Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nane schreef:Ik geloof niet dat ik ooit terug zal willen naar een stalling. Als ik dat nou perse zou willen dan kan ik ze net zo goed hier in mn schuilstal opsluiten. Dan bepaal ik nog altijd zelf wanneer ze buiten komen in tegenstelling tot een pensionstal. Nee hoor, dit bevalt me ondanks de blubber tot mn knieeen op sommige plekken nog beter!
Rocamor schreef:Hoe bedoel je dat pb?
Zonder kwalen op de eeuwig groene weides? Ik heb ze met de poten uit de klei gehaald. (Letterlijk) Dat heeft hem goed gedaan (hoewel ik erg lang geworsteld heb omdat het tegen mijn gevoel inging).
De mok is weg. De benen weer dun, de oedeem weg. Hij is weer genegen om te werken (al is dat nu nog alleen aan de hand of dubbele longe). Ik heb letterlijk mijn oude (17) paard terug
NiFallor schreef:Jeetje llora, wat een overstroming! Gelukkig is het alweer aan het zakken, hopelijk kun je je paarden snel weer naar huis halen.
Hier nog steeds 24/7 buiten. De wei is wel flink nat momenteel, maar ze mogen er nog wel op.
Verder lopen ze op de grote droge paddock (waar ze heerlijk in rollen en liggen) en een flink stuk bestrating waar ze altijd droog kunnen staan en met droge voetjes kunnen eten.
Voor mijzelf geen geploeter door de modder meer, afgeladen kruiwagen rolt soepel naar de slowfeeders. Echt zo ongelofelijk fijn.
Oh, en de mest! Ze mesten de bestrating flink vol haha, maar het schept zo makkelijk! Poeh, de mest uit de modder zien te krijg. Paardjes en, meer modder dan mest in de krui, daardoor een loeizware krui en dan ook nog eens door de modder zien te kruien. Godzijdank verleden tijd. Het maakt het 24/7 winterparadijs wel heel veel aangenamer!
Nessa schreef:Zondag ga ik de roosters halen!
Genoeg voor zo'n 20x12 meter
Heel blij. Want de blubber is nu echt enorm... ik zak tot mijn enkels weg.
Vanuit voorjaar maar even kijken naar het andere gedeelte van de paddock. Die is gelukkig nog niet zoooo erg. Tis echt rond de stal.
Mochten mensen ook op zoek zijn
http://link.marktplaats.nl/m1008609682
llora schreef:Vandaag alles opkuisen want slijk is er overal. En misschien de paarden straks terug verhuizen, ze staan vandaag in de buitenpiste op de pensionstalling
llora schreef:Dus nog grote plannen op de planning. Ik heb eigenlijk normaal nooit te klagen over modder. Ik heb het meeste moeite met de koude wind en de regen als je Wilt opkuisen bij de paarden. Maar ach het betere voorjaar komt eraan en we kijken er naar uit. Ik wil echt niet terug naar een pension. Tenzij in nood gevallen natuurlijk. En de eerste jaren hadden wij op onze huidige wei ook kniehoge modder en had mijn paard ook last van mok en,infecties en allerlei kwaaltjes. Maar door de nodige werken uit te voeren staan we bijna ideaal zonder natuurlijk de overstroming mee te tellen.