De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DmNqUe

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:57

hallo meiden!
ik heb een vraagje. Ik rijd een appaloosa ( ja die zijn stippen onderweg ergens verloren is ) en zij staart is vrij kort en dun en zijn manen lijken ook opgehouden met groeien ( heb ze laatst getrokken omdat hij een stuk ertussen uit heeft geschuurd maar zelfs nu het getrokken is lijkt het niet echt aan te groeien?
kan ik met een van deze producten dat weer een beetje op gang brengen of niet of zijn er ook nog andere manieren voor? wil zijn staart graag wat voller laten lijken en hoop dat zijn manen weer lekker gaan groeien.
Heb zelf wel de greenspot remover echt ideaal kan niet meer zonder met die smeerkees van mij haha :P

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:29

De detangler & shine zorgt er wel voor dat de manen en staart minder snel afbreken en zachter blijven. Maar een wondermiddel is het natuurlijk niet. Doordat het heel makkelijk alle klitten verwijderd kun je de staart mooi uitborstelen en lijkt het voller. Maar hij krijgt er natuurlijk niet spontaan meer haren van. Wat ik wel merk is dat de haren minder afbreken en je dus uiteindelijk wel een wat vollere en mooiere bos aan over houdt. Maar het gaat er niet sneller van groeien oid ;)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:55

DmNqUe schreef:
hallo meiden!
ik heb een vraagje. Ik rijd een appaloosa ( ja die zijn stippen onderweg ergens verloren is ) en zij staart is vrij kort en dun en zijn manen lijken ook opgehouden met groeien ( heb ze laatst getrokken omdat hij een stuk ertussen uit heeft geschuurd maar zelfs nu het getrokken is lijkt het niet echt aan te groeien?
kan ik met een van deze producten dat weer een beetje op gang brengen of niet of zijn er ook nog andere manieren voor? wil zijn staart graag wat voller laten lijken en hoop dat zijn manen weer lekker gaan groeien.
Heb zelf wel de greenspot remover echt ideaal kan niet meer zonder met die smeerkees van mij haha :P

Als je wilt dat het harder groeit kan je beter een biotine supplement nemen..
hierdoor groeit het haar sneller maar de hoeven worden daar ook harder door..
Als je pony al harde hoeven heb raad ik het je wel af, anders gaat het brokkelen..

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:26

dankjewel voor jullie reacties! hij heeft inderdaad redelijk harde hoeven dus dat word hem dan niet maar de detangler en shine zou ik wel kunnen gaan proberen dat het minder snel afbreekt!

KirstenxxH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:36

wow wat mooi

KirstenxxH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:36

had mijn paard maar zo'n staart

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:29

Mijn shetlander haar staart was al redelijk dik. maar Vanboven was het echt pluizig en ik kreeg die niet mooi. Sinds dat ik de detangler & shine gebruik en dan invlecht is die ook dik nu! Héél blij ben ik! :j

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:22

Iemand een idee waar ik cowboy magic kan kopen in Belgie? liefst aan voordelige prijzen :D

powerhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:46

Waar kan je het in of om Rotterdam kopen?

alvast bedankt namens Cindy

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:32

het is voor een hele goede prijs te bestellen op www.uhg-shop.nl ik heb daar prima ervaringen mee!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:46

Nogsteeds ideaal spul! Iedereen bij ons op stal gebruikt het hihi

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:48

Ik moet binnenkort bijna de hele collectie weer aanschaffen (alles is op := ) eens even speuren waar ik het voordelig kan vinden 8-) Het is en blijft fijn spul :j Sinds ik geregeld de detangler gebruik voor zn manen en staart breken er duidelijk veel minder haren af en blijft het veel zachter.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:31

Ja pecies! Dat merk ik dus ook! En gewoon geen klitten!
Mijn paardje heeft een mega staart, en zo ziet het er uit na 3 dagen niets doen! (dankzij de CM!)
Afbeelding

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:47

Ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen als mn enter uit de zomerweide komt (duurt nog ff maargoed :P), dat zal dan ook wel 1 bonk knopen en dreads zijn. Ziet er toch uit als een wondermiddel inderdaad! Wat me eerder altijd weerhouden heeft was toch een beetje de prijs, ik nam altijd die oranje flessen, equishine ofzo?

Maar hoe werkt het nou, want het is geen vloeistof wat je in een sprayflesje doet toch? Het is een soort creme in een tube? Neem je dan gewoon wat in je hand en je masseert dat in de staart en manen? Heb je dan niet erg veel nodig? Als ik bekijk hoeveel cremespoeling ik in mijn lange maar wel dunne en stijle haar doe... en dan te bedenken hoe dik die staart van hem is??

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:51

Nee het is super geconcentreerd, dus je hebt niet enorm veel nodig. Kijk, de eerste keer misschien als het echt enorm in de knoop zit. Maar dan zou ik zelf eerst de staart een keer goed wassen en cremespoeling erin doen. En daarna met de detangler bijhouden. Er wordt als richtlijn vaak een hoeveelheid ter grootte van een euro op je hand doen en dat in de staart/manen verdelen. Bij een dikke staart zal dat ietsje meer zijn. Maar teveel is ook niet goed, dan wordt het snel vettig.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:33

je hebt absoluut maar weinig nodig. ik heb ook een ander merk genomen omdat ik CM een beetje duur vond,maar als deze fles op is komt er wel weer een tube detangler....

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:17

ik heb de schampoo en cremespoeling gekocht. maar nu de vraag hoe werkt de conditioner verdunnen in water en insoppen er mee en uitspoelen? en dan alleen in staart of kan het ook op de vacht? ben niet zo goed in het lezen van buitenlandse gebruiksaanwijzing

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:58

Onze eerste ervaring met Cowboy Magic... wauw!!!
Gisteren zagen de staarten eruit zoals de linkerfoto en na een poets- en knipbeurt is het zoals rechts...
Afbeelding

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:31

Wauw. Wat gebruiken jullie dan? De shampoo, conditioner, of ehhh..? En waar halen jullie het?

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:42

Ik heb alleen de detangler in de manen en staarten gedaan!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:47

jaah ook ik ben reuze fan :D , zeer goed spul heb de detangler en shine/ bodyspray en de shampoo en conditioner..heerlijk :) en me paardje wordt er echt supper zacht van

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:39

Ik heb het zojuist besteld via de paardendrogist.nl Ze zeggen dat ik het voor vrijdag binnen heb dus ik ben benieuwd. Ook ik zal hier foto's gaan plaatsten na het gebruik van Cowboy Magic Detangler & Shine :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:37

De staart voor Cowboy Magic:
Afbeelding

Na 5 maanden gebruik Cowboy Magic:
Afbeelding

De staart na een jaar Cowboy Magic:
Afbeelding

Ik was de staart maar 2x p.j. met shampoo.. spuit hem afentoe een beetje af om het zand er uit te krijgen en borstel hem gewoon 2x per dag (voor en na het rijden) Er komen bijna geen haren los (uiteraard kam ik voorzichtig, eerst om hand slaan en onderaan beginnen)

Maar denk dat ik wel mag zeggen dat hij al een stuk voller is geworden dan een jaar geleden!! (niet heel veel dikker, wel iets.. maar vooral "voller" (niet alleen door CM) Ik houd hem ook aardig bij met knippen (boven de kogelbeschermers.. hij kwam er al zelden tussen met rijden maar voor de zekerheid..!)

(Let op: Op de laatste foto had ik de staart de dag ervoor gewassen en gevlochten maar geen CM in gedaan... heb de staart wel enkele malen uitgeborsteld zodat er maar een hele lichte slag in zat. Met CM had hij wss nog iets voller eruit gezien maar de vlechten willen dan niet zo goed blijven zitten omdat ze zo glad worden := )

Zonder gevlochten te hebben, hier met CM in na een jaar gebruik

Wat ik vooral zo super vind aan CM is dat je ook makkelijker kan borstelen wanneer de staart nat is. Met Equi shine moest ik altijd wachten tot het was opgedroogd omdat ik anders telkens bleef hangen/klitten.

Ohja.. en ik doe nog steeds met mijn 1e fles. Ik smeer maar eens in de 2/3 weken een beetje serum in. Heel afentoe een keer extra bij wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:52

hoe goed werkt die 'green spot remover'..en werkt het ook op mestvlekken??
(zo fijn,een schimmel...)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:27

Anoniem schreef:
hoe goed werkt die 'green spot remover'..en werkt het ook op mestvlekken??
(zo fijn,een schimmel...)

Ik heb er werkelijk iedere vlek mee weggekregen, mits je het goed gebruikt. Tenminste, urinevlekken die er echt al maanden inzitten (op achterbenen oid) die krijg je er ook daar niet mee uit denk ik, maar die zitten echt in de haren. Elke andere mest/gras/modder/verzin het maar vlek heb ik er mee uitgekregen :j Enige nadeel was soms dat die plek dan superwit was en de rest niet dus dan zag het er nog wel eens gek uit. Maar het wordt vooral gebruikt om last minute voor je wedstrijd een vieze vlek weg te kunnen halen zonder met water en zeep aan de gang te moeten (en de rest van je paard dus al schoon is). Als je een paar keer per week het hele lijf ermee schoon wil krijgen wordt het wel een duur en ingewikkeld grapje.