Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:24

Hier een 60 weg maar ze rijden als idioten.

Thanks. Het is ook echt een lief paard en heerlijk ongecompliceerd itt mijn andere paard haha. Eigenlijk als je haar correct rijd volgt de rest vanzelf inderdaad. Zo fijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 10:45

Hier ook een 60 weg waar de meeste 80 rijden.
Zelfs wel een keer de politie gebeld toen een blauwe Ferrari heen en weer aan het scheuren was.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:52

Hier willen ze van 80 terug naar 60, voor het stuk in het bos (geen huizen) is dat misschien wat overdreven, maar als je meerdere snelheden op één stuk weg gaat vragen vrees ik dat er helemaal geen reductie gaat plaatsvinden.
Ik ben iig wel blij met een vrij liggend dubbel fietspad met grasstrook tussen de weg en het fietspad.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:56

Hier weggestopt achter tuinen en bosgebiedjes. De weg is een weg alleen voor aanwonenden en redelijk rustig. Aan de andere kant van een bosstukje ligt een doorgaande dorpsweg met veel vrachtverkeer. Maar ze trekken meer naar de bossen van de villapark.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:57

Afbeelding
Het werkt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:20

Heb je toch eer van je noeste arbeid :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:40

Ja. Door het hek wat je ziet moet ik eerst 60 meter lopen, poort door en dan weer 60 meter teruglopen. Op deze manier kan het over het hek heen en heb je toch een slowfeeder systeem waar eventueel ook een hele baal in kan als we eens een nachtje weg zijn. Overdag hang ik her en der wel netten op, maar met regen, donker en koud weer is dit makkelijker.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:46

Mooi systeem zo belker!

Hier kwam net 4 percelen verderop een luchtballon landen.
Stond in in pyjama bij de IJs die net bezig was zijn oogbollen eruit te laten ploppen van :wow:
Gelukkig had de "buurbrouw" haar tuigers nog binnen want bij hun was het nog dichter bij en die paarden zijn nogal.. wakker.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:49

Hier gebeurt het ook wel eens. Paard van een 'buur' is daardoor wel eens door het hek gegaan.
Wat dat betreft ben ik blij geen groot weiland te hebben.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:49

Dat is handig Belker! Scheelt een hoop gedoe, vooral in de winter...

Akshay, ik dacht dat het seizoen wel een beetje voorbij was, onderhand.. Toch veel te fris voor een mandje hoog in de lucht. Ijs is weer een ervaring rijker in ieder geval.

Goh, wel veel reacties op de maximale snelheid die standaard overschreden lijkt te worden. We hebben hier een buurtcomitee die hier met de gemeente en provincie al jaaaren in gesprek is om wat aan de verkeersveiligheid te doen. Hier vliegen bijna maandelijks wel een paar auto's uit de bocht. Een buurman in die bocht moet dan ook heel regelmatig zijn gaaswerk vervangen. Er lijkt nu schot in de zaak te zitten, want we mochten pas stemmen op welke maatregelen onze voorkeur hadden. Ik duim...

Jullie hebben me overtuigd, volgend jaar ( als de verbouwing klaar is), maar eens bij het asiel langs, voor een paar boerderijkatten, en misschien ook voor een maatje voor mijn overgebleven binnenpoes, al zal dat een nog grotere uitdaging worden om een goede match te vinden. Ze is nogal, uh, kieskeurig en heel schuchter...
En schapen, om het gras in het weiland bij te houden...

hmm, iemand anders nog een wensenlijstje, of leuke voornemens voor volgend jaar?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:06

@ greendragon, asielkatjes zijn je dankbaar, Ik heb in het verleden ook 2 verwilderde gratis opgevangen voor hun. Nu 2 tamme huiskatten die het eerste jaar binnen woonden mar ook nu elke avond buiten rondrennen. helaas door de hond wonen hun vooral boven en odra er een klink pp de schuifdeur it ook in de woonkamer
De hond krijgt die nu open geschoven en die eet graag kat. Iemand een idee voor een klink?
Afbeelding Aan deze kant is er 10/ 15 cm muur als de deur dicht is, aan de andere kant schuift de deur verder door dan de muur
Net gezocht hoe die klink heet, boerenklink lijkt erop maar ik zie overal maar 1 klinken ik moet vanuit beide kanten kunnen openen

Mijn wensenlijstje is de badkamer dit jaar af te krijgen en dan aan de keuken te beginnen Als die af is is eigenlijk ook alles gedaan op de bijkeuken en gang na ( vind ik minder spannend ook)
Meer rijden, ik reed tot deze maand 2 keer per wee met les en buiten vooral met anderen net 15 km alleen gegaan en het was heerlijk!

Ik woon in het dorp, is 30 km zone al rijden ze ook wat harder. Voeger ook aan een drukke weg gewoond waar wij helaas veel katten en en hond aan verloren zijn

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:33

Misschien iets met een/meerdere sterke magneetsluiting(en) en 2 komgrepen in de deur gefreesd ?? Of 1 komgreep en een gewone handgreep.

sassycas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:36

@Lynn_Nikita ook niet als je boerenklinkstel zoekt?
Normaal zou je die wel moeten vinden, kheb ze vaak genoeg gezien in oude huizen. Aan 1 kant heb je een 'normale klink' en aan de andere kant dan zo'n hefboom ding.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:46

Onder de noemer tuindeursluiting vind je ze ook met 2 deurklinken.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:41

Werkt een boerenklinkstel ook bij een schuifdeur? Daar kan ik mij zo even niks bij voorstellen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:32

@ Carinka zou wel moeten, je doet de klink omhoog om deur open te krijgen en omlaag om hem om een uitstekenede pin te laten vallen, met aan 1 kant klink en 1 kant die haak moet het ook lukken, moet ik handmatig die haak optillen maar helaas.....Net een klink gekocht maar als ik die aan de binnenkant doe dan krijg ik de deur niet meer volledig open ivm uitstekende klink, doe ik hem aan de buitenkant dan heb ik een pin uitsteken aan de deurstijl

of ben ik nu blond :o?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:37

Hier laat ik de katten ook niet loslopen. Nu is er nog veel bouwverkeer. Maar uiteindelijk is het een 30km weg alleen voor bestemmingsverkeer. Maar ook dan gaan ze niet los. Ik wil ook niet dat ze vogelnestjes stropen bijvoorbeeld. Dus we bouwen een grote een aan het huis waar we gewoon een tuin in aanleggen (5x11 geloof ik) en waar de tuindeuren van de keuken op uitkomt.

De weg leggen we zelf in verenigingsverband aan trouwens. Dus we moeten ook gaan kiezen hoe we die gaan inrichten uiteraard. Ik geloof dat er nu een voorkeur is voor klinkers en van die bakken met beplanting om de snelheid te remmen.

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:30

@Lynn, ik snap echt niks van je verhaal (blond) dus kan je niet helpen _O-

Hier weer 10 jaar van mn leven af. Ik ging de merrie uit de wei halen want mn dochter wilde een rondje rijden.
De ruin dramde zich er mee uit en ging op pad. In volle galop de hele tuin van mn buurman kapot geploegd, bijna de 60km weg op gerend, nog even gebuurt bij mn buurvrouw op de veranda en een aantal keren uitgegleden en toen gelukkig kunnen vangen {:)-:(

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:54

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:57

Maar bij een schuifdeur heeft zo'n klink toch geen zin? Die metalen 'lat' schuif je zo uit die houder. Volgens mij moet je iets hebben met systeem waarbij een haak op de deur achter een pal / oog in de muur/wand haakt.
Even kijken of ik iets kan vinden op de googels.

Afbeelding
Zoiets, de knop links haakt achter de 'haak' links, waardoor de deur niet open kan schuiven.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:01

Hier een educatieve training over persoonlijke ruimte gegeven := terwijl de pony werd afgetuigd heb ik mijn merrie vast in haar box gezet. Ik denk dat ze een viezigheid je in haar oog had, want ze zag me duidelijk niet staan in de deuropening >;)
We hebben daarom even getraind met wat precies mijn persoonlijke ruimte is, en na een keer of vijf steigeren wist ze zich weer min of meer normaal te gedragen :roll:

@lynn, dat is toch met elke klink die je op de deur monteert als ie van twee kanten te openen moet zijn? Of je moet m verkeerd om monteren met de klink in de deur stijl? Heb je alleen een pin aan 1 kant van deur :=

Karin, lekker uitje gehad := fijne hobby blijft het toch :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:06

:oo Karin en Jade :oo

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:07

Hilary: als je aan het einde zo’n stukje naar beneden hebt dan kan het weer wel. Dat hangt er dan achter en als je m omhoog doet gaat het bovenlangs.

Oeps Jade, leerzame les...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:10

Leuk hè paarden :D

Hier druk bezig met het herinrichten van de zadelkamer, 'kantine' en gereedschap hok.

Ga rond kerst zelf het nieuwe pensionpaard halen. Verder erg leuke pakjes avond gehad en veel te paard!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:18

Volgens mij hebben meer paarden last van het wat koude weer... hier ook al losse beentjes toen Peps vond recht te hebben op het laatste beetje hooi...

Dat voorbeeld van Hilary zou wel wat kunnen zijn als e aan de andere kant een gewone bewegende deurklink.