Wendy schreef:Onze is veel lichter, qua vermogen en gewicht.... gelukkig maar, want de oude was voor mij echt te zwaar om lang mee te werken. En door bramen, meidoorn gaat hij als zachte boter.
Maar ik denk wel dat het bij jullie nog een stukje ruiger/zwaarder is dan bij ons. Vooral nu het bij ons redelijk onder controle is allemaal (geen overwoekerde omheiningen meer e.d.).
Dat laatste is idd een beetje het probleem hier, zeker bij de "nieuwe" wei, daar heeft de natuur jaren lang z'n gang kunnen gaan dus dat wil wel. Staat naast verhout bramenstruik dus ook meidoorn en brem en nog wat van dat taaie spul.
Waar het kan zal ik het dus ook met de trekker en de bloter doen, maar door de bomen en de te dikke stammen van brem en meidoorn kan ik niet alles mee pakken. Daar zal ik dus met de hand doorheen moeten.
Op de wei thuis ben ik ook weer een stuk aan het opknappen dat tussen het prikkeldraad en de wei van de buren ligt. Dit moet ik nu zonder bosmaaier doen en met een snoeischaar, handzaag en kettingzaag. Dit is ook erg intensief, maar het knapt zo erg op dus dat motiveert wel weer.
En de paarden hebben straks weer een stuk prikkeldraad minder waar ze zich aan kunnen verwonden.