Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:57

Hier deed ik netjes binnen enten (mocht ik ooit een endurancewedstrijd rijden -O- ) Ik moest nu toevallig voor 8 april enten, maar mijn ruin hoest nog steeds en de dierenarts vertelde dat het dan niet verstandig is om te enten....dus, hij gaat nu "over de datum" en ik laat hem enten als hij uitgehoest is.

Ik heb mijn paarden sinds een half jaar ook op blote voeten lopen. Tot nu toe gaat het gelukkig goed. Ik heb wel een cursus natuurlijk bekappen gevolgd, puur om wat meer inzicht te krijgen, maar ik doe er zelf niets aan. Het is zo'n rothouding dat ik na één hoef vermoedelijk al niet meer recht komt -O- Mijn fjordje gleed vrij vaak uit op de weg met de ijzers voor, het voelt nu stabieler, zonder ijzers. Mocht dat niet lukken ga ik eens hoefschoenen proberen maar hopelijk lukt het blootvoets. Volgens mijn smid kon mijn ruin absoluut niet zonder ijzers ivm platvoeten. Ik heb het toch geprobeerd en het gaat nog goed (prijstechnisch ook interessanter :j ) aangezien hij toch met vervroegd pensioen is.

Leuk idee, dat weekend weg! Helaas voor mij geen haalbare kaart :( Het is te ver weg, ik heb geen vervoer en mijn ruin zou dan alleen achterblijven en gegarandeerd dat hij dan een heel weekend de buurt bij elkaar schreeuwt of door de draad gaan dat risico wil ik niet lopen. Wel jammer want het lijkt me wel leuk om iedereen in het echt te ontmoeten 8-) maar wie weet komt dat er nog wel eens van.

Spatter gefeliciteerd!

Anke, jaaaa veulenfoto's!

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:04

Hopelijk wacht ze nog een tijdje. Tweede helft van mei.
We gaan ervoor nog een weekje naar Spanje.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:05

Hier kan ik niet zomaar ff weg. Alle dieren en de kids. Werk van mijn vriend.
Zelf vind ik het erg ver weg. Idee wel heeeeel leuk. In praktijk wat lastiger.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:16

Anke schreef:
Hopelijk wacht ze nog een tijdje. Tweede helft van mei.
We gaan ervoor nog een weekje naar Spanje.

Spannend

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:18

Anke schreef:
Hier kan ik niet zomaar ff weg. Alle dieren en de kids. Werk van mijn vriend.
Zelf vind ik het erg ver weg. Idee wel heeeeel leuk. In praktijk wat lastiger.

Hier idem dito kan ook niet zo maar eventjes een weekend weg, heb nog andere paardjes en beesten om te verzorgen, ook de afstand en geen trailer.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:46

spatter schreef:
Donja veel plezier in Spanje!
Oh, puppie kijken, leuk, wel jammer dat hij niet mee mag -O-

Alles gepakt, zoonlief heeft vanmiddag nog even geslapen en ligt nu ook weer heerlijk in bed. Straks om half 4 rijden we naar schiphol *\o/*

Als het gebitje goed lijkt gaat de pup mee naar huis, wil wel garantie van de fokker. Hij weet dat we de pup willen voor show en fok ;)

Met ons dierenpension (24/7/365) en onze eigen dieren is het hier ook lastig, maar gelukkig hebben we een paar meiden die af en toe in de drukke perioden ook bijspringen in het pension, waarvan er nu 1 deze dagen bij ons oppast. Zij verzorgt dan naast de dieren in het pension ook onze eigen dieren. Een vriendin van me die ook 1 van mijn paarden rijdt, komt af en toe ff extra langs om te checken hoe het er met de merries voor staat (er zijn er 4 drachtig, waarvan er 2 eind deze maand zijn uitgerekend) ([KS-MK] 4 veulentjes verwacht in 2016)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:48

Super spannend. Zeker als er veulentjes op komst zijn. Moeder natuur neemt het vaak niet zo nauw met een datum.

Hopelijk is het gebitje in orde. En kan hij lekker mee terug met jullie.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:54

kvulden schreef:
Mag ik sommigen van jullie even een pb sturen.

ja hoor geen probleem!

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 00:06

Leuke trip donja, hopelijk is alles prima in orde en kan de pup mee :) Thuis alles in vertrouwen achter kunnen laten is ook helemaal super!

Leuk paard staat er op de grond met krijt :D

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:06

Hallo dames mag ik mij hier ook melden? Ik heb sinds vorige zomer de paarden aan huis lopen en voldoe aardig aan de openingspost volgens mij :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:12

Haha tuurlijk mag dat!

Kaatje was boos vanmorgen. Ze staan weer een paar uurtjes op de wei. Vanmorgen ging ze demonstratief voor het hek staan, en keek minachtend naar haar hoor haha.

Dikke pech want vanmiddag mag je pas op de wei pop hihi

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:13

Welkom Naranga.

Wil zo gaan rijden, maar zit geen gang in me. Mss een korter rondje dan ik in gedachten had. Maar goed, we zien wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:15

Misschien heel stom gedacht hoor, maar is het voor het fructaan en suikers, juist niet beter om ze in de ochtend op de wei te zetten?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:17

Welkom Naranga.

De dierenarts komt donderdag een kijkje nemen. En dan ook gelijk de inentingen. Ik krijg nu gelukkig ook wat goede verhalen binnen. Misschien toch nog even de tijd geven en in de gaten houden of het kleiner of groter word. Nu direct zou heel slecht uitkomen gezien we nog een weekje vakantie geplant hebben staan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:18

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:19

Gisteren zijn we met de kinderles een buitenrit gaan maken. De bak was net even te nat. Aangezien de oude ruin buiten niet te doen is buiten voor de kinderen, mocht Caj mee. Grappig te zien dat je, als ze in een groep loopt, iedereen er achterstevoren op kan zetten. Nergens last van. Ik heb mijn Belg ook meegenomen. Hij vindt een wandeling ook leuk. Maar hij was wat druk gisteren. Dan is het net een arabier :D . De juf vond het 'wel veel paard wat op je af komt' als hij schrikt. Is ook zo. Kop en staart omhoog en daar gaat hij 'aan de kletter'. Tot het einde van het touwtje. Want hij trekt me nooit omver. Dat vind ik zo mooi aan hem. Ik kan hem echt op mijn pinken vasthouden.

Eind april komt de osteo voor hrm, om te kijken of ik er weer eens op kan. Hoop ik. Ben benieuwd hoe hij weer onder het zadel is.

Caj en de Bpony af en achterom kijken of ik er nog liep (met de koekjes, want daar gaat t natuurlijk om) :+

Eens zien of de magnesium al iets doet, straks. Ik wil ook wel een braaf paard :o

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:20

Gefeliciteerd Spatter, op naar veel behandelingen en een bloeiende praktijk.

Veel plezier Donja in Spanje. Geniet van een paar dagen vrije tijd en even geen beesten gedoe. Ga zaterdag naar Curacao voor 10 dagen. Hier het geluk dat mijn bijrijdster in huis komt en voor het beestenspul komt zorgen. Super blij met haar.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:21

Lekker Curacao! Ga je ook paardrijden? Ben toen op Bonaire wezen paardrijden en de paso fino's hebben we mijn hart gestolen!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:22

Proficiat Spatter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:24

Weet ik Brenda, maar ik heb altijd begrepen dat het stijgen begint met zon/daglicht en dat het het laagste is als het uit de donkere nacht komt? Maar dat is dus ook geen standaard regel begrijp ik?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:27

Gefeliciteerd met het afronden van je opleiding Spatter!

En welkom Naranga!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:31

ohjajoh6 schreef:
Weet ik Brenda, maar ik heb altijd begrepen dat het stijgen begint met zon/daglicht en dat het het laagste is als het uit de donkere nacht komt? Maar dat is dus ook geen standaard regel begrijp ik?

Niet standaard inderdaad...als er nachtvorst is geweest en de zon gaat schijnen,terwijl de temp.laag blijft...dan schiet het omhoog.

Op een dag als vandaag..(hier saai en zwaar bewolt) gebeurd er niets.Ik spiek met twijfel altijd even op de fructaanindex...ook is zeker de kwaliteit van het gras van belang en de lengte.

Lekker Jadybabe...geniet ervan.

Kirsten...ik duim (ben verdorie nog steeds niet achter die naam :+ )

Fab...braaf paard is goud waard :j

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:34

Dank voor het welkom :)

We hebben hier ook een pony staan die niet te veel fructaan mag. Heel herkenbaar, dat gefrustreerd voor het hek staan. Hij is hier ook de enige de achterblijft op de paddock dus ik vind t wel sneu voor m, gelukkig loopt hij de afgelopen week wel weer lekker op de wei, dan is hij iets beter te genieten :)

Spatter, van mij ook gefeliciteerd! Moest even spieken op vorige pagina's waarvoor

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:40

ohjajoh6 schreef:
Misschien heel stom gedacht hoor, maar is het voor het fructaan en suikers, juist niet beter om ze in de ochtend op de wei te zetten?

Het is bewolkt en regent. Dus fructaan is laag. Ik hou daar niet stipt rekening mee. Ze staan straks toch van 7-15 op de wei ongeacht weer type.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:44

Lekker curaçao, veel plezier!

Wat een heerlijk gevoel hè spatter. Ik heb ook mijn diploma in ontvangst mogen nemen afgelopen week. Eindelijk klaar met studeren!

Zoiets had ik ook over het fructaan begrepen. Dat het later op de dag beter zou zijn dan in de (vroege) ochtend. Wel een ideale link!

Wat braaf van caj zeg. Leuk dat ie dan zo lief is. De Belg kan nu niet gereden worden? Verplichte pauze?

Gisteren rijles met malibu gehad. We zijn weer flink wat wijzer en bespierder ook haha. We werden in ieder geval hard aan het werk gezet. Ik vind dat altijd wel fijn aan les. Zelf denk ik al gauw van we gaan lekker naar buiten, dat oefenen in de bak komt wel. Maar zo'n les zorgt er wel voor dat ik meer het nut zie van door de bak crossen _O-