Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SillyB schreef:Daarom ben ik zo vaak aan het harken, maar met regen (of als het sowieso al nat is) heb je daar niets meer aan.Maar ik zie niet hoe ik die paar meter zand echt netjes krijg
Olympia96 schreef:Mijn verzekering geeft aan dat het mij veel meer ‘kost’ dan oplevert als we het via mijn verzekering doen. Bottom-line: ik ben de Sjaak door andermans domheid. Boehoe.
Citaat:De fietser is schuldig aan het ongeval
Als de fietser schuld heeft aan het ongeval lijkt de situatie simpel, maar is het niet. Als je als fietser letsel hebt opgelopen, wordt op basis van artikel 185 van de Wegenverkeerswet gekeken hoe het zit met de aansprakelijkheid. Is de fietser jonger dan 14 jaar, dan is de eigenaar van de auto volledig aansprakelijk voor de schade van de fietser. Dat is zelfs zo als het kind rare dingen deed op de fiets en het ongeval dus overduidelijk de schuld is van het kind. Een automobilist moet nu eenmaal rekening houden met het feit dat kinderen in het verkeer onverwachte dingen kunnen doen.
Voor fietsers vanaf 14 jaar geldt dat de eigenaar van de auto altijd voor tenminste 50 % van de schade van de fietser aansprakelijk is. Alleen als er sprake is van ‘overmacht’ of ‘aan opzet grenzende roekeloosheid’, geldt dat 50 %-principe niet. Overmacht is: als er zoiets onverwacht gebeurt dat de automobilist daar nooit op had kunnen anticiperen. Bij aan opzet grenzende roekeloosheid gaat het om situaties waarin de fietser met doodsverachting het gevaar zoekt. Een fietser die door rood rijdt, valt niet in die categorie. Al hangt dat ook weer af van de omstandigheden. Een fietser die door rood reed op een Rotterdams kruispunt waar zeer hard werd gereden, viel volgens een rechter wel in de categorie ‘bewust roekeloos’.
Olympia96 schreef:Mijn verzekering geeft aan dat het mij veel meer ‘kost’ dan oplevert als we het via mijn verzekering doen. Bottom-line: ik ben de Sjaak door andermans domheid. Boehoe.
SillyB schreef:Oké jongens voor mij de eerste keer dat de paarden thuis staan en 't echt zo koud wordt en ik wordt helemaal nerveus als ik jullie doemscenario's leesheb een inloopstal en een paar meter wit zand tussen de weien en de stal. Dat stuk is helaas de laatste weken een kleddernatte modderbende geworden. Ik ben nu het bangst voor bevroren plassen, right? En de harde ongelijke bodem dan.
De wei is nog best ok, vlak en relatief. Maar ik zie niet hoe ik die paar meter zand echt netjes krijg
Robijntjah schreef:Helaas zijn auto's in dit soort situaties altijd de Sjaak want de fietser is de zwakkere weggebruiker.
Zuur geld wel.
Welcome back Maartje! Ik miste je al!
Wij gaan puin ruimen vandaag!
kvulden schreef:Ik heb een waterdicht schaduwdoek. Als ik die heel schuin hang zou dat het redden met de komende sneeuw? Er staat hier vanaf 23uur non stop sneeuw. Het is een doek van 8x5
_Lorette_ schreef:We hebben al tig emmers en bakken verzameld voor het water. Als er strenge vorst komt, dan krijg ik het ijs er niet uit en moet het binnen ontdooien. Moet ik wel iets hebben voor de tussentijd...
kvulden schreef:Ik hoop het voor je, sneeuw is behoorlijk zwaar.Ik heb een waterdicht schaduwdoek. Als ik die heel schuin hang zou dat het redden met de komende sneeuw? Er staat hier vanaf 23uur non stop sneeuw. Het is een doek van 8x5