaan blaffen als zon poedersuiker van daarstraks...

Dus wij proberen, toen ze de boel weer eens op stond te houden in stal en ja hoor! hup op een drafje zo naar buiten en achter elkaar naar de wei.
Vanochtend weer geprobeerd en weer hetzelfde, ik hoop dat jullie begrijpen dat je mij van de vloer kon oprapen van het lachen, want ik had namelijk zelf een goed beeld van hoe dat eruit moet zien voor buitenstaanders;
Zon groot wijf als ik met een onvervalste whiskey/rook stem, die een poedersuiker na staat te doen... Maar hee het werkt! Als een tiet zelfs.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:24

vandaag een jaar geleden mijn paard laten gaan, niet wetenede dat er nog een pony en een hond zouden volgen. Stom jaar. Hoop dat 2017 meer geluk brengt

Minimi, filmen!!!! Ik lig nu al dubbel

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:36

Claudia, ben ook heel benieuwd naar die beelden! _O-

Nikita, hoop voor jou ook een beter jaar dan dit jaar.

Eigenlijk voor iedereen natuurlijk; ieder jaar een beetje beter.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:44

helemaal mee eens, iedereen die een knuffel nodig heeft een dikke knuffel, dat iedereen zijn dromen waar kan maken en allemaal op zijn manier de feestdagen doorkomt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:59

Voel met je mee hoor Lynn, vind het een onvervalst "zal het maar niet opschrijven" jaar. Mis mijn meiden nog ieder dag en zit er goed doorheen, terwijl die dagen juist nog moeten gaan komen.

Enne kom nog steeds niet uit een ei natuurlijk; jullie doen het maar met mijn levendige beschrijving... ;)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:21

Iemand in omgeving Roermond zin om mee te gaan rijden vandaag? Mijn 'date' vandaag heeft afgezegd en ik voel me te bagger om mezelf van de bank te trekken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:23

Ik woon een beetje te ver. Ben gewoon net uit bed. Schaam me dood. Snel eten ende paarden doen. Nou heb ik de paarden vannacht nog gevoerd, maar had wel wat eerder buiten willen staan. Afijn. Zo snel maar gaan. Rijden schiet bij mij al helemaal niet op, op het moment...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:26

Ik wil ook wel graag een rondje rijden, maar kan mezelf ook niet van de bank krijgen. En daarbij komt dat Daan niet thuis is, dus zit ik hier met jut en jul opgescheept :')

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:30

Fabster schreef:
Ben gewoon net uit bed. Schaam me dood.

Ik ook :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:42

Ik zou vanmorgen rijden maar toen tijdens het zadelen al nat geworden. Nu geen tijd meer krijg vanmiddag eters

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:45

Ik zou ook vanmorgen gaan. Heb even gewacht tot het droog werd.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:49

Hier wel mooi weer, maar waait als een gek. Ga nu snel wat doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:51

Hier waaide het gisteren erg. Toen heb ik in de bak gereden en zou vandaag met een vriendin naar buiten gaan. Nu is het droog maar geen tijd. Balen.
Kim heb jij een trailer? Anders eens naar de meinweg gaan

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:52

Nee heb ik niet. En ik mag er ook niet mee rijden. Stef is te zwaar. Mijn ex had zn aanhanger rijbewijs. Ik nog niet