Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Duhelo schreef:Ik twijfel
Mijn rijpaarden hebben een stal van 3x6, een mudcontrolpaddock van 6x7 en een stuk zand. Helaas is het zand momenteel drijfzand geworden, en is het niet te doen om uit te mesten. Ze staan nu enkel op de verharding (die helaas ook niet helemaal droog is. De stal is wel droog opgestrooid).
Ik zou graag nog een strook naast de paddock bij verharden en ik twijfel:
Budgettair kan ik of 35m2 mudcontrol doen of een groter stuk (70m2?) g4 paddockplaten.
Met de mudcontrol kan ik wellicht een droger stuk creëren, die uiteraard super makkelijk uitmest maar ook gewoon hard is.
De g4 zal ik ervoor kunnen zorgen dat het zand makkelijker uit te mesten valt, maar zal het ook wel nat/in plassen zijn. Hiermee kan ik echter wel een grotere stuk effen maken incl hun favo staanplaats naast de paddock van de andere twee (waar ze helaas ook graag mesten en dan vertrappelen).
Kleiner en droger of groter en nat?
Symke schreef:Duhelo schreef:Ik twijfel
Mijn rijpaarden hebben een stal van 3x6, een mudcontrolpaddock van 6x7 en een stuk zand. Helaas is het zand momenteel drijfzand geworden, en is het niet te doen om uit te mesten. Ze staan nu enkel op de verharding (die helaas ook niet helemaal droog is. De stal is wel droog opgestrooid).
Ik zou graag nog een strook naast de paddock bij verharden en ik twijfel:
Budgettair kan ik of 35m2 mudcontrol doen of een groter stuk (70m2?) g4 paddockplaten.
Met de mudcontrol kan ik wellicht een droger stuk creëren, die uiteraard super makkelijk uitmest maar ook gewoon hard is.
De g4 zal ik ervoor kunnen zorgen dat het zand makkelijker uit te mesten valt, maar zal het ook wel nat/in plassen zijn. Hiermee kan ik echter wel een grotere stuk effen maken incl hun favo staanplaats naast de paddock van de andere twee (waar ze helaas ook graag mesten en dan vertrappelen).
Kleiner en droger of groter en nat?
Ga je de grond nog voorbewerken?
En hoe is het er nu aan toe?
Wij hebben stuk g4 in modder gelegd destijds en spijt van. Verzakken, niet droog, beschadigd omdat ze op randen lopen. Zijn ze niet geschikt voor. is onze ervaring

)
)
Daihyo schreef:Ik denk dat als je dit beter op afschot legt en echt kan afwateren richting een sloot of greppel, je al een heel eind komt met dat water.
En dan de rest met G4 en een laag zand. Maar ook dat op afschot.
Ik denk dat je het vooral daar in moet gaan zoeken als het echt om water gaat.
Ir111 schreef:https://paddockplaatshop.com/geosystem-g4/
Deze bedoel je toch? Daar moet wel zand in, anders trappen ze ze kapot.
Maar dat zou ik dus in de zomer doen, nu vlakken en op afschot leggen terwijl t zeiknat is lukt niet lijkt me. Je bent te laat met die werkzaamheden, je kunt alleen wat lapmiddelen inzetten tot t droog genoeg is voor grondwerk.

monsera schreef:Nog meer mensen aan het aanplanten? Afgelopen woensdag druk bezig geweest.
Ik heb 114 boompjes aangeplant als haag.
Een stuk van 8 meter.
Een stuk van 10 meter.
2 stukjes van 5 meter.
Een paar lege plekjes opgevuld.
Heb nog 11 haagbeukjes over.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Deze keer heb ik onderstaande besteld.
Zwarte els
Zwarte populier
Berk
Fladder iep
Haagbeuk

MJawesome schreef:Hi allemaal!
Ik volg dit topic al een tijdje, maar heb eerder niets gepost omdat we nog vol bezig waren (en eigenlijk deels nog steeds zijn), maar wilde toch alvast ons stukje ook laten zien![]()
Rond juni zijn wij hier komen wonen, na een verbouwing van een jaar, en het wordt steeds meer ons thuis. De verbouwing van de paddock heeft ook aardig wat tijd ingenomen, vooral omdat we ongeveer 900m2 aan paddock platen hebben geïnstalleerd, en daarnaast ook allemaal struiken hebben aangeplant.
In ieder geval hoop ik dat jullie de foto’s ook waarderen, en dat ik misschien een beetje inspiratie kan brengen aan mensen die ook met een niet al te groot oppervlakte werken![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik moet zeggen dat we ook wel geluk hebben gehad met de vorige eigenaar van het perceel, die al veel bomen had aangeplant waar ze van kunnen snacken.