Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tita schreef:Nee veulens in het land laten staan in de modder en in de uitwaarden dat is vragen om gebreken..
Ik moet eerlijk zeggen dat die veulens schitterend zijn...
cissie schreef:Er zijn niet alleen slechte natte, drassige weides waar veulens tot in de knieen in de modder staan, maar ook droge weides, waarom is alles toch zo zwart/wit?
Het is niet: het 1 of het ander, er bestaat voor vele ook nog zoiets als een middenweg!
cissie schreef:Er zijn niet alleen slechte natte, drassige weides waar veulens tot in de knieen in de modder staan, maar ook droge weides, waarom is alles toch zo zwart/wit?
Het is niet: het 1 of het ander, er bestaat voor vele ook nog zoiets als een middenweg!
die let niet op de paardjes Ninx schreef:@ arjaaaaaaaaaa: toen ik op de manege reed (was ik nog wel een heel stuk jonger de jaren vliegen) :
zag ik er ook geen kwaad in.
Na een aantal verzorgpaarden en een tweetal eigen paarden zag ik wel degelijk het verschil in gedrag en dus ook uiting van levensgeluk. Misschien als jij straks buiten de manege ervaring op gaat doen zul je dat gevoel ook krijgen. Op een manege waar men niet hardhandig is, dieren goed voer krijgen en het tuig netjes is, is men inderdaag goed voor de dieren. Maar tussen je goed en geweldig voelen zit een groot verschil...
jenniiferr schreef:makkelijk praten voor sommige mensen die in een gebied wonen waar veel weiland is
Citaat:Lekker makkelijk om dat te zeggen, er zijn in dit topic zat mensen die bewust geen paard hebben
jenniiferr schreef:makkelijk praten voor sommige mensen die in een gebied wonen waar veel weiland is
Nadya schreef:Ik zou zo'n veulen niet eens willen hebben met zo'n achtergrond.![]()
Joost mag weten wat er fysiek en mentaal aan mankeert.........
tita schreef:Denk dat wel mee valt ik durf te wedden dat bijna iedereen die een paard kan betalen er ook een zal aanschaffen ongeacht waar ie woont
forget it tita schreef:Citaat:Lekker makkelijk om dat te zeggen, er zijn in dit topic zat mensen die bewust geen paard hebben
Denk dat wel mee valt ik durf te wedden dat bijna iedereen die een paard kan betalen er ook een zal aanschaffen ongeacht waar ie woont
Sim0ne schreef:Nadya schreef:Ik zou zo'n veulen niet eens willen hebben met zo'n achtergrond.![]()
Joost mag weten wat er fysiek en mentaal aan mankeert.........
Dat zijn nou typisch van die paarden die compleet flippen als je ze in een wei zet, omdat ze gewoon nog nooit vrijheid gehad hebben... Werkt net zoals mensen die heel streng zijn opgevoed thuis en heel kort gehouden worden, die slaan ook vaak compleet los als ze het huis uit zijn... Of als toeristen die heel stoer in NL wiet komen roken, terwijl het voor de meeste Nederlanders een pubergewoonte is, maar nu dwaal ik af
jenniiferr schreef:dus als 18 jarige moet ik dan maar verhuizen voor mijn paard? terwijl ik bij mijn ouders woon en op school zit enz..
niet elk paard hoeft ongelukkig te zijn op een manege
en zoals ik al zei mijn paard staat zomers 5maanden op het land waar ik een stuk voor moet reizen en in de winter op een manege.
Zoals Arjaaaaa al zei
Ik vind het jammer dat een andere mening hebben blijkbaar niet echt geaccepteerd word...
tita schreef:Meestal wilt die eigenaar niet eens meer dat dat beest in de weide komt....
Maanling schreef:neehoor, je hoeft helemaal niet te verhuizen.
Je kunt er nl ook gewoon voor kiezen om geen paard te hebben.
Maarja.....