Nee, geen andere opties. Drukke stad dus het is al moeilijk een stal te vinden met weidegang waar ook nog plekken over zijn. Maar ik ga waarschijblijk voor 2 en dan zoek ik voor 1 dag in de week een verzorgster die daar dichtbij woont en kan inspringen.
Rotterdam. Ik zit overigens niet helemaal in het centrum.
Karlijnxxx
Geplaatst: 02-10-16 13:56
Hallo iedereen,
Ik ben langzaam op zoek aan het gaan naar een stalling rondom Leiden.
Ik heb een merrie die relaxter is als ze alleen mag staan dan in een groep (zowel op stal als buiten). Iig 4 uur, mag langer buiten, zolang de paddocks in de winter goed droog blijven!
Verder een box van min. 3,5m * 3m. Daarnaast staat een goede bodem voor de bak hoog op de prioriteitenlijst.
Wie kan mij helpen voor een superfijne stalling? Liefste geen grote pensionstal.
Hoi! Ik ben op zoek naar een fijne plek voor mijn beestje. Ik ga binnenkort verhuizen naar Hilversum dus het zou fijn zijn als er ergens een boer is met veel grond en andere beestjes waar ze tussen kan staan, of iemand met een privéstal die niet al te veel geld vraagt voor stalling. Wat wel echt belangrijk is, is veel weidegang. En eventueel mensen die mijn beestje voor mij buiten en binnen kan zetten, kan voeren en liefde kan geven wanneer ik niet kan. .
Wie kan mij helpen? Ik ben nog niet verhuisd, dus het niet direct nodig maar vind het wel fijn om mij alvast te kunnen oriënteren!
Uniek90210
Geplaatst: 09-10-16 22:43
Hoi, hier mijn dilemma:
Stal 1: - Het hele jaar weidegang, schuilhokken op de wei, 's nachts op stal - Buitenbak van 20 op 60, goed gedraineerd - Stallen van 4 op 3 met buitenluik en binnen sociaal contact. - Mogelijkheid tot stallen met de wei verbonden waardoor paard kan kiezen tussen binnen of buiten. - Eigen lesgever, smid, da - De straat over en je bent in het bos - Eigenaars wonen aan de stal dus 24 op 7 bewaakt - Half uurtje rijden - Voer aangepast aan noden paard, veel hooi - In totaal 5 pensionklanten - €350
Stal 2:
- Paddock paradise met in de zomer een paar uur weidegang - Eigen da, smid, lesgever - Geen verlichting, plek om tuig op te bergen... - Ruiterpaden in de buurt - 40 min rijden - Eigenaar woont niet aan de "stal". Komt 2 x per dag om hooi te voeren, medicijnen te geven... - In totaal 4 pensionklanten - € 250 zonder voer
Ik kom er totaal niet uit. Paardje heeft PPID en is snel hoefbevangen. Bij stal 1 is het geen probleem als ik een paar dagen niet langs kan komen (drukke job), op stal 2 word ik meer verwacht. Stal 1 is "klassieker" in aanpak: enting, ontworming, ijzers vooraan mogen blijven. Stal 2 is het tegenovergestelde en is daarom een grote verandering van de aanpak die ik nu altijd heb gehanteerd.
Reden van verhuis: ik verhuis zelf en mijn huidige stal is dan bijna een uur rijden. Daar moet ik 150 euro bijbetalen om in de winter 3 keer een uurtje buiten te komen. Dat is met andere woorden geen leven voor mijn paard en met 450 per maand ook financieel zwaar.
Nikass
Geplaatst: 09-10-16 23:12
Stal 1 als je paard tenminste hele dagen gras aan kan.
M_nouska
Geplaatst: 10-10-16 06:54
Nikass schreef:
Stal 1 als je paard tenminste hele dagen gras aan kan.
Ik merk aan de manier waarop je het schrijft dat je stal 1 fijner vindt
Uniek90210
Geplaatst: 10-10-16 09:23
Bedankt allemaal!
Ik vind het idee dat er niet 24 op 7 bewaking is niet fijn.
De knoop doorgehakt dus!
CharlotteST
Geplaatst: 16-10-16 22:34
Stal 2
Silver_Bolly
Geplaatst: 18-10-16 10:02
Ik ben voor mijn pony die overgevoelig is voor stof misschien op zoek naar een nieuwe stal. Vanmiddag ga ik ergens praten.
De stal waar ik nu sta: -Dichtbij (5 minuten fietsen) -Grote stallen maar wel redelijk stoffig. Zijn op stro en het stro en hooi staat in dezelfde ruimte opgeslagen als de stallen zijn. DA heeft geadviseerd om geen hooi en stro in dezelfde ruimte te hebben als mijn pony maar daar heb ik niets over te zeggen. -Fijne bak alleen word deze met wat regen al snel erg nat en glad waardoor er niet echt te rijden is. -Veel buiten, alleen zijn ze nogal snel van 'het word vies weer dus laat ze maar binnen'. -Stro en hooi is van hele wisselende kwaliteit. Ene moment mooi voordroog en andere moment stoffige kleine baaltjes hooi. -Binnen en buiten zetten word gedaan. Zelf stal mesten, hooinet vullen en brok geven. -Ver van het bos
175,- excl brok
Stal waar ik vanmiddag ga kijken: -Verder weg (25 min fietsen of 10 min met de auto) -Stallen zijn wat kleiner en lager, maar wel op vlas(beter volgens de da) en hooi staat volgens mij niet in dezelfde ruimte opgeslagen. -Bak blijft beter met regenval en als deze toch te nat is mogen we op een veld van een boer langs de stal rijden -Ze hebben een longeerbak. -Altijd naar buiten, ook met regen en sneeuw -Weg oversteken en je zit in het bos -2 vriendinnen staan er dus meer sociale contacten -volpension dus hoef niets zelf te doen -Hooi uit gesealde pakken van goede kwaliteit
175,- weet niet of dit incl of excl brok is
Ben benieuwd wat jullie er van zeggen.
EdkingEnzo
Geplaatst: 18-10-16 10:39
Sowieso stal twee!
Nikass
Geplaatst: 18-10-16 19:23
Ja sowieso stal 2, beter dat ze altijd naar buiten gaan, zeker als jouw pony gevoelige luchtwegen heeft. En dan op vlas en de hooi opslag hopelijk niet in dezelfde ruimte... veel beter voor de gezondheid van je paard! En ja het bos is natuurlijk heerlijk en gezellig met je vriendinnen! Zou voor mij een makkelijke keus zijn. Enige wat de andere stal beter heeft is de afstand, maar die is bij stal 2 ook nog goed te overbruggen.
Ik kom me ook even melden! Mijn paard staat nu op een plek waar de voorzieningen wat betreft rijden etc echt top zijn, 2 binnenbakken, 2 buiten, elke maand wedstrijden, etc. Maar, ze komen nu al amper buiten omdat het te nat is. Vanmiddag ga ik bij een andere stal kijken, waar een vriendin haar paarden heeft staan. Deze paarden stonden eerst ook bij die van mij, zijn vriendjes zijn dus al op de andere stal. Hier komen de paarden nu nog gewoon in de wei, mag kiezen tussen dag en nacht buiten of alleen overdag. En als het echt winter is komen ze ook nog een paar uur buiten.
Hoop dat ik na vanmiddag minder twijfels heb..
Doef
Geplaatst: 27-10-16 07:37
Oke, ik heb dus een keuze en vind het erg lastig... Op het moment sta ik op een hele fijne stal, voel me voor het eerst ergens echt op mijn gemak, paardje heeft het daar ook erg naar zijn zin. In de zomer kan hij 24/7 op de wei en in de winter overdag in de paddock. Het enige nadeel is dat je zelf je paard binnen en buiten moet zetten, en dat het best een tijdje met de bus istond, 1 uur tot anderhalf uur ongeveer. Ook zijn er heeeel vaak wegwerkzaamheden dus als ik dan een keer met de auto ben moeten we weer ergens omrijden etc. Het is wel zo dat ik over een aantal maanden waarschijnlijk beschik over een scooter. Nu heb ik van een vriendin een tipje gekregen bij een stalletje bij mij in de buurt:
Stal 1: + Fijne stal, ik en mijn paard hebben het er erg naar ons zin. + 24/7 zomers weidegang. + Leuke uitrijmogelijkheden. + Ruime stallen. + Leuke stalgenoten. + Staleigenaar woont er. + Meer mensen (Mocht er wat zijn met mijn paard, word dat sneller gezien) + Over een tijdje waarschijnlijk een scooter. - Paddocks zijn soms vol. - Ver weg = uur tot anderhalf uur met de bus, en veel overstappen. - Veel wegwerkzaamheden waardoor we moeten omrijden met de auto. - Zelf je paard buiten zetten en weer binnen halen.
Stal 2: + Dichterbij = nog geen half uur met de bus en 10 minuutjes met de auto. + 24/7 weidegang en 24/7 paddock in de winter. + Paard kan ook buiten gezet worden en binnen worden gehaald door de stal eigenaar. + Paddocks zijn altijd vrij. - Het is een stadsweide = onbewaakt. - Het is daar best klein (Stallen zijn wel ruim) - Er staan maar 2 a 3 paarden. - Er komen dus ook minder mensen, mijn paard houd erg van aandacht, en eventuele noodsituaties worden minder snel gezien. - Ik weet niet of ik me daar op mijn gemak zal gaan voelen. (Ik heb hier nog niet gekeken dus weet nof niet alles over deze stal).
De prijzen en faciliteiten komen ongeveer overeen, wie kan mij helpen?
Kan je op stal 1 niet wat regelen met andere mensen met binnen en buiten zetten?
Nikass
Geplaatst: 27-10-16 13:18
Hoe lang ga je er straks over doen met de scooter? Hoe zit het met de schuilmogelijkheden van stal 2? Bedenk dat je met zo weinig paarden wel wat afhankelijk kan zijn van wat een ander wil. Als zij hun paarden 24/7 buiten willen in de winter en jij wil dat niet, dan moet jouw paard alleen binnen staan. Als jouw paard dat niet ttekt kom je in een vervelende situatie terecht. Ik zou proberen bij de stal te blijven waar je het nu zo naar je zin hebt. Dat is nl wel heel fijn en niet voor elke stal vanzelfsprekend.
Ik wil graag jullie meningen horen omdat ik er zelf niet helemaal uitkom, dat is echt moeilijk om te kiezen..
Stal 1 waar ik nu sta: - volpension - wei (van 9 tot 13 uur) - 2 loslaatpaddocks - manege, soms best druk - elke dag opstrooi - vrij weinig hooi - 1x week uitmesten, zelf mag niet, wel tegen betaling kan iedere dag uitmesten worden - privé en groepslessen, buiten ruiden ook mogelijk maar niet zo rustige plek - veel kennissen van mij, Leuke stalgenoten, goede contact met eigenar, hij woont er - mag niet van eigen instructeur lessen krijgen ( wel twee mensen voor grondwerk aanwezig) - ongeveer 8-10 min vanuit huis met auto
Stal 2
- volpension - 24/7 op weiland - prive stalling - elke dag ruime opstrooi - mega portie's hooi - mag zelf iedere dag uit te mesten plus opstrooien - geen leesen, moet zelf instructeur zoeken - buitenrit in het bos - niemand wie ik ken - Staleigenaar woont er - 30 min met de auto
Eigenlijk wil ik weg van manege, maar toch ben ik twijfel als krijg ik bij nieuwe stalling goede contact met mensen.. Ook heb ik niet zo veel ervaring met paardrijden, dus zelf kan ik nog niet goed opvoeden mijn paard.. En afstand. Nu ben ik iedere dag bij mijn paardje, als staat hij verder dan dat kost mij meer tijd en dan kan ik niet iedere dag daar naar toe..
Omdat jezelf zegt nog niet genoeg ervaring te hebben. Zou ik alleen verhuizen als je op je nieuwe stal goede hulp hebt die jou kan helpen als dat nodig is. En belangrijk is dat jij en je paard een klik hebben bij de degene die jou helpt. Want uit eigen ervaring weet ik dat als je geen klik hebt met degene die helpt of lesgeeft dat dat averechts kan werken. en persoonlijk zou mij de afstand tegen houden om te verhuizen, zou ik echt weg willen zou ik verder zoeken in mijn eigen geval. Ik wil persee iedere dag even langs bij mijn paard en ik heb ook een tijdje 30 minuten moeten reizen dat was 1 uur per dag en dat was voor mij niet te doen nu staat ze op 7 minuten vanaf thuis en 3 minuten vanaf mijn werk en kan ik iedere dag en ga ook gerust 2x per dag nu.
Jij heeft gelijk, maar )) ik vind zielig dat paarden 20 uur per dag staan in de stal.. Als bij de stal waar sta ik nu hebben ze wei met gras of hoi dan wil ik niets meer..