Antheman schreef:Anke schreef:Wat gaaaaaf op ponykamp!
Speciaal voor volwassenen?
Yep leeftijd ligt tussen de 30 en 65 jaar. Paarden, ijslanders en mijn Merens en shet doen mee. Iedereen maakt eten en dat delen we avonds. Echt tof. In september ben ik ook geweest.
Dat klinkt echt super leuk, veel plezier

Anke schreef:Hebben jullie weleens een pony/paard gehad met milde zonnebrand.
Roze huid verbrand/gevoelig?
En wat deed je er toen aan?
(Bedoel niet de neus, echt het lichaam)
Wel aan de onderkant van de benen. Ik smeerde er altijd uiercreme op (die van Huizing, etos en kruidvat varianten vind ik toch minder). Leek goed te helpen. Het werkt beschermend, versoepelend en het haalt de brand eruit. Ik heb dat eerst geprobeerd met zonnebrand, maar dan moet je echt wel 4x daags smeren met een hoge factor, dat was geen doen met een stal op 20 minuten afstand.
Nu ze aan huis staan zou ik ook voor uiercreme gaan, ondanks dat vaker smeren geen probleem zou zijn.
kvulden schreef:Stephanie, ik heb gewoon een stoepput. En deze loopt met de drainagebuizen mee naar de sloot.
Irmand hier ervaring met een paardenkar die geen rem heeft remmend te maken?
Ah oke!
Maartje_M schreef:Welkom Stephanie! Wij hebben vanuit de stal een riolering aangelegd. We hebben een goot midden in de stal en een goot bij de ingang (inloopstal met 2 boxen), maar wij hebben wel beton liggen. Die goten en de goot van de mesthoop komen uit op een ingegraven ibc-tank. Stalurine mag je wettelijk gezien niet in de grins weg laten lopen. Ook niet in een sloot. Mijn man wilde alles netjes in orde hebben voor het geval dat
Interessant, heb je daar foto's van? We willen beton gaan storten in de stallen deze zomer. En zaten ook aan zoiets te denken. Ben wel benieuwd hoe die goten bij jullie lopen

Niwla schreef:Welkom Stephanie! Ik heb ook een onverharde inloopstal. Dat is tevens mijn enige stal. Wij hebben er ook over nagedacht om hem te verharden, maar het blijkt eigenlijk prima te werken zo. Af en toe haal ik het vieze stro eruit en gooi er wat nieuw bij. Ze staan er best wel vaak in.
Edit: ik lees nu in je topic dat je op klei zit. Wij zitten op zand dus dan is het een ander verhaal denk ik.
Thanks, ja door de klei grond is het een ander verhaal. Het water loopt moeilijk weg en daardoor wordt je stro snel nat. Dat is gewoon vragen om schimmels, helemaal als je een potstal wil maken. Ik vind het bij ons gewoon absoluut geen hygiënische oplossing. Maar ik kan er goed inkomen dat het op een andere soort grond heel goed zou kunnen werken

Gister hier een flinke bui gehad, toen zag ik dat de dakgoot van de stal nergens op aangesloten zit. Dus de stal was kletsnat want alles liep naar binnen