Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:10

Daan_O schreef:
Ik loop in de winter ook van met een trainingsbroek over mijn andere broek, alleen met rijden uiteraard niet :+ Ik heb vorig jaar wel heerlijk warme rijlaarzen aangeschaft, heel blij mee! https://www.google.nl/search?q=stella+p ... tain+horse

Jaaaa die heb ik ook al een paar jaar. Super laarzen voor in de winter.

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:17

@felineepino: bij een weidedoorgang helpt het goed om regelmatig een andere ingang te maken zodat niet steeds hetzelfde stuk wordt kaal gelopen. Als je een wei met lint afzet is dat makkelijk te verwezenlijken dmv poortankers en korte stukken lint.
Wil je dezelfde ingang houden dan zijn grasstenen ook een optie. Die heb je in beton (zwaar) en kunststof in dikke en dunne uitvoering.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:32

@DubbelDun Ik ga is googlen op grasstenen.. Ik heb voor het voorste weiland nu een andere ingang. Maar voor de achterste weilanden moeten ze wel door het pad :( Dankjewel

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:39

Mooie laarzen in de link eerder genoemd! Ik heb van die ANWB laarzen, ook lekker warm maar het paar dat ik nu een jaar draag is niet meer waterdicht... ik bagger ook wel echt overal door ook al neem ik me dan voor 'dit paar echt netjes te houden'.. :') Ver heb ik ook gewoon old skool rubber laarzen maar die zijn in de winter echt te koud. Mijn vader heeft van die gevoerde rubber laarzen maar die zijn ook echt duur joh! En voor het rijden heb ik van die thermoboots van kunststof/canvas met rubberachtig spul. Wel met rits achteraan dus niet die heeeele goedkope met klittenband. Alhoewel die ook wel lekker warm zijn volgens mij. :+

Paarden hebben toch nog een klein uurtje op het gras gestaan, nu weer op de paddock te mokken. :')

Lisa, hoe is het met je teen? En helpt de klei op de uiers van Hjala tegen het 'drinken' van je spikkel?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:50

Als ik dan zulke stukjes modder zie dan denk ik echt waar kan je je druk om maken. Mijn paddock ziet er in de wintermaanden standaard helemaal zo uit.. zucht! :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:02

Hier is een beetje modder ook heilig :+ al ben ik benieuwd wat m'n nieuwe greppel voor effect zal hebben. Ik hoop natuurlijk dat het allemaal wat droger blijft.

Vanmiddag maar gekozen welke bosmaaier er gaat komen, nu nog kijken waar we hem gaan kopen (waar we de meeste korting krijgen ;) )

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:04

Hier hebben ze wel een tijdje op het gras gestaan...wel eerder en korter.
Daarstrak Beer en Kjarni klieren met elkaar...Fax in mijn liefjes broekzak toen hij de hoopjes weghaalde <3

Moest nog een stukje opzij toen die andere 2 voorbij kwamen razen...nee,ze hebben het weer best naar hun zin :)

Grastegels ook even op MP kijken :j

Hier rubberlaarzen met voering en mocht ik gaan rijden heb ik snowboots :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:09

Hihi dat beetje modder teken ik ook voor!

Laarzen, ik was vorige winter klaar met klam leer, natte voeten en kou. Heb me toen een paar grisport werk laarzen gekocht. Met stalen neus. Ideaal.

Laat geen vocht Door. Zijn warm en veilig. Dure laarzen maar elke cent waard

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:14

Kristel: m'n teen gaat wel. Valt me best tegen hoeveel pijn het nog doet. Maarja moet heel eerlijk zijn dat ik rust moeilijk vind.

Klei hielp niet, uiercreme ook niet.
Hij staat nu apart.....
Morgen onder begeleiding als ik uit het werk kom paar uur de weide op.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:19

Haha, op de foto valt het écht mee idd meiden.. Maar het is met de regen echt niet lekker begaanbaar.. Mijn pony is zijn ijzer ook verloren toen het zo had geregend, het word echt van die wegzak zuig blubber op dat plekje zeg maar.. Een beetje blubber moeten ze idd tegen kunnen maar dit is echt rot na een paar regenbuien :(

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:20

Ooh Lisa, daar ben je dan nog wel even zoet mee.. bestaat er geen vies spul wat je op haar uier kan smeren? Zoiets als cribox voor tieten zeg maar.. ? :') :x

Tamara, wat voor laarzen zijn dat? Linkje? :D Mijn vriend gaat vaak met blote voeten in zijn laarzen (zonder voering) en hij zegt dat dat helpt maar no way dat ik dat ga doen. :') *koukleum* Hij is nu weg en ik heb meteen de kachel hoger gezet en zit met trainingsbroek, de lelijkste sloffen ooit en een fleecedeken op de bank met hete thee en pepernoten. :')

Ik ben me aan het oriënteren op bouwlampen die ik in de boom kan hangen bij de paddock.. even gekeken naar licht en vergunningen maar das een heel gedoe voor die paar keer per week dat ik in het donker wat wil doen met de paarden.. (1 a 2 x) dus nu maar op bouwmarkt sites aan het kijken. Met pepernoten.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:37

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:41

Ik heb Mugboots. Doen het prima in natte en koude omstandigheden :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:50

In rubber krijg ik zweetkakkers en dan uiteindelijk koude voeten als het koud is :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:09

Oooh, van die! Die heeft mijn vader ook als gewone leuke laarzen aan. :') Stalen neus vind ik alleen niet fijn, tenminste, wat ik me van vroeger herinner.. werkschoenen heb ik ooit met stalen neuzen gehad voor een bijbaan en dat was vreselijk! :')

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:09

karev schreef:
In rubber krijg ik zweetkakkers en dan uiteindelijk koude voeten als het koud is :)

Dit dus!

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:22

Besloten om hem opnieuw te spenen. Had het er met de dierenarts op m'n werk over het puntje en die adviseerde om er op tijd Iets aan te doen.

Dus! Hard aan het werk geweest na werktijd om het mogelijk te maken om ze apart te zetten.

Pippin mag alleen bij Hjala onder begeleiding. En nu staat hij apart. Helaas pindakaas!

Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:33

Oh even geduld hebben dus, komt vast goed!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:36

Deze laarzen lopen echt fijn.schoenen met stalen neuzen kan ik niet op lopen maar deze wandel ik ook gerust 5 km mee

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:47

Leuk om te lezen dat jullie ’t leuk vinden. :D Het zijn grotendeels quotes van wat jullie zelf gezegd hebben. :P

Wat een geweldige shetlander komt daar voorbij, hihi lekker samen op pad. Wat het fructaangehalte betreft ga ik helemaal mee met kristelhans, het houd je idd van de straat! Nooit gedacht dat ik nog iets met biologie zou doen. :’) Kvulden ik zie alleen maar een giga knuffelbeer, geweldig hahaha. Bed, eten, bed, eten, same! Welkom haffiebroek! Ik heb officieel ook nog geen eigen grond hoor, maar dat houd me niet tegen. Wat je hier allemaal leert is sowieso nooit weg, soms echt dingen dat ik denk ooh aha!
Er vroeg iemand iets over wat voor soort zand… Ik weet niet of het hetzelfde is, maar scheldezand heeft ongeveer dezelfde eigenschappen.
felineepino zo’n klein stukje daar zou ik gewoon een paar kuub scheldezand overheen gooien. Als je dat elke winter doet zijn de kosten prima te doen en kunnen ze er gewoon overheen lopen. Het zal niet zo droog worden misschien als de stukken met worteldoek maar iig niet meer in wegzakken.

lisa_vera wat een keurig tentje! Leuk hoor, kamperen. :D De reden is wat minder leuk maar ach. Het ziet er wel heel strak uit. :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:55

Jadybabe schreef:
[url]m/sgz2gv.jpg[/url]

Hahaha...Quinty als luxe taxi naar de speeltuin <3
Het zoontje van een vriendin rijdt af en toe op mijn mini en dan gaan ze naar de speeltuin, Quint staat braaf te wachten en als ze uitgespeeld zijn weer op de pony naar huis.

Super leuk! :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:12

karev schreef:
http://www.btndehaas.nl/grisport-werkla ... var-2-s3-1

Deze. Stukje goedkoper op deze site als waar ik ze kocht. Lopen ook nog fijn

Ik heb al jaaaaaren wandelschoenen van Grisport die ik als stalschoenen gebruik. Ze zitten heerlijk, ook als ze net nieuw zijn loop ik er zo op weg.

Vorig jaar heb ik voor in de toen bagger paddock gevoerde rubberlaarzen gekocht, bij Van Cranenbroek. Niet duur en ze hebben het iig al één winter volgehouden. Maar eigenlijk hoop ik dat ik ze dit jaar niet nodig ga hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:19

Bij de paarden en met rijden loop ik altijd op schoenen/laarsjes met stalen neuzen :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:40

Ik heb voor in de winter neopreen laarzen van covalliero van de Epplejeck. Die nemen je lichaamswarmte over. Blijven al 2 seizoenen goed waterdicht en heb er nooit koude voeten in.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:22

Potverdorie, die laarzen hebben ze niet in maat 36 -O-
Lijken me echt super handig en lekker warm, maar helaas :(