Zoiets

Of een stuk dat eerst zo was

En daarna zo

Dat is dus wel belastend voor je machines.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MissYvette4u schreef:Jeetje wat gaan jullie hard!
We hebben sinds zaterdag 4 kalveren bij ons op de wei gekregenhopelijk kunnen zij het gras wel een beetje bijhouden
wat zijn koeien toch leuk!
![]()
[ [url=m/BsT0bV.jpg]Afbeelding[/url] ]
kvulden schreef:Ik heb mijn paddock verhard met stoeptegels. Niet echt afgegraven. Wel een dikke laag geel zand en een put aangelegd. Ik zit op zandgrond.
Vannacht een deel van de nacht doorgebracht in de wei. Er was een grote brand. De paarden waren onrustig. De vonken kwamen tot in de wei. Toen ik er was werden ze al snel rustiger. Vanmorgen naar de wei. En de hele wei en omgeving lag vol met roet.[ [url=m/mdFFUY.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hier was het al minder erg. We werden wakker van het geluid. Het leek eigenlijk op vuurwerk. Maar duurde te lang. Toch buiten gekeken en zag een zee van vuur. Snel er heen, want ik kon niet zien of het bij de paarden was. Het was iets verder. Blijkbaar nog niet lang bekend, want de eerste politie kwam aanrijden en er was nog geen brandweer. Toen de paarden rustig waren nog even weer gaan kijken inmiddels 4 bedrijven in brand. Nog geprobeerd weer iets te slapen, maar dat lukt niet echt.
kristelhans schreef:Maxje!
[ [url=m/TkimkH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Citaat:Oh dat is jammer Libera. Helaas kun je niet alles zelf houden.
Vriend is voorzichtig bij mij aan het polsen of ik niet Shire babies wil fokken.. Maar dan wel voor de verkoop he.. Ja daar wordt het lastig.Wie weet gaan wij einde dit jaar eens oriënteren maar het kan ook zo maar zijn dat zijn bevlieging dan verdwenen is.
Zammie schreef:Wij hebben een 2e hands stihl bosmaaier ondertussen al 20 jaar in gebruik. Af en toe onderhoudsbeurt of een nieuw mes. Starten en lopen dat ding. Zou zeker weer een 2e hands kopen van stihl, mocht het nodig zijn..
Selka schreef:Ziezo_X, dan zou ik inderdaad een andere bosmaaier aanschaffen. Die van ons doet simpel werk zoals zuring en berenklauw wegmaaien. Iets anders heb ik nog niet geprobeerd.
Daphara, ja viel bijna van mijn stoel toen hij daarover begon. Meneer vindt de paarden leuk maar 4 eigenlijk al te veel. Opeens zag hij visioenen van ons land met Shire babies.Eerst maar eens wachten of dat idee blijft.
lizy29 schreef:Zammie schreef:Wij hebben een 2e hands stihl bosmaaier ondertussen al 20 jaar in gebruik. Af en toe onderhoudsbeurt of een nieuw mes. Starten en lopen dat ding. Zou zeker weer een 2e hands kopen van stihl, mocht het nodig zijn..
Hier gaat er gewoon jaarlijks een nieuw mes op. Net als dat ieder jaar een nieuwe ketting op de kettingzaag gaat.
kvulden schreef:Ik ga als alles goed gaat 26mei met Marinka een strandrit maken. En we zijn dan dus de hele dag weg. Rosie ziu dan alleen in de wei achter blijven. Ik vind het toch wel een dingetje. Bij huis rijdt ik altijd zo weg. Rosie gaat dan altijd wel jolig doen. Bokken, springen en beetje rennen. Wel altijd uit de buurt van het schrikdraad. Maar ja in de wei. Wat zal ze doen. Zal ze cool blijven en doorgrazen? Of even gek en dan klaar? Zit te twijfelen wat ik nog van te voren zou doen. Zondag Marinka wel mee uit de wei genomen. En over de weg gereden. Een paar keer uit het zicht. Rosie werd wel onrustig. Af en toe een bokje. Of paar passen galop, maar niet ernstig. Als er wel onrust is en ik ben weg dan kan ik zelf niet gaan kijken.