Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:33

Tja, de beste deken is de deken met de beste pasvorm… ik kan mijn paard onder een dure Rambo zetten, maar die past ie niet mooi. (En dus heeft ie een Bucas Irish, want die past wel. Ook niet de goedkoopste, maar ja, de goedkope passen ook niet)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:34

Ik kreeg de indruk dat Nick en Bliksem nerveus werden van pavo vital. Maar ik weet natuurlijk niet 100% zeker of het ook daadwerkelijk daardoor kwam.
Ze vonden het wel lekker en gaf ze altijd maar heel weinig.
Maar ze krijgen al tijden niets extra’s en vandaag waren ze ook wel fris.
(Krijgen we weer sneeuw? Want voor die tijd wordt Nick altijd heel zenuwachtig)
Vandaag deed ie alsof ie Daan nog nooit had gezien... Afbeelding
Snuiven... rennen... moet nodig weer wat serieus gaan doen die knol ;)

Ik heb geen ervaring met dekens.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:42

Nick ik wil svp nog even geen sneeuw dus doe maar even gewoon normaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:15

Ik wil helemaal geen neerslag :+

Kijk nou <3

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:27

Robijntjah schreef:
Ik wil helemaal geen neerslag :+

Kijk nou <3

[ [url=m/gIPDoM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aah smelt <3
Wat een prachtig beestje.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:28

Ahhh wat een dropje!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:29

Wat een droppie <3

Klopt, er komt natte sneeuw aan.

Ik heb voor Fiesta een Rambo Optimo ivm de hoge schoft. Aaf (Afturlöpp ijsco) draagt een Rambo wug ivm zomereczeem en deze past het beste.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:36

Aaaah wat lief <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:38

Ik heb ze een Amigo en een deken van Horze op. Beide 200g en goed van padvorm. Persoonlijk vind ik de Horze net even mooier.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:47

Ik denk dat ik morgen de dierenarts moet bellen voor de hond.
Die had als kleine pup al een rare bult op haar kop.
Er loopt een afwijkende kleur streep over haar kop en aan het einde van die streep zit het vel niet goed.
Daar lijkt een dubbele of ingegroeide huid te zitten met daarin een bal haar.
Had ik bij het eerste dierenarts bezoek al aangegeven en laten zien. Maar ze was nog te klein en te jong om er wat mee te kunnen.
De laatste tijd rook ik al een eigenaardige ‘dooie’ lucht in de buurt van de hond.
Ik dacht dat ie gewoon in wat smerigs had gerold.
Maar vandaag zat ze haast me en ik wilde ‘m aaien en was m’n hand nat en stonk vreselijk! Die zelfde ‘dooie’ lucht.
Kop schoon gemaakt, maar die lucht bleef. Had nog voor de zekerheid in de bek geroken, maar daar kwam het niet vandaan.
Het kwam uit die bult! Er zitten 3 openingen in waar haar door naar buiten komt.
Maar dan kan de viezigheid er dus ook in.
Ik denk dat het nu dus tijd is om er wat aan te laten doen. Ze is intussen ook wel groot genoeg om er wat aan te kunnen doen denk ik.
Maar de timing is niet handig.
Als die bult weggesneden moet worden, dan loopt ie de komende tijd met een lampenkap en een speciale behandeling.
En ik sta op knappen...
maarja als die bult van binnen rot is (wat zo ruikt) dan kan ze er ook niet mee blijven lopen...
Zul je altijd zien, dat soort dingen komen nooit uit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:50

Wat een lief koppie :)

Ik heb ook jaren merkdekens als Amigo/Ireland Horse gehad, maar zie er nu de meerwaarde niet meer van. Ik koop wel altijd bij een bekende zaak zodat mocht er eens eentje na een maand niet waterdicht blijken dat ie terug kan.
Pasvorm zegt me ook niet zoveel; ik neem ze altijd iets groter zodat ik ze iets naar voren kan trekken met het eten zonder dat de kont er meteen uit steekt :)

Verder heb ik altijd hele of halve halzen zodat de regen niet via de schouders alsnog voor een nat paard zorgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:52

@chasey: vervelende situatie, maar hier kun je idd niet mee wachten. Aan de ruik zou je al aan de late kant kunnen zijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 22:55

Oh chasey. Dat klinkt niet fijn voor de hond. Je hebt tegenwoordig ook dikke stoffen kragen ipv lampenkap.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:57

Wat vervelend zeg Chasey. Hopelijk valt t mee. Het klinkt wel vreemd. Ben benieuwd wat de dierenarts zegt.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 22:58

De Amigo zat bij de koop van mn paard. Mijn duurst gekochte deken is eur 60,00 :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:04

Ik had zelf ook geen fatsoenlijke winterjas meer. 2 jacks met kapotte ritsen gaan me niet de winter door helpen.
Heb de Horka Glacier besteld. Vandaag binnen, maar met een dikke trui eronder (ben kouwkleum) wordt ie toch te krap. Maat L gaat retour.

Gelukkig nog een laatste XL in de gewenste kleur elders kunnen vinden.
En nu kom ik vast de winter wel door :o

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:07

Ik kocht mijn winterjassen altijd na de winter in de uitverkoop. Bij sportsdirect, kosten ze rond de €25. Helaas, nu na de brexit geen optie meer.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:08

Gadver Chassey, pas je ook op voor jezelf ivm infectiegevaar?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:10

Belker schreef:
Ik kocht mijn winterjassen altijd na de winter in de uitverkoop. Bij sportsdirect, kosten ze rond de €25. Helaas, nu na de brexit geen optie meer.

Ja, in de uitverkoop heeft ook altijd mijn voorkeur en liep ook vaak in gekregen jassen tussen de paarden, maar om kou te lijden tot de uitverkoop, vond ik ook zowat. Loop al genoeg bij de masseur :o
Gelukkig black friday aanbieding :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:18

Ja heb m’n handen goed gewassen en daarna zelfs in bad geweest :)
Morgen gelijk bellen.

Ik ben uit m’n winterjas geknapt, rits kapot :’)
Ik zie wel hoe het straks gaat en hoeveel ik buiten kom. De jas heeft wel van die druk knoopjes, dus kan eventueel dicht. Maar is niet zo fijn als met rits natuurlijk.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:23

Chasey, dat klinkt inderdaad als iets waar snel actie op nodig is. En het komt nooit gelegen. Hopelijk is het probleemloos te verhelpen.

Mijn favoriete dekens zijn toch wel de Rambo met liners. Nilay doet al zo'n 10 jaar met dezelfde deken. Ik hoop binnenkort ook het geld te hebben om er een voor Roos te kopen. De dekens die ik voor haar heb gekregen zijn goed, maar net te groot (ik vind blote billen niet zo'n probleem, dekens die over de schouders naar achteren zakken wel) en nemen veel meer ruimte in dan de Rambo liners.

Waar zijn nu de grote aanbiedingen?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 23:42

Voor de koopjesjagers bij agradi
Voor als iemand nog iets wil bestellen bij Agradi zijn dit de 3 codes die je eenmalig met elkaar kunt combineren:
- WKOM50
- JARIG10
- DOLLE2019

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 07:33

Fijn die Agradicodes! Ik kwam ze ook tegen in het Black Fridaytopic en het kwam goed uit want ik wilde nog wat dingetjes shoppen voor in mijn trailer.

Hoe doen jullie dat met de paarden aan huis en eventueel vervoer? Wij hebben altijd kleine auto´s en geen trailer gehad en op pension was dat geen probleem want altijd wel iemand bereid om te helpen. Nu met de paarden aan huis begon het idee dat ik afhankelijk van anderen/verhuur/paardentaxi zou zijn als er eens nood aan de man was (gaat hopelijk nooit gebeuren, maar je weet het niet) mij steeds meer tegen te staan. Het lijkt me zo vreselijk om met een spoedgeval te staan en eerst te moeten rondbellen. Toen we één van de auto´s moesten vervangen zijn we dus voor een auto gegaan die ook wat mag trekken en ik heb deze week een tweedehands trailer gekocht.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 07:45

Flew schreef:
Fijn die Agradicodes! Ik kwam ze ook tegen in het Black Fridaytopic en het kwam goed uit want ik wilde nog wat dingetjes shoppen voor in mijn trailer.

Hoe doen jullie dat met de paarden aan huis en eventueel vervoer? Wij hebben altijd kleine auto´s en geen trailer gehad en op pension was dat geen probleem want altijd wel iemand bereid om te helpen. Nu met de paarden aan huis begon het idee dat ik afhankelijk van anderen/verhuur/paardentaxi zou zijn als er eens nood aan de man was (gaat hopelijk nooit gebeuren, maar je weet het niet) mij steeds meer tegen te staan. Het lijkt me zo vreselijk om met een spoedgeval te staan en eerst te moeten rondbellen. Toen we één van de auto´s moesten vervangen zijn we dus voor een auto gegaan die ook wat mag trekken en ik heb deze week een tweedehands trailer gekocht.

We hebben 2 paarden en een 1.5 paards trailer met auto die 1500kg mag trekken. Combinatie voor 2 paards, vind ik momenteel te duur.

Inderdaad, belangrijk om bij spoed snel weg te kunnen. Maar, ook bij noodzaak en geen spoed.

Toen mijn jongste paard een peesblessure had zijn we ivm scans, laserbehandelingen 16x in een jaar naar de kliniek geweest.

Afspraken waren afhankelijk van de agenda van de dierenarts, de agenda van mij en mn vriend. Als ik geen eigen Combinatie gehad zou hebben, was t echt een lastig verhaal geweest.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 07:59

Hier wel een auto die kan trekken maar geen trailer.
Heb wel zo 3 mensen die ik kan bellen als het nodig is.
Ideaal is het niet maar ik heb gelukkig *klopt af* nog nooit spoed gehad met deze 3.

Ooit zou ik wel een trailer willen, maar ergens vind ik het ook zonde want ik ben sinds ik ze aan huis heb (3jaar) nog maar 1x weggeweest met de trailer :Y)

De sneeuw mag van mij ook nog wel even op zich laten wachten!
Ik vertrek einde van de ochtend naar Hof van Saksen met vriendinnen voor een lang weekend. Ruim 2.5uur rijden :D