Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:52

@DF, er staat gelukkig geen voer :D
Alleen een zak snoepjes in de witte stellingkast maar die hadden ze niet gevonden.

Balen van de stroom.
Je stroomdraad zelf geen ragels oid? Geen gras of andere planten tegenaan?

Leuk speelgoed boemel! En ik heb de 3e kat gespot :D
Zag gisteren op stal bij mn dochters leasepony dat iemand een kerstboom speeltje in de stal had gehangen, ook gezellig :D

DubbelFun

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:41

De 'verborgen' poes had ik ook gespot. Die had een lekker warm plekje zo onder dat kleed :)

Net al het draad langs gelopen en een paar punten verbeterd. Toen deed alles het weer op 'hoog niveau' :)
Ook de binnenomheining langs de wei weer aangesloten op de buitenomheining en ook dat ging goed. Alleen het anti-schuurdraadje op konthoogte van Jasmijn is nog niet aangesloten, dat gaf toch ergens een probleem.
Gelukkig doet alles het weer want ik had al een boodschappenwagen vol bij de Agri-shop inkl. een los batterijstroomapparaat voor de binnenomheining.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:01

Mooi plaatjes van Mir!

En fijn zo'n speelkamer voor je paard haha.

Ik heb 1 speelbal, waar ze tegenaan kunnen trappen en snoepjes uit vallen. Die gebruiken de kleintjes soms, maar is niet altijd ter beschikking ivm zand etc.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:03

Ik zit hier ook met zand en dan zijn dat soort dingen dus ook een no-go en op stal houtkrul en dat wil je ook niet dat ze op gaan peuzelen omdat er iets lekker tussen ligt.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:46

Fijn dat de stroom weer werkt DF.

Leuk al dat speelgoed, ben benieuwd of ze ermee spelen.
Heb het idee dat ruinen toch meer spelen dan merries over het algemeen. Zeker als merries niet meer zo jong zijn.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 18:15

Ja dat denk ik ook Rover.
Mir is nog jong dat scheelt

Liksteending mag mijn vriend in elkaar zetten, bal mag hij opblazen.

Paard heeft ze wel gekregen en vond ze wel leuk

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 14:31

Karin_deB schreef:
Mijn ruin kan tegenwoordig ook deuren openen.
Zo trof ik van de week de zadelkamer aan:
[ Afbeelding ]

:') Handig zo'n paard

Boemel, mooie foto's van Mir ! Mooie hals heeft ze er ook op zitten.

rover_ schreef:
Leuk al dat speelgoed, ben benieuwd of ze ermee spelen.
Heb het idee dat ruinen toch meer spelen dan merries over het algemeen. Zeker als merries niet meer zo jong zijn.

Zeker weten , mijn ruintje van 14 speelt wel met de veulens terwijl de merries altijd alleen maar staan te bunkeren. :))

Hier zijn vandaag de eerste pups opgehaald.
Man man wat vind ik dat lastig, gevoel dat ik wel kan janken.
Ondanks allemaal super leuke en blije baasjes krijgen.
Vind het nog lastiger dan een veulen verkopen :o , je hebt ze toch 8 weken in je huis gehad.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:35

Nou de kijker van Mir kwam niet opdagen. Echt aso. Hoewel er geen aanleiding voor was, had ik al een voorgevoel.

Dus, heb haar maar een goede poetsbeurt gegeven en gelongeerd. Ook wat grondwerk en voor het eerst een goede schouderbinnenwaarts erop gekregen. Ze gedroeg zich wederom als een engel.
En eigenlijk heb ik geen seconde meer gedacht over mijn boosheid over die kijker.

Ik denk dat ik er maar eens een bosrit mee ga proberen. En haar in de kerstvakantie vaker ga rijden.
Heb nog steeds niet het gevoel dat ze qua rijpaard gaat worden wat ik zoek in een paard, maar aangezien ik ook niet gevonden heb wat ik wel zoek en t zoeken ff moe ben, denk ik dat ik t voorlopig maar ff laat.

In de winter een paard verkopen of een nieuw paard kopen en moeten proberen in glibberige rijbakjes of die alle kanten opstuiteren van frissigheid vind ik ook best lastig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:02

Gun jezelf en Mir gewoon tot het volgend jaar weer aardig weer gaat worden en wie weet wat er nog veranderd in die tijd :)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:30

Oeps Karin, wat kunnen ze snel een puinhoop maken he….

banketstaaf Boemel. Fijn dat het grondwerk zo goed ging.
En mooi om gewoon de tijd te nemen en te kijken wat ze je brengt. Gewoon open erin gaan en zien waar het schip strandt.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 19:33

Ik vind het heel bijzonder dat mensen dat doen. Wat gaat er dan in je om? Het is toch niet moeilijk om af te zeggen? Wel ontzettend mooi dat jullie er samen zo'n mooi moment van hebben gemaakt.

Hier is net een zicht melding van twee wolven gedaan in de wijk. Ik ben benieuwd wat er van waar is. Mogelijk is het absoluut. Laat ze nog maar even verder lopen naar de Oostvaardersplassen. Daar zaten ze dan al vlak bij.

Morgen toch ook maar goed bekijken of ik al iets kan aanpassen aan de omheining... Het stond nog niet op de planning.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:58

Wat asociaal, hoeveel moeite is het om even te laten weten dat je niet meer komt kijken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:48

Nou volgens mij is er wel meer aan de hand. Gisteren stuurde ze nog foto’s van haar plek voor de paarden van de wei, bak en stallen. En dat ze zo ontzettend blij is met haar plek.

Ik zag dat ze haar Marktplaatsnaam en woonplaats gewijzigd heeft en nu op zoek is naar stalling.
Vaag!

Maar goed, ik heb morgen om 10.00 eindelijk les met Mir van de instructrice die ik al heel lang wilde.
Ben benieuwd hoe dat gaat.

Dat is schrikken Malenka. Zet je aan t denken hè. Ik las vandaag dat ze de wolf wellicht minder beschermd gaan maken. Nou, ik ben benieuwd.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:28

Dan ook eigenlijk maar liever dat ze niet op komen dagen dan dat ze je voor de gek houden en er in handelen.

Ik heb ooit voor Nilay van die rare mensen gehad. Hij was toen 5, palomino, 162cm en kruising quarter. Super mak maar nog niet lang onder het zadel, duidelijk niet zo enthousiast in de bak (wel heel braaf) maar buiten goud. Destijds waren quarter kruisingen prijzig en helemaal Palomino's in de rijpaard maat.

Die mensen waren alles aan hem aan het afkraken. Zichzelf aan het ophemelen... Maar het verhaal leek te rammelen. Ik vertrouwde er niks van en wilde hem ook helemaal niet kwijt aan iemand die niet helemaal verliefd zou zijn en zou matchen. Dus ik heb nee gezegd. Achteraf bleek het ook een handelaar.

Later nog 1 koper gehad die denk ik wel een match was. Maar om 1 of andere reden lag ze er buiten opeens naast... En toen durfde Nilay de weg niet meer op. Zij zag van de koop af en ik had meer te trainen.

En nu is hij 21 en nog steeds bij mij. Ik heb er een gouden paard aan gehad. We moesten alleen onze gezamenlijke passie even vinden. :D

Oud topic uit die tijd opgezocht. :')

Malenka @ [PP] Eindelijk foto's van mijn lieve palomino!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:55

Bijzonder Malenka!
Mooie foto’s ook.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 10:08

@malenka: ik heb vroeger van een paardenhandelaar het verhaal gehoord dat als hij interesse had in een paard wat te duur was hij er eerst iemand langs stuurde die hem helemaal afkraakte (en dus niet kocht), na een tijdje ging hij dan langs in de hoop dat de prijs flink gezakt zou zijn.

Reken je niet rijk op die mindere bescherming van de wolf, dat gaat nog járen duren voor dat er helemaal door is en het zal niet veel af doen aan de pro-clubjes die nu ook alles tegen houden. Er ís nl al heel veel mogelijk, maar 'men' durft niet vanwege de hardschreeuwers.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 10:26

Vaag boemel! Wel asociaal en irritant :=

Het heeft zo moeten zijn Malenka!

Mijn zoon is vannacht ziek geworden. In zn slaap overgegeven en daarna doorheen gerold. Wat een ravage :=
Ben nu bezig met alle was wegwerken :=

Zo komt de smid. Het is fris maar droog *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 10:39

@karin: niet fijn om dat 's ochtends te vinden, maar wel link om in je slaap over te geven.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 10:54

Het is gisterenavond gebeurd en aangetroffen. Ik ging bij hem slapen omdat hij ziek is.
Was alsnog geen feestje maar beter dan vanochtend aantreffen :=
Maar wel bijzonder dat hij er niet wakker is geworden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 10:56

Sterkte Karin. Ook voor je zoon. Dat is een rotnacht geweest.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 11:00

arme jongen, beterschap

Zo, stallen schoon, netten gevuld. Hoop dat het droog blijft want wil zo naar buiten een ritje maken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 11:25

@lyn: hier zou je pech hebben, want het regent hier. Ik heb Boon haar losse hals maar weer aan de halvehals deken geknoopt :)
Maar de boel is idd weer schoon en de waterbakken geschrobd en gevuld :)

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 11:58

Asociaal dat de kijker niet op kwam dagen, maar gelukkig zelf wel nog een positieve dag van kunnen maken. En ben benieuwd hoe je les vannochtend is gegaan.

Idd fijn dat de status van de wolf veranderd is, maar daar verwacht ik op korte termijn ook geen grote veranderingen in... helaas.

Aii beterschap voor je zoon Karin!

Ik heb gisteravond een fijne les gereden en vandaag een thuiswerkdag, dat is altijd wel ideaal met de pony's. Dan ruim ik tussendoor af en toe nog eens de mest op en is het 's avonds altijd een stuk minder werk. Niet geheel onhandig zo met die korte dagen. Hoop deze week nog een keer aan huis in de bak te kunnen rijden ipv weeeer met de trailer op pad. Dat kost me zoveel tijd en met een dochtertje niet altijd even handig.

Vgm zit je niet ver hier vandaan Lynn Nikita en hier valt het weer mee, dus geniet van je ritje!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 12:19

Karin_deB schreef:
Vaag boemel! Wel asociaal en irritant :=

Het heeft zo moeten zijn Malenka!

Mijn zoon is vannacht ziek geworden. In zn slaap overgegeven en daarna doorheen gerold. Wat een ravage :=
Ben nu bezig met alle was wegwerken :=

Zo komt de smid. Het is fris maar droog *\o/*

Oh bah!! Wat zielig ook.

Boemel wat aso zeg! Ik hoop dat Mir toch ineens helemaal jouw rijpaard word, zou zo tof zijn na al die zorgen nu te gaan genieten.

Hier alles weer gefreesd, er gaat veel regen komen en dat was onlangs niet zo relaxed met alle blub. Nu is alles weer lekker los.

Mijn nieuwe kuddegenoten gaan ook lekker. Gisteren gereden met Luna en Doortje als hand pony mee. Joep valt helaas nog aan, nog een week of 4 en dan kunnen ze allemaal samen.

Kindjes van de week ook weer lekker aan het rijden geweest. Moet toch eens op zoek naar een ‘echt zadel’ voor Joep of Doortje..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 12:25

Denk dat met de wolf nu eerst nog een drempel gaat zijn wie de eerste is om een af te schieten. Hopelijk gaan ze er meer op beheren. We gaan het zien.

Hier wel droog. Bak is nu denk ik wel te rijden, maar ja net zoals de rest korte dagen, snel donker en schijnt dat ik ook nog moet werken om de hobby te kunnen betalen... Maar ja dan komt er nu weer regen aan.

Nu twee dagen niet kunnen uitmesten, twijfel om het zo snel in de pauze te doen, maar moet eigenlijk ook rondje met de hond. Of dat ik opstrooi en dan morgen de hele stal leeg trek want dan heb ik de middag vrij en kan ik het gelijk goed doen. Als je gewend bent om het dagelijks bij te houden dan is het niks om te laten liggen. Ze gaan er niet dood van maar toch.

Karin zoon nu wel wat fitter?

Boemel hoe was de les?

Wel leuk, dame en heer staan buiten net op een plek waar ik ze goed kan zien. Staan te dutten en om en om zie je ze rek en strek oefeningen doen.

LN hopelijk lekker gereden.