Jester, het lijkt wel een brilletje! Hahahaha smeerkees!
Ik scheer de voorbeentjes rondom kaal tot de kogel. En idd een streep over de pees heen. De achterbenen doe ik tot het wit ophoudt, of anders rondom kaal tot de kogel.. en ik zorg er goed voor dat ik alle haren van de vetlok netjes weg heb.
Ik mag zaterdag weer lang tutten, zondag heb ik een training, dus helemaal netjes maken. Knotjes erin, mooi poetsen, voetjes wassen spullen poetsen.
Inderdaad witte beentjes opscheren tot het witte ophoudt. Andere benen tot aan de kogel en dan langs de achterkant van de pees
Bij mijn sokken pony (kruising fries) doe ik winters alleen de achterkant, dus pezen en kootholte kaal, zodat de sokken eraf zijn, de voorkant doe ik alleen de kroonrand omdat anders de overgang tussen winterhaar op de benen naar kaal onder de kogel zo groot opvallen en lelijk is.
Vandaag mijn cowboy magic yellow out uitgeprobeerd. Zie eerlijk gezegd niet zo veel verschil met zilvershampoo... mijn veulen was proefkonijn :’) voor:
Na:
En volledig droog:
Amiigo
Geplaatst: 06-03-18 22:51
Ik heb bonte paarden en als ik dan moet scheren totdat het wit ophoudt dan moet ik een half paard scheren Ik scheer alleen de kogel en de kootholte en dan met de haren mee, ze hebben gelukkig niet zoveel haar. Mijn eigen paard scheer ik haar witte voetje helemaal op en de andere voetjes ook met de haren mee, ik stoor me niet zo aan lange kroonrand haren Wel aan flossen!
Ik heb pas een paard geschoren wat zijn linker oorschelp wel toeliet maar zijn rechter niet Nu loopt dat paard helemaal geschoren op zijn rechter oor na
mavantos
Geplaatst: 07-03-18 01:11
Amiigo schreef:
Ik heb pas een paard geschoren wat zijn linker oorschelp wel toeliet maar zijn rechter niet Nu loopt dat paard helemaal geschoren op zijn rechter oor na
Ik kruip ook even onder mijn meeleessteen vandaan, want ik heb ook een vraag over het scheren van de benen. Mijn merrie is schimmel en krijgt flink wintervacht ook op haar benen. De twee afgelopen winters stond mevrouw dag en nacht buiten, dus heb ik haar geschoren in blanket model en de benen liet ik behaard. Nu staat ze halve dagen buiten en verder op stal, dus ik wil volgend jaar een kaler paard in de winter.
Nou weet ik nog niet in hoeverre madame het gaat toelaten om haar benen te scheren. Eerder vond ze dat echt niet oke. Hebben mensen hier ervaring met paarden die een groot scheerapparaat op de benen niet oke vinden? Gaat het met een opscheerapparaat wel goed? Sederen jullie? Of houden jullie de aanmaak van de wintervacht op een magische manier tegen? Stel ik krijg het niet voor elkaar om de benen echt antifluf te houden / krijgen, zijn er hier mensen die dan alsnog de voetjes wel bijscheren? En als het een schimmel zou zijn, tot waar dan? Want het hele been is wit =P
Verder kwijl ik graag verder bij jullie mooi getoiletteerde paardjes!
Bij een schimmel is het makkelijk, gewoon scheren tot waar nodig, overgangen zie je toch haast niet.Tenzij het natuurlijk heel lang haar is of hij is echt spierwit. Klein apparaat scheelt veel, praam en/of sederen kan natuurlijk ook.