Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:28

Nou...lijkt mij een mooi moment om het dan met hem over te hebben...als de zool voldoende slijt,hoef je alleen de wand af te ronden.
Zo behoud hij fijn zijn klant en weet dat hij in de toekomst bij jou enkel hoeft te controleren en evt wat bij te stellen.Dan is hij binnen 5 minuutjes klaar :)

Het is niet zo heel ingewikkeld,zolang je maar niet drastisch te werk (hoeft) te gaan...zo gepiept :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:29

Caily schreef:
Dankjewel jenn. Ze loopt op alle ondergronden in alledrie de gangen prima. Dat gedeelte over raspen kan ik wat mee. Maar zelf aan de hoeven zitten vind ik heel eng , hoefsmid leert daar jaren voor met stage etc. mijn hoefsmid doet zijn werk prima en ook fijne achtergrond :)

Welnee, joh. Een pedicure heeft ook een hele opleiding gehad, maar je nagels vijlen of knippen doe je toch ook even zelf? Veel meer is het bij een paard niet, hoor. Even de kwartieren in boogjes afronden en klaar. Echt 3 minuten werk. Dan ben je de flare meteen kwijt. Mijn Belg heeft dat ook. Elke 2-3 weken even een rasp er langs en nergens meer last van.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:30

Er zijn veel mensen die de hoeven zelf bekappen. Dat loopt soms niet zo goed af en dan is het fijn om wel regelmatig de hs erbij te laten om te checken en/of bij te werken

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:31

Ik heb idd een merrie caily.

Ik vijl de hoefjes van toet ook zelf. Gaat niet veel af en hou ze zo netjes bij.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:33

Als je de kwartieren wegvijlt gaan de flares toch niet weg, dan moet je van de bovenkant raspen dacht ik

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:34

Fijn dat hier meer mensen zelf bekappen ! :)

Was ook niet iemand van jullie bij Heleen geweest?

Zorg dat de hoefwand geen druk mee opvangt, dan groeit hij weer vast vanuit de kroonrand. Van buiten vijlen is alleen voor het oog, daar los je het probleem niet mee op.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:35

PaulineH schreef:
Als je de kwartieren wegvijlt gaan de flares toch niet weg, dan moet je van de bovenkant raspen dacht ik

Als de wand te lang is niet inderdaad, als die netjes op lengte is houd het het vormen van flares wel tegen :j

Ik bekap ook zelf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:35

Ze gaan er niet van weg, maar als ze weg zijn zorgt het er wel voor dat ze minder snel terug komen.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:42

Nouja geeft ook niet ik laat het gewoon doen :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:42

PaulineH schreef:
Er zijn veel mensen die de hoeven zelf bekappen. Dat loopt soms niet zo goed af en dan is het fijn om wel regelmatig de hs erbij te laten om te checken en/of bij te werken

Klopt hoor. Maar beetje vijlen kan geen kwaad.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:44

jenn0dv schreef:
Fijn dat hier meer mensen zelf bekappen ! :)

Was ook niet iemand van jullie bij Heleen geweest?

Zorg dat de hoefwand geen druk mee opvangt, dan groeit hij weer vast vanuit de kroonrand. Van buiten vijlen is alleen voor het oog, daar los je het probleem niet mee op.

Dat was ik. Bij Heleen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:58

Mijn hoefsmid komt om de 12 weken. Zelf vijl ik ze tussentijds. Soms hoef ik dan ook niet het normale tarief te betalen omdat hij er veel minder werk aan heeft. Ligt er nmaar net aan hoe fanatiek ik met vijlen en rijden op straat ben geweest :o

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:04

Leuk Fabster! Zij kan fantastisch uitleggen :)

Ik moest bij die slechte smid hier nog dubbel betalen ook, voor mn shire. Betaalde bijna 100 eu per bekapping.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:20

MightyMike schreef:
Vakantie of werk? Spanje klinkt goed, ik wil wel mee in je koffer! Even aan het lawaai hier ontsnappen!

als alles goed gaat, een pup ophalen ;) Maar de fokker gaf vorige week aan dat het gebit op dat moment niet helemaal goed was (doorkomen van de tanden), dus daar hangt het even vanaf of we de pup mee terug nemen.
Reis was al geboekt, we hebben het nu even rustig in het pension en er is vervanging die zowel het pension als onze eigen dieren verzorgt, blijft hier ook slapen. Dus vertrekken morgenochtend vroeg en vliegen zaterdagavond terug. Zoontje mee ;)
En we hebben alleen handbagage, dus in de koffer mee is wat lastig :D

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:25

Wil ook graag zelf wat bijvijlen maar wil nog niet lukken. Angsthaas is het. Heb ook geen hulp, dus niemand die haar even vasthoud. Dat zou wel helpen denk ik. Nou ja, komt nog wel als ze straks bij huis staan. Ze slijt scheef af dus eigenlijk is het wel nodig.

Zag vandaag 2 weitjes leeg staan in de buurt (beetje verstopt), verwaarloosd. Maar snel eens even sbb bellen of die misschien te huur zijn/komen.

Is er misschien iemand die binnenkort nog naar van cranenbroek gaat en zo'n strooiwagentje voor me wil opsturen of meenemen naar het noorden? Zou ik echt heel blij mee zijn! Betaal van te voren uiteraard.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:33

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:33

Zap...je kunt ook even MP in de gaten houden :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:11

De dierenarts komt kijken. Hij geeft aan dat hoe groter Rosie wordt de breuk ook weer groter zal worden en dan de darmen er dus wel in kunnen zakken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:12

Laten checken kan zeker geen kwaad Kirsten...ik duim dat het meevalt :(:)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:17

Mijn kat had ook een navelbreuk, deze heb ik ook laten opereren doormidel van een matje kunnen de darmen niet meer naar buiten gedrukt worden, nu ze jong is zou ik nu maatregelen nemen en niet wachten tot het een x gebeurd :(:)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:20

Nee ik zou ook zeker niet wachten als het echt moet, maar ik voor zie de problemen al. Ik heb geen dichte trailer. Dus hoe krijg ik haar daar en weer terug. En ik lees overal dat ze een maand op stal moet. Ik zie het al voor me een veulen een maand op stal. -O- En het zal ook een leuk financieel grapje worden denk ik.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:26

Een trailer is zo te huren, maar 1 maandje op stal dat is minder. Ik zou eerst ook van te voren vragen wat het zou gaan kosten en niet achteraf een mega bedrag te moeten betalen.

Waarschijnlijk valt het allemaal mee en dat je niet hoeft te opereren.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:30

Dat kan ik alleen maar hopen. Vind het zo zielig voor Rosie. Ik zie al bedragen van 400/500euro voor bij komen. Pffff ik ben er naar van.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:30

Kvulden , mijn quarter heeft ook zo'n navelbreuk gehad. Had echt een aardige bobbel. Is uit zichzelf verdwenen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:36

Jadebabe ik heb je even een pb gestuurd.