gewoonmarie schreef:Ja klopt van m’n jongste dochter, die is bijna 4.
Pony gaat terug naar de vorige eigenaar, waar ze er wat mee gaan mennen en hij stal mascotte gaat zijn. Hij is nu 16, dus dat hij nog gaat veranderen qua gedrag is ook een illusie. Nu is die terug bij meisjes van 16. Dus dat komt wel goed.
Ja wel dubbel. Heb wel ook gewacht tot ze er zelf ook achter stond.
Eerst maar op de manege wat meer ervaring opdoen en dan zien we wel weer. Er werd me via iemand anders wel gelijk weer een pony aangeboden. (Die ik wou voordat ik deze kocht) maar even de boot afgehouden. Over een jaar ofzo maar weer kijken.
Oh fijn dat de pony wel weer naar een vertrouwde omgeving gaat. Klinkt als een goede oplossing.
Ik snap dat je het even afhoudt nu en even terug gaat naar de manege. Manege lessen is op die leeftijd natuurlijk ook hartstikke leuk.
Er komt vanzelf iets op je pad dat ineens helemaal in de situatie klikt. Tijd zat.
Belker schreef:Zo wij zijn weer thuisuit Belgie. Even ons jonkie bezocht en gelijk nog een natuurlijke dekking gezien. De rechter is ons jonkie.
[ [url=m/sLPGmp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat zit daar een lief koppie op zeg
boemel schreef:Vanmorgen eerst naar mijn oude pensionstal gereden. De jongste van mn vriend mocht haar 1e galop proberen op een lieve Fjord. Dat ging heel best. We moesten haar na een uur van de pony aftrekkn
!
Haha, geweldig. Wilde ze deze week ook elke dag weer galopperen
?
biancaaaa schreef:Na verlies van mijn paard vorig jaar lang in de meelees modus gezetten.
Nu zijn we bezig met bouw van nieuwe stallen en ben ik heel benieuwd, welke kleur stallen hebben jullie? Ik wil heel graag kunstof ivm onderhoud en twee slopers.
De opties zijn:
Lichte zand/beige look (extra duur), vind dit wel heel mooi maar vraag me af of het handig is. Of je niet snel vlekken krijgt? Iemand hier ervaring mee?
Andere optie is zwart / antraciet en dan glade planken of houtlook (wederom duurder). Daar nog voor/nadelen?
Heb nu oude houten stallen (donker bruin). Ook prima maar nu we de keuze hebben wil ik graag iets anders voor de nieuwe stal.
Welkom terug, bij mij zijn alle stallen van hout. Geïmpregneerd, maar verder onbehandeld. En ik heb 1 groene stal en een witte steensmuur stal met groene houten deuren. Dat groen is niet zo mijn kleur en vindt het wat oudbollig ogen. Maarja, kan een smaak kwestie zijn. Deze stallen zijn nog in de staat van waarin ik het huis kocht. Staat nog op de planning om onder handen genomen te worden...
Langzaam aan zijn we alles aan het vervangen voor onderhoudsarme onderdelen. We gaan op redelijk kort termijn een stal afbreken en vervangen. Mede ook vanwege onderhoud en slopers
. Ik ben al erover uit dat het dan ook kunststof wordt. en alles keurig ingeklinkt met ijzer.
We hebben nu op het huis verschillende dingen vervangen voor kunststof en dat verkleurd naar een aantal jaren nog steeds niet. Zou denk ik niet zo bang zijn voor verkleuring. Persoonlijk zou ik niet voor zwart of antraciet gaan. Maar kleuren zijn heel persoonlijk. Hangt wellicht ook van de rest van de omgeving af. Op mijn erg zou ik toch voor een hout kleurig iets gaan. Het liefst een warme houtkleur. Persoonlijk vind ik dat gezellig ogen.
-------
@gewoonmarie: die mestplaats wordt mooi zeg. Daar kan je straks dankbaar gebruik van maken!
@Marjan: nog gefeliciteerd!
@Duopennoti: Jij ook nog gefeliciteerd!
---
Ik lees dat iedereen druk met de wei bezig is. Hier ook plannen, alleen omdat het zo nat is en de loonwerkers momenteel zo druk weet ik niet of het er snel van komt. Eigenlijk moet onze complete wei
geploegd, doodgespoten en opnieuw ingezaaid worden. We hebben namelijk een ware zuring plaag in onze wei
.
---
@Marjan: Ik lees dat je wat moeite hebt met het thuiswerken. Wat ik in het verleden wel deed toen ik nog in de journalistiek werkte was in een bibliotheek of cafe neerstrijken en daar even lekker werken. Maarja, mogelijk is dat geen optie als je veel moet bellen. Of wellicht is er zo'n flexplek locatie in je buurt? Dan hoef je niet helemaal een uur te rijden, maar heb je wel echt even een plekje voor jezelf bij huiselijke afleiding vandaan.
Persoonlijk vind ik het heerlijk dat ik nu altijd uit huis werk. Maarja ik kies mijn eigen werk, dat scheelt natuurlijk een hoop met opgelegd "saai" werk
.
-- edit -- ik lees nu verder in het topic en zie dat je collega's en klanten mist
, ja nee, dan is een uur rijden wel noodzakelijk in dit geval
.
---
@Manzano: pas je op jezelf. Overwerken zonder compensatie in geld of tijd is lang niet altijd vanzelfsprekend als je, je CAO of contract er op na slaat. Iedereen die beweerd dat standaard overwerken normaal is, heeft echt een ongezonde werkcultuur eigen gemaakt. Tuurlijk kan het een keer voorkomen, maar als het structureel is kan je daar gewoon werk van maken.
Sla je CAO er eens op na en check even of je arbeidsuren binnen de arbeidswet vallen:
https://www.cnv.nl/themas/werktijden/ar ... usttijden/
Ik heb bij een vorige werkgever een periode gehad dat mijn uren echt afweken van de arbeidswet. Bijvoorbeeld doordat mijn dienst om 00:00 uur eindigde en dat ik om 7:00 al weer paraat moest staan. Ik heb er werk van gemaakt en uiteindelijk is er een extra iemand aangenomen op die afdeling.
Heb ook een voorbeeld van een familielid. Die werkte 2 jaar lang structureel 8 uur boven het contract dat hij had. Als dit langer dan 12 maanden gemiddeld gezien voortduurt heb je recht op die uren.
Uiteindelijk... is overwerken vaak een verdoezeling van personeel te kort en/of slecht rooster management. Dit zijn problemen van degene die eindverantwoordelijk is in de organisatie. Niet het probleem van een werknemer. Toch wordt het vaak een probleem van de werknemer gemaakt.
----
Eindelijk wat schot in mijn DNA onderzoek perikelen. Wat blijkt nou? Ze hadden Ice Cream gewoon in het database als hengst. Ze hebben een foutje gemaakt. Ik heb inmiddels een confirmatie terug gekregen dat de oudersschapsverificatie voltooid is. En dat het DNA sample niet goed was, is blijkbaar ook een foutje en ik hoef het niet nog een keer op te sturen. Heb er verder geen uitleg bij gekregen, maargoed ik kan weer verder met paspoort etc aanvragen nu
.
Afgelopen maandag werd hooi geleverd en kreeg ik toch excuses aangeboden. Ze hadden blijkbaar een logistieke fout gemaakt en een verkeerde levering bij mij gebracht. Ik kreeg deze keer toch wat korting op de nieuwe balen. Heel blij dat ze het zo netjes afhandelden en er begrip voor hadden. Maargoed, ze wisten ook precies van welk landje mijn vorige hooibalen vandaan kwamen, ze hebben wel een idee gehad van de kwaliteit waar ik mooi mee zat
... Gisteren de eerste baal van de nieuwe levering open gemaakt en ik zie meteen het verschil. Dit is weer dat mooie hooi dat ze eerder leverden
.