Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 07:37

Ik zou af en toe ook wel eens thuis willen werken. Maarja verpleegkundige.. haha

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:14

Ik ben blij dat ik het kan combineren en flexibel kan zijn per week om te kijken waar ik werk. Thuis is heerlijk maar soms samen met collega's zijn ook.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:24

Ik kan helaas ook niet thuiswerken. Ook in de corona periode, zoveel mensen die lekker thuis bezig waren of verplicht vrij hadden, voor mij was er echt bijna niks anders dan normaal.
Zo eens inspiratie opdoen om mijn dochter te schminken, vandaag gaat ze als Anna van frozen naar school

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 08:39

Hier is het echt heel wisselend. De ene week ben ik echt elke dag onderweg naar vergaderingen over het hele land, de andere week kan ik quasi elke dag thuiswerken. Sinds corona ben ik ook meer huiselijk geworden, grap weleens dat ik er agorafobie aan overgehouden heb :+

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:47

horsii schreef:
Ik zou af en toe ook wel eens thuis willen werken. Maarja verpleegkundige.. haha

Heb ook wel eens geopperd om de patiënt aan huis te laten komen maar werd niet met succes ontvangen :D

Lynn_Nikita schreef:
Ik kan helaas ook niet thuiswerken. Ook in de corona periode, zoveel mensen die lekker thuis bezig waren of verplicht vrij hadden, voor mij was er echt bijna niks anders dan normaal.
Zo eens inspiratie opdoen om mijn dochter te schminken, vandaag gaat ze als Anna van frozen naar school

En is het gelukt?

Mijn zoon was gisteren als Super Mario naar school voor carnaval (groep 1 is op vrijdag vrij).
Vandaag is mn dochter in haar flower power outfit en vanmiddag gaan ze lekker hossen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:54

Hier een foto van mijn neefje verkleed als soldaat gekregen. Dacht ach leuk samen met een vriendje op de foto.... zag ik er 1 echt niet zitten in de struik met een goede camouflage. (blijkbaar de eigen moeder ook niet op de foto :') )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:09

@belker: Gorssel heb ik goede ervaringen aan als kind, vooral de buurt van 't Joppe/Zessprong.

Er staat hier aardig wat wind.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:07

Ik ben juist gaan werken om er thuis af en toe even uit te zijn. Het levert me netto (op dit moment) niks op. Straks word het anders als ze beide naar school gaan, (nog een maandje)
Maar ik vind het heerlijk. Hele dankbare baan. En over het algemeen hele leuke collega’s.
Ik werk in de uitvaart zorg.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:11

Lynn_Nikita schreef:

Oh ik was tijdens corona zo jaloers op al die mensen die konden thuis werken of vrij waren.
Heb nu een andere baan gezocht en echt bewust gekeken naar thuiswerk opties. Nadeel is wel dat het altijd door kan gaan en ik dus echt veel meer uur werk dan ik betaald krijg (en dat is al 40) dus in de praktijk hou ik nog amper tijd over voor andere dingen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:18

Ik verloor heel kort na de corona uitbraak al mijn baan. Ik was planner bij een opleidingscentrum, maar na 2 weken alleen maar geannuleerde opleidingen te hebben verwerkt kreeg ik helaas mijn ontslag. Gelukkig kon ik al snel ergens anders terecht. Daar zat ik maar met 2 anderen op kantoor in een heel groot pand en ik vond het juist heel fijn om gewoon toch onder de mensen te kunnen zijn. De hele wereld was in crisis, maar bij ons op kantoor was het gewoon normaal, zo voelde het toch iig.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:19

gewoonmarie schreef:
Ja klopt van m’n jongste dochter, die is bijna 4.

Pony gaat terug naar de vorige eigenaar, waar ze er wat mee gaan mennen en hij stal mascotte gaat zijn. Hij is nu 16, dus dat hij nog gaat veranderen qua gedrag is ook een illusie. Nu is die terug bij meisjes van 16. Dus dat komt wel goed.

Ja wel dubbel. Heb wel ook gewacht tot ze er zelf ook achter stond.
Eerst maar op de manege wat meer ervaring opdoen en dan zien we wel weer. Er werd me via iemand anders wel gelijk weer een pony aangeboden. (Die ik wou voordat ik deze kocht) maar even de boot afgehouden. Over een jaar ofzo maar weer kijken.

Oh fijn dat de pony wel weer naar een vertrouwde omgeving gaat. Klinkt als een goede oplossing.

Ik snap dat je het even afhoudt nu en even terug gaat naar de manege. Manege lessen is op die leeftijd natuurlijk ook hartstikke leuk.

Er komt vanzelf iets op je pad dat ineens helemaal in de situatie klikt. Tijd zat. *\o/*

Belker schreef:
Zo wij zijn weer thuisuit Belgie. Even ons jonkie bezocht en gelijk nog een natuurlijke dekking gezien. De rechter is ons jonkie.
[ [url=m/sLPGmp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zit daar een lief koppie op zeg <3

boemel schreef:
Vanmorgen eerst naar mijn oude pensionstal gereden. De jongste van mn vriend mocht haar 1e galop proberen op een lieve Fjord. Dat ging heel best. We moesten haar na een uur van de pony aftrekkn :D
!

Haha, geweldig. Wilde ze deze week ook elke dag weer galopperen :)) ?

biancaaaa schreef:
Na verlies van mijn paard vorig jaar lang in de meelees modus gezetten.

Nu zijn we bezig met bouw van nieuwe stallen en ben ik heel benieuwd, welke kleur stallen hebben jullie? Ik wil heel graag kunstof ivm onderhoud en twee slopers.

De opties zijn:
Lichte zand/beige look (extra duur), vind dit wel heel mooi maar vraag me af of het handig is. Of je niet snel vlekken krijgt? Iemand hier ervaring mee?

Andere optie is zwart / antraciet en dan glade planken of houtlook (wederom duurder). Daar nog voor/nadelen?

Heb nu oude houten stallen (donker bruin). Ook prima maar nu we de keuze hebben wil ik graag iets anders voor de nieuwe stal.

Welkom terug, bij mij zijn alle stallen van hout. Geïmpregneerd, maar verder onbehandeld. En ik heb 1 groene stal en een witte steensmuur stal met groene houten deuren. Dat groen is niet zo mijn kleur en vindt het wat oudbollig ogen. Maarja, kan een smaak kwestie zijn. Deze stallen zijn nog in de staat van waarin ik het huis kocht. Staat nog op de planning om onder handen genomen te worden...

Langzaam aan zijn we alles aan het vervangen voor onderhoudsarme onderdelen. We gaan op redelijk kort termijn een stal afbreken en vervangen. Mede ook vanwege onderhoud en slopers :+ . Ik ben al erover uit dat het dan ook kunststof wordt. en alles keurig ingeklinkt met ijzer.

We hebben nu op het huis verschillende dingen vervangen voor kunststof en dat verkleurd naar een aantal jaren nog steeds niet. Zou denk ik niet zo bang zijn voor verkleuring. Persoonlijk zou ik niet voor zwart of antraciet gaan. Maar kleuren zijn heel persoonlijk. Hangt wellicht ook van de rest van de omgeving af. Op mijn erg zou ik toch voor een hout kleurig iets gaan. Het liefst een warme houtkleur. Persoonlijk vind ik dat gezellig ogen.

-------

@gewoonmarie: die mestplaats wordt mooi zeg. Daar kan je straks dankbaar gebruik van maken!

@Marjan: nog gefeliciteerd!

@Duopennoti: Jij ook nog gefeliciteerd!

---

Ik lees dat iedereen druk met de wei bezig is. Hier ook plannen, alleen omdat het zo nat is en de loonwerkers momenteel zo druk weet ik niet of het er snel van komt. Eigenlijk moet onze complete wei
geploegd, doodgespoten en opnieuw ingezaaid worden. We hebben namelijk een ware zuring plaag in onze wei := .

---

@Marjan: Ik lees dat je wat moeite hebt met het thuiswerken. Wat ik in het verleden wel deed toen ik nog in de journalistiek werkte was in een bibliotheek of cafe neerstrijken en daar even lekker werken. Maarja, mogelijk is dat geen optie als je veel moet bellen. Of wellicht is er zo'n flexplek locatie in je buurt? Dan hoef je niet helemaal een uur te rijden, maar heb je wel echt even een plekje voor jezelf bij huiselijke afleiding vandaan.

Persoonlijk vind ik het heerlijk dat ik nu altijd uit huis werk. Maarja ik kies mijn eigen werk, dat scheelt natuurlijk een hoop met opgelegd "saai" werk := .

-- edit -- ik lees nu verder in het topic en zie dat je collega's en klanten mist :+ , ja nee, dan is een uur rijden wel noodzakelijk in dit geval :+ .

---

@Manzano: pas je op jezelf. Overwerken zonder compensatie in geld of tijd is lang niet altijd vanzelfsprekend als je, je CAO of contract er op na slaat. Iedereen die beweerd dat standaard overwerken normaal is, heeft echt een ongezonde werkcultuur eigen gemaakt. Tuurlijk kan het een keer voorkomen, maar als het structureel is kan je daar gewoon werk van maken.

Sla je CAO er eens op na en check even of je arbeidsuren binnen de arbeidswet vallen:
https://www.cnv.nl/themas/werktijden/ar ... usttijden/

Ik heb bij een vorige werkgever een periode gehad dat mijn uren echt afweken van de arbeidswet. Bijvoorbeeld doordat mijn dienst om 00:00 uur eindigde en dat ik om 7:00 al weer paraat moest staan. Ik heb er werk van gemaakt en uiteindelijk is er een extra iemand aangenomen op die afdeling.

Heb ook een voorbeeld van een familielid. Die werkte 2 jaar lang structureel 8 uur boven het contract dat hij had. Als dit langer dan 12 maanden gemiddeld gezien voortduurt heb je recht op die uren.

Uiteindelijk... is overwerken vaak een verdoezeling van personeel te kort en/of slecht rooster management. Dit zijn problemen van degene die eindverantwoordelijk is in de organisatie. Niet het probleem van een werknemer. Toch wordt het vaak een probleem van de werknemer gemaakt.

----

Eindelijk wat schot in mijn DNA onderzoek perikelen. Wat blijkt nou? Ze hadden Ice Cream gewoon in het database als hengst. Ze hebben een foutje gemaakt. Ik heb inmiddels een confirmatie terug gekregen dat de oudersschapsverificatie voltooid is. En dat het DNA sample niet goed was, is blijkbaar ook een foutje en ik hoef het niet nog een keer op te sturen. Heb er verder geen uitleg bij gekregen, maargoed ik kan weer verder met paspoort etc aanvragen nu :Y) .

Afgelopen maandag werd hooi geleverd en kreeg ik toch excuses aangeboden. Ze hadden blijkbaar een logistieke fout gemaakt en een verkeerde levering bij mij gebracht. Ik kreeg deze keer toch wat korting op de nieuwe balen. Heel blij dat ze het zo netjes afhandelden en er begrip voor hadden. Maargoed, ze wisten ook precies van welk landje mijn vorige hooibalen vandaan kwamen, ze hebben wel een idee gehad van de kwaliteit waar ik mooi mee zat :+ ... Gisteren de eerste baal van de nieuwe levering open gemaakt en ik zie meteen het verschil. Dit is weer dat mooie hooi dat ze eerder leverden :+: .

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:24

Mooie samenvatting Stefanie.
Wat voor werk doe je nu?

Hier is thuiswerken voor mijn gezondheid beter maar je mist aansluiting. Nog 3 maanden en ik hoef niet meer, wat een rust geeft dat.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:39

Belker schreef:
Mooie samenvatting Stefanie.
Wat voor werk doe je nu?

Hier is thuiswerken voor mijn gezondheid beter maar je mist aansluiting. Nog 3 maanden en ik hoef niet meer, wat een rust geeft dat.

Ik heb een bedrijf waarmee ik internationaal blockchain startups adviseer en help met VC geld ophalen, marketingplanning en go-to-market strategiëen. Verder investeer ik vanuit mijn bedrijf ook in verschillende startups. Daarnaast doe ik nu een interim opdracht a 24u per week als CMO voor een Amerikaans bedrijf. Toevallig deze week besproken dat het tijdelijke aspect voor onbepaald verlengd wordt aangezien het aan beide kanten goed bevalt.

Ah, dat is echt al aftellen! Ik snap de aansluiting wel, maar werken in verschillende organisaties heeft mij geleerd dat het echt heel erg collega afhankelijk kan zijn. Bepaalde werkomgevingen mis ik als kiespijn. Terwijl ik naar anderen soms wel heimwee heb :o .

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:56

Pittige internationale financiele job met veel marketing. Leuk.
Klopt, mijn huidige organisatie verlies ik energie op, dat met beperkt belastbaar zijn is een black hole geworden. Ik ga nu vanuit mijn kennis (zorgsector, zorgadministratie, beleid, processen en financiele kant tm boekhouding) leuke dingen doen. Er komt wel iets wat ik leuk vind en anders vermaak ik me thuis ook wel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 21:11

Dais_ schreef:
Ik verloor heel kort na de corona uitbraak al mijn baan. Ik was planner bij een opleidingscentrum, maar na 2 weken alleen maar geannuleerde opleidingen te hebben verwerkt kreeg ik helaas mijn ontslag. Gelukkig kon ik al snel ergens anders terecht. Daar zat ik maar met 2 anderen op kantoor in een heel groot pand en ik vond het juist heel fijn om gewoon toch onder de mensen te kunnen zijn. De hele wereld was in crisis, maar bij ons op kantoor was het gewoon normaal, zo voelde het toch iig.

Ah ja dat kan ik me voorstellen. Ik werkte destijds als makelaar, dus dat ging allemaal door qua bezichtigen, maar met heel veel aanvullende maatregelen en beperkingen. Dus was eigenlijk helemaal niet leuk daardoor en extra druk. Dus vandaar dat ik soms best jaloers was op de thuiswerkers. Maar uiteindelijk heeft alles zo z'n voors en z'n tegens.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:56

Zo zie je maar :D iedereen is anders in wat ze fijn vinden.

Weet iemand hier of vijgenboom giftig is voor paarden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:31

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:38

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 14:00

Die van mij eten er geregeld aan, ze snoeien hem zegmaar. Ik moet hem ook weer flink terugsnoeien zodat ze er niet meer bij kunnen :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:45

Oh :') ze zijn er gelukkig niet dood van gegaan dan!

Iedereen fijn weekend gehad?

Ik had m’n verjaardag gevierd voor familie was gezellig. Verder maak ik me zorgen om Kaatje.. ze eet laatste dagen minder dan anders en ze was bij de smid ook lastig. Wilde niet te lang voorbeen van de grond. Zag daarna ook dat ze met plassen niet op dr linker achterbeen wil staan. Dus ze moet best moeilijk doen als ze wil plassen. Heeft dus duidelijk pijn. Qua lopen zie ik er niet echt iets aan. Nu heeft ze een enorme medische achtergrond en ben bang dat ze nu echt op en stuk is. Vanmiddag even kijken of ik eerdaags terecht kan op de kliniek. Heb er vannacht ook niet van geslapen. Dat grote gekke vreetbeest dat niet goed wil eten en niet komt als ik dr roep |(
Ze houd ons nog wel in de gaten en hinnikt veel zodra ze me ook maar ziet of hoort

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:01

Marjan niet leuk..... vooral als ze al een verleden heeft met kwaaltjes en pijntjes. Hopelijk snel duidelijkheid en dan liefst eentje waar nog wat aan te doen is.

Hier een rustig weekend gehad. Zaterdag voor het eerst sinds een half jaar 2 rondjes op Guus gezeten :D Trots op mijzelf dat ik het helemaal alleen gedaan heb. Eerst wat grondwerk gedaan met het zadel erop. Vooral met de insteek, als het goed voelt stap ik op, voelt het nog niet lekker dan nog even niet. Achteraf denk ik waarom niet iets langer, maar ook dat komt wel weer. Ze keek in elk geval wel raar zo van klaar??? je zit pas net??
Wat ik wel grappig vind is dat de achterbuurjongen aan mijn man gevraagd heeft of we een racebaan voor Guusje hebben gemaakt. Hier thuis noemen we het wel de racebaan maar dat de achterburen het ook zo gaan noemen zegt genoeg :+

Vanmiddag gaan we naar de carnavalsoptocht kijken. Petekindje van 4 loopt bij mijn moeder achter de fanfare aan. Eens kijken of ze het wel leuk vind. Spontaan middagje vrij omdat het rustig is op het werk.
Laatst bijgewerkt door joyce83 op 20-02-23 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:06

Ach dat is vervelend Marjan. Snap dat je je flink zorgen maakt dan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:12

@marjan: heb je al eens een uitgebreid bloedbeeld laten bepalen en met een warmte/IR-scan het lichaam langs geweest ??

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:21

Oeff Marjan, snap dat je je zorgen maakt.
Ik duim dat alles meevalt
Vreselijk die zorgen.

Kyra gisteren weer koliek.
Vierde keer sinds augustus, en daarvoor in tien jaar nooit koliek gehad.
Heel raar.
Ze lijkt nu oké.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 10:25

Balen horsii, die terugkerende koliek. Het doet me denken aan mijn ijslandse merrie. Die had steeds vage terugkerende koliek die redelijk snel op te lossen was. Tot ze echt een hele zware aanval kreeg en op de operatietafel gegaan is bij Equitom. Haar hele dikke darm zat verstopt ;( behandel je Kyra weleens tegen zand?

@Marjan: snap dat je je zorgen maakt :(:) zo'n vage dingen kunnen je zo veel stress bezorgen, je weet gewoon dat er iets niet goed zit maar je krijgt er de vinger niet op. Hopelijk snel meer duidelijkheid.