Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:41

Oei natalie36, weet je al wat meer?
Heeft twix geen buikpijn? Kim liet mij dat feiloos weten.

De familie wil het land aan de boer verkopen, wij kunnen eventueel ook kopen maar dan kost het kleine weitje 12 euro per meter en de grote 7. De geldboom hebben we helaas nog niet gevonden..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:47

12 euro per vierkante meter? Is dat niet enorm duur, of reken ik verkeerd? Grote kans dat die boer dat geld er ook niet aan wil geven hoor...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:58

Solleke_Noah schreef:
12 euro per vierkante meter? Is dat niet enorm duur, of reken ik verkeerd? Grote kans dat die boer dat geld er ook niet aan wil geven hoor...

De 12 euro is voor grond waarvan de denken dat het bij achtertuinen getrokken kan worden. Moeten wel alle 4 de huizen mee gaan doen natuurlijk(dat stuk is 1400 vierkante meter)..
7 euro per vierkante meter zal voor de boer ook aan de hoge kant liggen zijn denk ik, zijn 3 stukken van elk net geen hectare.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:52

Hier ligt de koopprijs rond de 6- Euro per m2. Veel geld hoor. Wat doen ze als ze het niet verkocht krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:01

Zo dat zijn nog eens prijzen voor grond! Hier ligt de prijs rond de 4,=.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:06

Grote kans dat boer het aan die prijs toch niet wil kopen, je kan misschien aanbieden dat je wil huren zolang het niet verkocht is? En in de tussentijd op zoek naar ander weiland in de buurt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:32

Afbeelding

We doen er maar weer eens 1.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:04

Prachtige foto en hallo iedereen weer! Ik las wel mee maar had het gewoon te druk thuis door allerlei toestanden om de laptop aan te slingeren en op de telefoon vind ik posten niks. Nu ben ik weer voor mijn werk aan de slag op de laptop haha dus af en toe even Bokken kan dan weer makkelijker.

Ik zag prachtige foto's voorbij komen, een stal die waanzinnig mooi opgeknapt was door een kleurtje verf! Echt een verschil zeg! Ik zag mooie landschapsfoto's en ik zag rijfoto's met veel blije hoofden. :j
Wat vervelend van de wei zeg... hopen dat er een oplossing komt.

Hier zouden we voor het eerst de winterwei niet kunnen gebruiken want de boer had een koppel pinken die erop moesten maar nu was hij vorige week even op de koffie, of we konden leven met iets minder dan een hectare in plaats van 2.. hahaha eh.. ja tuurlijk! We mogen de wei gewoon afzetten op een bepaalde plek en hij heeft zijn andere weides voor de pinken aan elkaar gemaakt want hij vond het sneu als onze paarden dan de hele winter op de paddock moeten. (hoeven ze niet, ze kunnen ook wel de wei op maar er staat niet zoveel meer, meer therapeutisch knabbelen. :+ ). Nu mogen ze volgende week naar de overkant en daar staat veel meer gras dus dat is wel lekker voor ze. En geen poepscheppen voor ons want de boer gaat in maart met de sleep over het weiland, jeehj! Ook wel even lekker.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:08

Ha Kristelhans, gezellig dat je er weer bent. Het is mooi weer vandaag. Beau bekapt, Sjaak zijn haren geknipt en over een uur komt de osteo voor Caj en Beau. Ben benieuwd naar het oordeel...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:35

Haai Fabster! :)

Altijd interessant vind ik, de osteo bij de paarden! Succes!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:05

Ik heb eindelijk een lapotop en een beetje tijd om te reageren

leuke aanwinst Abby, staan ze nu aan huis en is alle draad rondom klaar? Echt een mini en een maxi
Enige lastige waar ik tegenaanliep met een kleine pony is dat die te dik werden door het goede Limburgse leven en te weinig beweging. met die ukkies is het vaak uitkijken voor hoefbevangenheid

Mooie foto`s van de omgeving!

Azmay wat lastig nu met die wei. Jij hebt 750m2 voor je zelf, is er in de buurt niks te huur of evt een afspraak te maken met familie om het te huren als de koop niet doorgaat
is veel geld wat ze vragen, kleine kans dat dat verkocht word, als het daar wel voor verkocht wordt begrijp ik wel dat ze dat doen, leuk bedrag dan.

Ik doe het zelf even rustig aan op het werk was het gekkenhuis en thuis ook dus nu even gas terug en halve dagen werken zodat er wat rust kan komen. ik ga nu 2 keer per week buitenrijden en als ik nog tijd heb ook dressuurmatig in de bak

Nu de pensionklant weg is merk ik wel echt verschil, ik ruim nu 1 keer per dag op en buitenrijden doe ik met een vriendin die in de buurt woont. Haar paard is dan wel niet bomproof en ook een jonkie maar die van mij wil nu ineens voorop lopen, macho. daarbij heb ik nog een trailer en genoeg vrienden om mee af te spreken. ik had dit veel eerder moeten doen, nog bedankt voor jullie advies
Toen ze wegging is zij eerder dan de opzegtermijn gegaan, prima, niet netjes omdat er du sook niet betaald is voor die extra dagen en zij met stille trom vertrokken is, maar ze is weg en daar gaat het om. Jammer van die messteken in mijn rug die ik nu krijg maar dat had ik ook wel verwacht.
Ik weet nu wel dat het inderdaad geen vriendin was maar iemand die goedkoop stalling heeft gehad al die tijd.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:29

Balen dat het zo moet lynn maar de uitkomst is prima!

Leuk dat je er weer bent kristelhans. Het werd hier wel erg rustig.

Beetje dubbel nieuws over esra. Het ergst denkbare was dat er breuken in de knie zouden zitten met losse stukken bot. Daar leek het naar aanleiding van de scan op en dan was het direct klaar geweest. Gelukkig is er met rontgen verder gekeken. En toen bleek dus precies het tegenovergestelde. De botten zijn aan het woekeren. Op veel plekken netjes afgerond maar er zijn helaas ook wat haken ontstaan. Kissing spines in haar knie zeg maar. Niets aan te doen. Alle troep is uit de knie gehaald en er is een smeermiddel in gespoten. De hoop is dat we de botgroei kunnen gaan remmen. Vrijdag is de controle dan weten we meer. Wordt dus vervolgt.....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:33

Ach Lynn-Nikita, zo n reactie zegt toch genoeg over haar als persoon? Beter kwijt dan rijk.

Osteo is net weg en het oordeel was positief. Caj is keurig los. Alles is soepel, spieren ook en rug ook (ik kijk dus met argusogen naar die witte plekken onder het zadel) en ze was aardig aan het jubelen, want ze had haar nog niet zo goed gezien. Ben ik ook blij mee. Kan dus gewoon verder rijden met mijn Ghost zadel.

En met Beau was ze ook blij. Wordt ook steeds beter, zijn rug en bekken waren nog los en soepel, dus ik ben blij! Over een half jaar weer controle.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:35

Natalie, als Estra er last van heeft, kun je dus die goudkorrels proberen. Doen ze ook veel bij kissing spines.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:41

Goed nieuws fabster
Minder goed nieuws nathalie, hoe kan dat komen?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:46

Fijn Fabster! Witte plekken kunnen ook ouder zijn en pas later 'aan het licht gekomen' zijn toch?

Natalie, spannend nog even.. so far niet echt fijn nieuws. Ik duim voor je!

Ik heb ruzie met het kopieerapparaat op mijn werk. :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:13

Witte plekken kunnen van warmte zijn. Hoeft niet eens van druk. Dan zien ze er inderdaad anders uit. De echt drukplekken weet je wel; alles wit op een klein oppervlak. Dit is een groter oppervlak en meer stekelharig. Maar ik vind het vreselijk om te zien. Helaas zal ik het moeten loslaten. Het zit er nou eenmaal.... :\

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:18

Dat heeft Beer een paar jaar geleden ook gehad.. van de 'hafpads' die ik toen gebruikte.. alle haren kapot en die kwamen wit terug.. ik naar Countrymill om een drukmeting te doen, zadel lag prima.. lag echt aan die pads.. nu, na een jaar of 4 verharen is het gelukkig bijna niet meer zichtbaar maar snap je gevoel! Ik schaamde me toen dood.. :(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:15

Ja, ik ook, ja. Ik schaam me eigenlijk ook wel. Probleem is, dat ik een Ghost heb en daar moet wel een pad onder met inlagen. Ik heb er nu 1 van Ghost zelf. Eerst met sympanova (heet dat zo?) en nu met wol. De haren zien er keurig uit. Had na de verharing ook verbetering verwacht, maar dat is er dus niet. Maar dat kan dus wel een paar verharingen duren?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:18

Fabster schreef:
Ja, ik ook, ja. Ik schaam me eigenlijk ook wel. Probleem is, dat ik een Ghost heb en daar moet wel een pad onder met inlagen. Ik heb er nu 1 van Ghost zelf. Eerst met sympanova (heet dat zo?) en nu met wol. De haren zien er keurig uit. Had na de verharing ook verbetering verwacht, maar dat is er dus niet. Maar dat kan dus wel een paar verharingen duren?

Wollen pad is fijner vind ik, wil nu ook een nieuwe gezien ik nu sympanova met nepwol heb maar van de andere kant rijd ik niet of nauwelijks :+ Hier ook witte haren maar dan precies onder mijn bovenbenen. Niet mooi maar ook niet schadelijk..

Land van de familie is trouwens een erfenis van 20 jaar geleden die men al 20 jaar gratis door de boer laat gebruiken maar nu moet het ineens verkocht :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:01

Wat zegt je vriend ervan azmay? Het is zijn familie toch?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:05

lizy29 schreef:
Wat zegt je vriend ervan azmay? Het is zijn familie toch?

Doe is ook echt not amused en heeft dat ook gemeld bij zijn ouders maar die zeggen dat vaders broers en zussen alles bepalen en zij weinig te zeggen hebben.

Ik ben inmiddels wel wat kalmer (ben erg depressiegevoelig) dus dat is fijn maar baal nog wel als een stekker.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:59

Oh Azmay, l*llig zeg.. :(

Fabster, ja en bij sommige paarden blijf je het misschien wel echt altijd zien. Ik heb wel eens gehoord, geen idee of het echt zo is hoor, dat koudbloedpaarden gevoeliger voor witte haren zijn omdat de vachtopbouw of de haren net iets anders zijn (holler?) dan warmbloedpaarden. Dit zou dan te maken hebben met het koudere klimaat en de 'puurdere' fok waar die paarden doorgaans uit voort zijn gekomen. Pin me er niet op vast hoor.. ik weet de bron zo niet meer waar ik dat gelezen/gehoord heb maar het is me wel bij gebleven. Vond het wel een interessante redenering.

Zo; laatste klasje gehad voor vandaag.. de boel afsluiten en op huus an!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:41

Die witte haren frustratie is begrijpelijk. Hier ook bij zijn schoft alleen komt het bij hem waarschijnlijk door de vliegendeken

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:29

Die werkte bij mij ook niet mee, inderdaad. Ze krijgt echt overal witte haren van.