[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:02

Ja, ik wil het achter de schuur maken, daar ligt hij sowieso graag. :j

Jij denkt dat een canvas zonnescherm de bodem droger gaat houden? Hoe groot is jouw doek? Dit is wel een goed haalbare oplossing namelijk, een flink stuk doek spannen.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:16

De meeste van die doeken laten het water door, anders wordt het doek te zwaar en zal het in het midden op den duur oprekken en/of scheuren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:49

Blue_flower schreef:
De meeste van die doeken laten het water door, anders wordt het doek te zwaar en zal het in het midden op den duur oprekken en/of scheuren.

Maar als het waterafstotend is én het hangt met afloop dan kan je het wel zo mikken dat het water ernaast afloopt. Als je dan de ligplek wellicht wat ophoogt ( ev met drainagebuis, treinbielzen in een vierkant en goed opvullen met drainagezand) met daarboven zeil dat het meeste water ernaast laat aflopen, denk ik dat je wel goed zit.

Ik ben er ook over aan het denken, met dit weer zijn er wel wzt plassen op de verharding en zijn de paddocks een zwembad, geen droge ligplek. Beide duo's hebben schuilstal van 3*6 met de 6 m open kant, met rubber matten erin. 2 van de vier gaan wel gaan liggen op de rubber matten, de andere twee niet.

Ik ga eerst proberen met opstrooien en kijken of de andere twee dan wel liggen, maar indien niet heb ik voor die twee eigenlijk de helft van de winter geen droge ligplek ...

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:19

Misschien combineren met een (of meerdere) (ondiepe) wadi's zodat de plek waar hij ligt droogt blijft/snel droog trekt? Allicht met wat extra ophoging rond het heuveltje met nieuw zand zodat het daar gelijk afwatert?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:24

Ik heb een opgehoogde plek waar hij graag ligt. Dat is opgehoogd, iets schuin en lekker mul. Daar slaapt hij graag. Het vervelende is dat er bij flinke regen (zoals de afgelopen 2 weken zeg maar) er toch wat kleine plasjes blijven staan. Nu is het 24u droog en nu is het daar dus ook al weer droog. Gaat heel snel. Maar bij aanhoudende regen is het te nat om te liggen. Op deze plek kan ik geen afdak oid maken.

Hier zou ik nog wel extra zand kunnen opbrengen om de plek nog hoger te krijgen. Wat voor zand zouden jullie hiervoor kiezen?

De plek achter kan ik evt wel overdekken (met iets tijdelijks, ik mag beslist niks bouwen daar wil daar geen gedoe over).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:33

Ik zou dan toch kijken voor een schaduwdoek en dan op afschot over de ligplek heen. Het laat wel wat water door, maar met een grote doek en afschot beperkt je dat enorm.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:36

Ir111, ik heb het aan de zijkant can de carport tegen inregenen. 4x2 meter. Loopt bij mij over het hek heen en zit aan het hek vast. Maar de buurman had een zonnedoek voor het huis en dat idee vond ik interessant genoeg om te onthouden.