[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 12:04

Mooi rond zand; drainagezand dus?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 09:31

Is het bij jullie ook zo wit :oo
Afbeelding
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 10:37

Ja!!! Het is zo mooi nu! <3

Afbeelding

Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 11:31

Daihyo schreef:
Is het bij jullie ook zo wit :oo
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Mooie camera beelden . Wat gebruik je voor Camera ?
Ben ook aan het oriënteren

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 12:45

Ir111 <3

Zinzi_jewel: een camera van 4gcamera.nl. Met zonnepaneel en 4G kaartje. Hij is 358 graden draaibaar, dus ik kan het hele terrein overzien. Hij gaat inmiddels al een jaar of 6 mee. Kostte wel wat, maar is al het geld waard geweest.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 13:32

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:45

Ik heb hard gewerkt. Bij de laatste vorst ronde was alles mooi droog en had ik precies op het goede moment gesleept. Toen de grond bevroor was de bodem super mooi strak. Nou dat kan ik vergeten volgende week. Ik hoop dat morgenmiddag de sneeuw weg is, dan kan ik nog een deel slepen maar ik verwacht dat alles nat is en het een ijsbaan wordt als ik slepen met daarna vorst.

Anyway, om ze in ieder geval comfortabel te kunnen laten eten heb ik de stelconplaten schoongeschept. Geen rug meer over maar ze kunnen fijn staan nu!

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 17:14

Heeft iemand interesse in een grote trekkerband? Ophalen omgeving Deventer.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-26 07:43

Wat vinden jullie van de negatieviteit mbt tracksystemen gedeeld door femke dölle?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 07:57

Maartje1990 schreef:
Wat vinden jullie van de negatieviteit mbt tracksystemen gedeeld door femke dölle?

Niet oké. Iets afkraken en jezelf promoten geeft een nare smaak. Alsof zij het enige concept heeft wat goed is.

Ik ben het iig niet met haar eens en haar manier zal veel mensen doen twijfelen aan of ze goed bezig zijn terwijl dat niet nodig hoeft te zijn.

Maar ik vindt haar sowieso erg eenzijdig en vooral voor haar eigen concept gericht.

Alsof dat ene concept voor elk paard geschikt is. Er zijn meer goede manieren wat mij betreft.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 02-03-26 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 07:58

Ik heb iets gemist blijkbaar?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 08:02

Facebook :j

Ik vind er ook iets van. Maar ben vooral benieuwd wat zij dan als slecht tracksysteem ziet. En daar krijg ik geen antwoord op.
Ik ga sowieso erg slecht op het commerciële. Maar dat is mijn allergie, daar kan zij dan weer niks aan doen :+

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 08:27

Ik ga überhaupt slecht op accounts die alleen aan het azen zijn om cursussen of advies te verkopen. Zodra dat de tendens wordt ontvolg ik, want dan vind ik de gedeelde informatie ook niet meer feitelijk genoeg vaak.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 09:52

belle_boef schreef:
Maartje1990 schreef:

Niet oké. Iets afkraken en jezelf promoten geeft een nare smaak. Alsof zij het enige concept heeft wat goed is.

Ik ben het iig niet met haar eens en haar manier zal veel mensen doen twijfelen aan of ze goed bezig zijn terwijl dat niet nodig hoeft te zijn.

Maar ik vindt haar sowieso erg eenzijdig en vooral voor haar eigen concept gericht.

Alsof dat ene concept voor elk paard geschikt is. Er zijn meer goede manieren wat mij betreft.

Volledig mee eens. Ik heb haar daarom al een tijdje geblokkeerd. Kreeg elke keer frustratie als ik er iets van zag. De argumenten die zij noemt zijn ook totaal niet kloppend bij een goed ingerichte track een kudde.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 10:28

Ik vind het jammer als je je eigen concept moet verkopen ten koste van anderen. En ik hou helemaal niet van zwart wit dus daar haak ik ook op af. :D

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 10:56

Ik vind vooral heel jammer dat mensen misschien daarom niet gaan beginnen aan meer beweging ruimte voor de paarden.
Stel ze hebben nu een paddock en denken aan daaraan vast een track.
Dat is meer ruimte
Maar met deze track=slecht wordt er misschien vaker gekozen voor doe maar niet, dan maar een bosje erin.
En dus minder ruimte

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 11:43

Als mensen daar zich fijn bij voelen bij haar concepten, helemaal top. Met wat ze nu doet veroorzaakt ze vooral verdeling in de paardenwereld, onrust bij paardenhouders die hun best willen doen maar steeds lezen dat het veranderd, en wéér niet goed genoeg is en dat vind ik enorm zonde.

Waarom niet een houding aannemen waarbij progressie over de hele sector het doel is? Nu is het inspelen op schuldgevoel en daar een slaatje uit slaan. Zonde en onnodig. Ik heb ooit een les gevolgd van een instructrice die mij vertelde als ik zo mijn paard zou blijven rijden ik hem naar hel en verdoemenis zou helpen binnen 2 jaar. Maar zij kon mij wel helpen leren hoe het dan wél moest. Gelukkig loopt hij nu nog steeds zo fit als een hoentje blij rond 15 jaar later (Z2 gelopen, L gesprongen) zonder ook maar ooit onregelmatig te zijn geweest.. De marketing van Femke doet mij soortgelijk aan.

Daarnaast ben ik van mening dat wat zij nastreeft op dit moment in theorie (en in de zomer) prachtig is, maar nooit zo prachtig, zorgeloos en perfect is als het klinkt. Kan ik als ervaren paardenhouder, met "browsing paddock" op veel grotere oppervlakte delen. Maar als ik dit zou delen zou ik vast te horen krijgen dat mijn browsing paddock niet pérfect is aangelegd en het proffessioneel, met haar plan had moeten gebeuren. Stukje marketing zegmaar.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 15:57

Ik denk dat er bij veel paardenhouders ook wat gezond verstand mist, én werken volgens de mogelijkheden.

Ikzelf ben fan van zoveel mogelijk beweging, combi van browsingpaddock en tracksysteem vind ik ideaal.

En momenteel worden mijn paarden opgesloten in een opgestrooide schuilstal met verharding met hooiruif en komen ze tijdens natte periodes 2 uur op de (natte) zandpaddock.
Want het zand staat onder water, de tracks zijn blubber, de voeten gaan kapot, de tracks worden kniediep en zijn dan in de zomer helemaal kaal en hobbelig.
Daarnaast kost het uitmesten met dan 3 uur per dag.

De verhardingen zijn wel 9*7 en ze kunnen dagelijks even rennen en spelen als ze willen. Het is wat het is, het moet doenbaar zijn voor mij ook, en de paarden hebben meer baat dat ik minder uitmestwerk heb en ze daardoor allemaal 2 keer per week kan trainen, dan dat ik 3 uur kak schep en geen aandacht kan geven aan hun.

In de zomer hebben ze hun tracks, ik heb nu wat struiken etc aangeplant die hopelijk voedselstruikjes zullen worden. Allemaal leuk in theorie, maar ik heb geen resources en tijd om die bv in de superdroge periodes allemaal water te gaan geven en in vormpjes te gaan snoeien.

Gaan die struikjes dood daardoor en hebben ze na die poging een kaaldere track, dan is het ook maar zo.

Ze hebben een track, ze maken daar goed gebruik van, in mijn huidige groepjes gaat dat prima, de paarden hebben hun natje en hun droogje en staan gewoon gelukkig te wezen, hebben het véél beter dan 24/7 op stal of 24/7 op een modderstukje. Mooier kan je het niet altijd maken.
Niet iedereen heeft 1000 den euro's om 500 m track in droge zandpaden te maken en ook nog tijd genoeg om die dagelijks perfect te gaan onderhouden. Als de paarden voldoende eten, droge voeten en een droge ligplek hebben en zelf kunnen kiezen tussen binnen en buiten, vinden ze het al snel prima hoor.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 16:18

Ik snap ook nooit zo goed waarom Femke Dölle zo tegen een track ageert. Ik ben een paar jaar terug bij zo'n gratis opendag op haar paddock gebeuren geweest. Ik vond het echt mooi aangelegd maar wel erg klein en de paarden gevaarlijk dik. En naar mijn idee is wat zij heeft ook gewoon een track alleen dan met wat bosjes er langs/in en wat extra paadjes er tussendoor. Een track is in mijn ogen een ander woord voor pad. Mijn tracks zijn ook organisch aangelegd en gaan soms langs bosjes alleen is het allemaal een stuk groter dan bij haar (alsnog niet heel groot maar wat zij heeft is echt mini) en minder luxe aangelegd. Ik zie het verschil niet heel goed maar noem mijn paden wel tracks. Ik snap dus niet zo goed waarom iemand die zelf paarden op een klein stukje over paden laat lopen zo tegen tracks is...

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 16:47

Hm, ik ben me ook aan het verdiepen in een fijne huisvesting voor pony's. We gaan verhuizen en de kavel is enorm, zo'n 18000m2. Geen weiland maar o.a. een deel bos.
Het liefst omhein ik een groot deel en kunnen ze overal rondlopen. Maar er staan zo ontzettend veel bomen, struiken etc. Ik heb geen idee wat giftig is.
Het liefst loop ik met iemand die er verstand van heeft een rondje over het terrein.
Ik heb o.a. Femke op het oog en nog iemand maar die vragen toch een geld.. pff. En dan moet het op 'hun' manier. Dat wil ik helemaal niet..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 17:01

Swift schreef:
Ik snap ook nooit zo goed waarom Femke Dölle zo tegen een track ageert. Ik ben een paar jaar terug bij zo'n gratis opendag op haar paddock gebeuren geweest. Ik vond het echt mooi aangelegd maar wel erg klein en de paarden gevaarlijk dik. En naar mijn idee is wat zij heeft ook gewoon een track alleen dan met wat bosjes er langs/in en wat extra paadjes er tussendoor. Een track is in mijn ogen een ander woord voor pad. Mijn tracks zijn ook organisch aangelegd en gaan soms langs bosjes alleen is het allemaal een stuk groter dan bij haar (alsnog niet heel groot maar wat zij heeft is echt mini) en minder luxe aangelegd. Ik zie het verschil niet heel goed maar noem mijn paden wel tracks. Ik snap dus niet zo goed waarom iemand die zelf paarden op een klein stukje over paden laat lopen zo tegen tracks is...

Daarom ben ik zo benieuwd wat zij onder een tracksysteem verstaat.
Ik heb ook een tracksysteem. Met veel voerplaatsen en verschillende soorten ruwvoer, kruiden- en bloemenstroken, minibosjes, eetbare haag, 7 grote berkenbomen die vakkundig op paardhoogte worden bijgehouden :+
Ik herken dan ook niks van wat zij zegt over paarden op een tracksysteem. Behalve de zoomies dan, want als mijn merrie en mini de kolder in de kop hebben en samen lekker spelen, dan gaat het ook gewoon hard. Maar dat is absoluut geen verveling. Ze zijn bij mij altijd aan de scharrel, behalve op de rustmomenten dan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 17:02

Majabeestje schreef:
Hm, ik ben me ook aan het verdiepen in een fijne huisvesting voor pony's. We gaan verhuizen en de kavel is enorm, zo'n 18000m2. Geen weiland maar o.a. een deel bos.
Het liefst omhein ik een groot deel en kunnen ze overal rondlopen. Maar er staan zo ontzettend veel bomen, struiken etc. Ik heb geen idee wat giftig is.
Het liefst loop ik met iemand die er verstand van heeft een rondje over het terrein.
Ik heb o.a. Femke op het oog en nog iemand maar die vragen toch een geld.. pff. En dan moet het op 'hun' manier. Dat wil ik helemaal niet..

Je zou Janneke van de Avonturentuin eens kunnen benaderen. Zij is wat minder commercieel en denkt vooral in mogelijkheden passend bij land en kudde.
Edit: wat een heerlijke lap grond!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 19:51

Daihyo schreef:
Majabeestje schreef:

Je zou Janneke van de Avonturentuin eens kunnen benaderen. Zij is wat minder commercieel en denkt vooral in mogelijkheden passend bij land en kudde.
Edit: wat een heerlijke lap grond!

Kost ook €275...
Maar ik hou haar zeker in gedachten!
En de grond is echt fantastisch! Als we de sleutel krijgen zal ik wat foto's laten zien :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 21:14

Ja of Laura Knoops benaderen, landschapsarchitect die zich helemaal op paarden richt. Zij heeft er voor gestudeerd.
Zoals Femke marketing heeft gestudeerd en met heel veel blabla haar eigen concept en belachelijk dure cursussen probeert te verkopen maar waar de inhoudelijke kennis ontbreekt.
Haar paarden kunnen niet rennen in dat struikelpaddockje, zijn moddervet.. maar nee mijn paarden zijn zombies die zoomies houden, maar wel allemaal mooi op gewicht ondanks 24/7 hooi en overal te snoeien ruwvoer (of moet ik browsing zeggen). In plaats van zich in te zetten voor de paarden, wordt bij haar alles vanuit haar eigen economische belang gebracht.

Hier een hele leuke krabbel & babbel sessie gedaan met Laura, super waardevolle tips, fijne schetsen en tot een mooi ontwerp gekomen. Laura kijkt als landschapsarchitect echt naar de aanwezige elementen en probeert alles mee te nemen in de ontwerpen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 21:18

Hahahaha, lekker verwoord. :')

Laura Knoops maakt mooie dingen inderdaad.