Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:12

Gefeliciteerd jarigen :D

Hier eten ze best veel hooi op het moment..

Ik doe dit jaar geen kunstmest, weer eigen mesthoop zoals vorig jaar. De kale plekken zaai ik weer in.
Mest is afgelopen maandag uitgereden.
Alleen nog geen graszaad kunnen strooien. Als dat eenmaal gestrooid is wordt hij nog gesleept.

Beetje jammer dat het weer zo koud wordt de komende weken -O-

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:27

Van harte gefeliciteerd Marjan en DuoPenotti! Y)(^)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:48

Gefeliciteerd aan de jarigen :D

De weersverandering zag ik ook. Balen! Zo zonder deken overdag beviel ze wel.

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:09

De temperatuur beviel sowieso wel :)

Maar de wei is er hier klaar voor; geverticuteerd, gezaaid en gerold. Nu nog een paar zachte regentjes en dan mag het gaan groeien :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:31

Ook dat. Lekker buiten gezeten in het zonnetje in de pauze :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:05

Gefeliciteerd Marjan en Duopenotti

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:11

Dank je wel allemaal :j

Hier ook geen kunstmest maar komen ze koeienmest injecteren.
Kunstmest vind ik toch te duur worden.
En de boer is blij dat hij van zijn mest af is en in ruil maait en draait hij dan ons hooi.
En hebben wij alleen maar de wikkel kosten per baal.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:17

Gefeliciteerd Marjan en DP.

Het was super weer vandaag in de Efteling :D
Op de wei stukken geverticuteerd, stukjes ook doorgezaaid. Kinstmest doe ik idd als het warmer blijft dan 10 graden en liefst met wat regen. Hoewel, ik twijfel nog tussen kunstmest en natuurlijke mest.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:42

Gefeliciteerd Marjan en duopenotti.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:50

Bemesten is hier niet noodzakelijk. Vorig jaar bodemonderzoek laten doen en kunstmest ed is de komende vijf jaar ofzo echt niet nodig. Ik moet wel wat andere dingen uitrijden maar geen mest ofzo.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:14

Ik gooi hier ook de as uit de houtkachel over de wei en tuin

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:22

Ik zit ook te denken om de boer hier achter te vragen om te injecteren.
Maar twijfel nog omdat Pavo fieldcare wel beter schijnt te zijn voor de paarden.

Ik heb Tess aan de dubbele longe gehad en Diekke gereden bij een mooie zonsondergang. Diekke wou alleen dr oren niet naar voren doen voor de foto. :o
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:30

Oortjes zijn altijd leuk, maar fototechnisch gesproken is de foto al super mooi als je alleen de bomenrij en vooral de lucht er op hebt staan :)

Mijn weitje zag er vanochtend wel heel kaal uit 8-)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:48

Ik heb een lang weekend :o
Erg drukke werkdag gehad. Dus na werktijd eerst maar eens gaan snelwandelen in het bos.

Mijn vriend viel het staptempo van Tess erg tegen. := De kat Ratje moest op het eind gedragen worden. Ze was helemaal stuk ha ha Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:52

~~}> zal Tess wel denken. Wel lekker ff hoofd leeg maken

Ik had de bekapster weer voor de dames, zo nog ff hooinetten vullen en klaar voor vandaag

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:18

Marjan, wil je ook 3 netten vullen voor mij?? Ik heb geen zin meer :') .

Ik had vandaag weer een werkdag op kantoor sinds twee weken verlof en dat viel tegen! Zoveel prikkels te verwerken gehad dat ik nu weer (als vanouds) helemaal uitgeteld aan tafel hang. Nu moet ik nog gaan uitmesten en hooinetten vullen en ik heb zo geen zin!! |(

Boemel, lekker gewandeld! Ook wel een beetje jaloers op jullie omgeving hoor! <3

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:27

Hier ook een drukke werkdag. Veel gezeur en gedoe.
Daarna lekker een rondje Gorssel gedaan met een vriendin. Sinds tijden een stukje gegaloppeerd. Ze was zoet. Morgenochtend les, dat trok ik gisteravond niet meer.

Genieten zo Boemel.
Dais sterkte. Doe rustig aan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:43

Dais, had ze er zo bij kunnen doen :+ had er 6 te vullen. En klinkt als vroeg naar bed en gelukkig bijna weekend.
Belker klinkt fijn! Veel plezier met je les.

Ik wil weer wat meer naar kantoor, merk dat ik het thuis werken meer dan zat ben. Vooral nu ik allemaal dingen op m’n bordje heb die normaal niet onder m’n functie vallen die ik ook nog eens dodelijk saai vind. Enige jammere is dat ik een ruim een uur reistijd heb en soms met files wel tot 2 uur enkele rit. Gelukkig zitten er wat leuke projecten aan te komen.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:18

Marjan, Daar kan ik dus echt niet bij.;-)

Ik zou echt prima het hele jaar rond thuis willen en kunnen werken. Naar kantoor, reistijd, collega's die aan je hoofd komen zeuren, het gekreun van het koffiezetapparaat, het geroezemoes van collega's, een gedeeld toilet... Het kan me allemaal gestolen worden...

Ik kan zo genieten van thuis werken, mijn eigen plekje, goede apparatuur, aangename temperatuur in mijn kantoor, hondje aan mijn voeten, tussendoor even paardjes eten geven, voor het werk even sporten en de hond uitlaten, lekker fit de dag afsluiten.... Ik krijg zo veel meer gedaan en veel meer rust in mijn hoofd en lichaam..

Ohh Boemel, wauw, wat een heerlijk pad heb je daar... Ik ben stiekum aan het kijken naar een trailer, maar dat kan ik me eigenlijk niet verantwoorden... Zou ik ook naar een bos kunnen met de pony's.

Lekker Belker, fijn galopjes.

Volgende week komt de osteopaat voor beide pony's. hopelijk kan ze Bennie beetje helpen met zijn stijfheid. Hij is de laatste tijd ook best wel in zichzelf gekeerd, dus toch maar besloten om hem eens goed te laten bekijken. Ik wil de DA ook nog laten komen, maar niet alles tegelijk.
Ik laat de osteo ook Vera maar gelijk meenemen. Misschien kan ze vinden waarom ze voor de sulky soms zo gespannen is en ook liever niet geborsteld wil worden... Van die dingen...

Verder heeel druk met werk, dus ik lees lekker met jullie mee..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:47

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:03

Ik werk ook veel liever thuis. Ik had de afgelopen 2 weken 'vakantie' om voor mijn man te zorgen en de aannemer te helpen en tussendoor heb ik nog 24 uur gewerkt. Ik heb al mijn werk keurig af op 24 uur in 2 weken wat ik normaal op 72 uur doe. Gewoon geen afleiding van collega's en mezelf kunnen focussen op 1 taak is zo fijn. En geen reistijd is ook fijn. Om 5 uur stoppen met werken en om 2 over 5 de stallen uitmesten :') ideaal!

Ik werk nu 1 dag per week thuis en ik ben heel blij dat dat mag. En de rest vd week werk ik op kantoor met mijn koptelefoon op en mijn telefoon op dnd. Volgende week heb ik ook weer een deadline en als ze me vragen of ze me mogen storen vraag ik of het erg is dat hun loon wat later is en dan laten ze me meestal wel met rust :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:22

Hahaha ik snap het hoor! Maar ik werk 4,5 dag per week thuis als ik niet onderweg ben. Uitmesten doe ik dan tussen de middag. Maar mis gewoon m’n collega’s en de praatjes die niet over werk gaan. Doe veel als ik thuis ben maar dat zijn allemaal taken die ik minder leuk vind :+ administratie, juridische meuk enz. Laat mij maar naar klanten en ouwehoeren _O-

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:30

Ik ben niet zo sociaal. Laat mij maar een hele dag in Afas of Excel mijn ding doen. Verder nog een beetje noodzakelijk contact via mail en dan vind ik het wel best :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:34

Oh ik zou zo graag lekker thuis werken, in mijn eigen bubbel aan de slag. Heb alleen een carrierepad gekozen waarbij dat helaas niet mogelijk is :')

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 01:13

Ik vind het thuiswerken ook heerlijk.
Ben kapot na een kantoordag.
Nu zit ik sinds kort op een andere afdeling met het motto "successen moet je vieren". Dus ineens zijn etentjes, teambuilding, lunchen een thema geworden.

Ik heb echt aardige collega's, maar van mij hoeft het niet zo. Ik heb lieve leuke vrienden waar ik op zn tijd leuke dingen mee doe en verder zit ik ook graag in mijn eigen bubbel :o

Dinsdag as heb ik een kantoordag en er staan 8 meetingen gepland. Ik verheug me er nog niet zo op.