Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ziezo_X schreef:Selka schreef:Ben benieuwd Antheman. De site ziet er in ieder geval veel belovend uit. Nu maar hopen dat wij in de grond komen. Heb berenklauw (reuze), heermoes, boterbloem, JKK en zuring staan. Joepie!
Jullie hebben gehooid? Ik moet wachten tot ik het onkruid heb verwijderd
Wij hebben inderdaad dezelfde populaties staan. Samen met klimop (echt overal), brandnetels (al vind ik die nog het minst erg, ziet er alleen zo rommelig uit), bramen, mos en dan dat Japanse spul. Nadeel is dat we ook nog ze druk zijn met het huis en alle deadlines die erbij horen en het spul groeit nu als een malle. Maar morgen komt onze eigen bosmaaiertvriendlief vindt het een mooi ding en komt donderdag en vrijdag lekker losgaan.
Ik wil ook graag bodem onderzoek laten doen. Welke instantie raden jullie aan? De wei is altijd bemest met gecomposteerde paardenmest en de mest is ook nooit opgeruimd. Ik doe dat nu wel. Maar zo aan de soorten onkruid begroeiing te zien riekt het naar en hoge zuurgraad (of lage dus juist :p ). Leuk project voor deze zomer!
LdJ schreef:Lynn_Nikita schreef:Hier kwam iemand steken en nam t monster mee. Heb je ook 150- betaald of minder?
Ik heb 105 betaald en zelf gestoken. Had jij ook een uitgebreid rapport? Ik heb het rapport doorgestuurd naar de loonwerker en gevraagd of hij wilde strooienhaha
Ziezo_X schreef:kvulden schreef:Ik ga als alles goed gaat 26mei met Marinka een strandrit maken. En we zijn dan dus de hele dag weg. Rosie ziu dan alleen in de wei achter blijven. Ik vind het toch wel een dingetje. Bij huis rijdt ik altijd zo weg. Rosie gaat dan altijd wel jolig doen. Bokken, springen en beetje rennen. Wel altijd uit de buurt van het schrikdraad. Maar ja in de wei. Wat zal ze doen. Zal ze cool blijven en doorgrazen? Of even gek en dan klaar? Zit te twijfelen wat ik nog van te voren zou doen. Zondag Marinka wel mee uit de wei genomen. En over de weg gereden. Een paar keer uit het zicht. Rosie werd wel onrustig. Af en toe een bokje. Of paar passen galop, maar niet ernstig. Als er wel onrust is en ik ben weg dan kan ik zelf niet gaan kijken.
Je kan het beste echt weg rijden en niet 'rondom' het erf even uit het zicht zijn en weer terug komen. Dan worden ze vaak echt dol. Als je echt weg bent is het even rennen en bokken, maar na een minuut of 5 gaat dat wel over leert de ervaring hier. Dan gaan ze grazen en hinneken elke 10 min een keer om te horen of hun vriend alweer in de buurt is.