Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe veel uur per dag staat je paard buiten (paddock of weiland)?

Helemaal niet, alleen als ik rij komt ze uit haar box
32 (1%)
1 á 2 uur
104 (3%)
2 á 3 uur
132 (4%)
4 uur of meer
1678 (55%)
24 uur per dag
1069 (35%)

Totaal aantal stemmen: 3015

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:41

Dat doen ze bij ons ook in de bak of op de paddock, wat is er ook aan om de hele dag op het zand in weer en wind buiten te staan. Binnen is het droog en is er eten. Gelukkig staan de meeste paarden ook in de winter op de wei en is er nog wel een grasje te knabbelen.
Prinses vind ook dat na een uurtje of 4 wel weer genoeg, wil dan beslist weer naar binnen.

Merry98

Re: Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:44

Inloopstal dus zelf de keuze

elsjebelsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:03

Wij hebben een van de weides in drie-en gedeeld en ze staan alle drie buiten van 9-5. :j

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:04

hier staan ze 7 dagen in de week buiten van 8 tot 5! :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:25

Denk dat veel stallen de paarden graag voor het donker binnenhalen. Dus dan zit je in de winter tussen half vijf en vijf uur. Met paddocks hangt het denk ik af van de verlichting, maar lampen buiten vragen ook meer stroom en meestal vinden eigenaren het wel fijn dat wanneer ze 's avonds komen hun paard droog op stal staat en gegeten heeft en gelijk aan het werk kan.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:11

wij hebben buiten ook geen verlichting, maar de paddocks liggen vlak bij de stal en in de stal is genoeg licht wat ook wel een beetje naar buiten schijnt dus halen wij de paardjes gewoon in het donker binnen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:12

Hier ook niet veel verlichting. Ja, vooraan op het erf, bij de bak en de longeercirkel, maar achterin bij mijn paddock is het gewoon flink donker. Toch gaan ze gelukkig nog rond 21 / 22 uur naar binnen. Mijnwerkerslampjes zijn de bomb! (wel irritant om de paddock mee uit te mesten zo in het donker, maar het is neit anders)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:21

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:43

Buiten van 09u tot 18u. Hebben ook een schuilstal maar daar staan ze zelden of nooit onder. Alleen in de zomer maken ze er gebruik van.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:47

MarijeR schreef:
Nu de dagen korter worden, is het schema van de paarden:
8.15 voeren
9.00 de veulens de wei op, de hengsten de paddocks in (met onbeperkt hooi) en de merries gaan in 2 groepen eerst de molen in en daarna de wei op.
Rond 15.00 gaan de hengsten in 2 groepen de molen in en rond 16.30 begin ik dan weer met alles binnen halen.
Voer ligt dan al klaar in de stal en dat weten de merries:
[ Video ]

's Avonds laat krijgen ze dan nog zoveel hooi dat het de volgende ochtend nog niet op is.

Wat een leuk filmpje, en wat een lekker groot land!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:53

De mijne doe ik smorgens voor mijn werk een uurtje, en savonds na mijn werk ook min een uur.
dan nog poetsen rijden, longeren of wandelen enz. normaal loopt er iemand die hem overdag ook nog ff doet, maar die zit nu in het gips. dus dat wordt hem even niet, dus nu komt hij even iets minder buiten, vanmorgen met de regen wilde hij wel heel graag weer naar binnen :o

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:55

Bij ons nu geen land meer tot het voorjaar. Mijn paard staat nu wel heerlijk in een grote duo-stal met uitloop. Ideaal voor haar, ze hoeft niet meer 'verplicht' in de paddock, maar gaat zelf regelmatig naar buiten. Ze kan altijd bij haar ruwvoer en als het weer haar niet bevalt gaat ze gewoon naar binnen. Ze heeft een maatje op stal en kletst ook gezellig met de buren in de paddocks/stallen naast haar.
Als het even kan laat ik haar elke dag een uurtje aan de hand grazen, dat vindt ze natuurlijk super. Dit buiten het rijden ed om. Ik vind het super zo. Natuurlijk zou ik haar wel elke dag een paar uurtjes in een droge wei met schuilstal willen hebben, maar die is er simpelweg niet. Het land is een modderzooi waar ze tot aan hun knieën in wegzakken (wordt mijn paard niet gelukkig van hoor) en schuilmogelijkheden zijn er niet op het land.

hverbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:22

Mijn shetje staat op een stal met uitloop. Dus staat overdag van 8 tot 22:00 buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:28

Mijn shet en paard staan ook dag en nacht buiten,wel met een dekentje op. 's winters lopen ze 24 uur per dag in de paddock en 's zomers komen ze ongeveer 4-5 uur per dag op de wei. Helaas niet de mogelijkheid om in deze paddock een schuilstal te bouwen (omdat ik hier ook in rij),maar er staan 2 bomen waar ze onder kunnen schuilen,al staan ze liever gewoon in het midden van de paddock met hun kont tegen de wind in :+
Ik vind dit ideaal,paarden zijn er volgens mij ook wel blij mee. Ik hoop wel volgend jaar een iets kleinere paddock met schuilstal te maken,zodat ze ook echt ergens in kunnen staan als ze willen schuilen :)

Edit: Nog even een foto van hoe ze er nu bij staan. (let niet op de troep,ze hadden net eten gekregen en paardjelief gaat altijd met de bakken voetballen :roll: )
Afbeelding
Afbeelding

Mellisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:54

Ook bij ons zomers op het land, nu staan ze minimaal 4 uur in de ruime paddock met een groepje.

naomiluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:38

@_Cowgirl ons weiland gaat op koninginnendag open en in de winter weer dicht en als die dicht is stappen we ook we hebben plek zat we hebben de broekpolder naast de manege

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 23:45

Hier kunnen ze het hele jaar door buiten, maar ik heb ze ´snachts op stal. Ik heb nog overwogen om ze in de hitte overdag op stal te hebben nu ik in het zuiden van Portugal woon waar het heter is, maar het blijkt dat in de stal weinig wind komt, terwijl er op het land altid wel een briesje staat en er staan een paar enorme kurkeiken voor flink schaduw en uiteindelijk is het daar beter uit te houden.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:37

Die van ons staan sinds kort opeen hit actief - dus heerlijk 24/7 buiten (kunnen naar binnen wanneer ze zelf willen)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:21

@jitske: dat is nog eens een mooie grote paddock ;)

Net even bij mijn paard op stal geweest. Ik moet zeggen dat ik nu met dit hondenweer toch wel erg blij ben dat ze s'avonds weer op stal gaan. Ik moet er niet aan denken dat ze met die urenlange stortregen buiten staat :o

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:25

ik zou eerlijk niet weten. Want ik weet niet perzies hoe laat ze naar buiten gaan. Plus als ze gereden woord is namelijk nooit op de zelfde tijd. En als een dag vrij heeft blijft ze gewoon op land dan gaat allen savonds naar binnen. Maar dat verschilt volgens mijn ook per dag. Licht ok heel erg aan weer. plus dat ze voor mijn naar buiten en binnen woord gezet als ze vrij heeft

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:28

Heb die 2 van mij vanavond ook maar op stal gezet, middenin een stortbui...Titan wilde wel mee, maar mijn witte prinses had niet zoveel zin. Toen ik voelde dat mijn jas ging doorlekken heb ik Titan maar vast naar stal gebracht, daarna wilde hare majesteit ook wel :) En dit zijn dan 2 spanjaarden, waarvan Luna hier nu ruim een jaar is...en ze staan zonder dekens...Dit was dus ook puur eigenbelang van mezelf, had geen zin om vanavond laat nog te gaan voeren op de wei (er is weinig gras)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:42

@Kinke grappig dat ze niet mee wilden :) Ik denk dat het heel erg paard afhankelijk is. Mijn paard wil bijv. al niet eens een wandeling maken buiten als het regent, laat staan dat ze graag buiten in een stortbui staat.

En de moeder en halfzus van mijn paard gingen zondag helemaal uit hun stekker, toen ze in de regen stonden en ze wel erg graag naar binnen wilden :+ :

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:50

Ze willen niet met hun koppies tegen de regen in hoor, het liefst lopen ze achteruit naar stal :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:51

Ik heb ze ook van het land afgehaald, morgen eens kijken hoe het weer wordt. Is het s' avonds weer slecht haal ik ze weer naar huis

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:53

Die van mij staan eigenlijk altijd buiten, behalve als de paddock veranderd is in een moeras (dat is helaas nu het geval). Als het niet te nat zou zijn dan mochten ze in de wei blijven staan, maar met deze hoeveelheden gaan ze de wei ook niet waarderen vannacht denk ik. Morgen maar weer verder kijken :)